Egy kis tévedést javítanék: A "Győr"-ben (ugyanúgy, mint boldogult tesójában a "Mohács"-ban) 8 hengeres DEUTZ-ok voltak, épp ezért nem tudták a jobb gép havariája után javítani, mert az előzőleg elevátorrá alakított "Mohács" gépeit eladták egy TSZ-nek aggregátot hajtani.
Ha 31-én kérdezted volna, akkor bevállalom, mert helyszín és körülmények, sőt majdnem az időpont is stimmel (mk. egy 8x50 es binokulár még nem éppen csillagászati, de legyen... :-), tegnap nem jártam arra. Ja, és én nem a hídról, hanem a kemping környékén szoktam nézelődni.
Szia Ramsau, ha voltal a SZOT Budapesten akkor te is tudod hogy az a hajo egy kicsit ha nem tevedek barla dolt (talan egy (at)epitesi hiba miatt)..emlekszem ra hogy Kosavanal YU (ha jol irom) majdnem feldoltunk a hajoval egy hatalmas szelviharban...Sokan megijedtek akkor...Szoval a Mislei Imre csak visszament hajozni a beosztoi (irodai) munka utan...Bocsass meg hogy kerdezem de a Ramsau koptatas mit jelent? "Ramsauban Deutz van" Van egy ilyen nevu hajo amin dolgozol?...Te akkor meg a mai napig is utazol? Kinek dolgozol...DDSG-nek? Vagy talan a BL-nek? Emlekszel meg a Gyorre? Wermacht hajo volt es Schulzer motorok voltak benne..Bar en soha nem voltam rajta de sokan szerettek volna rakerulni mert az is csak "felso resz"-i hajo volt..
Itt kuldok nektek egy par kepet ahogy igertem..Sopron vontaval hegymenetben a Melki zsilipben ez a kep 1989-ben keszult az Inota pedig 1985 Junius 28.-an :) Regensburg Schwabelweissnel a 2379-es folyamkilometert jelzo tablanal a Kohid alatt (Steinbrucke)..Mar annyiszor meg akartam tenni de mivel ma mar 2005 van tavaly elott nyaron eljutottam Vilshofenba is ahol a Gyongyossel toltottuk a Szilvesztert 1977 rol 1978 ra..Akkor 3 tankos uszalyt vontattunk fel Regensburgba es Passauban akartunk szilveszterezni de a nemet hatosagok kizavartak minket Passaubol mert nem talaltak jo otletnek hogy 3 magyar benzint szallito uszaly horgonyzik a varos sziveben :) mialatt a petardak repkednek jobbra-balra a levegoben :)..Igy felmentunk a zsilip fole es Vilshofenben szilvesztereztunk...
Gyonyoru kis varos/falu? es tavaly sikerult eljutnom oda is..Meg mindig lehetett latni a hatalmas arviz nyomait a falakon...Nagyon jo volt ott lenni..A masik nagyon kedvenc "kis" helyem Deggendorf ott meg egyszer este erkeztunk es kimentunk a kozpontba...csodalatosan szep hely...Most Augusztusban is ott jottem el mellette es mindig eszembe jut :)..
Nem ismertel valami "Elemer" nevu matrozt veletlenul? O is a Gyongyoson volt velem Vilshofenban es valami klubban voltunk ahol millioan voltak..tele fiatallal es egy zenekar jatszott. Persze volt a varosban tobb ilyen szorakozo hely is.. Mondja az Elemer nekem nem sokkal ejfel elott hogy menjunk el mashova..de en nem mentem mert akkor mar becsajoztam :)...aztan amikor reggel talalkoztam vele a hajon kerdeztem hol toltotted az ejfelt? Erre o..."az utcan" :)..No jo eleg a tortenetekbol mara..itt vannak a kepek..Szio es udv mindenkinek...
Misley Imre miután befejezte a beosztást ismét hajózott. Én a Kecskeméten voltam vele 82-83-ban. Utoljára a Baja üzemese volt. Kb. 4 éve elhagyta az MHRT-t, azóta nem hallottam róla, de gondolom már nyugdíjas mert 62 éves, de lehet hogy csak 61.
A Gyöngyössel csak felső-Dunára jártam. A Gyöngyös és az Inota mindig felső vontató volt. Csak büntiből tévedtek le néha az alvégre. Őket felső-Dunai kismerülésű vontatónak építették, 13 dm-es max merüléssel, de 11-el is ellehetett menni velűk. Ennek az ára volt hogy nem tudtak annyit teljesíteni mint a többi 1200-es vontató (Dorog,Tatabánya,Szombathely), utóbbi később SKL-t kapott és 1600 Le-s lett.
Az SKL-l nekem nem voltak annyira rossz tapasztalataim. A Láng megbízhatóbb volt, de ezért az SKL a távvezérléssel kárpótolt és viszonylag szerelhető is. Ja! És az SKL még mindig létezik, a Láng sajnos már csak történelem.
Egyébbként a német precizitás a keleti oldalon vesztett fényéből (lásd Trabant, Wartburg, IFA). A Ramsauban Deutz van, én úgy érzem se a Lángot, se az SKL-t nem lehet vele egy lapon emlegetni.
A Sopron,Eger,Komárom hármas volt a zuhatag tigrisei. Ez a hármas a zuhatagra épült és a zyilip megépítéséig ott szolgáltak. Álltalában fél év után enggedték haza őket.
Én 81-88-ig voltam az MHRT-nél. Komolyabb hajóim: Lehel, II. úszódaru, Miskolc, Kecskemét, Gyöngyös, Inota, Dorog, Komárom. Ezek közül a Komárom nőtt legjobban a szivemhez. És gőzösön is voltam, a SZOT Budapesten két utat.
Ki volt az a hajófan, aki ma délután úgy 2 óra magasságában a dunaföldvári híd város felőli oldalán csillagászati méretű távcsővel kukkolta az északi részt?:-)))))
SOPRON az éter hullámain! Épp e percekben mutatták be a Tigrist a Kossuth Rádóban a kerékállástól a kabinokig. Meséltek a sportkormányról. Nem én hallottam, Édesanyám telefonált.
Ma délutáni képes hangulatjelentés a Balatonról. A víz 72 cm és 0,2 C. Minden jég felolvadt, nincs nyoma sem fagyásnak. 1-én hajnalban voltam Szántód-révnél és a kikötőben még jeges volt a víz, ami a szélnek és a hullámzásnak köszönhetően igencsak mozgott és ezért kifejezetten hangos volt, ahogy a munkagépek falának ütközött. Ma a kompon elég magas volt a kihasználtság. Földváron letettek egy vitorlást is, biztos hardcore túlélő party-t tartottak, bár a szél 2-3 közötti volt, éppen alkalmas vitorlázni. Délutánm kettő óra körül volt egy kis napsütés, utána beborulás és eső. Szántódrévben van egyébként majdnem a teljes vízépítő flotta, 3 uszály, a vedersoros kotró, elevátor, tanyahajó, homokozó.
Két emberre emlékszem pénteken az uszályról. Az egyik fiatalabb, kék ruhában és láthatóan hozzá tartozott a kutya. A másik kicsit idősebb és sárga kabát volt rajta. Melyikükről van szó?
(.OFF. a kemencei kisvasúton is jól tellt a szilveszter, ha összesedtem magam, majd írok róla a "kisvasutak" topicba.)
fánkmérgezés? Z.Z. kolléga nagyon bátor! Ha Kormányoslányka vagy Aranyangyal megkap, aligha úszod meg macskárakötés és Dunábalógatás nélkül! :-)
A hegesztés, Ramsau83 kérdésére válaszul, befejezést nyert, utómunkálatok vannak még hátra (perselyek hengerfej felszabályzás) amik nem készültek el.
Az uszályra azért jöttünk ki, hogy készlezeinket kiegészítsük, és az ünnepek alatti őrzés könnyeben megoldható legyen. Az uszályon amúgy is van személyzet, így a Tigrisre nem kell a csapatból strázsát keríteni.
Van egy szép Márai Sándor vers életről és folyóról, de nincs itt a könyvem, fejből meg csak darabok jönnek. Így hát e helyett inkább egy Végh Antal idézet:
"Azt mondják semmi sem tart örökké. Dehogyisnem! Minden ami van a világon öröktől fogva való, és örökké tartó. Sem kezdete sem vége, sem széle sem hossza nincs semminek." Végh Antal Életnovella
Szia Ramsau, koszi az infot a Gyongyosrol...Az emlitett nevek kozul egyik sem hangzik ismerosnek :(...Te merre forogtal a Gyongyossel? Felso reszen vagy mentetek Al-Dunara is? Az en idomben a Gyongyos szinte csak felfele jart...Szerettem a Lang Gepgyari motorokat amik ezen a vontaton voltak.. Emlekszem hogy nagyon utaltam a kelet-nemet SKL gyar "echte" motorjait..Orran szajan dolt beloluk az olaj es allandoan baj volt veluk..Amikor a Pakson voltam egy mb uzemes mondta hogy valamit be kellett allitani az egyik motoron es eljott Magdeburgbol egy gyari szerelo de abszolut nem volt megelegedve a gyari szerelo munkajaval..Mondta is az mb uzemes hogy amiota az SKL " VEB " gyar lett (DDR-es :) vele egyutt a vilaghiru nemet precizitas nivoja szepen lecsuszott. A mult heten neztem meg hogy letezik-e meg az SKL es bizony letezik. Meg mindig hajomotorokat es elektromos generatorokat meghajto motorokat gyartanak..A weboldal szerint az SKL DDR evei alatt 3600 motort epitett... Eleg sok jutott beloluk a MAHART folyamhajokba is. Bar szerintem a jo oreg Lang Gepgyar motorokat az SKL motorok nem multak felul megbizhatosag teren de karbantartasi egyszerusegben sem.
Valahogy eszembe jutott egy nev a Petofirol Gozhajorol...Koskai...a keresztneve ha jol emlekszem Istvan gepkezelo..Mivel itt orokke a Sopronrol esik szo egyszer meselte nekem hogy o is hajozott a Sopronon ami akkortajt (az o ideje alatt) csak zuhatagi hajo volt..Turnu Severinben vagy Orsovan allomasoztak es az volt a feladatuk hogy atsegitsek a MAHART vontatokat vontaikkal a veszelyes zuhatagi szakaszon..Talan valakinek ismeros ez a nev..Latta itt valaki azt a marvanytablat Vaskapu elott a sziklaban amit allitolag a romanok keresztbe kettrepesztettek?
Az ugye Grof Szechenyi emlekere lett oda teve? Vagy tevedek? Valamiert
"Baross" tablara is emlekszem szoval ossze vagyok keveredve..pedig egyszer hegymenetben (nappal) olyan kozel mentunk hozza hogy szinte meg tudtam volna erinteni :)..Szoval mi az igazi (helyes) neve ennek a tablanak? Baross vagy Szechenyi?
Egyebkent Sopronosok :) kepzeljetek talaltam nehany kepet szamotokra a fenykepalbumomban 1989-bol amelyek a Melk-i zsilipben keszultek ..Remelem egy par napon belul lesz idom feltenni ide remelhetoleg mindenki oromere...
Ha mar egy nevet emlitettem hagy kerdezzem meg emlekszik itt valaki Weiss Laszlora nickneven "Weiss Kapa"-ra?
Elkövettük azt az ostoba hibát, hogy este bejöttünk a "Fővárosba".
10 óra körül már rengeteg fiatalt láttunk padokon, kapualjakban ülni, feküdni, összehányva, maguk alá piszkítv. Az utcabálon az Oktogonnál elég jó volt a hangulat, leszámítva azt a pártucat félkegyelműt, akik petárdákat dobáltak a táncolók közé...Inkább visszavonultunk a tanyára és szűk körben múlattuk az időt!
Persze lehet, hogy csak kiöregedtünk ebből és ez így van rendjén!
Mi délután, a kompon, átkelés közben hallottuk a hírt, de akkor még csak "egy hajóst" mondtak és nem is gondoltuk, hogy ismerjük. Aztán az Árpád-hídról láttuk a SOPRON mellett a rendőrhajót. Mikor kiderült, hogy a Bélárol van szó rögtön eszembe jutott, ahogy 30-án a szalonban utoljára láttam...
Mit is lehet ilyenkor mondani? A sok elcsépelt szófordulat nem illik ide!