Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tünde.78. Creative Commons License 2018.06.06 0 0 24222

Így van, a hivatalos használati utasítás szerint 30km/h-val kell rácsorogni a kapura, az előző jármű után 10 m távolságot kell tartani.

http://www.putevi-srbije.rs/index.php/en/enp-tag-2/tag-uputstvo-za-postavljanje-2

A fenti linket követve megtaláljátok a szerb pályakezelő oldalát, angolul rajta az elárusítóhelyeket, használati útmutatót, minden okoságot a szerkentyűről.

Előzmény: Gumped Papó (24221)
Gumped Papó Creative Commons License 2018.06.06 0 1 24221

azt fontos megemlíteni, hogy ezzel a go-boxal (ENP jeladóval) sem lehetséges megállás nélkül áthaladni a kapukon, mert az esetek 99 %-ában az ENP sávokban is sorompó van a kapuknál, amik csak akkor nyílnak fel, ha a kapu leszedte a pénzt a számládról

Előzmény: paksi (24217)
Szaganaki Creative Commons License 2018.06.06 0 0 24220

Ha jól tudom nálunk is bérelhető, keress rá!

Előzmény: paksi (24217)
áim Creative Commons License 2018.06.06 0 0 24219

Sziasztok!

 

Autóval GörögországbaN kérdésem lenne hozzátok, köszönöm ha bárki tud okosat írni!

 

Szerintetek mi a biztonságosan tervezhető idő főszezonban és hétvégén Leptokarya és a szaloniki reptér között?

Természetesen útvonaltervezővel megnéztem, de hátha Ti tudjátok, hogy valójában milyen forgalomra, nagyobb építésre vagy terelésre lehet számítani, ami jelentősen meghosszabbítja az utazási időt.

Pierr_Kardán Creative Commons License 2018.06.06 0 0 24218

A hellasz fórumán kivesézték a kérdést, az eszköz valóban létezik, a benzinkutakon kapható, kicsit több mint 2000 dínárba kerül, fel kell rá tölteni az autópálya használathoz szükséges összeget és az eszközzel használhatod az ENP feliratú kapukat az autópályákon.

 

Személyautók között az eszköz csereberélhető, tehát többen is használhatnak egy készüléket.

 

Az eszközt használva kedvezményt nem kapsz az autópálya díjból (a teljes összeget fizeted, nem úgy mint Horvátországban), az előnye csakis az esetlegesen gyorsabb átjutás a kapukon.

Előzmény: paksi (24217)
paksi Creative Commons License 2018.06.06 0 0 24217

Sziasztok! Régebben olvastam, hogy a szerbeknél lehet vásárolni a go-box hoz hasonló egységet (neve nem jut eszembe) és így nem kell megállni a fizető kapuknál. Jól emlékszem vagy valamit benéztem? 

stevie-13 Creative Commons License 2018.06.05 0 0 24216

Inkább a KI... eredetileg szegedi lévén SU és KI rendszámmal volt/van tele a város

 

 

Rég jártál otthon :-)

 

A szerb vezetés egyik ajándéka volt a magyaroknak, hogy saját rendszámtáblát kaptak. A KI az Kikinda volt, a KA az már Kanjiza, pontosabban Magyarkanizsa, de a körzetbe tartozik Zenta és Horgos is, meg a köztük lévő kisebb, szintén magyar többségű települések.

 

Szóval KI rendszámot már sokkal kevesebbet fogsz látni, mint régebben :-)

Előzmény: nickd1977 (24215)
nickd1977 Creative Commons License 2018.06.05 0 0 24215

Inkább a KI... eredetileg szegedi lévén SU és KI rendszámmal volt/van tele a város

Előzmény: stevie-13 (24209)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2018.06.04 0 0 24214

OK, meglátjuk :-)

Előzmény: stevie-13 (24213)
stevie-13 Creative Commons License 2018.06.04 0 0 24213

Szóval a következő 20 - 40 évben a vonat erősen veszteséges lesz Szeged és Szabadka (Baja) között, ergó most felesleges ilyenbe a pénz önteni :-(

 

 

Pierr, ez kivételesen egy olyan projekt, amit kb 3 év igen intenzív kutatás előzött meg, és igen széles körben elemezték az eredményeit, rendes hatástanulmányokat készítettek.

 

A projekt lényeges eleme, hogy a vonat egyáltalán nem áll meg a határon, az útlevél- és vámvizsgálat menet közben történik. A Szeged-Szabadka távot így kb 40 perc alatt teszi meg, olcsón, csendesen, wifivel, büféautomatával. Ha belegondolsz, autóval vagy busszal közlekedve 40 perces várakozást az év bármelyik szakaszában ki lehet fogni bármelyik határon, bármelyik irányban.

 

 

Előzmény: Pierr_Kardán (24210)
imesc Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24212

"Lehetséges, hogy vaksi vagyok, de én még soha nem láttam, hogy 3 kapunál több működött volna, nyáron sem."

 

Tavaly visszafelé 6 kapu (nem)működött, így is Horgos-Röszke 2 km 5 órahossza volt :-(

Előzmény: Szaganaki (24188)
409 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24211

 

 Arról nem is beszélve, hogy a torlódást távolról sem a napi 100-200 kishatárforgalom okozza.

Előzmény: Pierr_Kardán (24210)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24210

Nemcsak a DAKK jár busszal Szeged és Szabadka között, hanem szerb buszos cégek is járják a Subotica - Szeged útvonalat, tehát van sok buszjárat a két város között. Ha ennek ellenére sok magyar autó megy Szegedről Szabadkára és sok szerb autó megy Suboticáról Szegedre, akkor annak megvan az oka.

 

Ez az ok pedig nem fog megszűnni akkor sem, ha lesz hiper-szuper vonat a két város között. Szóval a következő 20 - 40 évben a vonat erősen veszteséges lesz Szeged és Szabadka (Baja) között, ergó most felesleges ilyenbe a pénz önteni :-(

Előzmény: stevie-13 (24209)
stevie-13 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24209

Hivatásforgalom nincs a két város között, csak a szabadkai piacra jár pár nyugdíjas a busszal.

 

 

Nézd meg, hány SU és KA rendszámú szerbiai autó áll sorban a határon.

Előzmény: Pierr_Kardán (24208)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24208

OFF

 

Mivel Szeged és Szabadka között ma gyakorlatilag nincs se busz, se vonat, az emberek kénytelenek autóba ülni, még ha különben nem is lenne rá szükség. Ha a vonal elkészül és tényleg olyan vonzó lesz, amilyennek tervezik, akkor a nagy várakozások idején naponta százas nagyságrendben tart otthon autókat.

 

Mint aki sok évig élt Szegeden, hagy mondjak ennek ellent. Szerintem van naponta több menetrend szerinti buszjárat Szeged és Szabadka között, csak éppen igény nincs rá.

 

Hivatásforgalom nincs a két város között, csak a szabadkai piacra jár pár nyugdíjas a busszal. Ez pedig nem fog megváltozni attól, hogy lesz vonat, csak az eddig éppen valahogy elvegetáló buszjáraton lecsökken az utasszám, ami azt jelenti, hogy majd jól megszüntetik :-(

 

Majd 20 - 40 év múlva, amikor Szerbia EU tag lesz, akkor újraéled a kapcsolat két város között, a határ megszűnte után lesz értelme a busznak és a vonatnak is.

Előzmény: stevie-13 (24204)
levidalmi Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24207

Ha ilyen korán utazol haza(jún. vége vagy júl. eleje)nincs értelme a legjobb útvonalat feladni,mert akkor a törökök még  hazafelé tartanak.A visszafelé tartó invázió csak aug legelején kezdődik

Előzmény: sudi45 (24206)
sudi45 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24206

Mostantól sűrűsödik az életem!Bő két hét múlva indulunk Tassosra,hétfői nap éjjel,Tompai határátlépéssel.Rengeteg hozzászólást visszaolvasva a szerb,macedón,úton megyünk.Na de vissza felé vasárnap du indulás van tervbe.Érdemes e Bulgária,szerbia felé hazajönni,vagy legyen a megszokott útvonal Macedónián keresztül?Mi a sokéves tapasztalat?

 

Katana750 Creative Commons License 2018.06.03 0 3 24205

Ez azért így nem igaz. A fórum nem szégyen, nyugodtan lehet kérdezni, lesz válasz. A politizálásból jó ideje szándékosan kimaradok, ha tudok és előttem valaki hamarabb nem segít akkor írok. Úgyhogy kéretik nem általánosítani! A moderátor utáni sírás meg gyerekes tehetetlenség véleményem szerint. Magunk megoldjuk mint eddig mindig. A moderátor anyázásnál, fenyegetésnél, megalázásnál, gyalázkodásnál szükséges szerintem! Felnőtt emberek írogatnak ide, észhez térnek és visszakerül a topik a medrébe. 

Előzmény: sikim (24186)
stevie-13 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24204

Lehet hogy tévedek, de szerintem az átlag utazó ingerküszöbét ritkán lépi át egy közös magyar-szerb kormányülés, de amikor már 2-3 órája szív a határon akkor elmorzsol a szája szegletében egy-két vastagabb megjegyzést az illetékesek kedves édesanyjának vélt szakmájával kapcsolatban.

 

 

Viszont az elmúlt években azért volt fejlődés:

 

- Ásotthalom-Bácsszőlős határátkelő megnyitása

- a régi Röszke-Horgos átkelő újranyitása

- két új határátkelő nyitása (Tompától nyugatra)

- illetve a Szeged-Szabadka-Baja vasút újranyitásának előkészítése

 

Ez utóbbi úgy jön ide, hogy a forgalom egy nem is kis részét a kishatárforgalom adja. Mivel Szeged és Szabadka között ma gyakorlatilag nincs se busz, se vonat, az emberek kénytelenek autóba ülni, még ha különben nem is lenne rá szükség. Ha a vonal elkészül és tényleg olyan vonzó lesz, amilyennek tervezik, akkor a nagy várakozások idején naponta százas nagyságrendben tart otthon autókat.

 

Előzmény: Szaganaki (24203)
Szaganaki Creative Commons License 2018.06.03 0 3 24203

Most, hogy a meghatottság könnyeit kitöröltem a szememből talán emlékezzünk meg arról az apróságról, hogy ez a topic nem erről szól, eddig itt nem erről folyt a diskurzus, hanem a határátlépésről és ott is elsősorban Röszkéről. Lehet hogy tévedek, de szerintem az átlag utazó ingerküszöbét ritkán lépi át egy közös magyar-szerb kormányülés, de amikor már 2-3 órája szív a határon akkor elmorzsol a szája szegletében egy-két vastagabb megjegyzést az illetékesek kedves édesanyjának vélt szakmájával kapcsolatban.

 

Előzmény: stevie-13 (24202)
stevie-13 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24202

Szerintem hazánk összes pártjának összes politikusa csak a Ti Fehér könyveteket forgatja dolgos népünk életminőségének javítása érdekében :) Már csak egyet kérdezek; az ilyen mondatokat Te megállod röhögés nélkül?

 

 

Miközben általánosságban meglehetősen elégedetlen vagyok a mostani magyar kormánnyal (egyébként a szerbbel is), a Keleti Nyitás című programpontban bőven látok fantáziát. Hogy Azerbajdzsánnal meg Mongóliával mit tudunk bizniszelni, ahhoz nem értek, de Szerbiához meg a többi balkáni országhoz igen, és azt gondolom, lenne mit keresni.

 

A magyar-szerb politikai viszony egyébként történelmi csúcson van, rendszeresek például a közös kormányülések, és működik egy csomó vegyes bizottság is. Nem tudom, miért olyan hihetetlen, hogy egy gazdasági vegyes bizottságban részt vevő politikus alaposan elolvassa a Magyar-Szerb Kereskedelmi és Ipar Kamara által összeállított anyagot. Pláne, hogy a Kamarának a Szerbiában aktív magyar nagyvállalatok is a tagjai, lásd MOL, OTP, Trigránit....

 

 

 

 

Előzmény: Szaganaki (24200)
BekeToni Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24201
Előzmény: sudi45 (24178)
Szaganaki Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24200

(Benne vagyok a Magyar-Szerb Kereskedelmi Kamarában. Időnként készítünk egy úgynevezett Fehér könyvet, egy sorvezetőt a politikusok számára, hogy miként lehetne javítani a két ország közötti gazdasági együttműködést a vállalatok nézőpontjából. A Fehér könyv első oldalai csakis és kizárólag a határhelyzettel foglalkoznak.)

 

Szerintem hazánk összes pártjának összes politikusa csak a Ti Fehér könyveteket forgatja dolgos népünk életminőségének javítása érdekében :)

Már csak egyet kérdezek; az ilyen mondatokat Te megállod röhögés nélkül? Mert ennek a topicknak a látogatói évek óta járják a Röszkei határt és centire tudják a valóságot (Te pedig még jobban!); az összes többi határátkelés délutáni babazsúr Röszkéhez képest ahol sz@ros rendőr őrmesterek élhetik ki államilag támogatottan beteges irigységüket.

Előzmény: stevie-13 (24190)
aptohu Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24199

Elsősorban nem az számít, hogy uniós vagy nem uniós határa van. Schengeni vagy nem schengeni. Románia és Horvátország uniós, de nem schengeni. Ott is szkennelnek, ott is hosszadalmas. Az más kérdés, hogy az ismert okok miatt Szerbia felől a legnagyobb a tömeg.

Előzmény: Bujazliz (24197)
aptohu Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24198

Gyakorlatilag igen.

Görögországból csak nem schengeni országba tudsz belépni. Ennek megfelelő az ellenőrzés.

Magyarország a Balkán felől a legelső schengeni ország, utána lényegében egész Közép és Nyugat-Európa bejárható ellenőrzés nélkül. Ennek megfelelő a beléptetés (hozzáteszem, szerintem is igaz a matek, hogy ha 2 kapu x idő, akkor 4 kapu x/2 idő).

 

EU nem egyenlő Schengennel. Ha Szerbia valami csoda folytán EU tag lenne, az nem jelentené azt, hogy Röszkén enyhébb lenne az ellenőrzés.

Előzmény: Sarkany (24194)
Bujazliz Creative Commons License 2018.06.03 0 1 24197

A helyzet nem annyira egyszerű, mert ráadásul joghézag van a dologban.

Amíg Olaszországba belép egy unión kívüli állampolgár, csak uniós országok felé tud haladni a szárazföldön, ha az unió felé akar továbbmenni. Ugyanez vonatkozik Magyarországra is. Ha valaki viszont belép Görögországba, csak Bulgária felé haladhat szabadon, Görögország össze további szárazföldi határa (Albánia, Macedónia felé) már nem úniós határ, így ugyanaz a procedúra van arra felé is, mint a magyarországi határon.

 

Én tisztelem a görögöket, hogy "védőbástyaként", aránytalanul kevés uniós támogatással őrzik az uniós határt.

 

Sokan nem tudják, vagy csak nem akarnak tudni róla:

Görögország tengeri parthossza közel 15000 km(!), 1228 km szárazföldi határaiból 734 km nem uniós, 494 km az uniós határ.

Összehasonlításul, Magyarország 2771 km határaiból, csak 284 km a nem uniós határ (a szerbiai csak 151 km).

 

 

Előzmény: Sarkany (24194)
nickd1977 Creative Commons License 2018.06.03 -2 0 24196

Igazad van :)

Előzmény: feksza (24195)
feksza Creative Commons License 2018.06.03 -5 3 24195

Európában élek,európai normákat követve!tehát európai ember vagyok.

és tudod semmi baj nem lenne velük ha ezeket a dolgokat ők is be akarnák tartani.

részemről téma lezárva,ez nem az a topik.

Előzmény: Boarhunter (24185)
Sarkany Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24194

Görögország nem annyira a schengeni zóna külső határait védi

 

Görögországra külön előírások vonatkoznak ebben a tekintetben? Szerintem, nem.

Előzmény: stevie-13 (24193)
stevie-13 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 24193

Érdekes módon, a görög macedón határ is úgymond schengeni, és mégis, az EU-ból érkező állampolgárok járművei szinte megállás nélkül átjutnak rajta.

 

 

Görögország schengeni tagsága inkább csak jelképes. Ellentétben Magyarországgal, a szárazföldön belépő autós nemigen tud másik schengeni országba továbbjutni. (Bulgária nem tagja Schengennek.) Így Görögország nem annyira a schengeni zóna külső határait védi, hanem a sajátjait.

 

 

Nagyon drukkolok a szerbeknek, hogy mielőbb EU tagok legyenek

 

 

 

Gyakorlatilag a májusi szófiai Nyugat-Balkán csúcson mondatott ki, hogy ez felejtős.

Előzmény: Sarkany (24192)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!