hülyeség, ami a lenti linken le van írva. Jól értetted.
Ne érts félre, de az elmúlt egy évben cca. 4.600 m2 aluszerkezetet építettem be Frankfurtban RAL-szerint, nem több, mint 8-9 km ( vagyis: 8-9.000 méter) Illbruck szalagot felhasználva és jelenleg is dolgozom Innsbruck mellett, ahol kb. 3 km lesz a szalagigény, tehát ha valaki, én mondhatnám azt, hogy mindenki csak szalaggal építsen be, csak az a jó, az összes többivel csak a baj lesz, stb, stb. De ez így nem igaz, mint ahogy az sem, ami az Általad linkelt oldalon írva vagyon. De az nagyon nem. vagy mindenki kókler, aki nem RAL szerint épít be ??
:-))
Csaknem TÖKÉLETESEN hőszigetelt, hőhídmentes, időtálló beépítéseket lehet elkövetni RAL nélkül is. A RAL beépítés nem elsősorban a párazárás, hanem a kvázi légtömör beépítés ÉS a minél jobb hőszigetelés miatt alkalmazandó. Most már odáig "fajult" a dolog, hogy az ablakokat tartó acélkonzolok sem érintkezhetnek sem a szerkezetekkel, sem a betonnal/falazattal, azok csomópontjait is hőszigetelni kell ( mi purenit lapokat kaptunk erre a célra, előre és méretre gyártva).
A "csaknem" szóra hívom fel a figyelmedet. Nyilván "csaknem" minden szempontból jobb egy RAL-beépítés. Műszakilag igen, anyagilag meg nem. Mindenki nagyfiú/nagylány és el tudja dönteni, hogy megéri-e neki/van-e rá pénze, hogy a normál beépítés gyakran több, mint a dupláját fizesse ki a magasabb műszaki tartalomért.
Részemről a téma a továbbiakban OFF, mindent elmondtam, amit érdemesnek tartottam.
Bocsáss meg, csak hogy egyre gondolunk, mert szerintem nem arra írtál igen-t.
Én azt kérdeztem, hogy az hülyeség-e, ami a lenti linken van írva. Azt tudom, hogy az UV sugárzás az ablakprofilt károsítja (csakúgy mint az ember bőrét...), nem a PUR-habot.
Ugyanis, ha a RAL beépítés a párazárás miatt van kitalálva, akkor jogos, hogy párazáró fóliát alkalmaznak e beépítés során (hogy UV álló-e szerintem másodlagos, mert úgyis be lesz vakolva/szigelve, tehát közvetlenül nem éri a napsugárzás...)
Bocs, ha hülyén hangzik amit írtam, de azért kérdeztem, mert nem tudom. Vagy nem jól tudom.
Vagy az ablakos szakmában is vannak irányzatok, iskolák, amelyek nem értenek egymással egyet? :-D
A habnak sem lesz semmi baja, ugyanis nem a pára teszi tönkre, hanem az UV sugárzás.
Erről nem olvastam. UV sugárzás kívülről éri az ablakot. Ha egyáltalán éri a PUR-habot: én még nem láttam, olyan ablakot, ami szélén ott volt végig a levágott PUR-hba. Ellenben a páráról igen.
ablakok 98% (!) át mégis még a hagyományos, (kizárólagosan) PUR-habos megoldással "szigetelik ......Itt érzek némi, hogyismondjam, "lelkiismeretlenséget" a tisztelt beépítők részéről "
Ha az Ügyfélnek nincs pénze a RAL beépítésre, akkor a beépítő ne építse be? Vagy adjon neki pénzt a RAL-ra? Vagy egyáltalán mit szeretnél ezzel mondani?
Eladnak Volkswagen Polo-t és Phaetont is, mindkettőnek négy kereke van és A-ból B-be visz. Lelkiismeretlen lenne az értékesítő, mert Polot ad el a Polo-ra elegendő pénzzel rendelkező vevőnek és nem Phaeton-t ?? Hátha nem tudja megvenni a Phaetont minden ember ??
mivel szerintem ezzel máris el van rontva a szigetelés!
Nincs elrontva, miért lenne? A habnak sem lesz semmi baja, ugyanis nem a pára teszi tönkre, hanem az UV sugárzás. Ha nem éri napfény, akkor 20 év múlva is olyan sárgán veszed ki, mint ahogyan új korában térhálósodott.
De változatlanul nem értem az írásod célját. Igen, akinek szűkebbek az anyagi lehetőségei, az nem fog RAL beépítésre költeni. De ettől még nem kap rosszat.
Én sem veszek BMW 1600 GT típusú motorkerékpárt 9,5 millióért, mert nincs rá pénzem. Holott igényem azért lenne rá.... De ettől még jó motorom van ...
RAL témáról szeretnék több információt gyűjteni. Az ablakos weboldalak többsége egyetért abban, hogy ez nagyon fontos a párazárás szempontjából (hogy csak egy lényet emeljek ki), mégis kis hazánkban igen kevesen kérik/alkalmazzák.
Miért is? Hát mert drága.
Manapság már kezdenek elterjedni a 3 rétegű, minél vastagabb, emiatt aztán jó minőségű, professzionális, prémium stb. névvel ellátott ablakok, ugye.
Egy helyen olvastam, az ablakok 98% (!) át mégis még a hagyományos, (kizárólagosan) PUR-habos megoldással "szigetelik", rögzítik.
Itt érzek némi, hogyismondjam, "lelkiismeretlenséget" a tisztelt beépítők részéről, mivel szerintem ezzel máris el van rontva a szigetelés! Nem most, pár év múltán szembesül vele a vásárló! (Feltételezem, hogy a 5-10 év garancia nem a beépítésre (hát persze), hanem magára a profilra vonatkozik, az nem is szokott tönkremenni ennyi idő alatt...).
Sokan azzal "kábítanak", hogy a RAL-t passzívházaknál alkalmazzák. De miért? Feltehetően azért, mert aki passzív házat épít, annak vélhetően van pénze a "prémium" RAL-ra is, illetve, megfordítva, aki "csóró", -információ híján, rábeszélésből - megelégszik a "hagyományos" megoldással, az szóba sem jöhet?
Számomra nagyon szimpatikus az a megoldás, amit pár videón keresztül megismertem: hosszú távra gondolkodók (mint én) számára a legjobb, mégis mellőzött megoldás.
De ha mégsem így van: van-e valamilyen megoldás arra, hogy a PUR-habos megóvjuk a párától - RAL helyett?
Kösz, holnap hívlak, megnézni inkább csak jövő héten lehetne, mert most épp nincsenek itt a tulajok, mi pedig még csak a foglalót adtuk, tehát nem vagyunk még házon belül. De indítani indítanám az eksönt, mert nincs már sok idő.
Ja bocs, Budapest, III. kerület, Békásmegyer, 6 db ablak + 1 db kétszárnyú erkélyajtó, ez utóbbinál és a konyhánál erősen gondolkozunk valami tolós megoldáson is. Az ablakoknál négynél kétszárnyút, nyíló-bukót szeretnénk, a maradék kettő az kisebb, azok egyszárnyúak lennének. Augusztus közepén kapunk kulcsot, az ovit viszont már jó lenne ott kezdeni. E-mail címem publikus.
Üdv mindenkinek, most vettünk egy négyszobás panelt, aztán hamarosan indul is a móka. Ki szeretnénk cserélni a régi, középen forgó ablakokat valami újra, de őszintén szólva bizonytalan vagyok. A régi lakásban Rehau profil volt Maco vasalattal, de vannak némi fenntartásaim:
a profil erősen takaríthatatlan, a sarkokban a ragasztási/olvasztási(?) sorjánál örökké áll a kosz
a macóból néha ki-kitörik egy egy fémdarab, ami cseppet sem bizalomerősítő dolog
Plusz a régi cég elqúrta a felmérést is, továbbá rém rondán tették fel a takarófelületeket is, szóval őket tuti nem hívom újra. Az egyik ablak belsejébe meg valami kosz került az üveglapok közé, azt is simán felrakták, szóval felejtős kategória, de jól nevelt vagyok és nem írom le a nevüket ,-)
Ajánlataikat "pénz nem számít" jeligére várom a kiadóba. (Nem a frászt nem számít, de ha már csináljuk, csináljuk rendesen.)
Ez meg az új ablak. Az üvegablakot levettem róla mert visszaviszem az üzletbe ahol a szaki rászereli a redőnytokot szúnyoghálót vezetősínt cakk-pakk. Adott a szerelésről ábrás leírást de inkább őrá bízom. :)
Meg majd beépíteni is vagy ő jön vagy másvalaki a az üzlettől.
Ez egy régi ház amibe egy kb. 75-80 cm széles ősrégi faablak volt. Ez lett cserélve 15 éve egy műanyagra de akkor nem volt csak 60-as 90.-es 120 as szélességű ablak így lett beépítve 60-as ui. a 90-es beépítését nem vállalták - helyesen.
Most, hogy már bármilyen méretű ablakot legyártanak lett meg a 76 cm széles ablak és végül nem lesz marva vágva a tégla hanem a régi felfalazást bontom vissza. Fel kellett falazni 18 cm széles sort hogy a 60-as ablak beépíthető legyen a régi nyílásba. Az áthidaló így ugyanazt a szakaszt hidalja át mint eddig.
Itt a meglévő áthidalás ezt jobban nem bántom .
Igy néz ki a régi ablak beépítve jól látszik bal oldalt a melléfalazás.
Megvan a méret: 1db 288X121-es, 1 db 287X121-es nyílás. Ezekhez nyílásonként elég lenne egy nyíló ablak, a többi fix. Az elérhető legegyszerűbb, de még vállalható minőségű profilból: teraszbeépítéshez kell. Ezen felül még egy 100X210-es bejárati ajtó fehér műanyag, kis üvegbetéttel.
"Nagyflexet" bérelni 1500 Ft/nap-ért, bele egy olyan korongot, amivel téglát lehet vágni (még kb. 500-1000 Ft), akkor oldalanként 10-13 centi mélyen be lehet vágni a falat.
De szerintem is egyszerűbb lett volna 60 centis ablakot venni. :)
Sikitogep (lehetoleg nem a hobby verzio), egy nagy kovago korong, nem pedig flexkorong, az nem erre valo (nem az a verzio, ami 5 centi log ki a gepbol), szukseg eseten a vedovasat leveszed es kurvara vigyazol, hogy le ne nyesd a kezedet, aztan nekimenni egyik oldalrol, meg a masikrol is (ha emeleten van, es nem tudsz kivulrol dolgozni, akkor ez a fele necces). Lehet ket menetben is vagni, utana a ferdeseget gyonyoruen lehet simitani a geppel sikba. A kozepen vagy nem marad semmi, vagy csak nagyon kicsi, itt vagy alul, vagy felul kezzel megoldani ugy 20 centinyi bontast, innentol kezdve pedig mar befer a gep, lehet nyomatni tovabb.
De megmielott barmibe kezdesz, folul meglesed, hogy nem epp az athidalo utolso centijei alol akarod epp kivagni a teglat, mert annak a szelesebb ablakon is tul kene ugye nyulnia, ha a jelenlegi kicsi, ujat kell beepiteni.
Ja, es a szobabol menekits ki mindent, az ajtot, amit bezartal magad mogott, pedig kb. dunyhaval tomitsd korbe, mert a legvadabb elkepzelesed is csak kobgyoke annak, hogy ott mennyi voros por fog keletkezni :D
(mindez a jozan paraszti eszes verzio, a szakszerut majd a piros urak mondjak ;) )
A meglévő régi ablak nyílása 61-62 cm ebbe van beépítve a meglévő ablak. Mivel az új ablak 76 cm széles ezért a nyílást 78 cm-esre kellene kitágítani. Mindezt kb 18 cm mélyen.
Tömör téglafalról van szó.
Kézzel kivésni elég hosszú idő és a kötések is elengednek a téglák között.
Flex koronggal meg nem lehet akármilyen mélyen bevágni. Legalábbis az enyémmel nem max 3 centire.