Keresés

Részletes keresés

bhev.hu Creative Commons License 2013.01.13 0 0 38324

M.VIII Creative Commons License 2013.01.13 0 0 38323

Ha a retró MIX/A-ra gondoltál, akkor a csepelin. Valószínű, hogy nagyegységben közlekedik, de előfordulhat nappal kisegységben is (ez aznap dől el...). Sajnos a 825-26-os egységen ( az egyik retró), és a 853-54-es vonaton van hótolólap, így ők együtt járnak, ami azt jelenti, hogy felemás színezésűek (825 néz Csepel fele). A másik retró meg mikor melyikkel van összerakva..."tiszta" retró nagyegységre tavaszig kell várni (bár hallottam olyat, hogy mostanában a két retró együtt járt nagyban). Sőt, még az is közrejátszhat, hogy valamelyik nem-e napivizsgás, mert akkor ki se adják.

Előzmény: 480-006 (38322)
480-006 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 38322

Szép napot! Valaki tudja, hogy merre szokott járni a retró HÉV-szerelvény?

28-án fotóznám.

M.VIII Creative Commons License 2013.01.12 0 0 38321

Tehát egy olyan elegyet sikerült összehozni, ami vonatási nemet vált a feszmentes szakaszon. Ennyi.

Előzmény: hévelő (38320)
hévelő Creative Commons License 2013.01.12 0 0 38320

Sziasztok!

 

Ha még nem érzitek teljesen kitárgyaltnak a "tolt vonat-e?" kérdést, akkor mint az ügyben szegről-végről érintett, elmondanám a véleményemet.

 

A HÉV utasításrendszere azért "nagyszerű", mert mindent be lehet vele bizonyítani, és az ellenkezőjét is. Az utasítás egy-egy részletét kiragadva adott témában más-más lehet a kollégák véleménye, ekkor kezdődik az utasítás lapozgatása előre-hátra, értelmezgetése...

Egy szituációban a "mit tegyünk" kérdésre általában nem egy lehetséges jó válasz van. Olyan megoldást kell találnunk, amiről szó van az utasításban,  mert így utasítás szerű, amit nem tilt kifejezetten az utasítás, mert akkor természetesen tilos. Ugyanakkor a célszerűséget és a biztonságot mindenképpen szem előtt kell tartani. Ebben az esetben a legcélszerűbb megoldás került kiválasztásra úgy, hogy a forgalom biztonságosan lebonyolításra került. Jó lenne, ha mindig így lenne, de emberek vagyunk, nem egyformán gondolkodunk. Ha ax2012 topictársnak kellett volna döntenie az adott szituációban, akkor vélhetőleg tolt vonatnak minősítette volna ezt a menetet és kevésbé célszerű, de ugyanúgy kellően biztonságos megoldást választott volna, de az utasok bosszankodtak volna a töketlenkedés miatt, vagy el sem jutottunk volna idáig, jött volna egy óra múlva az első pólóbus. Ugye milyen sok múlik egy döntésen?

 

Mit kell tudni az adott szituációról?

A segélynyújtással kapcsolatos szabályokon túlléphetünk, hiszen itt nem volt segélynyújtás.

Akkor tolt, vagy toló mozdonnyal közlekedő vonatról van szó?

Rugaszkodjunk el az mxa-k világából, a klasszikus, hagyományos vasúti rendszerek felé.

Hogy néz ki egy tolt vonat: az első kocsin tartózkodik a vonatvezető (és nem jármű/mozdonyvezető!), aki figyel és szükség esetén kézi jelzést ad. Ez a régi vasutas szemlélet szerint kielégítő, mert "a vágányon senkinek semmi keresnivalója nincsen". A mozdonyvezető a hátul lévő mozdonyról vezeti és fékezi a vonatot az észlelt jelzések alapján, ami nem tűnik túl biztonságosnak. Ezért is a 15 km/h korlátozás és az, hogy lehetőleg elkerüljük ezt a műveletet. Nem célszerű és a biztonságossága is ingoványos talajon áll.

Tolómozdonnyal közlekedő vonatnál elől működő mozdony van, ahol a mozdonyvezető vezeti és fékezi a vonatot. A vonat végén lévő tolómozdony vezetőjét hangjelzéssel (vagy rádión) utasítja a tolás megkezdésére és befejezésére.

 

A mi esetünkben a vonat Kerepesről az mxa vonóerejét kihasználva gyorsult fel, kihaladás közben vezérelte le a szedőt, mielőtt behaladt volna a feszmentes szakaszba. Ez alatt utasította a diesel gépet a tolás megkezdésére. A feszmentes szakaszról való lehaladás után szedő fel, menetet vezérel. E mellett végig működtette az ajtókat, utastájékoztatott, stb... működő, vagy nem működő volt az első mozdony? Van összefüggése a felsővezeték feszmentességgel ennek a ténynek?

 

Láttatok már MÁV-nál olyan szituációt, hogy egy állomáson való megállás után diesel gép jár a vonat mögé, ami kitolja a vonatot az állomásról? Ez akkor fordul elő, ha az állomás feszmentes valami miatt. A diesel kapcsolatlanul tolja meg a vonatot, amíg el nem ér egy olyan sebességet, hogy biztosan kiguruljon a vonat a feszmentes szakasz alól. Ezután a diesel lemarad és visszatér az állomásra. Nem 15-el megy ez sem, hiába engedi le a szedőt a villanymozdony elől, nem minősítik vissza őt erre a kis időre első kocsinak.

 

Hogy a sebesség is megválaszolásra kerüljön:

a járművezető elmondása alapján a kerepesi lendületvételt követően 40-50 km/h-val sikerült felmenni szilasig, de onnan a meredek emelkedőn megindulva már csak 25-28 km/h-ra sikerült felgyorsulni.

 

Előzmény: ax2012 (38310)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 38319

Ezek mikor az Alföldre jöttek az utasok szerették őket eleinte, elvégre a Bzmotoknál jobbak voltak, de valóban az Uzsgyi nem az igazi főleg a vicinális színvonalú pályákon, ott nagyon dobál és ugrál, nyikorog a csukló nyeklik mindenfelé a kocsiszekrény, vlt pár olyan szakasz, ahol nagyon szar vagy szar volt a pálya állapot ott kész szenvedés volt utazni vele. A légkondi nagyon hangos, ordíttatni kell az mp3 lejátszót, hogy halld, az ülések kényelmeltenk hosszabb távon, de ez megvna a Dezsőnél is és ugye ezek elővárosi forgalomra lettek tervezve, nem IC vonatként meg több órás utakra meg messzire járatásra, ahogy a MÁV teszi.

Előzmény: 1014 (38318)
1014 Creative Commons License 2013.01.12 0 0 38318

Bocs, egy pillanatra visszatérek MXA és Dezső kényelmességének összehasonlításához és kiterjesztem Uzsgyira / Téglára: na, ez van mélyen mindkettő alatt. Van szerencsém mostanában "élvezni" 2 órás úton - de jó is lenne MXA "kényelmével" a vékonyan bevont kemény műanyag ülése és csattogó zajossága helyett. Azért előnye is van: kicsit tágasabb és klímás. Sőt, jut eszembe: egyikben még a 230 V konnektor is működött!

M.VIII Creative Commons License 2013.01.12 0 0 38317

Bezony, jó kis nap volt:

 

Előzmény: csuklo (38316)
csuklo Creative Commons License 2013.01.12 0 0 38316

MVIII barátommal MVIII fotózáson:

 

zlaci88 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38314

Előzmény: zlaci88 (38312)
kopaszkapitany Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38313

Pontosan!Jól írtad....

Előzmény: zlaci88 (38312)
zlaci88 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38312

"De így az egész nagyon megérte, és köszönöm mégegyszer a partnereknek, mert hála jóisten ezt fentebbről is olvassák :)"

Igen ezért is jártunk még pluszban utána, csak neked,hogy ugye nekünk van igazunk és láss csodát nekünk adtak igazat. Téged pedig jól kiröhögtek amit nem láttál! Köszönjük mi is ,hogy nevetségessé tetted magad. ;) 

Előzmény: ax2012 (38310)
kopaszkapitany Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38311

"Nekem mit oktattak volna, én egy külsős vagyok?!"

 

1.Akkor légyszíves tarsd tiszteletben HÉV dolgozókkal szemben!

2.Ne okoskodj inkább olvass és tanulj HÉV-esktől.........

 

 

Imádom amikor hülyegyerek nekiáll okoskodni dolgozókkal szemben!Grrrrrrrrr

Előzmény: ax2012 (38306)
ax2012 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38310

Engem nem érdekel hogy milyen közlekedés volt, csak azon filozofálgattam hogy izgalmas lehetett 15tel menni toltvonatos menetben kerepes és mogyi közt fölfelé..20p alatt.
De örülök, hogy megkérdőjeleztek, mert így alátámaszthattam a gondolataim.. :)
Tényeket hoztam, linkeltem..
Átment személyeskedésbe, de én arra a szintre már nem megyek, direkt hanyagoltam eddig is..
Ezek szerint nem tudják elfogadni azt, hogy más embernek lehet különböző a véleménye, amit még alá is tud támasztani..

Asszem mindenhez hozzátettem hogy ez az én véleményem, érteni értem az ő álláspontjukat is, és el is fogadom, megváltoztatni nem akarom, de a tudomány nem ezt írja, és csak azért írtam a dolgokat hogy ők el tudják fogadni az én álláspontom.. hiába.
De így az egész nagyon megérte, és köszönöm mégegyszer a partnereknek, mert hála jóisten ezt fentebbről is olvassák :)

Előzmény: M.VIII (38309)
M.VIII Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38309

Figyu, ha utasításellenes lenne az, ahogy leközlekedett a dízeles vonat kp-md között, akkor nem vitte volna a vásárra a bőrét se a járművezető, se a forgalmista, se a mozdonyvezető...csak tudják már, mit csinálnak.

Előzmény: ax2012 (38306)
zlaci88 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38308

AKKOR ÁLLJ LE VITATKOZNI VBCS-vel "HÜLYEGYEREK" ;)

Előzmény: ax2012 (38305)
Rüby 2143 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38307

Tiszteletben tartom a Véleményed, még ha több hozzáértő ember szerint téves is.

 

De kérlek figyelj oda a fogalmazási stílusodra, mert olvasva másképp nyilvánul meg, mint ahogy azt gondolod. Senkinek nem szimpatikus a flegma, lekezelő stílus, így senkit nem győzöl meg arról, hogy esetleg igazad lenne. Bár szerintem nincs.

Előzmény: ax2012 (38305)
ax2012 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38306

Nem vitatkoztam, mindenhez hozzáírtam hogy szerintem.. csak a saját véleményem mondtam az ügyről.. ezé a fórum !:)
Nekem mit oktattak volna, én egy külsős vagyok?!

Előzmény: _Nyuszi (38301)
ax2012 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38305

Akkor nyomtasd ki neki amit írtam, told az orra alá és kérdezd meg újra..

Előzmény: zlaci88 (38299)
Rüby 2143 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38304

Miért, a 'nincs' az elégséges?

 

:)

Előzmény: ax2012 (38303)
ax2012 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38303

Szerintem a nem elégséges, és a nincs között van egy óriási különbség

Előzmény: Rüby 2143 (38298)
M.VIII Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38302

Hali!

 

Te a netről nézed, zlaci meg fszt a gödöllői HÉV-nél.

Előzmény: ax2012 (38295)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38301

"ha azóta módosultak"

Ha módosultak, akkor neked is leoktatták, nem?

 

(Magas labda... Bocsi, de tényleg olyanokkal vitatkozol, akik ma is naponta használják ezeket a fogalmakat a zöldeknél.. - csak a miheztartás végett.)

Előzmény: ax2012 (38295)
zlaci88 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38300

És ahogy azt Rüby 2143 is megállapította attól,hogy toló mozdony volt alkalmazva attól az a vonat még NEM lesz TOLT VONAT!

Előzmény: ax2012 (38295)
zlaci88 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38299

"Tehát az ismertetettek alapján én úgy vélem"

Megkéredeztünk a te kedverdér direkt egy Vasút Biztonsági Csoportos (VBCS) illetékest mivel ha valami nem világos ugye kit kérdezzünk meg, és alátámasztotta azt,hogy ez kérlek szépen NEM MINŐSŰLT TOLT VONATNAK!

 

Tessék elhinni felfogni! Köszönjük!

Előzmény: ax2012 (38295)
Rüby 2143 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38298

Most figyelj, mert Szerintem a saját 'fegyvereddel' támadok Rád:

 

" 750. Toló mozdonyt akkor kell alkalmazni, ha a vonat elején alkalmazott mozdony vagy mozdonyok vonóereje nem elégséges a vonat továbbításához."

 

A vonat elején alkalmazott mozdony vagy mozdonyok (jelen esetben motorvonat, mint vontatójármű - lásd lejjebb) vonóereje nem elégséges a vonat továbbításához. Hát ugye esetünkben a feszmentesítés miatti 0, azaz nulla vonóerő tényleg nem elégséges a vonat továbbításához, így jogos a toló mozdony alkalmazása. Ettől azonban nem minősül tolt vonatnak. 

 

Ettől kezdve az általad idézett 387. pont nem veendő figyelembe hiszen az elöl közlekedő "nem elégséges vonóerejű" motorvonat forgalmi (és nem műszaki) szempontból teljes értékű vontatójárműként szerepel, és mint említettem járművezető is tartózkodik rajta. Szerintem az Utasítás ezen szakasza "mozdony" alatt bármilyen vontatójárművet érthet.

Előzmény: ax2012 (38297)
ax2012 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38297

"Szerintem" :D Köszi :)
Igen ezeket is tudom!

Előzmény: Rüby 2143 (38292)
ax2012 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38296

Miből vontad le ezt a téves következtetést? Kevés az infód, csak azért kérdem

Előzmény: lbence (38290)
ax2012 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38295

F.2. Fogalom meghatározások: ) 83-84.pont
Igaz, csak netről van meg, ha azóta módosultak akkor elnézésedet kérem!
Továbbra is ebből idézek:
1." A mozdonyok mennyisége

385.Vonattovábbításra általában egy vonómozdonyt kell alkalmazni. Ha azonban egy vonómozdony teljesítőképessége a vonat továbbítására nem elég: egy vonatnál legfeljebb 1 vonó, 1 előfogat és 1 toló mozdonyt szabad alkalmazni."
Következtetés: tolómozdony alkalmazására akkor kerülhetne sor, ha a vonat elején lévő "mozdonynak minősülő" motorvonat vonóereje nem elég.
Leeresztett áramszedővel az mxa vonóereje zérus lehet, hiszen a vezetékről kapná a szuflát, tehát már nem teljesül a feltétel.
Bizonyíték:

" 750. Toló mozdonyt akkor kell alkalmazni, ha a vonat elején alkalmazott mozdony vagy mozdonyok vonóereje nem elégséges a vonat továbbításához."
----

2. " A mozdonyok alkalmazása

386. A mozdonyt a vonat elejére kell állítani................"

387. Attól a szabálytól, hogy a vonat mozdonya elől legyen, a szolgálati felsőbbség külön engedélye nélkül csak az alábbi esetekben szabad eltérni:

c) tolt vonatnál."
Még egy bizonyíték, hiszen kerepesen sem a vonat elejére állították a mozdonyt, hanem ez alapján a végére..
----

3. Bevezetted a segélyvonat fogalmát:
"771. Segélyvonat kérés

Ha a mozdony, vagy a motorvonat üzemképtelenné válik, vagy a járművezető valamely oknál fogva szolgálatát nem képes ellátni és ilyen szolgálatra felhatalmazott személy nem áll rendelkezésre, segélymozdonyt, illetve segélyvonatot kell kérni."
Nem hiszem hogy üzemképtelen lett volna bármi is.. Innentől fogva meg mindegy, hogy nem kell tolt vonatnak minősíteni ha előlről fékeznek, mert ez is ebbe a témakörbe tartozik, és ez a helyzet nem állt fenn.
----
Tehát az ismertetettek alapján én úgy vélem, kerepes mogyi között ez egy tolt vonat volt, ami legföljebb 15km/H sebességgel közlekedhet, tehát a 7km távot kb 20+ p alatt tette meg (tehette volna meg?)
De ha ez nem így van, ahogy fentebb részleteztem akkor sajnálom, én csak egy vasútbarát vagyok! Nem szeretnélek kioktatni a saját utasításaidból! Eszemben sincs, és én mindent elhiszek neked amit mondasz! Csak összeollóztam ezt-azt!

 

Előzmény: zlaci88 (38291)
zlaci88 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 38294
Idézem:"Motorvonatok segélynyújtása esetén, ha a teljes vonat a vonat elejéről légfékkel fékezhető, de a vonat menetvezérlése a hátsó egységről(mozdonyról) történik, a VONATOT NEM KELL TOLT VONATNAK MINŐSÍTENI."
Előzmény: zlaci88 (38293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!