Most csináltam egy korongot és belenéztem. Csak érdekesség:faros ikarusz,Mtz-50 kerek ill szögletes orrú,akkor még vadi új IFA-k,Liaz,Mercedes kerek orrú teher autó(állítólag IHC motorja volt)na meg a vége láthatatlan hotobágyi puszta,birkákkal tahenekkel stb..
Szerintem Veresegyházon kerítünk egy DVD lejátszót, megnézi akinek megengeded, aztán aki a legtöbbet ajánlja, az viheti az első másolatot... (VICCVÓT!!!)
Van nekem egy a Nádudvari Tsz-ről szóló,2-3 órás dvd filmem. Elég sok érdekes dolgot lehet benne látni,köztük traktorok,kombájnok(fülke nélküli SZK,John Deer)répa és krumpli szedő gépek. A 70-es 80-as években játszódik. Először is érdekel e valakit,másodszor,hogyan tudnám én ezt nektek közre adni? Várom az ötleteket.
Korábban keltem,hogy megnyugtassalak.Én még azért blokkot (KisDutrájét)) nem dobtam el mert megette volna a fagyálló.Előbb fagyott szét,és könyökölt ki mint a fagyálló megette volna.Az ,hogy a hűtő szétrohadt még az is előbb bekövetkezik.Szerintem a blokk és a hengerfej között a kis vascsövecskéknek köszönhetően az áramló víz nem tudja elnyalogatni az éleket.Az átrereszcsövek is elrozsdásodnak egy idő után ,de seccperc alatt másikat lehet belekalapálni.Egy barátom meg már hőálló műa. csöveket tesz be.Most aztán meg is erősítettelek meg nem is!Nagyon öreg motornál láttam már hogy hüvelygumigyűrűknél elkezdte eszegetni de ugye kettő van benne és így nem volt belőle katasztrófa.
Az alu hengerfejes autókra volt jellemzőbb,hogy a hengerfejnél levő furatokat-vállakat egy bizonyos idő után kicsócsálta.Pl:Warcik Mindig eszembe jut valami ezért írok összevissza,hamar elküldöm a tőmondataimat.
Köszönöm a jószándékot Dutrancsbácsi. Kérem még elárulni, hogy igaz- e a rablómese az alumíniumblokkot megevő fagyállóról. A mese óta inkább csapvízzel vízkövesítem a Csepel hűtőjét (néha kazánszódázom) mint harminc liter fagyállóval megetessem belülről a blokkot - de erősítsen meg kérem...
Köszönöm a bálázótűvel kapcsolatos ötleteket, ill. segítséget! Ma kaptam egy levelet a Gödöllői Egyetem múzeumától, amelyben meghívnak 2009. február 20-21 . ére egy összejövetelre , ahol sok érdekes előadás lesz Dutrákról, gépgyűjtés, restaurálás rejtelmeiről, az ez évi veterános programokról, stb. ! Ti tudtok erről??
Én négyet akartam adni egy külsőért... Nekem maradt volna kettő, és az egyiket így gumiztam volna fel... Valami féligvásott kellett volna. Tököl eddíg egy "műintézményt" juttatott eszembe, arról persze bicska, AK 47, és T 34 szintén... Ja, meg a russzisch reptér - néha bődületes hangok ébresztettek Szigetszentmiklóson (mikor azt terveztem hogy odanősülök...) - pedig csak a Sztyopka játszott a MiG gázpedáljával... Ha megyek arrafelé megpróbálom, hátha beengednek szépszerével is a faluba...
Ez volt az első D4KB alkatrészem, amit vagy 20 éve örzök. Most hogy fel akartuk gumizni, kiderült nem dutráé. Talán Rába. Szerintetek? Úgy nézem új, kis THM-re átadom, ha kell valakinek.
Én is most akarok csinálni.A benzin jobban oldja lecsót,csak az a baj vele hogy megfájdul a embör feje.Én uloljára festékboltban vettem petrólt.Ha nem sikerül szerezni,jó helyette a gázolaj is.
Tegnap a Duna-Tisza Közét jártam több sikerrel, találtam 2 felnit. Amire büszke vagyok, van közte 50-es ford. mérő is. A tököli bicskásokról nem hallottál még? Nem csak én mehetek, ti is jöhettek. Az Mnulla közelében vagyok.
A pálinkafőzőt még anno még Jugoszláviában megcsodáltam, hogy az áruházban kapható,de igazában soha nem érdekelt. A fűtőolaj viszont jó volt, amíg volt :-))
Szia síntárs, Szlovéniában így nevezik a fűtőolajat.
Szia mérnök úr, nekem árfolyamokról gőzöm sincs - de a bankkártyámról mindíg középárfolyamon vette le az Euro- értéket a lendvai kutas. Ajándék még így is az itthoni "olajkályhákba"
Mindenkinek szeretném megköszönni a segítséget, amit kaptam!
Örömmel jelentem, hogy az 1956 -os Porsche vagy Hofher Diesel két új izzítógyertyával könnyedén elindult!
Az elektronikát rendbe kell tennem, és a ventilátor "kóvályog", így beleér a burkolatba.
Tekintettel arra, hogy nem gyári izzítógyertyát sikerült szeezni, hanem 0,9 V-osat az 1,4 V helyett, érdekes módon lassan, kb 1 perc alatt izzanak fel, az után könnyedén indul a motor. Olajnyomás 2 bar, mivel a könyv szerint 0,8 felett van gond, úgy érzem, ez rendben lesz, remélhetőleg még olajcsere után hígabb olajjal is. Mind az 5 sebességfokozatot szépen veszi, és a hátramenetet is. A fékek gyengék, de a lényeg, hogy az erőforrás jár szépen, innen már könnyedén meglesz minden. Még egy öröm, kb 0 fok lehet kinn, és bár tető alatt, de oldalfalak, és fűtés nélküli helyen áll, így szerintem a kismértékű érezhető hengerváll ellenére a kompresszió rendben lehet a motorban.
Jól mondja Mester, hogy lehet Slavia motoré, de passzol a Z 2011- re meg a Z 2511-re meg VV2-es önjáró vibrációs hengerre is. Sőt DESTA DVH 1522-ES 1622-ES targoncára is. A targoncánál igaz, hogy 1100 a leszab. fordulat (adagoló fordulat) de nem dobná le magáról szerintem. Targonca motorról egy gyenge kép de látszik a ZETOR sajátosságai: