Nem arra gondoltam, hogy előre láthatta volna a veszélyhelyzetet. Az a kérdés fel sem merülhet. Hanem arra, hogy a hajó orrától jobbra vízbecsobbanó lányok, vagy a sodródó csónak, evezők, stb. a hajó jobb oldalán tartózkodva feltűnhettek volna. Bár igazságod lehet abban, hogy az első baktól az ajtó felé hátra mehetett, majd belépett az utastérbe és vagy becsukta az ajtót, vagy nem. Ekkor az események a háta mögött zajlottak.
Ha a vízibuszt a középső baknál kötötték ki, onnan a matróz könnyen lehet, hogy nem látta a túloldalról közeledő kenust. Ha pedig már visszafelé tartott a bejárat felé akkor pláne. Szerintem.
Egy MHE-s üggyel vagyok kénytelen itt előhozakodni. Nevezetesen a levelezőlista működéséről van szó.
Dec. 25-én 18 óra után kaptam meg a MK által dec. 12-én küldött meghívót. Hogy egészen világos legyek, 18 órakor néztem át és ürítettem ki a postaládát, amely nem volt tele és 21 órakor találtam benne a fenti levelet. Ilyesmit egyébként már többször is tapasztaltam. 25-én este ismét elküldtem ezt a szöveget, ami 28-án újra visszajött. Ekkor az fw-s feladóról próbálkoztam hasonlóan eredménytelenül.
Kérdezem, hogy más is így járt-e, vagy csak a mailbox levelezési rendszer nyújt ilyen extra szolgáltatást? A biztonság kedvéért kérem a listára felvenni a gumidani@fw.hu címet is! További boldog ünnepeket kívánok.
Ismét megnyílt a régi képtáram. A "Csepeli képek" albumba került vissza egyenlőre 112 kép, a régiek közül. Folyamatosan töltöm vissza a képeket, megpróbálom ugyanazt a rendszert visszatenni, ami volt. Kellemes nézelődést! :-))
1. Valóban megengedett volt annak idején géphajóval hangjelzés nélkül elindulni?
2. A csónakkal a hajó előtti áthaladásra előírt távolság nem menetben levő hajókra értendő?
3. A hajó elkötését végző matróz miért nem észlelte az elütött kenut, mikor az nagyobb részével a hajó jobb oldalán volt. (a jobb hátulját ütötte meg a hajó orra) Amilyen alaposan megvizsgálták azt, hogy a hajóvezető nem láthatta az ütközést, miért nem tették meg ezt a matróz helyzetéből is. Vagy neki nincs figyelési kötelezettsége?
Gyanús volt a hajóhíd, de én mindenáron bajai vonatkozást kerestem..
A képekkel kapcsolatban, ha megjavul a gépem(most a vejem gépén kalózkodom), megpróbálom én , ha nem megy, és muggli sem jelentkezik, a tied.(Mugglinak már a múltkor megígértem, ha lesz még, viszem, de most nem reagált a felhívásomra.)
Eddig úgy nézett ki, hogy az élmezőnyben a szegény Danube Pearl halad, kire legelőször lecsapnak a Duna démonjai. Aztán kiderült, meg lehet spékeli a dolgot, és már nem azon csodálkozunk, ha egy hajónak a jelenlegi a hatodik neve. Az a menő, ha egy hajónak páros évben Gracioso a neve, páratlanban Bolero! Eddig én is azt hittem, átnevezték a Bolerot. Aztán, ahogy megláttam, rájöttem, ez két különböző hajó. Mint utóbb kiderült, mégsem. A Bolero idén Graciosoként futott, ugyanazokkal a színekkel, ugyanavval a lobogóval. Jövőre ismét Bolero lesz, szintén semmi nem változik. Ennek tényleg nem tudom, mi az értelme, de ne is kutassuk, nem biztos, hogy örülnének, ha kiderítenénk. Mindenesetre a jelenség a Der Kleine Prinz-nél már észlelhető volt: a Kis herceg szép kék+piros köpenyét levették, és csúnya sárgával összekenték a csupasz fehér oldalát. Szerencsére csak egy szezonra igényelte a bérlő a hajót, mely időszakra még át is regelték svájci lobogó alá az amúgy német (korábban pedig holland) kabinost. A névváltozás pedig szerintem a harangöntőnek a legjobb üzlet... :))) hát ez van. Persze ha egy hajó 1960-ban megkapta a Sopron nevet, akkor az legyen 2054-ben is Sopron, a mai világban ott kint ezt már egyre kevésbé lehet megtartani...nade mért pont a nevekkel...
Van itt ez a képed az LI-ről. Láttam én ezt a képet valahol korábban, ahol is rajta volt az egész hajó, csak nagyon kicsi volt, emiatt nem részletgazdag. Nincs meg Neked véletlenül ez teljes méretben?
Továbbá keresek további fotókat kedvenc 400-asainkról csavargőzös korukból.
Brrr! Ha jól dolgozott a hajó, akkor elmehetett üdülni?
Bár az is lehet, arra utalt a kép, hogy az egyik jómunkás üdülhetett a BKV-s törpén, a mikutyánkkölyke pedig a SZOT Budapesten? Na és ki mehetett a háttérben levő Dunaföldvárra és társára?
Ezt meg MALWINnak ajánlom első sorban szíves figyelmébe. Hátha eszébe jutok a régi bajai képekkel kapcsolatban.
LEHETSÉGES EZ ????
A BOLERO hajókát átnevezték az idei szezonra GRACIOSO-ra. Ez nem szép dolog volt. De az még csúnyább, hogy jövőre ismét a régi nevével közlekedik. azaz BOLERO néven. Mire jó ez?
Korábban a Hámori Péter: A magyar hajózás képes története c. könyv alapján I. sz. csavargőzösnek véltük ezt a hajót, pedig ez bizony a II. számú. Továbbá, itt egy festmény róla, miután már volt Pajtás és Siófok. Ha már szóba került, megemlítem, hogy szerintem a Hajók annó oldalon ez a kép nem az Ifjúgárda, hanem a Pajtás.
De jó, megint kidobtak pár millát arra, amit eddig is tudtak? Jó, néha szegény búvároknak is kell gyakorolni, de nem hiszem, hogy ne lett volna jobb helye annak a pénznek, amit erre költöttek :-/ És persze marad a második világháborús legenda is a sajtóban. Ha holnap valaki elrikkantja magát, hogy elsüllyedt amerikai atomtengeralattjárót talált Kismaros előtt, a fedélzetén hat darab Polarissal, akkor kiürítik a Duna-kanyart?! Grrr.