Keresés

Részletes keresés

Hatvani Szabolcs Creative Commons License 2001.10.04 0 0 880
Sziasztok!

Lenne egy SOS kérdésem: tudtok-e valami megbízható forrást ajánlani az ügyben, hogy az ókori görög triere és a föníciai vagy római trirema között van-e különbség, és ha igen, akkor mi? Vagy ez csak a két nyelv elnevezése ugyanarra a gályatípusra?

Kösz!

Szab

maczilaci Creative Commons License 2001.10.03 0 0 879
Épp azért ;-)-tam a végén, hogy ne tűnjön annak...

Mellesleg pedig vonalhajóról nézve a kompokkal meg a vizibuszokkal az ember tényleg mindíg úgy találkozik, hogy az marad meg benne. hogy "ezek mindig keresztben mennek". Minden rosszindulat nélkül, így a legegyszerűbb összefoglaló néven nevezni azt a 3-4 féle céget, szakmát, szakágat, amiről szó van.

Előzmény: trophy (878)
trophy Creative Commons License 2001.10.03 0 0 878
De! Természetesen lehet, csak ténylg kötözködésnek tűnik. A keresztbehajóst pedig bízom benne, hogy nem rám értetted még átvitten sem. :))
Előzmény: maczilaci (877)
maczilaci Creative Commons License 2001.10.03 0 0 877
Ugyan már trophy...

Megkérdeztem, hogy miért.

Már kérdezni sem lehet???

Előzmény: trophy (876)
trophy Creative Commons License 2001.10.03 0 0 876
Ez a kikötő-ponton-stég téma rajtad kívül nyilván több száz embernek szemetszúrt, hiszen ezt a topicot csak csupa szakképzett hajózásilag, és nyelvészetileg kiválóan kvalifikált ember olvassa.

(valóban szemet bántó a kikötő szó) :))

Előzmény: maczilaci (874)
trophy Creative Commons License 2001.10.03 0 0 875
Maczilaci! Te nyilván elájulnál, ha egyszer nem kötnél bele valakibe, és nem fikáznál értelmetlenül folyton óriási tudásodat csillogtatva. Miért nem írsz valami épületes hozzászólást is néha? Hidd már el, hogy az ilyen kis megjegyzéseidet olvasván nem fogja senki azt mondani, hogy ez a Maczilaci nagy csávó.
Azt hittem, hogy emailváltásunkkal tisztáztuk, hogy nincs szükség egymás kritizálására, de nem, ez neked lételemed.
Sajnos odáig jutok, hogy mikor írok, minden szónál figyelek, hogy ez meg fog e felelni a topic nagytudású polihisztorának.
Csak így tovább!!! Hátha csak te maradsz itt...
Előzmény: maczilaci (874)
maczilaci Creative Commons License 2001.10.02 0 0 874
Gyerekek, miért hívják többen is a stéget-pontont következetesen (SZVSZ nagyon helytelenül) kikötőnek??
Ez valami pesti keresztbehajós szleng??
;-)

Előzmény: trophy (872)
trophy Creative Commons License 2001.10.02 0 0 873
A Balaton motoros a 90-es évek elejéig a Dunán volt egy magáncég üzemeltetésében. Egy három hajóból álló flotta volt a cég, és turistáknak egy órás városnézést szerveztek minden nap. (a másik két hajó a Ma Cherry és a Dorothy volt. 14 és 18 méter hosszúak) Sokáig a Batthyány éren lévő szállodahajó mögé volt kikötve lógóba, mert nem volt saját pontonja. A Vanyolaiék talán 92-ben vették meg és még abban az évben levitték a Balcsira. Gyenge kis jószág volt. Egyszer Fajszról vontattak fel vele egy kompot Csepelre. Majdnem 4 nap volt az út. Sajnos eredetéről, építéséről többet nem tudok. Én is már csak a Balatonon utaztam vele.
Előzmény: Törölt nick (864)
trophy Creative Commons License 2001.10.02 0 0 872
Szia FOMA!

A Molnár-szigeti köteles komp jár még. Magánkézben van az üzemeltetése, ugyanaz a bérlő, aki az Újpest-Megyer-Pünkösdfürdőnél közlekedő átkelőjáratot (Gyöngy m/s) is üzemelteti. Jóformán csak az önkormányzati támogatás tartja el.

A Hárosi átkelőt megkérdezem mikor szűnt meg, de a kikötő hídfészkének helye még ma is látható. Az átkelőjárat megszűnése után pár évig még kinnhagyták a pontont, mert Budafoki borkóstoló túrával próbálkozott a BKV. Nem sok sikerrel.

Előzmény: FOMA (870)
Enzo Creative Commons License 2001.10.02 0 0 871
"az egyik olyan dunai propeller, amelyikből lett az Ercsi, Zebegény, Szentendre, Tahi"

Ez biztos? Nem nagyon hasonlít... Nincs róla véletlenül "egészalakos" képed? (Amúgy érdekelne a vízvonal alatti részük is ezeknek a járgányoknak, mert ezeket még sosem láttam partravonva Siófokon. Ha vkinek van fotója vagy rajza...)

Enzo

Előzmény: Törölt nick (861)
FOMA Creative Commons License 2001.10.02 0 0 870
"A Beszkárt-nak az egyik hajója a Farkas motoros volt olyan, hogy orrész csak kabinok, kerékállás mögötti rész nyitot-fedett utastér. Háromszögelt a Jászai-Margitsziget casino-Szent István park között. De ettől még lehetett a Batthyány-n is. "

A 80-as évek végén Csepelen szolgáltam, akkor rendszeresen járt Csepel, Rózsa u. és Budafok-Háros között a Farkas. Trophy, nem emléexel, hogy mikor szünt a Csepel Művek - Budafok-Belváros és a Rózsa u. - Háros közötti átkelő? A Molnár-szigetre van még köteles komp?


Előzmény: trophy (863)
maczilaci Creative Commons License 2001.10.02 0 0 869
Ugorj le, nézzed meg, és meséld el nekünk is!

:-))))

Viccet félretéve, mire gondolsz??

Előzmény: Susantitanic (868)
Susantitanic Creative Commons License 2001.10.01 0 0 868
Aszt hiszem, megvan a kedvenc fórumom! TITANICkal épp most mi van?
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.01 0 0 867
Arra, hogy a Balaton vízszintje már máskor is volt nagyon alacsony ez a kép is bizonyíték. Valamikor a 60-as évek végén, a 70-es évek elején készült. A Keszthely, vagy a Hévíz Badacsonyban.
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.01 0 0 866
A kép hátterében a Ludas Matyi. [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] A szájhagyomány szerint Rákosi Mátyás hajója volt. Hová tűnt?
DLala Creative Commons License 2001.10.01 0 0 865
Ez valami Vízügyes hajó volt, nem? Szemesen sokáig volt egy ilyen.
Előzmény: Törölt nick (864)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.01 0 0 864
A kérdéseim nem találós kérdések (én sem tudom a választ), úgyhogy köszi a tippet is. Ezen a képen [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] a Vonyolai féle "Balaton" névre hallgató csotrogány látható Tihanyban. Ennek mi az előélete? Honnan került ide?
Előzmény: trophy (863)
trophy Creative Commons License 2001.10.01 0 0 863
A Beszkárt-nak az egyik hajója a Farkas motoros volt olyan, hogy orrész csak kabinok, kerékállás mögötti rész nyitot-fedett utastér. Háromszögelt a Jászai-Margitsziget casino-Szent István park között. De ettől még lehetett a Batthyány-n is.

Én arra tippelek, de csak tipp.

(a Babszem Jankó volt még csak hátul nyitott utasterű, de az sokkal kisebb volt ennél, azt biztosan tudom. És nem lehet a hét törpe egyike sem, meg a hótehén, mert azt megismerném)
Marad még az Iluska, János Vitéz, nem jut eszembe több.

Előzmény: Törölt nick (862)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.01 0 0 862
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.01 0 0 861
A képen az Úttörő, az Ifjúgárda, a Pajtás (felborult a Balatonon egy vitorlásverseny alkalmával, amikor az utasok egy oldalra tódultak), és az LV. Ez utóbbi szvsz az egyik olyan dunai propeller, amelyikből lett az Ercsi, Zebegény, Szentendre, Tahi.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.29 0 0 860
Köszi az infót.
Előzmény: trophy (859)
trophy Creative Commons License 2001.09.27 0 0 859
Rövid szabadság után újra itt!

A Pannónia motoros jelenleg a Mohácsi révhajózási Kft. tulajdonában van, és tavaly szezon végén bevitték az újpesti-öbölbe állandó helyétől az Akadémia kikötőből, hogy felépítményén változtatva nagyobb létszámú csoportot tudjanak kiszolgálni időjárástól függetlenül. Erre vagy pénzük nem volt, vagy meggondolták magukat, de a lényeg, hogy idén egy útra sem jöttek ki az öbölből, a kikötőjük pedig üresen állt.

A Haláp motorost, mint ahogy már asszem írtam is, 98-ban vette meg az egyik (korábban BKV hajókat üzemeltető magáncég) és különjárati hajóutakra, csoportok kiszolgálására használják, átalakított felépítménnyel, és felújított utastérrel. Érdekessége, hogy két csavarosra, két gépesre alakították. Gyorsabb nem, inkább erősebb lett. Csökkent a csavarok átmérője az eredetihez képest, és sajnos a hajócorpus adottsága miatt elég közel van egymáshoz a két csavar, emiatt manővernél nem lehet jól kihasználni előnyeit.
Ma Attila névre hallgat a hajó. Kikötője a Jászai Mari tér 3-as ponton.

Szuperek a képek, köszi!

Előzmény: Törölt nick (852)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.27 0 0 858
Enzo Creative Commons License 2001.09.27 0 0 857
Ez mikori kép? Legalább vagy 5 éves, nem?
Amugy a vizibuszokra visszatérve, szerintem sem Füreden készültek, hanem a MHD Váci Gyáregységében. Tudtommal csak ott gyártottak alutestű hajót. Ez nem tudom helyileg hol van (volt), lehet, hogy dunakeszin?
Előzmény: Törölt nick (856)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.27 0 0 856
Az előző képre kattintva a siófoki kikötő látható télen, befagyott, havas Balatonnal. Balról jobbra: a Lelle orra, majd egymás mellett a Bakony, a Gulács és a Haláp. Utána a Helka, a Hévíz, és a vizibuszok.
Előzmény: Törölt nick (855)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.27 0 0 855
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.27 0 0 854
FOMA Creative Commons License 2001.09.27 0 0 853
Azonos. A hajó elég hányatott sorsú: Balaton-Szanazug-Tiszalök-Szeged-Árvízkapu-Bp. az elmúlt 20 évben. És nagyon szeretne hazamenni a Balatonra.
Előzmény: Törölt nick (852)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.26 0 0 852
Érdekelne, hogy a Batthyány térre jelzett Jókai azonos azzal a Jókaival, amely a Balatonra szeretett volna feljutni, de az alacsony vízállás miatt Szekszárdnál vesztegelt nagyon sokáig?
Érdekelne még, hogy mi lesz a Pannóniával, és hol a Zebegény (Haláp)?
DLala Creative Commons License 2001.09.26 0 0 851
Hát, akkor ne hidd el. Én ott voltam, láttam, átéltem.
Egyébként olyan brutál hullámok voltak, el se hittem, hogy ilyen sekély vízben ekkorák lehetnek. A kotort hajózóút alját is felkavarták, csak úgy csapta az iszapot.
Köszi a Zebegényügyi pontosítást!
Előzmény: Törölt nick (850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!