Keresés

Részletes keresés

GyongyosMS Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15214
Szia Ramsau, megkerdezhetem hogyan tudsz ehhez a forumhoz hozzaferni a hajon?

Mit hasznalsz? Laptop computert radio modemmel (wireless modem with wifi application protocol) mobil telefon rendszeren? Vagy valami High Speed Satellite Data Link? Ha mar a tavkozlesnel tartunk emlekszel meg a radiokra es azokra a hosszu ostor antennakra a hajokon amik legtobbszor a kerekallas mogott voltak felszerelve es csak akkor allitottak fel ha a hajo a forgalmival akart beszelni? Mit tudsz azokrol?

Ha jol emlekszem VHF/UHF radiok voltak valami 6 vagy 8 csatornaval?

Mi volt a frekvencia (kHz) amin adott es mennyi volt a teljesitmenye (Watts)?

Ki gyartotta ezeket a radiokat? Van a hajotokon GPS (Global Positioning System) vevo? Az iskolarol amit irtal jutott eszembe hogy egy utra hozzank is beszallt 3 hajozasi szakkozepes tanulo nyari gyakorlatra.. Te is utaztal is valamerre tanulo korodban?

Csatoltam egy kepet erdekessegbol..2 tolo a Mississippin..

Udv.

 

Tolo Vicksburgnel
Előzmény: Ramsau83 (15187)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15213

Gumidani !

 

köszönöm.

Megpróbáltam kimásolni a "bevezetésedből" de nem engedi.

hogyan küldjem így el a hölgynek.

Nem tudod síííma Word-ben elküldeni, ugyanezt nekem a traficc@freemail.hu-ra ?

Az lenne az igazi segítség.Előre is köszönöm

 

Laci

Előzmény: gumidani (15211)
zjakabfi Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15212
Újabb szomorú hír: Magyar matrózt halásztak ki holtan a Dunából Bécsben, a freudenaui erőműnél. A 34 éves férfi szilveszter óta lehetett a vízben – közölte az osztrák rendőrség. Idegenkezűségre utaló jeleket nem találtak, a vízbe fulladás oka baleset vagy öngyilkosság lehet. A hatóságok a boncolás után tudnak pontosabb felvilágosítást adni a matróz halálának körülményeiről. (MTV Teletext)
gumidani Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15211

Ebbe a képtárba betettem egy rövid bevezetést.

Hátha kielégíti a hölgy kíváncsiságát. Kb. egy hétig tartom meg, utána letörlöm.

Most már megszűnök. Üdv.

gumidani

Előzmény: Törölt nick (15201)
gumidani Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15210
Megpróbálom, hogy olvasható-e:
gumidani Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15209

Sajnos nem a legújabbak, de nekem nem kedvenceim a fegyverek, így ezirányban nemigen frissítem a könyvtáram.

Dr. Bak József / Dr. Csonkaréti Károly / Lévay Gábor / Sárhidai Gyula: Hadihajók (Zrinyi 1984.)

Bak József / Bak Ferenc: Hadihajók II. (Zrinyi 1999.)

Hugh Lyon: Kampfschiffe (Delphin Verlag München und Zürich 1982.)   

Előzmény: Törölt nick (15201)
Bócman Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15208

Hajózzunk megent...

 

Hamarosan megszületik a légpárnás járművek közlekedését és üzemeltetését szabályzó rendelet.

 

Ezzel kapcsolatban felmerült egy igen érdekes kérdés: melyik hatóság is illetékes?!?!

 

Hiszen ez a jármű nem kötődik sem a vízhez, sem a közúthoz, sem sínhez, merthogy gyakorlatilag a levegőben lebeg. Ugyanakkor ezek közül bármelyik "területén" közlekedhet, kizárólag a légügyi hatóság hatáskörébe tartozó légtérben nem...

 

A kérdés természetesen elsősorban a kisméretű, max. 10-15 személyes légpárnásokra vonatkozik, amelyek mérteik alapján alkalmasak lehetnek a közúti közlekedésre is.

 

A nagyobbak a méretkorlátok miatt csak vizfelszín felett lebegve tehetnek meg jelentősebb távolságokat.

 

 

 

101 személyes  és 150 és 200 személyes verziójú típus
Bócman Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15207

Csakúgy, mint a németeknek!!

 

Kicsit röhej, hogy már a nagyapám se beszélte a németet, de ha én most elővezetem az ük-üknagypapa Komáromba településéről talált 1800-as évekbeli adatokat, akkor mától (nem holnaptól!!!) állampolgárság helyett Staatsangehörigkeit lesz bevezetve a személyi igazolvány helyett a zsebemben lapuló Personalausweis megfelelő rubrikájába...

 

muggli, egyetértek veled, ilyesmit tényleg csak részegen lehet elviselni...

Előzmény: guberavera (15205)
muggli Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15206

GVeronkám!

A hozzászólásod második felébe ne menjünk bele, mert oltári baromságok jönnek ki belőle. Inkább leülök Veled egy -két üveg bor mellé és beszéljük meg!:-))

muggliŠ

Előzmény: guberavera (15205)
guberavera Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15205

Az Adriai-tenger horvátországi szakaszán 2005 januárjától a külföldi zászló alatt hajózó valamennyi jachtot és motorcsónakot speciális matricával kell ellátni.

(forrás MNO)

Bizonyára ti is sokat jártok a horvátoknál, na ők nem engedték, hogy szétzabrálják az országot. Persze privatizálnak, de védenek minden horváth munkahelyet vagyont körömszakadtáig. (ja és minden horvátnak automatikusan jár az állampolgárság, akárhol lakik a világban). 

guberavera Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15204

És főleg, mi az a zsebcirkáló?

Előzmény: Törölt nick (15201)
Miksai Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15203

Milyen rolót ????

Mire lehúznánk, a Kalányos Bt. már régen visszavitte a MÉH-be ! :-))

4 éve Zemplénben jártam , és gondoltam átmegyek a Zemplénagárdi kompon, nem kerülök a Cigándi híd felé. Amíg vártam a kompot, az említett társaság mintegy 10 fővel szépen kihúzta a ponton egyik drótkötelét és egy utánfutón elvitte. Mivel nem vagyok egy öngyilkos típus, nem állítottam meg őket. Mindenki úgy privatizál, ahogy tud.

OFF

Amikor középiskolába jártam, a Budafoki úton külön csuklós busz közlekedett, ami az ott lévő üzemekben dolgozó embereket hordta. Csúcsidőben 10 percenként járt, és folyamatos tömeg volt rajta. Ezek 90 %-a a Bócman által említett csoportba sorolható manapság. Az üzemek 100 %-a megszűnt.

Semmi kifogásom nem lenne a cégek eladása miatt, ha legalább az 50 %-a működne még a következő 5 évben.

 

 

Előzmény: Bócman (15198)
riversea Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15202

No itt van egy másik mutáns még nyárról, ebből a szögből talán jobban látszik a két összetoldott jármű közötti különbség, amiről beszéltél. Üdv: rs.

 

 

Herzog Tassilo
Előzmény: Bócman (15200)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15201

ide is beírom, mert ez a topic, talán ???? jobban pörög.

 

tegnap - szíívemnek kedves - hölgy kérdezte tőlem az alábbiakat, de a választ én nem tudom, ezért fordulok hozzátok :

 

:

 

.kérdező :........"..........belekezdtem a zendülés a caine hadihajón nevezetű könyvet, már eléggé benne vagyok, meglepően kellemes olvasmány, nem is számítottam ilyenre..
olvasom egy ideje, és talán sejtem is, mi micsoda, de _pontosan_:

- mi az aknaszedő, a romboló, az anyahajó?

- hogy vannak egymás után nagyságban,

- minek mi a feladata?

-  és egyáltalán, milyen (típusú) hajók vannak a haditengerészetnél,

- hol találok listát arról, hogy mondjuk
- anyahajó:

- haditengerészeti repülőgépek, helikopterek mozgó támaszpontja,

-  fedélzetén fel- és leszállópálya van, vízkiszorítása általában 25-80 ezer tonna, a fedélzeti repülőgépek száma elérheti a 80-100 darabot.
- aknaszedő:
- romboló:


és így tovább..

- te ezeket tudod?

- vagy tudod, ki tudja?

- próbáltam rákeresni a neten, de semmi érdemleges,

- vagy én keresem rosszul.. ............"

 

 

traficc :

Úgy tudom van otthon ilyen tmájú könyv.

Légyszíves írjátok meg - ha tudjátok - mi a címe ennek a könyvnek ?

A hétvégén hazamegyek és megvenném a könyvet a hölgynek.

mivel kevés időt töltök otthon, és emiatt nincs időm sokat járni a könyves boltokat, minden segítségeteket, előre is, külön  köszönöm.

T.L.

Bócman Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15200

Nu, akkor egy kicsit vidámabb téma:

 

Régi-új technó jött ma reggel lefele!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Érdekes kémény-megoldás, mit ne mondjak...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ismét egy szép példa arra, amit anno a Mahart műszaki zsenijei "lehetetlen, kivitelezhetetlen, értelmetlen" elgondolásnak tartottal: egy 11 méter széles bárka, és egy 9 méter széles hajó házasítása. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MALWIN Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15199

Hű, de komor hangulatod van itt év elején....

Na, hogy felvidulj, olvass vissza kicsinyég.Van ott neked valami:-)))))

Előzmény: Bócman (15198)
Bócman Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15198

Dehogynem tanulunk!!!

Nagyon frankón megtanuljuk(ják) az illetékes urak-elvtársak-testvérek-bátyuskák-cimbik-polgártársak, hogy hogyan, hol, miképpen lehet megteremteni a lehetőséget, hogy milliárdokat tudjanak kilapátolni a rabszolgák (értsd, "nép") zsebéből.

 

Akik ugye ma már teljesen szabad akaratukból választják "vezetőiket".

 

Ami a pocsékot illeti: kezembe került a "Sopronon" egy cikk még a nyáron, amelyikben a most éppen illetékes elvtárs (most éppen tényleg az :-)) ), hogy - ha jól emlékszem - másfél kilométer autópálya épül majd a Mahart DunaCargo eladásából befolyó horribilis másfél milliárd forintból. És hogy így a "nemzet" nem károsodik, mert hát a köztulajdon ugye átalakul, és ezentúl autópályaként szolgálja majd hazánk dolgozó népét.

 

Már látom is az autópályából származó hatalmas hasznot!!! Szemeim előtt lebeg a megspórolt üzemanyag, a megspórolt amortizáció, megspórolt bérköltség, meg minden...

(Egészen apró pöttyöcske, mondhatni piszlicsáré részletkérdés - hát én már csak ilyen kekec vagyok - hogy a használatért fizeni kell...)

 

Ehhez képest ugye a cég befizetett minden évben pár száz milliót: ÁFÁ-t, társasági adót, iparűzési adót, személyi jövedelemadót, munkáltatói járulékot, nyugdíjjárulékot, tb-járulékot, satöbbit.

 

Az a baj, hogy ilyenkor megint kekeckedni kerekedik kedvem, és elgondolkozom rajta, hogy azok a hajósok és parti dolgozók, akik elvesztették az állásukat, mennyibe fognak kerülni a társadalom nagy közös zsebének. Kíváncsi lennék egy kimutatásra, hogy az ő munkanélküli segélyük, az általuk be nem fizetett adók és járulékok hogyan aránylanak az 1500 méter autópályából származó haszonhoz.

 

Néhány sort szentelnék ebben az összehasonlító táblázatban a kinevelt munkaerőre fordított költségeknek, meg a most szükségessé vált átnevelésük költségeinek is.

 

Talán nem fog senki sem tiltakozó levéllel demonstrálni az ellen, ha kijelentem, évente több száz millió, ha nem milliárdos összegről lesz szó.

 

Lehet, hogy az én hiányos matematikai ismereteimmel van a bibi, de hát én akárhogy számolom, csak az jön ki, hogy az autópálya használatáért is fizetni kell, meg a költségvetésbe is fizetni kell. Ezt, ha összeadom, ugye az jön ki, hogy 2x kell fizetni.

 

 

 

Még néhány ilyen hatalmas győzelem, és becsukhatjuk a boltot - ha lesz, aki lehúzza a rolót...

Előzmény: tpuppi (15194)
guberavera Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15197

A nemzeti vagyon kiárusítása ill. azon egy szűk elit haszonszerzése, már a 89-es fordulat előtt megindult. A rendszerváltozás ennek a láncreakció szerűen beindult akikapjamarja folyamatnak a következménye, ti. a meglévő keretek között már a nomenklatúra nem tudott töbett harácsolni, ezért egyszerűen lecserélték a lobogót komcsiból kapitalisták lettek, aztán hajrá. Nincs mire büszkének lennünk, ez egy ilyen ország.

 

Előzmény: riversea (15196)
riversea Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15196

És nem csak a folyamhajózást, hanem a magyar Duna-tengerhajózást, a tengerhajózást és a hajógyártást is szétverték. Szomorú látni, hogy még ma is vannak olyan Angyalföldön épült hajók, melyek idegen lobogó alatt gazdaságosan üzemeltethetők, mint pl. a Yana E (épült 1969 Ganz Danubius 2159 szám alatt, mint August Kulberg, névváltozások: 1991-Pakri, 1997-Alvina M, 2001-Yana E). Itt éppen 2004. 12. 28.-án az angliai Hullban a King George Dock-ban rakodik.

 

Yana E
Előzmény: GyongyosMS (15191)
MALWIN Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15195

Egyebkent mit keresek en itt ezen a forumon?

 

????????????????????

Előzmény: GyongyosMS (15191)
tpuppi Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15194

Érdekes amit elmondasz és tanulságos de mi sose tanultunk a saját dolgainkból . De azt hiszem eső után köpönyeg se szokott bejönni, én bizok benne hogy ujra fog éledni a magyar hajózás, és utána ujra lehet államositani majd ujra el lehetadni mint állami tulajdont. Csak azt nem tudom hogy miért ilyen oriási az állam adósága, ha mindent eladnak és tönkre tesznek.

Előzmény: GyongyosMS (15191)
gigabursch Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15193

Háááááát.... Biztos ami biztos. Itt van egy-két fórumos között éles politikai ellentét, de azt megtartjuk négyszemközt, és legfeljebb iszunk rá egy sört.

Beállítottságtól függetlenül szégyenít mindenkit az összes politikus g ennyládasága, hogy 14 éven át így lerabolták azt, ami még romjaiban is csak hasznot hozott, tönkretették azt, ami a dunai hajózás magyar verziója volt, és ez a halál az amihez képes az Utolsó Mihikán egy békés családregény. Szégyen az összes takony politiuksra nézve, hogy amiben nem lát hasznot, azt inkább tönkrebarmolja. Durván 1000 képviselő 120 államtitkár és miniszter valamint 6 miniszterelnök múltjának szégyene. Semmi sem mossa le róluk ezt a gyalázatot.

Többek közt az ilyen miatt is ki kéne venni az alkotmánynak nevezett alaptörvényünkből az a passzust ami a képviselők felelőtlenségét biztosítja.

 

Azért még mesélhetsz, és mesélj is légyszi.

Vagy ha megírod valami doc fájlba, előbb-utóbb biztos felkerül az MHE honlapjához kapcsolódó hajóregiszter mellékletébe, ahol nem csak az szürke paraméterek, hanem a színes történetek is gazdagítják a hajók iránt érdeklődők tudásvágyát.

gb

Előzmény: GyongyosMS (15191)
cuki_64 Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15192
Ez  igy igaz hogy  a magyar hajosok joszakemberek és nagyonsok külföldi hajon dolgoznak.Nekem is egy régivágásu  hajovezető tanitota meg hajos szakmát,de nembánnom . Mindig tiszteletel gondolokrá, ő személyhajon dolgozot   Felszabadulás gs, Petőfi  gs BKV tolment nyugdilyba ,  a beceneve Rozsdás volt az igaszi neve Almási Lajos.  
GyongyosMS Creative Commons License 2005.01.04 0 0 15191

Sziasztok hat ha nem banjatok van meg egy ket hajos tortenetem amit szivesen megosztok veletek :)..

De eloszor is szeretnek visszaterni a Gyorre es a Schulzer motorra..ahogy irtam mar ezelott en nem hajoztam a Gyoron soha de az egyik legjobb gepkezelo baratom igen es meselt egy ket dolgot a Gyorrol. Amit en tudok a Gyorrol az hogy nagyon sokaig szinte csak felsoreszi hajo volt...Az eredeti motorok Schulzer motorok voltak es a haboru vege fele Regensburgba "menekitettek" fel ezt a Wermacht hajot az orosz allamositas es jovatetel elol. Majd amikr mar "tiszta" volt a levego itthon a MHRT tulajdonaba kerult.. Sok even at forgott fenn amig egyszer a bal oldali motorban egyszeruen eltort a fotengely. Valami 40 plusz ev mogotte alkatreszpotlasrol szo sem lehetett es meg az "en idomben" a hajotemetobe kerult Csepelre. Ugy latszik, kesobb valaki megis talalt penzt a MAHART Folyamhajozasnal motorokra es akkor kaphatott Deutz motorokat. (De ez mar csak spekulacio reszemrol)..Egyebkent mit keresek en itt ezen a forumon?

A kovetkezo sorokbol ki fog derulni. Legnagyobb megdobbenesemre 2004 Augusztusban talalkoztam egy folyami hajossal akitol hallottam hogy a MAHART Folyamhajozasi es Tengerhajozasi Uzemagait a privatizacio neveben eladtak..De errol ti biztos tobbet tudtok mint en..Ez a forum hajozasi forum nem pedig politikai es bar nem akarok velemenyt nyilvanitani de megis azt kell mondanom hogy ez egy gazdasagi buncselekmeny volt a magyar dunai hajozas, a magyar allam es magyar nep ellen..Akik a "privatizacio" neveben sok evtizedes magyar folyamhajozasi tapasztalatatot/hagyomanyt egy tollvonassal kitoroltek a tortenelem konyvbol es megsemmisitettek a MAHART dunai teherhajo flottajat nem tudtak mit kovetnek el. A kovetkezo szemelyes tapasztalatom bizonyitja ezt. A Pakssal jottunk fel Renibol 6 darabbal tele pirittel Dunaujvarosba..Ahogy szoktuk mondani annak idejen "egy egesz falut toltunk csak a templom torony hianyzott rola" :)..Kemeny osz volt mar majdnem hogy tel...emlekszem egesz ejjel kodben jottunk felfele radarral (es meg mondja valaki hogy nem voltak megbizhatok a csehszlovakiai TESLA radarok :). Amikor az Apatini gazlok ele erkeztunk (ugy kb. ejjel 2 ora fele) az oreg (pk) leszolt hogy itt megallunk es ahogy hajnalodik indulunk tovabb. Ha jol emlekszem reggel fel 5-re kerte hogy "keszre csinaljuk" a motorokat..Amikor leallitottam mindent es feljottem a gephazbol lattam hogy a gazlo elott ket masik tolo is horgonyzik vagy ahogy mi mondtuk "kodot all".. Az egyik egy budapesti hajogyari orosz tolo volt a masik pedig egy bulgar tolo volt. Mikor hajnalban kezdett vilagosodni elindultunk ugy ahogy az oreg kerte es azt vettem eszre hogy az orosz meg a bulgar tolo is azonnal "keszre csinal". Mindketten elkezdtek kovetni bennunket, jottek szorosan mogottunk... Az Apatin-i gazlok az egyik legveszelyesebb resze volt az al-Dunanak (legalabbis az "en idomben" igy volt)..Amig mi nem erkeztunk oda a Pakssal egyik tolo sem mert belemenni a gazloba de amikor lattak hogy itt vannak a magyarok es elindulnak tudtak hogy nyugodtan kovethetik oket mert a magyar al-dunai kormanyosok tudjak hogy hol vannak a gazlokban az atjarok. Nem volt mitol tartaniuk. Ilyen hajozasi tapasztalatot (nemzeti kincset) Holgyeim es Uraim nem lehet csak ugy "elovenni" a szekrenybol marol-holnapra es ezert erzem azt hogy ezt a sok-sok evtizedes tapasztalatot amit a MAHART szurke flottaja szerzett a haboru utani evektol kezdve eladasaig, hogy amit a "privatizacio" neveben elkovettek ellene egy gazdasagi buncselekmeny volt . De ez csak az en velemenyem es mindenkitol elore elnezest kerek aki errol maskepp velekedik..Meg egy teny...az orosz tolokon amiket a budapesti Hajogyar epitett sok magyar kormanyos hajozott, berbe adva a MAHART-tol.. ok tanitottak be az orosz kormanyosokat.. Magyar kormanyosok nelkul nem lett volna orosz dunai teherhajozas...es akkor meg nem is emlitettem a legendas hiru gonyui felsoreszi kormanyosokat..Bocsi hogy ez a hozzaszolasom ilyen hosszura sikerult..Udv mindenkinek..

Előzmény: Ramsau83 (15186)
viking star Creative Commons License 2005.01.03 0 0 15190
hmm....csak nem a 1669 előtt? :)
Előzmény: Ramsau83 (15187)
Enzo Creative Commons License 2005.01.03 0 0 15189

Érdekes és bizarr. Ez is különös.

Előzmény: Thernitibi (15188)
Thernitibi Creative Commons License 2005.01.03 0 0 15188
Ramsau83 Creative Commons License 2005.01.03 0 0 15187
Elfelejtettem beszúrni na képeket.ArosaSopronHol készült a kép
Ramsau83 Creative Commons License 2005.01.03 0 0 15186

Sziasztok! Szia Gyöngyös!

Emlékszem a Budapest dőlésére. Hajóépítéstan tanárunk (Debreczeni József), ezt úgy magyarázta hogy vannak hajók amelyek nem tudnak egyenesen állni, mert nem stabilak úgy. Ezért mindig valamerre dőlnek, a Budapest is ilyen lehetett, mert ha meglehetett volna állítani akkor balasztolással egyenesbe lehetett volna hozni.

Igen még mindig hajózom, az Eurotankhajónál. A Ramsau egy toló tanker. Most is a Hajón vagyok. Valamikor DDSG tulajdon volt, de tönkremenetelekor a Ramsau és a Prottes magyar tulajdonba került.

A Győrre emlékszem. Az MHRT-nél volt egy hozzá való főtengely, de nem sokkal a főtengely törés előtt kidobták, mondván hogy ugyse lesz rá szükség. Ez és a Mohács motorjainak eladása miatt halt meg a Győr.

Selejtezése után Dunaföldvárra került, ott utban voltak a motorok és kidobták a MÉH-be, nem sokkal utána Németországból érdeklődtek a motorok felől, de akkor már nem voltak meg.

Ugyan igy járt egy váci gyárból kiselejtezett 8 hengeres KNCR 80-as Láng motor is az ősszel. Sajnos le késtünk róla.

Elemérre nem emlékszem.

A Ramsauról talász képeket a Topicon. Az utolsó pár napos.

 

Arosanak küldök egy képet és holnap kora délután vadászhat ránk Pozsonynál.

A Sopronról ma délután, három körül mikor elhaladtunk mellette.

És egy rejtvény, hol készült a kép. Segítségül: a magyar szakaszon.

Előzmény: GyongyosMS (15171)
LajA Creative Commons License 2005.01.03 0 0 15185
GyöngyösMS! Köszönjük a képeket és a sztorikat. Kérlek ezután se fogd vissza magad egyikben sem. Olyan élvezettel olvastam, hogy ha Giga nem szól az ékezetek nekem fel se tûntek volna. Üdv.: Lajos
Előzmény: GyongyosMS (15182)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!