Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.30 0 0 38337

Előzmény: Lá He (38331)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.30 0 0 38336

Arra válaszoltam ezt, hogy "télen megakasztja az akkumulátort is a 15W olaj". 

A kérdés úgy szólt ki mit ajánl. Ez a kérdés több emberhez szól.

 

Elhiszem amit írsz.

Én leírtam a gyári előírást, ami a sajátomban újkorától be volt tartva, és tudtommal most 15 évesen is működőképes. Kb 25.000 beletett km alatt nekem semmi bajom nem volt a motorral.

Egyébként régen is és most is szánok időt arra, hogy pár perc járatás után induljak csak el. Amelyik szabad ég alatt állt télen, általában megvártam amíg bemelegszik. 

Előzmény: kiggyo (38335)
kiggyo Creative Commons License 2015.12.29 0 0 38335

Nem is az a gond hogy nem bírod beindítani hanem az hogy nem jut el olyan gyorsan hideg állapotban a kenési helyekre mint az 5w olaj.

Melegen ugyanolyan sűrű mert melegoldalon 40-es mindkettő. Tehát a kopás csökkentése érdekében ajánlott az 5w-30, főleg ha rövidtávokon használod. 

Előzmény: Törölt nick (38334)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.29 0 0 38334

Enyémben 10 éven keresztül volt 15W-50-es olaj, ebből én 3 telet használtam szabad ég alatt 45 Ah-s akkumulátorral és nem volt hidegindítási problémám izzítógyertya csere után. 

Előzmény: Poc2 (38333)
Poc2 Creative Commons License 2015.12.29 0 0 38333

Én nem néztem meg most a manual-ban,de írni is akartam hogy a 15W-s olajat nem ajánlanám bele.Főleg télen nem.Úgy beledermed hogy az 55Ah-s akku is csak nyekereg neki hogy átfordítsa,és persze másodpercekig jár majd olaj nélkül a motor mire az a sűrű massza odakúszik a kenési helyekre.10W-nél sűrűbb semmibe nem kell.

Előzmény: Lá He (38331)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.29 0 0 38332

Tudom, a régi Microcarok szervizfüzetében eltérő adat van az ugyan azon motorral szerelt Ligierekétől. A Virgo szervizfüzetében 5.000 km-es olajcsereperiódust írnak és a 10W-40 - 5W-40 olaj szerepel.

A Ligier Nova könyvében a 41. oldalon 15W-50 van, 1,4 literrel, 3.000 km-es csereperiódussal. Ugyan ez szerepel a Ligier Ambrák szervizfüzetében is. 

Az újabb típusok könyvében már 15W-40 szerepel. 

 

Előzmény: Lá He (38331)
Lá He Creative Commons License 2015.12.29 0 0 38331

Véletlenül sem szeretnék okoskodni,vagy vitatkozni,de kezemben azMC1 gyári kézikönyve,és ennek 39. oldalán a technikai paraméterek között a szükséges olajmennyiséget 1,5l-ben adja meg az  5W40-es olajból az LDW502-höz.

Előzmény: Törölt nick (38329)
kiggyo Creative Commons License 2015.12.29 0 0 38330

Olajszűrőt sem fog kapni kúton, érdemesebb mindent autósboltban venni.

Előzmény: Törölt nick (38329)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.29 0 0 38329

Ha az 505 cm3-s Lombardini motorral szerelt változat a tied, akkor 15W-40 a gyári előírás (1,4 liter) 

shell-omv kúton a saját termékeiket promozzák, túl nagy választék nem lesz márkát illetően 

Fékolajat a kinti műszakin nézik, ha jól emlékszem a tiedet új műszakival hirdették, de ha már szerelőnél lesz rá tud nézni műszerrel. 

Váltóolajat cserélnék még a helyedben, valami szervizfüzetet nem kaptál hozzá? 

Előzmény: Dananto (38328)
Dananto Creative Commons License 2015.12.29 0 0 38328

sziasztok újra, végre megérkezett a microcar mgo sxi.

szeretném kérdezni tőletek, hogy motorolajat milyet javasoltok, hogy vegyek, két kút van közel hozzánk (omv és shell) autóbolt az odébb van, tehát e 2 kútról venném.

illetve bármi más olaj, folyadék, ami kellhet ebbe, ha van tanácsotok, szívesen fogadom.

elnézést, ha nagyon kezdő kérdések ezek, de sosem volt se autóm, se mopedautóm, mert eddig nem kellett, tehát elég tapasztalatlan vagyok ezen a téren :)

köszönöm előre is a segítséget.

 

zsolt117211 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 38327

Milyen színben milyen felszerelésben?

Előzmény: acca59 (38326)
acca59 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 38326

Sziasztok

Keresek Aixam 400 sl ball oldali ajtót.

kiggyo Creative Commons License 2015.12.24 0 0 38325

Ez a kereskedő egy idióta!

Előzmény: zsolt117211 (38324)
zsolt117211 Creative Commons License 2015.12.24 0 0 38324

Boldog karácsonyt nektek!

Hoztam egy két értelmes hirdetést!

http://www.hasznaltauto.hu/auto/aixam/crossline/aixam_crossline-9674076

http://www.hasznaltauto.hu/auto/aixam/scouty_r/aixam_scouty_r-9674078

Ez egy kicsit furcsa, hogy ilyent lehet feladni ezen a honlapon!

merccedes Creative Commons License 2015.12.24 0 0 38323

Minden kedves fórum társamnak Áldott Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok !!!!

 

eddy7759 Creative Commons License 2015.12.24 0 0 38322

3/4 -et akartam írni :)))

 

Minden fórumtársnak kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok!

Előzmény: oljeg12 (38318)
G é z a Creative Commons License 2015.12.24 0 0 38321

Áldott , békés , boldog Karácsonyt kívánok!

Mnagy Creative Commons License 2015.12.24 0 0 38320

Boldog karácsonyt.

lobo62 Creative Commons License 2015.12.24 0 1 38319

Békés Boldog Karácsonyt és baleset mentes Boldog Új évet kívánok minden fórumtársnak!

oljeg12 Creative Commons License 2015.12.23 0 2 38318

"6-7 ezrenként kíván kb 4/4 litert"

 

Mért nem írtad egyszerűben, hogy 1 litert?

Előzmény: eddy7759 (38317)
eddy7759 Creative Commons License 2015.12.23 0 0 38317

A mi szeretett Mercedes öreg hölgyünkben is már 420 e van az óra szerint, amiből majd 300 -at mi tettünk bele.

A motorja még bontatlan és a korához, meg a megtett kilométerhez hépest még kitűnően működik.

Az olajat egy kissé falatozza, 6-7 ezrenként kíván kb 4/4 litert. Ez szerintem elfogadható veszteség.

Az olaj és szűrőcseréket 10-15 ezer közt szigorúan elvégeztük. Az sem mindegy mit locsolunk bele. Szerintem nem szükséges a legdrágább olaj, de Tesco - Metró szintű olcsóságra rá sem nézek.

Ja mellesleg nem dizel a Merci, hanem egy benzines 2 literes 190 -es. A fogyasztás hosszú távon meglepően kellemes, 100-110-es tempóval 6,6-7 liter közt méregetek. Sajnos rövid távon 9 alatt ritkán jön ki.

Előzmény: Bakancs4 (38314)
oljeg12 Creative Commons License 2015.12.23 0 0 38316

Az valóban igaz, hogy elektromos kerékpárra nem kell semmilyen jogosítvány. De csak 300W.ig. Utána már segéd-motorkerékpárnak számít és akkor már kell rá jogosítvány biztosítás és bukósisak. 4KW felett pedig már még magasabb kategória. Itt a cikkben, a kerékpáros nem említi, hogy milyen teljesítményű az elektromos kerékpárja. A cikkben meg van említve a 300 W feletti teljesítmény, de hogy valóban mekkora a teljesítmény az nem derül ki.

Előzmény: Malaguszti (38315)
Malaguszti Creative Commons License 2015.12.23 0 0 38315
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.23 0 0 38314

Nem tudom milyen ciklussal olajozták , majd rákérdezek .

 

Ezekről a gyanúsan hosszú olajcsere-periódusokról én is sok  hallottam már . A motorvezérlés hibája viszont aligha függ össze az olajozással .  Egyik kollégám sokáig mutogatott nekünk egy olyan szelepet amit az Opeljéből szedtek ki és amelyiknek egyszerűen kilyukadt a tányérja .

De minden autós tud efféle rémtörténeteket . És tud legendásan tartós motorokról is , főként a régebbi hagyományos dízelek közül . Ott elég általános a félmillió km fölötti bontatlan motor , főleg amelyik keveset járt hidegen (rövid utakon ) . De néha beesik 1-1 millió fölötti veterán is .

Előzmény: bananatree (38311)
bananatree Creative Commons License 2015.12.22 0 0 38313

Mutasd meg neki a cikkből a képeket.

62e km...

Övébe mennyi van?

Előzmény: WooDoo (38312)
WooDoo Creative Commons License 2015.12.22 0 1 38312

Apámnak én is rimánkodok, hogy ne hallgasson a VW szervizre, és 15e-nél cseréljük le az olajat, majd 30e-nél viheti a márkaszervizbe, hogy ne bukja a garanciát. 

Előzmény: bananatree (38311)
bananatree Creative Commons License 2015.12.22 0 0 38311

>rendben szervizelték

ez azt jelenti, hogy a marketinganyagban leírt 30e km-enként cseréltek benne olajat?

akkor nem szabad csodálkozni, az _minden_ modern motor halála, nemcsak a PSA-nál...

melyik motor van benne?

gondolom nem az 1.6-os, mert az egy őskövület, de még a 30e ciklussal is zokszó nélkül teljesít 400e fölött.

Az 1.4 és pláne az 1.2 már újabb jószágok, de ha kapnak olajat 10-15e közé levitt ciklusban, akkor azokra sincs panasz...

Sajnos ezt a megnyújtott szervizciklus dolgot nagyon sokat benyalták...

(újra mondom, nem csak a PSA motorjai ilyenek...)

a dolgot idővel egy szerelő is megírta:

Tönkreteszi a motort a harmincezres olajcsere?

Centi vastag olajsár a második olajcsere után: úgy tűnik, a nyújtott szervizperiódus csak arra jó, hogy az autó kibírja a garanciaidő végéig. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Én a HDI-k kapcsán néztem végig, ahogy az "én motorom" fejlődött az évek során... 2008-ban ugyanaz a blokk, mint 2001-ben, csak más hengerfej, több szeleppel, eltérő sw. a vezérlésben.

Akkor mitől nőtt volna a 15e km olajcsere szükséglet 30e-re?

Én akkor is tartottam magam a 10e-hez, és soha nem volt motorikus gondom...

 

 

Előzmény: Bakancs4 (38310)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.22 0 0 38310

Amennyire meg tudtam mérni nálam sem evett semmivel többet a Z482/8-as difi a Z402/11-esnél, sőt inkább nálam is az volt a kedvezőbb . Azt most nem én használom , nem tudom mennyit szürcsöl be , de bátyámék nem panaszkodnak rá .

 

bátyámék nem panaszkodnak rá . Hát Aixamre nem , de a Peugeotra annál inkább .

 

 

A kocsit Erika* újonnan vette , nincs 10 éves a masina , rendben szervizelték , normál módon használták . Egyszer eldobta magát a motorvezérlés ( benzines : 300 ezer) , most pedig a motor döglődik . Olyan 150 ezer km-nél jár , és kéne neki egy 300 ezer forintos motorgenerál . A szerelők szerint ezek a motorok ennyit bírnak , és akkor megint el fog menni bő 100 ezret ... Eszi az olajat , vizet , valami zörög benne ... Hát ennyit még a sokat szapult Lombardini dízel is tud . Legalábbis olcsóbban lábra állítható .

 

* őt jelentették fel másfél hónapja a lejárt jogsi és az utasszállítás miatt .

Előzmény: WooDoo (38308)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.22 0 0 38309

Azt nem tudom, mennyit fogyasztana a 4 kW-os motor 1:8-as difivel, sík vidéken esetleg ki lehetne próbálni...

 

Nyáron sikerült kipróbálnom . Szeszkárd - (Kiskundorozsma) - Szeged - Szekszárd . Egyrészt le kellett mennem Gázos sanyihoz , hogy Hektor Aixamjának utánajárjak , másrészt Misi bácsihoz (Apedoki) is el kellett mennem , mert rakott félre nekem a Sulkyhoz bontott sárvédő elmeket .

De leginkább az alkalmat kerestem egy fogyasztásmérésre a frissen berakott difivel . Végig olyan bő 60-as utazóval mentem -- NAGYON pontos digitális kilométerórám van -- és eszményiek voltak az útviszonyok . Egy személy , sík egyenes út , lakott terület alig . A menetidő Szeged-Szekszárd távon 2 óra 40 perc volt .  Direkt teletankoltam indulás előtt és érkezés után is . A 312 km-re 8,21 liter kellett tankolnom (2,63) . Ez ugyan nem hangzik rosszul , de azóta hosszabb utak is nagyon magas értékre mentek föl . Csúnyán füstöl bizonyos ha kicsit jobban letaposom , úgyhogy hamarost porlasztócsúcsokat cserélek . Van egy másik , szintén használt garnitúrám , de azt adagolós megnyomatta nemrégiben és az rendben porlaszt . Bízom benne azzal visszajönnek a 3 liter alatti fogyasztások legalább a városon kívül .

Előzmény: WooDoo (38307)
WooDoo Creative Commons License 2015.12.22 0 0 38308

A pizza kiszállító Aixamok nálunk is mindig rövid távokat mentek, de télen sem volt 4 liter fölött a fogyasztásuk. Éves átlagban a 3,5 liter volt a jellemző...

Városon kívül 2,7 liter/100 km az eddigi rekordom, nyáron, 60 km/h-s utazósebességgel, a Debrecen-Dombóvár távon...

Előzmény: eddy7759 (38305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!