Megnézem most már ígyis úgyis mert már nagyon megérett az olajcsere. Meglátjuk mit lehet kihozni belőle. Köszönöm újfent a hasznos tanácsokat és a segítséget :)
Az Astrámon még én sem cseréltem csavart.Nyomaték kulccsal húzom meg.Azzal is lazítom le.Van még pár száz kilométerem olajcseréig. Lehet most kicserélem.
Igen, egyertétek veled sok mindenben, de egyszer egy bazi nagy esőben e motorház tető alatt annyi víz jött be nekem a motortérbe, hogy azóta egy gumi tömítés van nekem, hogy semmi víz ne jusson be a motortérbe. Viszont ha bazi nagy meleg van nyáron, kiveszem ezt a tömítést, hogy több levegőt kapjon, a motor.
Most néztem az unix webshopon, az autódhoz hozza a Trox fejű csavart is gumi tömítéssel, és a hatlapfejű csavart is.
Viszont ez a csavar egy egyszerű mezei M14x1,5-ös csavar 13-14 mm-es hosszban. Majdnem minden régebbi opelen ez van. Szóval, ha az olajteknőd a csavar furatnál sík felület, és jó hozzá a lapos tömítés, akkor vedd meg a B Vectra 1,7TD-hez való Hans Pries 750671-es cikkszámú csavart (364 Ft/db) és lapos réz tömítést 10905456-es cikkszám Hans Pries, ami 10 db réz tömítés potom 566 Ft-ért. Garantáltan nem fog szívatni többé a gumitömítés és a torx kulcs. Hatlapfejű 22-es
Amúgy ha megnézed az unix wedshopon, sokféle csavart hoz, de van pl Mapco hatlapfejű plusz lapos réz tömítés (1000 Ft-ért):
Lehet, hogy jó, de most őszintén, egy biztosíték táblán vagy táblában - legyen akár motortéri vagy utastéri - mi keresnivalója van a víznek? :)
Szerintem semmi. Márpedig ha semmi, akkor a javítás arról kelljen, hogy szóljon, hogy megkeresem a beázás okát és megszüntetem (már ha van beázás). Vagy én vagyok russzul bekötve??
Természetesen tudom, hogy jóval egyszerűbb így javítani, mint megkeresni a beázás okát és megszüntetni. :) Igaz, hogy így kell gyártani hozzá egy mesét (hogy ken, tisztít vizet taszít, és még kontaktot is varázsol), amit elhisz a kuncsaft, de ez már semmiség.
Nekem van egy 21 éves Vectrám (nem 5-10 éves, mint a H Astráitok), aminek sem motortéri, sem utastéri biztosíték táblájában lévő alkatrészeket, érintkezőket nem kellett még tisztítani, se kenni vagy vizet taszítani :) Pedig 2-3szor annyi ideje lett volna az érintkezőknek oxidálódni :)
Ez egy érdekes vélemény, mert nekem a biztosíték táblámat, WD 40-el fújta be az opel szak- szervíz, ugyan is egy sima kontakt spray tisztít ugyan de nem keni meg a dolgokat, és nincs víztaszító kézsége sem. Régen én is ilyen véleménnyel voltam, de most abszolúte leteszem a voksomat a WD 40 mellett, tapasztalatom alapján!
Ez is egy megoldás, utánna már elég csak a tömítést cserélni, a csavart nem muszáj minden olajcserekor. Én mikor megvettem az autóimat, az összesnek szét volt cseszve az olajleeresztő csavarja, mert sohasem cserélték, másrészt mindig eszetlenül ráhúzták. Volt aminek a teknőjét le is kellett vennem, hogy kijavítsam a menetet, mert az új csavar nehezen akart belemenni. Viszont utánna már elég volt kicserélni a csavart 4-5 olajcsere után, a megfelelő nyomatékkal ráhúzva nem károsodik.
A torx csavarhoz gumigyűrű van.Vegyél csavarral együtt,de gyárit.Volt rá példa hogy a gagyinak letört a feje.A menet meg az olajteknőbe maradt. ha jól emlékszem T45-ös torx való hozzá.
Akkor hozzá se kezdjek. Megint a szopás. Ennek is torx mintája van. Vagyis már biztos hogy a réz lap nem való ehhez. Már jön a torx készlet a csavart ezért nem cserélném. Most megint lébecolhatok a másik tömítés után. Minap mikor rendeltem Cromax-ról a bowden-t nem tettem a csomagba pár ilyen tömítést de már bánom. Persze már késő :/
Amúgy ha lehet, én a helyedben lecserélném hatlapfejűre, mert otthon nagyobb eséllyel fordul elő hatlapfejű csavar, mint ez a hülye forma torx. Gondolom nem fogod olajcsere miatt szervizbe hordani az autót, ha otthon is meg tudod oldani. És akkor tutira az az olaj lesz beleöntve, amit te akartsz...
Az jutott eszembe, hogy lehet a csavaron van egy kis mélyedés körbe a peremnél. De a réz az jó ehhez a kialakítású csavarhoz is? Mert ha igen nem para. Érdekes a Bárdi rendszerében csak ilyen réz van hozzá.
Nem tudom milyen van rajta. Ha kicsavarom és akkor látom már cseszhetem.
Nem volt népbutítás csak tapasztalat, már szedtem párszor darabokra több autómat, raktam is össze őket, "pár" dologhoz volt már szerencsém. Építettem már be centrálzárat autóba, ahol a csomagtér zárására ilyen motort alkalmaztam. Szóval elhiheted hogy fogtam már ilyet a kezemben párszor, és láttam működni. Jártam már én is így, hogy nem nyitott ki a benzinkútnál (Vectra B ugyanígy van megoldva), aztán később hol nyitott, hol nem, de valahogy nem a WD40-es szétfújkálás jutott elsőként eszembe, hanem a kiszerelés, és a hibaok kiderítése.
A WD40 is ott van a polcon a műhelyemben, de autóhoz még csak az ülés nyikorgás megszüntetésére használtam sikerrel. Komolyabb dolgokra nem igazán való, bármit is ír a gyártó, és a gugli. Szerintem adtam tippeket a problémádra, de ha nem fogadod meg, a te dolgod.
Ebben az esetben, ha alkatrész keresők ilyet is, olyat is hoznak, akkor a legcélszerűbb olyat tenni alá, amilyen van alatta. Én a rezet szoktam használni. Régebben vettem egy 20-as vagy 30-as csomaggal, azóta abból rakok fel egy újat minden cserekor.
Ha a tömítésnek van kialakítva horony az olajteknőben vagy a csavarban, akkor jó lehet a gumi, de ha nincs, akkor megszorításkor ki fogja nyomni maga alól a csavar.
Hát kb. Csavarlazításra éppen jó még, ha nem túl rossz állapotú a fém. Nekünk meg az ablak kenésére is mondták, de az ugyan akkor marhaság. Abból is csak kimossa a zsírt, aztán nem csoda hogy 3 havonta fújni kell vele a zár részeket.
WD40 egy olajos alapú víztaszító univerzális spray. Mivel univerzális, igazából semmire sem jó, gyakorlatban igénytelen szerkezetek (nyikorgó ajtó, talicska kerék) ideig óráig való kenésére jó. Kontaktot helyre állítani nem jó, mert csak ideig óráig lesz jó, olajos marad a felület, amit az áram nem szeret. Ha érintkezési hiba van, akkor azt helyreállítom, vagy kontakt sprayt használok. Ha kenési hiba van, akkor megfelelő olajat vagy zsírt használok. Gépszerkezetekhez gépzsírt, műanyagokhoz pedig szilikonzsírt.
Ha "szerencséd" van, a zármotorból kioldotta a gyárilag benne lévő zsírt az eszetlenül belefújt WD40, és még rosszabb lesz, mint volt.
MBmannak asszem igaza van (meg szerintem csak segíteni akart, erre van ez a fórum). Én nem vagyok semmilyen szakértő, de a közvélekedéssel ellentétben zárak olajozására nem ajánlják a WD40-et (mondom, csak hallottam, nem vagyok szakértő), mert pont kimossa a kenőanyagot a zárból. Arra inkább zsírsprayt ajánlanak - ahogy én hallottam, persze lehet, hogy hülyeség. Tűzoltásnak a Te esetedben ezek szerint jó volt, meg szerintem annak máshol is működik, de miután elpárolog, nincs kenés. Úgyhogy oké, hogy WD40-ezted, de miután elpárolgott, én befújnám valamilyen zsírsprayvel és egyébként meg átnézném a tápját tényleg. Egyébként asszem belülről nyitható valahogy a tanksapkafedél, pont ilyen eset miatt (talán valaki leírja, aki tudja, hogy hogy nyitható).
Ebből is látszik, hogy a wd40 nem erre valo. Eszetlen fujkalas helyett inkább meg kene nézni, hogy kap -e tápot, es jelet, az erintkezes jo-e a csatlakozasnal, vagy maga a motor rossz. Ha a motor rossz es szetszedheto, akkor talan lehet javítani.
Az általad említett "vásárlás utáni kötelező cseréket" csak akkor kell megejteni, ha nem igazolható, hogy mikor voltak cserélve. Ugyanebbe a kategóriába tartozik az automata váltó olajának cseréje, légszűrő, üzemanyag szűrő, pollenszűrő, klíma kitisztítása, illetve a fékfolyadékot is érdemes. Utóbbit ki szokták hagyni, nagy a valószínűsége, hogy még sohasem volt cserélve.
Amúgy egy 1,8-as H Astra megeszi reggelire az 1,6-os J-t menetdinamikában. Hiába a csak 9 LE különbség, a motor jóval erősebb, nyomatékosabb, a környezetvédelmi besorolása rosszabb, ezért élénkebb, önsúlyban pedig jó 200 kg-al nehezebb a J :) És a fogyasztása nem is feltétlenül lesz több az 1,8-asnak. Illetve az automata váltó miatt valószínű azért több lesz, de ha manuális váltós lenne, akkor korántsem biztos, hogy több lenne.
Sziasztok! Visszaolvastam jó pár oldalt, de az általunk éppen megvett motortípusról nem találtam hozzászólásokat (itt senki sem fél a használ dízelekkel járó költségektől, hogy szinte csak azt veszitek? :D )
Szóval, a feleségemnek vettünk egy 2005-ös, 1.8-as, turbó nélküli (Z18XE), automata váltós H Astrát, elvileg 125 LE. A vásárlás utáni kötelező cseréken kívül (vezérműszíj szett, motorolaj, olajszűrő) mit ajánlotok cserélni? Az autó egyébként megkímélt, jó állapotban van, 115 ezer km-el. Az automata váltó (klasszikus, bolygóműves szerkezet) olajat le lehet-e cserélni (egyáltalán ennél a típusnál), illetve ha igen, ajánlott-e?
Mivel a garancia már régen lejárt, nem kötelező márkaszervízbe hordani, és nem kötelező a gyár által előírt GM motorolajat használni, amiről olvasok hideget-meleget. Van valami olaj márka, amit kifejezetten ajánlotok ebbe a motorba? Castrol? Eneos?
Előzetesen nem számolunk alacsony fogyasztással, olyan 8-9 L köré tippelnék, cserébe meglepően fickósan megy (az én 1.6 szívó benzin 115 LE J Astrámhoz képest mindenképp).
Szívesen fogadok bármilyen észrevételt és előre is köszönöm!
No most már azt is tudom, hogy mennyi a vezérlés munkadíjja. Az egész 50ezer szereléssel együtt. Ez mondjuk nem sok más autók vezérlés cseréjéhez képest.
Friss műszaki megvan. Fényszóró polír és gumi szilent csere volt a futóműnél és egy átvizsgálás műszaki előtt. A kulcsot még most is várom edigitalban mostanában kicsit sem igyekeznek hiába van raktáron a termék. Nem tudom miért van ez, lehet megnövekedett forgalom vagy hasonló lassító tényező, de nem kafa :/