Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Aewyn Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3354
csakazértsemleszekelégedett a pesti utakkal :(

Ahol nincs kátyú, ott tele van szórva kaviccsal. Csak úgy pattog a kocsi alján :((
Ahol nincs kátyú, se kavics, ott kockakő van. Már ahol van, tudniillik minden második hiányzik.

Még szerencse, hogy éppen vidáman fogom fel a kérdést.

Cloaca Maxima Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3353
Azért az út nem annyira tragikus, már ami a nagyforgalmú Nagyvárad-Marosvásárhely utat illeti. Tavaly Székelyudvarhelyre menet csak Hargita megyében lett kriminális (sajnos, mert ott kb. 98% a magyar lakosság). Addig csak arra kellett kocnentrálni, hogy le ne menjek az útnak álcázott, kb. 2 m magas töltésről. Megtettünk egy kis kitérőt, a Királyhágó után Zilahnak menet: ilyen utat még nem láttam, asszem ilyenre gondolhattál.

Útfelfestés ténylég nincs sok, de ez csak kész pénzkidobás. Ugyannúgy, mint délen az index.

Előzmény: moby-dick (3352)
moby-dick Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3352
Szerintem se!
Mi Marosvásárhelyig mentünk egy Golffal. Nagyon durva!! Kolozsvár után a nemzetközi főútvonalon se útfestés, se tábla, és ez még hagyján, de 60km/h-nál gyorsabban csik ritkán szabad menni, annyira rossz az út, nem beszélve arról hogy kamion, lovaskocsi, gyalogos bármikor felbukkanhat. Valószínűleg szándékosan rossz ennyire az út. A magyar régió közlekedésének ezzel tesznek keresztbe.
Előzmény: natus (3351)
natus Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3351
Hehe, akkor pl Erdélybe egy darabig ne is menj a kocsival!:-)
Előzmény: Aewyn (3349)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3350
A második pont tökéletesen fennáll nálam is... A magam részéről inkább a gödör, mint a magam elé meredés Budapesten.
Előzmény: Aewyn (3349)
Aewyn Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3349
Egy picit visszatérve a kemény rugózás kérdésére.
Ennek 2 súlyos következménye is van:

1., Magyarországon szerteszéjjel rázza az autót. Ez a mindenféle zörgéseken keresztül a futómű tönkremenetelén át egyéb hibákhoz is vezethet.

2., Én észrevettem magamon, hogy túl sokat figyelem mostanában az utat közvetlen előttem, hogy legalább a nagyobb keréktörőket kikerüljem. Ezek után persze a távolabbi forgalomra nem tudok annyira figyelni, ami már baleset és életveszélyes is egyben.

Erről persze nem az autó tehet, hanem a balkáni állapotok.

moby-dick Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3348
Nekem is pont ezt csinálta (Roxy helyére Petőfi a CD-ről való visszatérés után), de nem írta felül az adót. Kikapcsoltam, majd vissza a rádiót, és minden OK volt, visszaállt az eredeti állapot. De volt olyan is hogy a Roxy szólt és közben Bartókot írt ki, itt viszont újra kellett programozni. :( Ami érdekes, hogy az autó 2002.09.havi, és a hiba még mindig fellelhető! Mondjuk ez csak minimális kényelmetlenség, ezen kívül semmi gond!
Előzmény: Vwmania (3336)
Sir Balambér Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3347
2x is kifogyott már a nafta (bár az elsöre ráfogták, hogy computerhiba volt). Ez az egész fogyasztásmérés mizéria azóta van, hogy az eredeti computer beázódott. Még a D-land -ban berakott is ok volt (jellemzöen kb reggeltöl du. 2-ig rakta-konfigurálta ott a szerelö, 2x is elvitte próbakörre, mig itt 40 perc alatt betették mindenféle körözgetés nélkül.) Ha jól sejtem kallibrálni kell a fogyasztásmérést, hogy pontos legyen. Én mindenesetre 600Km után megyek tankolni, bármit mutat a vekker.
Az átlagfogyasztást amúgy egész jól méri. (9,6 a valódi 10)
Megjegyzem nem tudok róla, hogy ez a funkció bármilyen autóban teljesen korrektül müködne. Ennyi hiba mindenütt van.
Előzmény: beno2 (3346)
beno2 Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3346
Computer

Ha már e körül járunk, elmesélem múlt heti esetemet (bár nem vagyok rá büszke). Csütörtökön erős szélben utaztam külföldre az M1-en. Taktikáztam, mert nem tankolhatok akárhol(spec.ok), és szerettem volna teli tankkal elhagyni az országot. A comp. szerint még 30km-ig volt elegendő üzemanyag, a következő kút még 20 km. OK. Egyszer már sikerült 0-ig (---)járatni az autót. Most nem. 30 után elég hirtelen megszünt a még megtehető távolság. Ezután néhány km-t ment az autó és teljesen megállt az autópályán.

Szerencsére pont egy lehajtó mellett történt, és nem kellett kihívni a drága segélykocsit, hanem az útmenti faluban sikerült 3 l benzint venni, ami kisegített.

Tanulság. Az én autóban nem abszolult pontos a "computer" ilyen kalkulációja. Nem mindig bírja a 0-ig, főleg ha erős szél fúj szembe. Furcsa, de esetemben pontosabb a mutatós műszer. (Vectránál fordítva volt, és ha muszáj volt, 0-ig mindig bírta.) A töltögetés eredményeként tudom, hogy az órán az utolsó osztásnál kb 13 liter van még a tankban. Ez az ami biztos, ezután jöhet a számítgatás. Okuljatok az én példámon...

D.

Cloaca Maxima Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3345
Sziasztok!
Elöljáróban: az 1.6-os kocsim áprilisi. Nyáron, amikor ment a klíma, és többnyire városban jártam, saját mérésem szerint 9 és 9.7 közötti volt a fogyasztásom. Most hétvégén klíma nélkül szinte végig autóúton menve a saját mérésem szerint már 6.9 volt. Az viszont gáz, hogy a kompjúterem rendszeresen kb. 3 decivel kevesebbet mutat. Felvetődött bennem, hogy talán azért, mert szeretem a tankot csurig tölteni, ő pedig egy literrel kevesebb benzint vesz alapul a számításainál. De lehet, hogy a kompjúter szar. Meg tudja valamelyikőtök mondani, hogy lehet-e ilyen szofvert frissíteni? (Egy-két héten belül úgyis megyek féléves szervizre.)
CM
zsuri Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3344
ProM,

nekem is ugyanolyan motorom van. Nekem kb. így fogyaszt:
város: 10-11l
autópálya: 9-10l (130-160 között autózom)
országút: 8.5-9l

Az abszolút minimum 7.9l volt Erdélyben, ahol kevés város mellett ötösben 70-80km/h-val mentem országúton. Az abszolút max. az elején volt 11.9l tisztán városban. Gyorsításnál normál esetben olyan 3000-4000-ig szoktam pörgetni, kivéve sietek vagy vki felidegesít :-)

Előzmény: ProM (3338)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3343
A mérésben nem lehet hiba? Pl. több kútnál is ugyanezt tapasztalod?
De egyébként is, volt erről teszt és az az eredmény, hogy ritka az olyan komputer, ami nem téved legalább fél litert.
Előzmény: Johnny 67 (3342)
Johnny 67 Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3342
Sziasztok!

Nekem is 1.6 SW-m van és a beno2 említette a fogyasztását. Nekem az a tapasztalatom, hogy a gép által közölt átlagfogyasztás és a tankolás után számított között legalább 5-6 dl a különbség, de a legnagyobb "tévedés" 1.3 l volt!

Nekem előtte egy 1.4 -es 306-os volt, azzal az előírt átlagfogyasztás alatt tudtam amradni sportos és nagyobb sebesség mellett is. (7.1 volt a gyári vegyes, nekem általában 6.5-6.9l jött ki.) Most a gyári adat 7.7 l/100km, de ezt az álmot képtelen vagyok megközelíteni: visszafogott vezetési stílussal - baromi nehéz ám így !! -, alacsonyabb végsebességgel is 8.2-8.6 l/100km jön ki a tankolás alapján, persze a gép 7.6 -7.8 -at ír.

Kinek van hasonló tapasztalata? Így kell ennek lennie?

J.

gjokay Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3341
Hol csinálták meg a rádiódat? Az enyém is keveri az állomásokat.
Előzmény: szistipisti (3335)
Sir Balambér Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3340
Hanyas lábad van? :) (Nekem 43!)
Mostanában város és autópálya vegyesen (és gyorsan) szinte halálpontosan 10l fogyaszt. Tudna kevesebbet is, de amig munkába megyek vele (10km) még hideg a motor és olyankor még nagyon eszik..
Előzmény: ProM (3338)
natus Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3339
Neki 1.6-osa van. A 2.0-snál nem valószínű, hogy annyit el tudsz érni, lasd többek között pl. zsuri kocsiját.
Előzmény: ProM (3338)
ProM Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3338
megnéztem amit Sir Balambér tanácsolt, de az a kárpit belül nincs semmivel rögzítve (ott lifeg), csak kívül tartják patentok. azt hiszem az lesz amit szistipisti mond, egyszerűen leszedem azt a vacakot. a 6,4 literes fogyasztás nem semmi, nekem az első tankolásra 11,5 liter jött ki, igaz a nagyrésze város volt...
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3337
Persze, ez a tipikus probléma, amivel majdnem mindenki szembesült. Ki kell cseréltetni a cuccot garanciában, vagy a szoftvert kell felüliratni. Az én időmben még nem volt szó szoftverfrissítésről, ezért simán kicserélték a rádiót és megjavult.

Szistipisti!

Egyetértek azzal, amiket az autóról írtál, egyedül a fogyasztást nem tudom produkálni. A 95-ös országúti és 115-ös autópályatempóval sem tudok 7 liter alá menni, semmiképp.

Előzmény: Vwmania (3336)
Vwmania Creative Commons License 2002.10.01 0 0 3336

Hogy is van ez? Mit csinált a rádiód előtte?
Ugyanis nekem is gondok vannak a hi-fi-vel, ha ezt annak lehet nevezni. Szóval nekem a Clarion CD/rádió+Blau 5CD-s verzió van az autóban. És a következőt műveli: mondjuk a rádió az 5. programon van, ami nálam a Roxy, és átváltok CD-re, hallgatom egy kicsit, majd átváltok a CD-váltóra, azt is hallgatom egy kicsit és miután visszaváltok a rádióra nem a Roxy, hanem mondjuk a Petőfi jön be és ráadásul felül is írja a beprogramozott helyet. Na ilyenkor mi van? Nálatok előfordult mát ilyesmi?

Előzmény: szistipisti (3335)
szistipisti Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3335
Figyusz ProM!

Az a kis kárpit a pedálok felett teljesen felesleges alkatrész. Egyszerűen szereld ki! Semmi esztétikai funkciója nincs, semmit nem takar, talán csak hanytfekve, zseblámpával felfele világítva tapasztalható valami takarófunkció. Ha kiszedereled, megszünik a lábakadás gondja. Három patent fogja, nem nehéz kiszedni. A futómű szerintem is nagyon baba, csak a rossz úton kell vigyázni vele.

Tegnap jöttem haza 2500 km-es utamról (1,6 Prémiumom van), az autó egyszerűen csodálatos. Az utasom is elismerte, hogy ilyen kényelmes autóban még nem ült. Az autó igazi előnyeit hosszú úton mutatja meg. Én még semmilyen autóból nem szálltam ki 4-5 órás autóút után pihenten. Mindig elcsigázott fáradt voltam. Ebből az autóból 16 órás szinte folyamatos út után is teljesen jól éreztem magam. Semmi reset, semmi bizonytalanság, csak halk dormbolás. Igazi macska:) A fogyasztásom lefele, amikor nem volt autópálya, csak laza poroszkálás, minden csúcsot megdöntött 6,4(!) liter. A kompjúterm halál pontos, sajnos szárazra autóztam a tankot, és szinte méterre pontosan jelezte a hátra levő km-t. A fogyasztásom tizedre megeggyezik a kompúterrel, semmi zörgés (bár ez nem volt mindig így). Szoftwer frissítés után a rádióm se kavar. Egyébként a kipufogó rezonancia is mintha csak az elején lett volna hallható. 25 000 km után most kezdem azt érezni, hogy tökéletes autóm van. A nagy utazási komfort valószínűleg az átlagon felüli tér, a rendkívül csendes utasfülke, a kemény(!) futómű (a lágy ringás hosszú úton émelyít és ezért fáraszt), és az óriási szélvédő áldásos hatása. Városban Budapesten biztosan van alkalmasabb autó a kategóriában, de hosszú úton egész biztosan nincs párja még eggyel feljebb sem. Mondom ezt úgy, hogy volt Nissan Primérám, és 3 literes V6 Chevi Corsikám is. Próbáljátok ki hosszú úton, és hegyekben! Tényleg élmény:)

Előzmény: ProM (3334)
ProM Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3334
Sir Balambér, kösz a tippet, majd megnézem.
zsuri, pontosan erről van szó. a Carinához képest pattog az úton, viszont kanyarban olyan stabil, amilyen a Carina sosem volt. szerintem meg lehet szokni, ezért nem fogom bontóba vinni :-)
Aewyn Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3333
Igen, mindenben igazad van.

Talán a focusról annyit (ebben van tapasztalatom), hogy azt is inkább keményebbre hangolták, így aki nem akar szerpentinen rodeózni, az talán észre sem veszi, hogy nagyon jó futómű van alatta. Szóval hiába jó, ha egyszer kemény. (Persze másnak pont ez tetszik, tehát visszatértünk alapvetésünkhez. :)

Előzmény: zsuri (3330)
Sir Balambér Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3332
Hogy én azt mennyire ki akarom próbálni már évek óta.
A fövezérünknek audi A8-a van. Hát egészen valószerütlenül simán mozog. Repülö szönyeg szélcsendben..
Előzmény: Pugfan (3331)
Pugfan Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3331
Kényelmes és stabil futóműhöz még házon kívülre se kell menni:
Citroen féle Hydractive II
pl. Xantia Activa 1G-s oldalgyorsulásnál is jobbat tudott a maga aktív kanyarstabilizátoraival (szintszab. miatt bólogatás egyik citromban sincs :) )
Csak az a fránya megbízhatatlansági hiedelem!

Pugfan

Nekem 306 van, vezettem 307-et, annak sportosabb hangolású a futóműve (enyém kényelmesebb) - egyedül az apró útbhibákat érzi meg jobban a 306 - ezt a gázos lengéscsillapitók javára írom (a 307-ben).

Előzmény: zsuri (3330)
zsuri Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3330
Nem tudom ebben az árkategóriában lehet-e kapni olyan futómüvet, ami egyszerre stabil és elnyeli az úthibákat. Talán a Focus? Arról azt mondják, a legjobb a kategóriában, föleg a sport kivitel futómüve. Én a normált próbáltam, de szerintem az nem jobb, mint a 307. Mondjuk nagyobb, szélesebb, nehezebb autóknál könnyebb egyszerre stabil és kényelmes futómüvet készíteni. Egy Corsa nagyságú autónak pl. esélye sincs, hogy a kettöt összehozza. Szerintem a 307-be is olyan aktív futómü kellene, mint a Mercedes S-Klasse-ba, akkor mindenki elégedett lenne.
Előzmény: Aewyn (3328)
Sir Balambér Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3329
Tényleg keményebb mint egy átlagfranszia, de a németek (majd) mind ilyenek. Amúgy nem a rugózással, hanem az utakkal van baj. Leélhecc egy életet Fransziahonban úgy, hogy csak sima aszfalton száguldozol. Budapestnek aszfalt köll..
Előzmény: zsuri (3327)
Aewyn Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3328
Akkor jó ugye egy futómű, ha el is nyeli úthibákat, de nem is imbolyog az úton.

Van, amelyik ráz és imbolyog egyszerre és van, amelyik nem ráz és nem is imbolyog. Szóval azért lehet dönteni.

Más kérdés, hogy egy adott szinten belül lehet sakkozni, hogy kényelmes legyen-e az autó, vagy jobban feküdje az utat. De a szintek azért különböznek.

Előzmény: zsuri (3327)
zsuri Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3327
Szerintem azt érti rajta, amit már egy párszor áttárgyaltunk: vagy sportos(abb) a futómü, és akkor az autósok 50%-ra kiabál, hogy fapados, ráz és minden úthibát megérez, vagy puha(bb) a beállítás, akkor meg a másik 50% kiabál, hogy imbolyog az autó és teljesen bizonytalan a kanyarokban. Ebben azt hiszem soha nem fogunk tudni igazságot tenni...
Előzmény: Sir Balambér (3326)
Sir Balambér Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3326
Az a kis kárpit egy alsó takaróelem, akkor lóg le, ha a szervizben pl. computerbuherálás után nem rakják vissza rendesen. Alulról nyomt felfelé amig a helyére ugrik. Mit értesz az alatt, hogy fapados?
Előzmény: ProM (3324)
ProM Creative Commons License 2002.09.30 0 0 3325
ja, benzines a gép

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!