Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15331
Köszönet a rajzért. Pofátlanságom határtalan: Van a többiről is?
Előzmény: cuki_64 (15316)
Bócman Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15330

Kezd valami derengeni, hogy mintha 1-es és 4-es csatornán beszéltünk volna...

 

 

Előzmény: Bócman (15329)
Bócman Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15329

Ez az!!

 

A másik meg talán valami A-s volt... De inkább nem tippelnék, mert tényleg nem emlékszem!!!

 

 

 

Előzmény: LUCzI FERencz (15327)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15328
Malwin mester!

Az a Kassa rádiósszobája, és az egy jóval régebbi technika. A Kassa ha jól tudom a két világháború között épült. Ez a rádió (megnéztem) úgy saccra a 40-es évek technikai színvonalát képezi.
Az Óceán már nem ilyen volt.
Rögtön beszkennelem, csak ehhez újra kell indítanom a gépet (SCSI scanner, ezer éves)

Előzmény: MALWIN (15320)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15327
Kösz a helyesbítést!

Mint hangsúlyoztam, én nem láttam Hagenukot, csak hirtelen elkezdtem keresgélni a neten.

Az a betű-szám kombináció valamilyen csatorna-kiosztást takart, hasonlóan mint a mostani VHF csatornakiosztás. Itt sem a frekvenciát adják meg Megahertzben, hanem egy csatornaszámot, amihez egy fix frekveciaérték tartozik. pl. VHF 16 = 156,800 MHz.
A J betű meg valószínűleg a SSB üzemmódot jelölte, tekintve, hogy ennek az üzemmódnak a hivatalos, rádióengedélybeli neve J3E.

Egyébként is helyesbítenem kell saját magamat, mert az Óceán hajórádiót nem az EMG (Elektromos Műszergyár) gyártotta, hanem a mai Antenna Hungária helyén levő, már régen megszűnt Elektromechaniai Vállalat, az EMV.

Az Óceán rádióról bescanneljem azt a kis képet, érdekel valkit? (Mégiscsak a magyar ipar terméke volt!)


GPS-nek folyami hajózásnál tényleg nem sok értelme van. A Balatonon már annál több?!

A műholdas kommunikáció az a bizonyodc GMDSS lenne, amit tengeri hajókon is használnak?

Előzmény: Bócman (15321)
gumidani Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15326

Szerintem inkább a LI-LVI kivételével valamelyik másikak lehetnek a kisebbek közül, amelyek közelebbről  ilyenek. A nagyobbakat egy képeslap részleten mutatom. (nincs jobb képem)

A képen látszik egy Ikarus 55 típusú autóbusz. Ebből arra következtetek, hogy a felvétel 1954 után készülhetett.  Várfalvi szerint ekkor az alábbi csavargőzösök voltak még üzemben:

I. (selejt 1972) 

V.-Ifjúgárda (selejt 1964)

VIII.-Úttörő (selejt 1964)

IX. (selejt 1963)

Még egy megjegyzés: Tessék megfigyelni, hogy mekkora tömeg van a paron és a hajókon!

 

 

 

Előzmény: Ramsau83 (15311)
Bócman Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15325

Na neeeeeeeeeeeee!!!

 

Ezt tessék beszkennelni!!!!!!!!!!

 

Így nem hiszem el!!!!

:-)))))

 

 

(Gyuri meg Andri is ellenőrzőjében is van már ilyen beírás:

Igazolom, hogy 2004. december ikszedikén a "Sopron" motoros fedélzetén kárelhárítási munkálatokban vett részt.

Előzmény: Talicskás tengernagy (15298)
MALWIN Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15324

Jogos:-)

Az első zuhatagi vontató az Eger volt, mégsem említik meg az általam hivatkozott könyvben, csak a Sopront.

Előzmény: Bócman (15323)
Bócman Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15323

A GPS-ről: azért nincs sok értelme, mert a jelegi GPS-térképek pontossága még messz a navigációhoz szükséges szint alatt van.

 

Összehasonlításul: a közúti közlekedésben mára az összes létező utca, tér, egyebek szerepelnek az autón, de azért az úttest, a padka, a közlekedési lámpák és jelzések, na és legfőbbképpen a forgalomban résztvevő járművek, gyalogosok látása nélkül épeszű ember nem indul neki a városnak.

 

 

Előzmény: Bócman (15321)
Pedrofon Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15322

Ha verekedő szarvasbikákat nem is, de muflonokat találtam:

 

muf
Előzmény: MALWIN (15299)
Bócman Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15321

Nem.

 

A Hagenuk az egy kb. mikrohullámú sütő méretű zölf szörny volt.

Valóban volt több csatornja valami 3 betű-számos kombinétció volt ráírva.

(Az egyik valami J- akármi, de már 14 éve nem láttam Hagenukot, így elfelejtettem...)

 

Ami a műholdas kütyüket illeti: a Mahart nagyhajóin a 90-es évek közepén jelent meg a műholdas technika. Ez kétirányú adatforgalmat biztosított.

A GPS-nek igazán sok értelme nincs a vizen. Itt a nagy fejlődés a radarberendezések terén volt kívánatos, ami be is következett, hiszen a "Sopron" (meg a Ramsau) monokrom monitora helyett megjelentek a nappal is használható, színes képernyős, kiegészítő funkciókkal (pl. beépített fordulásjelző) is ellátott radarok.

 

 

Előzmény: LUCzI FERencz (15319)
MALWIN Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15320
A magyar Duna-tengerjárók rádiósszobájáról van egy kép a postamúzeum weblapján. Nézz be oda, hátha felismered.
Előzmény: LUCzI FERencz (15318)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15319
Itt a link:

http://www.uba.be/actual/candlelight/pix/xmt/xmit_dk1is.jpg


LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15318
Azt hiszem, ez lehetett az a Hagenuk, de lehet, hogy ez már egy rádióamatőr célra átalakított példány.



Itt jegyezném meg, hogy ismereteim szerint a magyar ipar is gyártott valamikor rövidhullámú hajórádiót, (az EMG gyár, azóta megszűnt) Óceán néven, és sejtésem szerint a magyar Duna-tengerjárókba építették be. Erről nem tudok sajnos semmi többet, mindössze egy gyufásdoboz méretű képet találtam a 2005-ös Ráriótechnika évkönyv EMG-t parentáló cikkében.

LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15317
Szia GyöngyösMS!

Mivel én vagyok a topic "hajórádió-felelőse" szárazföldi patkány létemre, de a szakmám és érdeklődési köröm miatt, ezért megpróbálok én is némi kiegészítést fűzni hozzá.
Hangsúlyozom, hogy ezeket csak egyéb szakmai ismereteim, és innen-onnan másodkézből összeszedett információim alapján írom.
A Hagenuk rádióról nem sokat, szinte semmit nem tudok. Sejtésem szerint ez egy 150/500 W-os rövidhullámú SSB rádió volt, azt hiszem, hogy talán CW (távíró) üzemmódja is lehetett.
Mivel ez a rádió a teljes rövidhulámú sávot ismerte, 1,5-30 MHz-ig, ezért többféle frekvenciát használhatott. A rövidhullámok terjedési sajátosságait ismerve feltételezem, hogy évszaktól és napszaktól függően más és más frekvenciát (frekvenciapárt) használtak.
Valamelyik Rádiótechnika Évkönyvben pár évvel ezelőtt megjelent a tengeri rövidhullámú rádióforgalmazásról egy cikk, frekvenciatartományok és konkrét frekvenciapárok megjelölésével.
Feltételezem, hogy ezekből a tartományokból a fenti sajátosságokat figyelembe véve voltak kijelölve a kapcsolattartási frekvenciák.
Ha érdekel a téma, a napokban megpróbálhatom megkeresni és beszkennelni a RT cikket, bár ide a topicra nem tenném fel, mert erősen az OFFTOPIC határát súrolná.
Azt hiszem, bár konkrét információm nincsen, de valószínűleg lehet jó néhány ilyen Hagenuk rádió (esetleg kicsit átalakítva) rádióamatőr kézben is. Ennek megpróbálok utánajárni.







Előzmény: GyongyosMS (15314)
cuki_64 Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15316
Z. Z. Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15315

Tom újabb alkotói válságon esett át. Nyáron is volt egy, akor kéményfotókkal jutott túl rajta, most "épülettető" fotókban látja a kiutat. :-)))))))))))

Amúgy jó képek!

Előzmény: Tom_ (15302)
GyongyosMS Creative Commons License 2005.01.08 0 0 15314

Sziasztok, Ramsau es bmw, koszi a valaszokat...megprobalok tovabbi infot szerezni a Hagenuk radiorol. Gondoltam hogy laptopon keresztul jossz ide..bmw...koszi a batoritast ...de nem tudom irjak-e meg (szemelyes hajos tortenetimrol) mert utoljara amikor irtam ugy vettem eszre hogy valaki nem vette jo neven.de ha gondolod tudass. Amugy en is szeretem a politika mentes forumokat. Meg tartozok egy par Inota keppel amit igertem csak kell egy kis ido hogy feltegyem..Ramsau majd megtudom hany LE motorok vannak ezekben a tolokban..Most ki kell lepnem Udv mindenkinek.

 

Előzmény: Ramsau83 (15310)
Ramsau83 Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15313
A pozsonyi szállodahajót kedden fényképeztem hegymenetben.
Előzmény: Gracioso (15308)
Pedrofon Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15312

marÍme MARINA az ex ETELE, aki Pozsonyban tartózkodik és 2003 Október 24-én fotóztam le a Sólyom II fedélzetéről.

 

Előzmény: Gracioso (15308)
Ramsau83 Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15311

Szerintem a Tahi család tagjai még csavargőzös korukból. LI-LII-stb csavargőzösök közül valók.

 

Tényleg a Vácon horgonyzó hajdani személyhajóról tudsz valamit?

Előzmény: Kurdeejay (15307)
Ramsau83 Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15310

Szia Gyöngyös!

 

Megtaláltam a kérdéseidet!

Laptopot használok és telefonon keresztül GPRS-el használom a T-mobil (Westel) hálózatából, infra kapcsolattal. Siemens M65-s telefonnal. Ezt lehetne használni külföldön is, de más hálózatból rettentő drága, így csak mikor itthon vagyunk akkor kapcsolódok.

 

A hajó rádiókra emlékszem, ezek Hagenuk gyártmányú rövidhullámú adóvevők voltak. A pontos frekire nem emlékszem és a teljesítményére sem.

 

A hajónak nincs GPS-e.

 

Én 77-81 között voltam Lékais. Első után két hetet voltunk az MHRT siófoki telephején, ott oktattak minket a hajózás alapjaira. Még vitorláztunk is. Azután két hetes utunk volt a Budával Rousseig és vissza. Ott is oktatással teltek a délelőttök.

 

Második után a hajójavítóban voltunk szétosztva brigádok között. Én az Olasz Lajos motorszerelő csapatában voltam. Minden kormos alkatrészt nekünk kellett tisztába tenni.

 

Harmadik után a Miskolccal voltam Reniben. Ott tanultam meg a Lánggal manőverezni a gépházban.

 

A Missisipi tolókról tudsz közelebbit. Mekkora teljesítményű hajók hordják a nagy fuvarokat. Csak tolóhajók járnak ott vagy vannak önjárók is? Egyszer jó lenne azt is végig hajózni és a Nílust is.

Előzmény: GyongyosMS (15214)
Gracioso Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15309
Ramsau! Mivel engem is nagyon érdekel a válasz, Gyongyos utólagos engedelmével, ez volt a kérdése: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=40866412&t=9011160

Egyébként élmény olvasni mindkettőtők írásait!
Gracioso Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15308
Ha már Pozsony. :) Feltettem az arosától kapott képeket a híd forgatásáról. Egyben jelzem, hogy a http://hajoka.uw.hu közös tárhelyünk lett a képek megmutatására. Tehát a hídforgatós képek: http://hajoka.uw.hu/pozsony/hid/album.php

Egyébként arosa szerintem szívesen lefényképezi nekünk a kérdéses szállodahajót! :)
Kurdeejay Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15307

Lehet hogy ő volt a Budai szálloda hajó, mely pár éve eltünt és úgy tudom Pozsonyi téli kikötőbe került.

 

Igen ő volt az, méghozzá az Etele motorosból lett átalakítva.

Találtam róla papírképet is, amikor még Kismaroson állt félkészen úgy 90 körül!

 

 

Ki tudja, mely hajók állnak a Salamon-torony romjai alatt ezen a régi képeslapon???

Előzmény: Ramsau83 (15304)
Enzo Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15306

OFF

Óvatosan ezzel a zene témával, mert ha tovább gyűrűzik, könnyen itt teremhet, és ránk kattanhat Sz.Bazsi épp aktuális nickje, és szanaszét lesz offolva meg fikázva a topik! :)))

ON

 

Tom, köszi a képes tudósítást, és a webkamera szerelést!

riversea Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15305

Charles Baudelaire: A zene (La Musique)

 

Gyakorta a zene, mint tenger, úgy ragad,

hűs égbe sodorva,

vagyok, tág éteren vagy ködplafón alatt,

hab kósza bitorja.

 

Mellem előre dűl, tüdőm telin dagad,

akár a vitorla,

megtiprom a torló, hátas hullámokat,

bár éj fedi sorra;

 

érzem, hogy át meg át egy remegő hajó

fájdalmai járnak;

vihar és forgatag s lágy szél, lebegni jó,

keblén a nagy árnak visznek. - Máskor a mély,

mint vad kínom fagyott nagy tükre ragyog!

 

(fordította: Tóth Árpád)

Előzmény: contestant (15303)
Ramsau83 Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15304

Itt az "új" tankhajó magyar kezelésben. 100 m hosszú 9 m széles 1500 LE-s Cat motor hajtja. Még Luxembourgi lobogóval. Sura a neve.

 

Még régebben volt szó a Budáról és testvéreiről. Tavaly került üzembe ez a szálloda hajó Pozsonyban. Szerintem valamelyik Buda testvér testére épült. Lehet hogy ő volt a Budai szálloda hajó, mely pár éve eltünt és úgy tudom Pozsonyi téli kikötőbe került.

 

Gyöngyös ha a kérdéseidet megismételnéd talán tudnék rá válaszolni, most nincs időm végig bogarászni a topicot.

 

A radar térképet majd igyekszem megcsinálni. Addig majd kaptok még rejtvényeket.

Sura
contestant Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15303

Kedves Miksai,

Szerintem a hajózás és a zene tökéletes társak. Én nem egyszer vezettem az Al-Dunán éjszaka Bocherini zenére tolatmányokat, de néha, tengeri vitorlázás közben, amikor a szélerő meghaladta a B7-est, akkor Wagnert hallgattam. Legutóbbi zenei élményem, amikor az A 38-on Victor Bailey koncerten csápoltam gyermekkori nagy kedvencemnek Benny Maupin-nak aki minden idők egyik legnagyobb szaxofonosaként beállt egy fiatal bandába. Lehet, hogy nem hajóztam túl sokat, de egyetlen havariát sem követtem el. Talán a zene hatására?! Hajózás és zene; mindkettő földöntúli élmény. A hajó hangszer; ritmusérzék és jó hallás nélkül nem űzhető magas fokon a vezetése. Bocs, most már nagyon eltértem a topic alaptémájától, de nekem talán ez megbocsájtható; végülis napi 14 órát az alaptémával foglalkozom! A hölgyeknek pedig megígérem, ha más nem lesz hajlandó, akkor én megtáncoltatom őket, OK?. üdv, c   

Előzmény: Miksai (15295)
Tom_ Creative Commons License 2005.01.07 0 0 15302

Az unalomig ismételt siófoki téli kikötő új perspektívából. Azt hiszem nyáron több képek fogok ilyen szögből készíteni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!