Arra válaszoltam ezt, hogy "télen megakasztja az akkumulátort is a 15W olaj".
A kérdés úgy szólt ki mit ajánl. Ez a kérdés több emberhez szól.
Elhiszem amit írsz.
Én leírtam a gyári előírást, ami a sajátomban újkorától be volt tartva, és tudtommal most 15 évesen is működőképes. Kb 25.000 beletett km alatt nekem semmi bajom nem volt a motorral.
Egyébként régen is és most is szánok időt arra, hogy pár perc járatás után induljak csak el. Amelyik szabad ég alatt állt télen, általában megvártam amíg bemelegszik.
Enyémben 10 éven keresztül volt 15W-50-es olaj, ebből én 3 telet használtam szabad ég alatt 45 Ah-s akkumulátorral és nem volt hidegindítási problémám izzítógyertya csere után.
Én nem néztem meg most a manual-ban,de írni is akartam hogy a 15W-s olajat nem ajánlanám bele.Főleg télen nem.Úgy beledermed hogy az 55Ah-s akku is csak nyekereg neki hogy átfordítsa,és persze másodpercekig jár majd olaj nélkül a motor mire az a sűrű massza odakúszik a kenési helyekre.10W-nél sűrűbb semmibe nem kell.
Tudom, a régi Microcarok szervizfüzetében eltérő adat van az ugyan azon motorral szerelt Ligierekétől. A Virgo szervizfüzetében 5.000 km-es olajcsereperiódust írnak és a 10W-40 - 5W-40 olaj szerepel.
A Ligier Nova könyvében a 41. oldalon 15W-50 van, 1,4 literrel, 3.000 km-es csereperiódussal. Ugyan ez szerepel a Ligier Ambrák szervizfüzetében is.
Véletlenül sem szeretnék okoskodni,vagy vitatkozni,de kezemben azMC1 gyári kézikönyve,és ennek 39. oldalán a technikai paraméterek között a szükséges olajmennyiséget 1,5l-ben adja meg az 5W40-es olajból az LDW502-höz.
sziasztok újra, végre megérkezett a microcar mgo sxi.
szeretném kérdezni tőletek, hogy motorolajat milyet javasoltok, hogy vegyek, két kút van közel hozzánk (omv és shell) autóbolt az odébb van, tehát e 2 kútról venném.
illetve bármi más olaj, folyadék, ami kellhet ebbe, ha van tanácsotok, szívesen fogadom.
elnézést, ha nagyon kezdő kérdések ezek, de sosem volt se autóm, se mopedautóm, mert eddig nem kellett, tehát elég tapasztalatlan vagyok ezen a téren :)
A mi szeretett Mercedes öreg hölgyünkben is már 420 e van az óra szerint, amiből majd 300 -at mi tettünk bele.
A motorja még bontatlan és a korához, meg a megtett kilométerhez hépest még kitűnően működik.
Az olajat egy kissé falatozza, 6-7 ezrenként kíván kb 4/4 litert. Ez szerintem elfogadható veszteség.
Az olaj és szűrőcseréket 10-15 ezer közt szigorúan elvégeztük. Az sem mindegy mit locsolunk bele. Szerintem nem szükséges a legdrágább olaj, de Tesco - Metró szintű olcsóságra rá sem nézek.
Ja mellesleg nem dizel a Merci, hanem egy benzines 2 literes 190 -es. A fogyasztás hosszú távon meglepően kellemes, 100-110-es tempóval 6,6-7 liter közt méregetek. Sajnos rövid távon 9 alatt ritkán jön ki.
Az valóban igaz, hogy elektromos kerékpárra nem kell semmilyen jogosítvány. De csak 300W.ig. Utána már segéd-motorkerékpárnak számít és akkor már kell rá jogosítvány biztosítás és bukósisak. 4KW felett pedig már még magasabb kategória. Itt a cikkben, a kerékpáros nem említi, hogy milyen teljesítményű az elektromos kerékpárja. A cikkben meg van említve a 300 W feletti teljesítmény, de hogy valóban mekkora a teljesítmény az nem derül ki.
Nem tudom milyen ciklussal olajozták , majd rákérdezek .
Ezekről a gyanúsan hosszú olajcsere-periódusokról én is sok hallottam már . A motorvezérlés hibája viszont aligha függ össze az olajozással . Egyik kollégám sokáig mutogatott nekünk egy olyan szelepet amit az Opeljéből szedtek ki és amelyiknek egyszerűen kilyukadt a tányérja .
De minden autós tud efféle rémtörténeteket . És tud legendásan tartós motorokról is , főként a régebbi hagyományos dízelek közül . Ott elég általános a félmillió km fölötti bontatlan motor , főleg amelyik keveset járt hidegen (rövid utakon ) . De néha beesik 1-1 millió fölötti veterán is .
Apámnak én is rimánkodok, hogy ne hallgasson a VW szervizre, és 15e-nél cseréljük le az olajat, majd 30e-nél viheti a márkaszervizbe, hogy ne bukja a garanciát.
Én a HDI-k kapcsán néztem végig, ahogy az "én motorom" fejlődött az évek során... 2008-ban ugyanaz a blokk, mint 2001-ben, csak más hengerfej, több szeleppel, eltérő sw. a vezérlésben.
Akkor mitől nőtt volna a 15e km olajcsere szükséglet 30e-re?
Én akkor is tartottam magam a 10e-hez, és soha nem volt motorikus gondom...
Amennyire meg tudtam mérni nálam sem evett semmivel többet a Z482/8-as difi a Z402/11-esnél, sőt inkább nálam is az volt a kedvezőbb . Azt most nem én használom , nem tudom mennyit szürcsöl be , de bátyámék nem panaszkodnak rá .
bátyámék nem panaszkodnak rá . Hát Aixamre nem , de a Peugeotra annál inkább .
A kocsit Erika* újonnan vette , nincs 10 éves a masina , rendben szervizelték , normál módon használták . Egyszer eldobta magát a motorvezérlés ( benzines : 300 ezer) , most pedig a motor döglődik . Olyan 150 ezer km-nél jár , és kéne neki egy 300 ezer forintos motorgenerál . A szerelők szerint ezek a motorok ennyit bírnak , és akkor megint el fog menni bő 100 ezret ... Eszi az olajat , vizet , valami zörög benne ... Hát ennyit még a sokat szapult Lombardini dízel is tud . Legalábbis olcsóbban lábra állítható .
* őt jelentették fel másfél hónapja a lejárt jogsi és az utasszállítás miatt .
Azt nem tudom, mennyit fogyasztana a 4 kW-os motor 1:8-as difivel, sík vidéken esetleg ki lehetne próbálni...
Nyáron sikerült kipróbálnom . Szeszkárd - (Kiskundorozsma) - Szeged - Szekszárd . Egyrészt le kellett mennem Gázos sanyihoz , hogy Hektor Aixamjának utánajárjak , másrészt Misi bácsihoz (Apedoki) is el kellett mennem , mert rakott félre nekem a Sulkyhoz bontott sárvédő elmeket .
De leginkább az alkalmat kerestem egy fogyasztásmérésre a frissen berakott difivel . Végig olyan bő 60-as utazóval mentem -- NAGYON pontos digitális kilométerórám van -- és eszményiek voltak az útviszonyok . Egy személy , sík egyenes út , lakott terület alig . A menetidő Szeged-Szekszárd távon 2 óra 40 perc volt . Direkt teletankoltam indulás előtt és érkezés után is . A 312 km-re 8,21 liter kellett tankolnom (2,63) . Ez ugyan nem hangzik rosszul , de azóta hosszabb utak is nagyon magas értékre mentek föl . Csúnyán füstöl bizonyos ha kicsit jobban letaposom , úgyhogy hamarost porlasztócsúcsokat cserélek . Van egy másik , szintén használt garnitúrám , de azt adagolós megnyomatta nemrégiben és az rendben porlaszt . Bízom benne azzal visszajönnek a 3 liter alatti fogyasztások legalább a városon kívül .
A pizza kiszállító Aixamok nálunk is mindig rövid távokat mentek, de télen sem volt 4 liter fölött a fogyasztásuk. Éves átlagban a 3,5 liter volt a jellemző...
Városon kívül 2,7 liter/100 km az eddigi rekordom, nyáron, 60 km/h-s utazósebességgel, a Debrecen-Dombóvár távon...