Nekem is ment szét kisfogaskerék,zégergyűrűset kaptam hozzá.A zégergyűrűt oda heggesztettem,kb 1éve használom ilyen módon.Igaz havonta legalább egyszer leolajozom a fogas kereket.Amit lecseréltem olajat leszűröm és azzal olajzom.Ez fontos.Amúgy a kisfogaskerék fogyó eszköznek számít.Ha visza lapozol,tettem fel képet ,hogy hogyan oldottam meg a láncfeszítést,mivel a Loftyn nincs megoldva.Azóta semmi gondom nem volt a fogaskerékel meg a láncal,pedig igen csak megyek egyhuzamba 40km -ket.
Vagy a pipa van szét repedve,vagy a gyújtótrafónál levő vezetékeket lefogató anyát meg kell húzni és szigetelni.Mivel a víz felverődik ,ez álltal zárlat lesz.Most már lassan visza lehet tenni a 7-es gyertyát.Nem valószínű,hogy a kormánynál legyen beázás.Ha csak esőben áll le a motorod,csak beázás lehet,lent a motornál.
Tényleg túlkombinálhatom :-) de azért azt ne felejtsük el, hogy nem egy forgástengelyen van a lengővilla és az első fogaskerék, igaz nem sokat, de változik a távolság,(körző, vonalzó).. Valami csak szétveri azt az átok fogaskereket. Az olajazás, illetve a karbantartás ennél a fogaskeréknél? háát... olajfürdő esetleg. vagy szét kell szedni, kockáztatva, hogy ezerfelé gurulnak a pici golyók:-) A párhuzam jó ötlet, gondoltam is rá, de nem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik.
Azért köszönöm a válaszokat, eltornázok rajta hétvégén, aztán meglátjuk mire megyek vele.:-)
Szerintem kicsit valóban túlkombinálod hisz attól,hogy a teleszkóp működik az első és a hátsó fogaskerék távolsága nem változik csak a helyzete hisz a lengővilla hossza ugyan akkora marad a lánc attól biztos,hogy nem nyúlik. A hossza az anyag minőségétől a rá ható húzóerőtől és a tömegtől függ Az olajozással kapcsolatban Mnagynak igaza van vannak speciális olajok és nem az a lényeg,hogy olajban ússzon az alkatrész hanem,hogy megfelelő kenés legyen és ezt ha kell sűrűn el kell végezni ezt hívják karbantartásnak.A láncfeszítő legfeljebb arra lesz alkalmas,hogy a lánc ne kóvályogjon de attól ugyan úgy fog nyúlni de ha rosszul van beállítva megvezetheti a láncot és akár ettől le is dobhatja a fogaskerékről.Én jártam így a babettámmal. Javaslom,hogy azt is figyeld meg,hogy a hajtó és a hajtott fogaskerekek síkban futnak e tengely irányban ne legyen nagy mozgása egyiknek sem hisz a lánc az ilyen irányú terhelést nem szereti ellenben a szíjhajtással ahol ez nem okoz akkora gondot.
1 éves ,kb 3000 km van benne ( km óra nem jól számol 20-25 öt mutat ) gps eszel 40 et mérek.
Télen is használtam ,pöc-rőf re indult ,semmi baj nem volt vele.
most januárban szívatott meg először.
Az a problémám hogy hidegen elindul,megyek vele a melóba ,és amikor bemelegszik lehörög lefullad ,és megáll. nem akar menni sehová.
Ezt 2 csinálta eddig,mindkétszer esett az eső.
Amit eddig megnéztem :
Gyertya:
Első alkalomnál be volt kormozódva ,Gyertya csere volt ,a benne lévő 7 es értékű helyet 6 os at adtak a forgalmazónál ,azonnal ment is mint a karikacsapás,kb 1 hónapig .
Ma megint esett ,elindultam kb 3 km után megáll,és semmi.
Megnéztem a gyertyát ,szép őz barna a színe ,szikra tökéletes.
Megnéztem a vezetékeket ,nem e beázott,főleg a leállító gomb környékén,de semmi.száraz minden.
A karbi beállításnak utána olvastam ,elméletileg jó lehet, Bal oldali csavar teljes betekerés után 1,5 fordulattal kitekerve ,eddig is így volt ,itt is ezt olvastam hogy kb így jó.
Az alapjárattal se volt eddig baj,ellenben mindkét alkalommal az alapjárat is olyan ,mintha gyenge volna,melegen nem akar indulni ,hörög,gyenge,erőtlen.
A lengővillán természetesen van, de nem tűnik optimális megoldásnak. Főleg nem akkor, ha egyenetlen az út, "jó magyar szabolcsi aszfaltos utak". Miután nem egy tengely körül forog a lengővilla és a racsnis kerék, illetve a villa nem "nyúlik" elfordulással arányosan így a kettő közötti távolság változik rugózásnál. Menet közben meg nem nagyon van mód piszkálgatni a hátsó láncfeszítőket. De lehet csak én kombinálom túl. Valami ilyesmire gondoltam rugós változatban: http://www.wexxtor.hu/alkatresz/meghajtas/1065-lancfeszito.html Fogaskerekem már van hozzá, hogy a fene vinné el:-) Így a lánc állandó feszítés alatt lenne, nem zavarná a kissé buckás, gödrös aszfalt sem, nyúlhatna tovább a lánc is kedvére, és talán nem verné szét harmadjára a racsnis kereket. Más ötletem nincs, de szívesen meghallgatok bármi használható ötletet.
Az olajjal csak az a gond, hogy kifolyik, ebben a fogaskerékben nincs semmilyen tömítés, szimering, a centrifugális erő meg sec pec elrendezi az olajat... fura egy konstrukció.
Ha lesz egy kis időm (remélem hétvégén) és kész lesz, természetesen megosztom a láncfeszítőt.
Én azt javaslom,hogy olajozd ne zsírozd attól nem ragad be de lesz kenése.Írtad,hogy pontozóval próbálod megoldani,hogy ne tekeredjen ki de meg lehet oldani úgy is,hogy egy parányit odahegeszted és ha szét akarod szedni csak le kell csiszolni a varratot.Tengelyt lehet venni a motorosoknak.hu oldalon van 12 -es átmérőjű 235mm és 255 mm hosszú is kb 1500 ft csak nem tudom jó minőségű e de ha nem lesz másfajta motoré ami ehhez jó azt csak venni akarok.Írtad,hogy láncfeszítőt akarsz csinálni erre kíváncsi vagyok majd ha kész oszd meg az oldalon lehet követnek többen is e téren.
A lánc nem feszes, inkább laza, nyúlik mint a rétestészta, egyszerűen lehetetlen utána húzni. Az első racsnis kerék, oldala, ami összefogta a racsni részt és a csapágyakat, zégergyűrűvel volt rögzítve, (ez tört rommá) a másik egy másfajta megoldás, a bordázott tengelyre balos menettel van rögzítve, gondolom valamiért, valahogy kitekeredett és kihullott pár csapágygolyó (oldalanként 38, 38 3mm csapágygolyók vannak).
És itt jön a kérdés, - megkerestem a golyókat 3 híján mind megvan, - viszont teljesen száraz volt a racsnis ház (csapágyház) nem kéne valami kenőanyagnak lennie benne, pl zsír? Egyáltalán lehet e zsírozni, szabad e? A csapágyrésznek jót tesz, de a racsnis lamelláknál, már nem vagyok benne biztos (leragadhat) Valaki esetleg tudja?
A hátsó tengelyt továbbvágtam 12-es menettel nem a legszerencsésebb mert szűrű menetes, tengelyt meg nem lehet kapni vagy horror áron. Egy kétszárnyú anyát az egyik végét az anyára hajtva a másikat pedig a tengely mellé, így nem tekeredik le.
Mindenesetre annyi haszna van a dolognak, hogy összeraktam a fogaskereket és láncfeszítő lesz belőle.
Talán ezen a képen jobban látszik mi hullott szét. pont a másik oldalon van a menetes rész.
Nem lehet,hogy az a baj,hogy túl feszes a lánc?Esetleg kóvályog tengelyirányban a fogaskerék és hol feszül hol nem amit távtartó gyűrűvel meg lehet oldani.Melyik része hullt szét? Talán esztergáltatnod kellene egy másik anyagból azt amelyik eltört. A hátsó tengelyt, hogy oldottad meg mivel az enyémnek is kicsit sérült a menete de nem tudom, ,hogy esetleg etz vagy másik fajta motor tengely jó e rá.Én ahogy néztem valószínűleg azért sérült meg a menet mert a távtartó kicsit rövid és ahogy meghúzza az ember a lengővilla összehúzásával megfeszül az anya és a önzáró lemez megsérti a menetet.Én kicseréltem autó kerékanyára amiben műanyag az önzáró rész de már későn előbb kellett
volna.Nekem is ki szokott lazulni a kormányoszlop zárócsavarja azt úgy lehetne megoldani,hogy alá tenni egy vékony illetve lapos ellenanyát mint a kerékpároknál . Lehet ,hogy tud valamit segíteni amit írtam és előre is kösz a kérdésemre a választ.
Van rá megoldás. Pitbike/kínai quad első lánckerék. Az fix. Csak így lesz motorféked lassításnál és akkor tudod előre tolni a mocit ha bicikli üzemmódra váltassz. Én is sokáig így használtam az enyém mikor tönkre ment a lánckerekem.
Szép estét! Egy kis segítséget szeretnék kérni Z-Tech 35-ös kismotor racsnis fogaskereke már másodszor hullik szét. nincs valami stabilabb megoldás? Az első 1000 km bírt, két (zégergyűrűs) de az darabokra tört, gondoltam előfordul anyaghiba, vettem egy másikat, más fajta megoldás (menetes), de az 300 km-nél adta meg magát. Kicsit idegesítő, ez már a sokadik probléma ezzel a géppel. Hátsó tengely menete lement, szétesett a benzinsapka zárja.. a kormányrögzítő csavart majdnem elhagytam menet közben, (pedig meghúztam, utánahúztam) az első racsni törésnél szétszedte a láncot, vettem egy újat az meg nyúlik....
Valaki tud valami megoldást erre a racsnis fogaskerék problémára? Mi okozhatja? Van e valami jobb megoldás helyette?
De hogy jót is mondjak 55 km-rel simán megy 95 kg teherrel, sőt kisebb emelkedőket is bírja, úgy fest -5-10 fok szinte meg sem kottyan indul megy.... De azért vegyesek az érzelmeim, másnak nincs ilyen gondja?
Csak ki lett takaritva költeni igazán már nem akatok rávannak bajok vele pl öninditóval is nehezen indul be ! Nagxom szepen amugy hogy segitesz mert akkor keressuk a hiba valós okát jam meg linkelej eggy akimlátort megmomdanád hogy jó e ?
Először be kéne állítani a régit karbit, mert az újat is be kell állítani az adott motorhoz.Sajnos ez csak kézrátétellel működik :-) valószínű a benzin szint is alacsony.A fúvókák és furatok is ki lettek fúvatva, vagy csak át lett mosva a karbi?
Sziasztok van egy polymobil 2t motorom és nagyon erőtlen kb félig sem tudom a gázt huzni mert ha tovább huzom hirtelen lefullad ! Karburátor ki lett tisztitva kerlek segitsetek köszi szépen
Valóban volt egy olyan hibám,hogy az akkumlátortól menő vezetéket lefogató anyát meg kellet húzni,mert csak szikrázott.Egy pipaszerű gumi van az anyán.
Azóta megszünt az ,hogy hol adott szikrát hol nem.De lehet gyergya hiba is.
Át kell nézned a gyújtást az elejétől a végéig.A legegyszerűbb megoldás az lenne ha egy olyan mocist tudnál keríteni akinek olyan a gépe mint a tied és szépen egyesével az övén kipróbálni a gyújtáshoz tartozó alkatrészeket és kiderülne melyik a hibás.A másik ,hogy motorszerelőhöz elviszed és az kiméri műszerrel hol a hiba.Lehet nem is nagy hibája van de másként nem nagyon lehet megállapítani melyik alkatrész vagy vezeték a hunyó.Én ennyit tudok segíteni ha megjavul majd oszd meg velünk mi volt a hiba.
Van egy Z-Tech 35-ös kis mocim és egyik pillanatról a másikra leállt. Megnéztem és tekerés közbe az elején add szikrát utána már nem add. Valaki tudna segíteni hogy mi lehet a hiba?
Sziasztok segitség kellene.ma vetem egy bfb-01b tipusu robogot de nem vitem szervizbe.Beindul de gáz adásra fulad mit tudok neki csinálni?szerviz ahova vinem kellet volna nem válalja mostmár.
Úgy értettem,hogy a hajtó és a hajtott fogaskerekek méretét és fogszámát változtatni, nehezebb lenne tekerni de haladna is. Lehet a szervizben tudnának megoldást találni vagy a szaküzletekben.A kerékpároknál is meg lehet oldani itt lehet,hogy a hely kicsi de nem tudom csak filózgatok. Ha esetleg lenne megoldás jó lenne ha értesülnénk róla mert így a kerékpár üzemmód kicsit necces. Ha megtudsz valami megoldást írd már meg.
De van rajta.Nekem pont ilyen van fönn is van a kép róla egy régebbi hozzászólásomnál. A kar bal oldalt van a pedál felett az oldalburkolat alatt a motorblokk tetején. Egy L alakban meghajlított kis fém kar a végén műanyag fogantyúval. Előre nyomva biciklizhetsz hátra felé tolva hajt a motor.A te képeden is látszik a kar vége egy kis fehér pontnak látszik. Egyébként bringázni nehezen lehet vele hisz olyan rossz az áttétel nagyon gyorsan kell tekerni,hogy haladjon vele az ember ezt nem igen találták el talán egy másik fogaskerékkel jobb lenne ennek utána kell járni vagy esetleg valaki már cserélt rajta és ő tudna ezután véleményt mondani de eddig még erről senki nem számolt be.
jonapot mindenkinek eröl a robogorol valami infot tud adni valaki nem találom rajta a kis kikapcsolo kart az oldalán ezt talán nem lehet ki kapcsolni hogy lesesen pedálozni
Polymobil 4 ütemű robbanómotoros kerékpárom van. Garázsban tartom, mégis, a hidegebb időkben nem akar elindulni, hiába használom a szivatót. Mi a gond? Meg szeretném tudni azt is, hogy milyen értéküre kell állítani a szelephézagot? Kösznöm a segítséget!