Brrr! Ha jól dolgozott a hajó, akkor elmehetett üdülni?
Bár az is lehet, arra utalt a kép, hogy az egyik jómunkás üdülhetett a BKV-s törpén, a mikutyánkkölyke pedig a SZOT Budapesten? Na és ki mehetett a háttérben levő Dunaföldvárra és társára?
Ezt meg MALWINnak ajánlom első sorban szíves figyelmébe. Hátha eszébe jutok a régi bajai képekkel kapcsolatban.
LEHETSÉGES EZ ????
A BOLERO hajókát átnevezték az idei szezonra GRACIOSO-ra. Ez nem szép dolog volt. De az még csúnyább, hogy jövőre ismét a régi nevével közlekedik. azaz BOLERO néven. Mire jó ez?
Korábban a Hámori Péter: A magyar hajózás képes története c. könyv alapján I. sz. csavargőzösnek véltük ezt a hajót, pedig ez bizony a II. számú. Továbbá, itt egy festmény róla, miután már volt Pajtás és Siófok. Ha már szóba került, megemlítem, hogy szerintem a Hajók annó oldalon ez a kép nem az Ifjúgárda, hanem a Pajtás.
De jó, megint kidobtak pár millát arra, amit eddig is tudtak? Jó, néha szegény búvároknak is kell gyakorolni, de nem hiszem, hogy ne lett volna jobb helye annak a pénznek, amit erre költöttek :-/ És persze marad a második világháborús legenda is a sajtóban. Ha holnap valaki elrikkantja magát, hogy elsüllyedt amerikai atomtengeralattjárót talált Kismaros előtt, a fedélzetén hat darab Polarissal, akkor kiürítik a Duna-kanyart?! Grrr.
Csak hogy Ha-Jó topictársunkat idézzem: -Ezek nagyon hülyék! Ez egy üres uszály, ami a háború után az Ferenc József híd megmaradt pillérei közti ideiglenes hídpályát tartó uszályok egyike volt, 1946 januárjában süllyedt el, amikor a jeges ár elől akarták menteni azokat.
A csendőrhajóról vannak legendák, de senki nem tud biztosat, holnap talán kiderül. L.F. egykori búvár vagy nagyobb mesélő, mint én, pedig elég élénk a fantáziám, vagy a bulvársajtó remeke ez a nyilatkozat (ez utóbbiról én is tudnék mesélni, büdöslábú rágcsálók, tisztelet a kivételnek, de ez sajnos ritka)
A Teletext 111. oldalon van szó a mai buvárkódásról. Röviden: "Nincs robbanóanyag a Szabadság híd pesti hídfőjénél lévő, II. világháborúban elsüllyedt uszályon!"
Azt nem tudom, de kisebb vita alakult ki a roncs természetét illetően. Volt aki szerint 2 roncs is van, a másik a híd másik oldalán (melyik másikon? másikon), ez a roncs egy repülőgép, illetve nagyon veszélyes. Állítólag búvár látta is, és halottakat is látott.
Tényleg 2 roncs van ott? Én valahogy nem hiszem, főleg azt nem, hogy háborús roncs lenne.
Előkaparásztam a régi albumaimat, és szerencsére az összes GCCL River-ről találtam papírképet. Nem szkennelem be, mert néhányuk eléggé elmosódott, homályos állapotban van, de az ablakok megszámolgatására jók voltak. Ezek alapján tehát az írásbeli pontosítás a "Riverhosszok"-hoz:
110 m hosszú, teljes felső deck nyitott:
River Concerto River Rhapsody River Harmony
110 m hosszú, kerékállástól kezdődik csak a napozó:
River Symphony (éttermet megelőző ablaksor jobboldalt, többieknél mind baloldalt) River Melody
Ma reggel Pedro kollégával körbefotóztuk a River Rhapsodyt. Szó szerint körbe, az Erzsébet-hídra sem voltunk rest felmenni. Mivel még napkelte előtt odaértem, a Hajtányos által észlelt karácsonyi-füzér díszítést is sikerült megörökíteni. Pedro vállalta be a hajó koromsötétben történő fotózását, tegnap, az éjjeli órákban. A hajnalt bevállaltam én, Pedro nyolcra érkezett a helyszínre, hogy a ritka példányról neki is legyen digitális emléke. Nemsokkal fél kilenc előtt óriási élmények csaptak orron: megérkezett a River Concerto, ekkor azonban Pedro gépe felmondta a szolgálatot, így a rundónál, és a horgonydobásnál én felügyeltem. Miért is eme hozzászólásrészlet? Az idei év különlegessége, hogy GCCL River hajó most tölti először Budapesten (is) az ünnepeket, ráadásul (másfél napos csúsztatással) kettő is egyben! További különlegesség; egy érdekes karácsonyi életkép: az Ukraina két matróza éppen ottjártunkkor helyezte bele a talpba az ukrán személyzet különbejáratú fenyőfáját, a 2-es ponton kellős közepén. Egyébként mind a négy kabinos szalonját szépen kidekorálták, a Riverekben fejenként 3 fenyőfát (+ fardíszfenyőt) észleltünk.
Felmenvén az Erzsébet-hídra, egy szűk körben megrendezett hajófelvonulás tanui lettünk. Két AM, egy rocsó, a tűzoltóhajó, és egy rendőrmotoros hasított alattunk, majd a Szabadság-híd fölé rundozótt. Az 5-ösre állt az előbb említett három, az oltó és a rendőr a vizet vigyázta. Később a parton is megjelentek egyenruhások/polgárőrök. Ki tud valamit a dologról? Talán az elsüllyedt uszályt kezdik szelidíteni?
http://www.mahartpassnave.hu/ honlapon fent vannak a 2005. évi menetrendek. Érdekesség, hogy újra van Tahi megálló! Újra jár a Nagydunában az elő- és utószezonban is hajó, és nem szűnt meg állomás. Viszont megszűnt a főszezoni második (délutáni) Bp-Bécs szárnyashajó! Röviden ennyi! Most már a balatonira lennék kiváncsi!
A 100-150 méter szélességű olajszennyezést észleltek a Dunán Százhalombatta közelében – jelentette a Magyar Rádió.
Az olajfoltról hajósok számoltak be a a környezetvédelmi hatóságoknak. A szennyezés eredete egyelőre ismeretlen.
Szeva muggli, izzítsd a szkenneredet, mert tegnap anyámtól elhoztam egy-két negatívot, és a hirtelen átnézésben olyan képeket tanátam, hogy!
Ízelítőül: Bajai téli kikötő 1960 telén, egy nagy gőzös (Szent István?), egy folyam-tengerjáró szállítása, egy Sopron kinézetű vontató hegymenetben, egy képen meg kabinos, sok sok hajó...ezek és még mások is.
Sajna ezek nem olyan jó minőségűek, de érdekesek...
Mivel a tár.hu újraéledt, így elkezdtem én is a képek fel- és visszatöltését. Elsőként a
Veteránhajók találkozójáról készült képeimet tettem fel. Kellemes nézelődést! Egyenlőre még a képek címei és a magyarázatok hiányoznak, de idővel azok is megszületnek.
Azért ez igen szomorú, hogy egy hajós-bált nem egy hajó fedélzetén, vagy legalább Dunához kötődő helyszínen tartanak meg...
"Stadt Passau", "Európa", "Zsófia", "Balaton 1", "Budapest", "Spoon", ekkora létszámra mindegyik megfelelő lenne.
Abban is teljesen biztos vagyok, hogy bármelyik hajós rendezvényszervező cég támogatna legalább annyival egy ilyen szakmai rendezvényt, hogy az akármelyik hotelnél lényegesen kedvezőbb ajánlatot adna.