> Nos igen.Értem én,mit is szeretnél mondani.Viszont,nem egy 80 lovasról beszélünk,ugye,,,
Az én T-Jetem 140 ló felett van.
Nevetségesnek tartanám rá. A másik kocsim +100, és azon sincs, mert magamutogató kivagyiság, ha egy "nem olyan" kocsira "olyan" dolgokat teszel.
> Tehát. Aztat mondották,és valják az okosok,hogy a lefújóval,segítek a turbónak.
Ha Te árulnád, Te is szentül vallanád. :]
Meg aztán mondjuk "segít" mondjuk 1,5%-os (bármiben mérve), de azt messze nem éri meg a bohóc hang. Csökken a turbólyuk esetleg a váltások között, de azt vajon sűrűn használod ki?
Ez a "könnyítek rajta" jó duma, ha az asszonynak kell eladni a beruházást, de a chip se azért kerül autóba, hogy "legyen tartalék". Sose. :)
Persze ha nem vagy elégedett az autóval, akkor az más. Akkor locsold bele addig a pénzt, amíg nem lesz jó. :) Meggyőzni úgyse fogunk tudni. Meg aztán mikor máskor próbáld ki, mint fiatalon. :)
Meg ahogy egy másik topikban írtam:
Persze aki szerelemből tart autót, időnként ajándékot vesz neki (!), "ünnepi autómosást" csinál, és folyton azon agyal, mit tudna még faragni rajta, az nosza rajta, essen túl rajta, ne legyen benne élete végééig ott a vágyakozás, mint például hogy milyen lehet egyszerre két nővel. :)
A kutyacsontokat,fél,de max 1-év után cserélnem kell,NEM bírja a kátyús,rázós utakat.Az autóval,0-ról indultunk.Most,171000km van benne.Bal hátsó kerékagycsapágy,2x volt már cserélve,ajobb szintén.
Toronycsapágy 1x.Most volt ugye,hogy a kinyomócsapágy elfáradt,ezer darabra.no meg a kormánymű.
amikor észleltem,én is beszartam,nem tudtam mi a gond.
Menet közben nem hallatszott,érződött.Csak parkolásnál.
Akkoriban rendkívűl sűrű volt a mindennap,így úgy voltam vele,autó nélkül nem megyek melóba.
Tudtam,hogy van egy garázsszervíz,szép táblával a közelben,(munkahelyhez közel.)
Úgy gondoltam,ha már egésznap áll az autó,akkor álljon ott és csinálják meg.
Bevittem,elmondtam mi a fő gond.Kormány kicsit koppan,zavaró,és nem tudom mitől.
Ha már ott volt,kértem,cseréljenek toronycsapágyakat.Hozzáteszem,ez utóbbi nem tötént meg.Jól megzsírozták,azt annyi.30 000péz volt.Azt mondták,mostmár nem koppan a kormány jó lett.
Állítottak rajta,az volt a baj.
És itt kezdődött a mizéria.
Beülök,állok ki,Na a kormány nem mozdul.Kérdezem,na mi a faszt csináltatok?
Azt mondta,hogy nem volt idő kipróbálni,de ők sem tudják.
Le megy a szaki az aknába,valamit babrál,és mondja.(NA???most jó?)
Nahát a kormány fordul,de mintha nem lenne szervó.
Mondom nem.
itt már sejtettem,hogy szopás lesz.Mondom neki,állítsa vissza ahogyan volt,és inkább HAGGGYA.
Nem,ez nem így működik,Mondotta harry:)Lemegy,siker.....pont jó.
NNa kimegyek,jobbon ott a szaki.Még ki sem álltam a műhelyből,mikor is,KOPP.Na mondom embernek.Hallottad?Azt mondja igen.Szerinte fogasléc.Mondtam neki,szerintem hagyjuk,megyek haza,leadom bestbe.Nem,ezt vállalták,kiderítik.Na az lett az eredmény,deformálóódott a fogasléc.Asszony met nulláson,egyszercsak felkeménykedett a kormány.vIsszavittem,mondtam csinálja vissza úgy ahogy behoztam.Atöbbit amit mondtam nem mondom,.....kishiján kifingatták gyermekeim anyját...Lemegy,valamit babrált,jó lett.Kérte,hogy hagyjam ott a gépet,kijavítják a hibájukat.Ja az,hogy elrontották,40ezer.nekik.
Délután megyek,mondja nekem,hogy megvan a hiba oka,ki is javították.DE!!5000ft-ot adjak még mert,kihívtak e spéci szervóst,ÉS MOST EZ A VICCES NEM A LEFÚJÓ!!!Megmérte a szervóban az olajnyomást.KEVÉS VOLT BENNE AZ OLAJ?ÉS A KORMÁNYMŰBEN NEM VOLT ZSÍR!!!!!!!!!!!!Pótolták mndkettőben,A GYÁRTÓ ÁLTAL MEGADOTT értékeket.
MONDOM:TESSÉK?mégegyszer elmondta,mindezt.Kicsit csúnyán beszéltem...........Majd kértem,adja meg a szervós számát.Megadta.
Tényleg kint volt,tényleg megmérte.
Kérdésem a "SPÉCI SZERVÓshoz."Tehát ha jól értem,ön kijött,és megmérte az elektromos szervóban az olajnyomást??ASSZONYGYA ja mer?HM na mégegyszert az ELEKTROMOS szervóban megmérte a nyomást.?
Mondja igen.Hm...Kérdezzem mégegyszer??Mondtam.
Azt mondja nem,nem kell,ő csak a pénzéz kéri,amiért elvégezte a monkát.
Mondtam neki addig örüljön amíg fel nem gyújtom.letette.
Vissza szervíííz.Mondom nem fizetek,sőt,rábasznak ők is erre.pislogtak mint hal a szatyorban.
Ráb...sztak.Bezárt a műhely.
Elvittem best-hez,16.Nagyon korrektek.kormányművet ki kellett cserélni,végleg szar.
A koppanás hidegebb időben sűrűbben halható,melegben gyengébb.
Nagyjábó ennyi a sztori.Ha valami lemaradt,vagy kérdés van,.......válaszolok.
Na de szóval ......................hhonnan szedjek vákumot?A lefújóhz.T-elág,és ennyi?Hagyjam benn a gyárit is??
Nem, nem hinném hogy mindegyik csinálja újonnan. Már ha így értette a szerviz. Enyém sokáig nem csinálta, most hogy 100.000 km benne lesz és jó magyar utakból kapott már szegény... nekem most tekerésnék halk koppanás hallható NÉHA. Ezt írtam is nemrég hogy mi lehet. Nekem volt stabpálca cserélve (kutyacsont), azt kizárnám, így talán toronycsapágy vagy alsó talpas csapágy lehet, de gyanítom még sokat kibír. De újonnan SEMMIT nem csinált!
Amit tudok a Grande kormányokról:
- 2005-ös példányok kopogtak, ott visszahívás után cserélték módosítottra a kormányművet - volt visszahívás rá (nekem is) ahol bementem és megnézték a lenti kardán csavart hogy megfelelő nyomatékkal van-e meghúzva (az volt) mert hogy kilazulhat - Kelet Pest szerint az autó futóműje jól bírja a magyar utakat - vannak itt és a puntoclub-on szakik akik vállalják az elektromos szervó javítást ha neadja isten beütne krach (nekem még ilyen nem volt vele)
A többi a képzelet szüleménye :) Majd a Grandeferi Hugoapi kijavít ha valamit nem jól mondok :)
en tovabbra is futnek vele egy kort. ha mas nem, hallgasson ra egy szaki. a leirasod alapjan pl. nekem ilyen hang nincs. pedig minden szart eszreveszek es langolo grandet vizionalok egybol. aztan beveszem a gyogyszereket. :]
hill holdernel azert hallasz hangot gondolom, mert oldassal egyidoben mar hat a fekre az a motorero, ami ahhoz szukseges hogy visszagurulas nelkul elindulj...
tul hangosnak nem mondanam, inkabb csak eszreveheto, ha fulel az emer.
Valamelyest megnyugodtam, hogy másnak is produkálja ezt a jelenséget, habár nem mindenkinek, lehet ez évjáratfüggő.
Az autót fél éve vettem, 90.000km-rel, végig a győri Fiat Rieglerben szervizelték.
Igazából csak az elmúlt egy hónapban figyeltem fel erre a dolgára, de lehet hogy már előtte is csinálta.
Használom így tovább, és meglátom hogy romlik-e az állapota a későbbiekben.
Előtte egy P2-öm volt, annál mintha nem csinálta volna ezt a koppanást, viszont az meg úgy cicergett/rezgett, mint egy számítógépes kormány, meg 1-2X elment teljesen a rásegítés nála, na akkor lehetett kapaszkodni a kormányba.
Szó, mi szó, nem az erőssége a Fiatnak ez a szervókormány téma :)
Ha már ennyire belejöttünk ebbe a kopogásos témába, az lehetséges, hogy elindulásnál, talán a visszagurulás gátló(hill holder) oldásakor is hallok néha ilyen kisebb-nagyobb koppanó hangot, de azt meg inkább hátulról?
Amúgy ezt a visszagurulás gátlót ki lehet kapcsolni valahogy?
Szerintem egy baromság, meg nem is nőből vagyok, hogy egy kis lejtőn ne bírjak elindulni...
Pickdown, megírnád mi volt a sztorid Harry Kókleréknél?
Nos igen.Értem én,mit is szeretnél mondani.Viszont,nem egy 80 lovasról beszélünk,ugye,,,
Tehát.Aztat mondották,és valják az okosok,hogy a lefújóval,segítek a turbónak.
Belinkelem,vagy bemásolom miért,de ha rákeresel,a lefújószelep előnyei-re,akkor belátod,nem hülyeség.
Nekem szolíd lefújóm van,annyira azért nem szeretném tüsszögtetni.A menetteljesítményen javítanék vele másodsorban.No meg ahova költöztem,már ha hőálló ezüsttel van lefújva a camping-ed,te vagy az ász.
Persze nem ezért kell ha nem jön be,kiszedem,és tovább adom:)Ennyi a lényeg.
Én 5 percet vezettem egy T-Jetet (Bravo), amiben volt, az első 2 percben vicces volt, a 3.-ban már idegesített, hogy NEM lehet vele úgy váltani, hogy ne sziszegjen.
Mihez hasonlítsam? Mikor felemelsz egyedül egy szekrényt, és nyögsz egy nagyot, mindenki elismerően legyint. De ha egy sámli felemeléséhez is nyögsz, meg cipőbekötésnél is, az már inkább ciki. :)
a hazi jellegu fustolt csulokkel jelzett csore gondolok.
az elso erveddel nehez vitatkozni, a masodik es harmadikrol megkerdeznem innen pl. Hugoapi velemenyet. :) en kicsit nehezen tudom elkepzelni, hogy a turbonak az a jo, hogy kevesbe marad forgasban es adott esetben kisebb fordulatrol kell ujra megindulnia, de nem ertek hozza.
A mi puntónknál is fenn állt,áll ez a jelenség.2éve beadtam melóhelyhez közel,egy "szerelőhöz",aminek az lett az eredménye,hogy új kormánymű kellett az autóba.AZ ÉG_VILÁGON SEMMI BAJA NEM VOLT.
el..szták.16-ban,best autóba Bevittük,eleve ott szervizelték mindig.Mutattak egy zsír újat,ugyan az a jelenség,kis koppanás,az utolsó,kb 10foknál.....
Legyél nyugodt,mindegygyik grande ilyen.A kormányoszlop koppan.Összecsukódik,ha akkora az ütközés,hogy kiverné a fogadat.
Ne költs rá,ne higgyé tesókban.:)
Nem fog szétesni semmi.Mi már megszoktuk.Mindezt nem a kisújjamból szívtam,FIAT márkaszervizestől tudom. messze költöztünk,így már én csinálom a saját autóm.van akna meg minden ami kell.DE ha bármi gríz van,vagy elakadok,keresem,és kérdezek.
Nem tudom te merre laksz,de vidd be egy fiat szervízbe,és vesd fel amit mondtam,lássuk mit mondanak.
Mondd,hogy best autóban mondták ismerősödnek,és mi az ő véleményük.
Mindezt csak azért írtam le mert,én már kifizettem a tanulópénzt.Szivesen leírom,ha kéritek,mi volt harry kókleréknél,ha kéritek.
Egyszóval,nem lesz gondod,ha nem azt érzed,hogy akad.Az a gyenge koppanás a a kormányoszlop illesztésétől ered.
t-jet eseten a levego visszavezeto korre szoktak rakni egy T idommal, jobb esetben. szivonal passz, de abba meg miert rakna az ember. mondjuk turbosba sem ertem, mivel ott a gyari... de nem vagyunk egyformak. ;p
ne xarjal bele szerintem. nem ertek hozza, az enyem nem csinalt ilyet, leirasod alapjan legalabbis. nem allitom, hogy valami durva problemad lehet, de minimalis eroforrast vesz el az eletedbol, ha megnezeted. beutod google -be hogy kormanymu es kivalasztod a szamodra szimpatikus helyet.
nem erdemes ezeket hagyni, mert aztan idovel olyan problema lehet, ami miatt raragasztod majd, hogy szarolasz. pedig csak elkellett volna vinni. a szarolasz jelzot azt ki kell erdemelni azert! :)
Nemrégen vásároltam egy 2007-es 1.4 16V Sport Grande Puntót.
A szervókormánnyal kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, hogy az mennyire normális ennél a típusnál, hogy ha lassú tempónál, vagy álló helyzetben elkezdem tekerni a kormányt valamelyik irányba, akkor egy kattanás/koppanás hallható a motortérből.
Csak a kormányzás megkezdésekor hallható, néha még a kormányon is enyhén érezhető ez a koppanás, utána tekerés közben már nem.
Nem mindig csinálja ezt, inkább csak hirtelen kormánymozdulatoknál, de azért elég gyakran.
Nagyobb sebességnél már nem produkálja ezt a jelenséget.
Érdemes lenne vele foglalkozni, vagy xarjak bele és használjam tovább így?
Tudom-tudom... duck tape/szigszallag azt jóó van az... :D
No én nem ilyen vagyok :) Mostani is jó, csak ha van olcsón újabb fajta gyári, akkor kipróbálom, ennyi :) örülj neki. Majd ha legközelebb nyüszítesz h érzed a kartergáz szagot akkor tudni fogod mi a jó :)
Bár ahogy elgondolom inkább belenyomsz egy parafadugót azt kész ;-)