A segítségeteket szeretném kérni az alábbiak kapcsán.
Sajnos szeretett Bravomat utolérte a klíma léptetőmotorjával/terelőlapátokkal kapcsolatos típushiba. A jelenségég a következő. A bal oldalon nem fűt az autó, csak konstans hideg levegőt fúj, illetve azt tapasztalom hogy középállásban is fújja a szélvédőre a levegőt. Napok óta olvasom a fórumot a hiba kapcsán, de sajnos 150 ezer postból elég nehéz kiszűrni a releváns információt. Hálás lennék a magam és a jövőbeli cartársak nevében akiknél még nem jelentkezett a hiba, ha egy hozzáértő összefoglalnám a pontos problémát és a lehetséges megoldásokat. A szerelés megoldható házilag? Valakinél olvastam hogy nem feltétlen kell megbontani mindent hátulról a gázpedál felől is szerelhető. Ha esetleg vannak sematikus/robbantott vagy bármilyen szerelési ábra, esetleg alkatrész cikkszámok, azokat is szívesen fogadom. Esetleg tudtok ajánlani valami jó szervizt ahol zörgésmentesre összerakják? Valaki írta itt hogy Néro -nál úgy szerelik hogy nem bontanak semmit. Igaz ez?
A tompított fényszóró kapcsán nem vagyok megelégedve a fényerősséggel. Lassan olyan a fénye mint a pislákoló gyertya. Esetleg van valakinek tapasztalata erősebb/ nagyobb fényerejű izzó kapcsán? Milyet érdemes tenni bele?
Hogy ne csak kérdezzek én is hozzájárulnék a közösséghez. Ebay-ről rendeltem cápaantennát kb 2000 Ft, amit a fényező színre fújt 3000 Ft. Íme az eredmény. Ha esetleg valaki gondolkodott ilyenben, de nem mert belevágni, mert nem tudta hogy fog kinézni, szerintem megéri, eléggé pofás lett tőle az autó.
Ja, vizes úton konkrétan nem lehet vele elindulni a lámpánál. :-) Az eset után le is vettem és többé nem került fel az enyémre (mert azért a cég még elhasználta másnál). Én pár száz km-et mentem csak vele.
Igen, arról. Majdnem letoltam egy mercit miatta. Az út széli hóban sikerült megállni (ott mondjuk fogott). Lejtett az út nagyon és lépésben ereszkedtünk lefelé. A merci ment elől és gyorsabban is engedte a kocsit. A lejtő végén kereszteződés. A merci simán megállt én meg nem hogy lassúltam volna, még gyorsult is a kocsi. Letaposott hó volt, az említett gumival ami 6 mili fölött volt még akkor és 1142 dot számmal tavaly télen. Meglepett nagyon.
Ha csak a tartósság lenne szempont, akkor a Falken Eurowinter király lehetne, mert 7 téli szezon alatt alig kopott valamit, most is van legalább 6mm futófelület rajta, viszont gyakorlatilag csak hóban jó, sima száraz, vagy neadjisten nedves úton katasztrófa. (Száraz úton 3.fokozatban egyenesen haladva, közepesen gyorsítva is kipörög a kerék. Most képzeld el ezt vizes úton, kanyarban...)
Meg aztán nem csak mm-re elkopni szoktak (mint fő "kukázási faktor"), hanem:
- kiöregedés -> kirepedezés
- kiöregedés -> felüvegesedés
- félrekopás (lásd nemrég): van ebből fűrészfogas meg féloldalas is
- sérülés, szálszakadás
Aki sok km-t megy, tehát 2 "évad" egy gumi, annak egyértelműen jobb az, ami 2-szer annyit elfut. De aki azzal a gumival adja el, mint amivel megvette (vagy rögtön lecserélte)......
Szóval a "nem is értem" azért ennél árnyaltabb. :)
Próbáld meg kitakarítani a motorteret, illetve ahol beszívja a levegőt. Ha ez a szélvédő alatti kis árok, akkor azt.
Nekem oltári büdös volt a héten a kocsiban. Mindig csak indításkor, ami aztán elmúlt.
Találtam egy döglött egeret a motortérben. :( Annak a szaga jött be induláskor, aztán a menetszél már kiszellőztette a motorteret, de amíg ott volt a tetem, addig visszajött.
Amint írtam, én nem tartok rosszabbnak semmit semminél. A teszteredmények mutatják ezt.
Én direkt nem írom a személyes tapasztalatom, mert az szubjektív. Amit én eddigi tapasztalataim alapján leszűrtem, az az, hogy a Michelinnel és a Nokiannal ki lehet menni a világból úgy, hogy mellette nem találtam hátrányos tulajdonságukat. Nálam az a gumi, amelyik 20 ezret bír, nem gumi.
Bocsáss meg, de megint vitába kell, hogy szálljak veled!
Szerinted gyenge az Alpin? Biztos, hogy van nála jobb, de az Alpin éppen aktuális fejlesztése mindig ott van az élmezőnyben. A nagy ADAC-teszten a mi méretünkben konkrétan a második helyezett, amibe különösen nagy súllyal esik bele a tapadás. Attól már tényleg nincs sok jobb...
Másrészt félreértettél: nekem a nyári szettem Michelin, az Energy Saver+ típus. R16 méretben nem találtam róla teszteredményt, de R15-ben 2013-ban az első lett, szintén az ADAC tesztben.
Ezek tények. Lehet velük vitatkozni, szubjektív véleményeket megfogalmazni, de attól még pontos méréseken alapuló tények maradnak.
Nekem is Michelin a téli. Igaz hogy alig kopik (kb. 5000km 0,2 milli volt tavaly) de rosszul is tapad. Nem tudom, hogy a nem rft is ilyen e, de ez engem nem győzött meg.
Lassacskán én is felteszem a télit. Megmértem a gyári Michelin-t. A mélység 5,3-6,1 mm. Ezekkel jött ki 2010-ben az autó. Most 103 ezer van benne. Tehát minimum 60ekm-t futott a nyári gumival. Talán 100-nál már tényleg ki kell dobni.
Panaszkodtok, hogy 20-25-öt bírnak a gumik. Komolyan nem értem, miért nem vesz mindenki ilyet?