A hajózásban számomra az volt az egyik legnagyobb pozitívum, hogy a hivatás, a hajózás, a hajók szeretete mennyire össze tudott kötni különböző típusú embereket. Most 15 évvel később, itt a topicon és ennek kapcsán az öreg hajók körül kialakult közösség tekintetében is ezt tapasztalom. Kár lenne, ha indulatos hozzászólásokkal ezt az illuziót lerombolnánk. Nyilván mindenkinek van szívéhez közelebb álló terület - én például a szürke flottához kötődöm a legjobban - de ez nem jelentheti azt, hogy csak annak lenne létjogosultsága a forumon. Kérlek benneteket, inkább a megszokott lelkesedés, mint a veszekedés hassa át továbbra is a hozzászólásokat!
By the way lelkesedés, természetesen máshol is vannak ilyen lelkes, kicsit őrült hajófigyelők, mint mi. Ezért látogatom évek óta (nicknevem is innen jött) a
"Riversea International" A Daily Journal of Shipping Photography című angol honlapot, melynek "The Fleet" rovatában az én képeim is meg szoktak jelenni a Budapesten áthaladó tengerjárókról. Most kivételesen felkerült kép a Kassáról és a Székesfehérvárról is! A honlap fenntartója pedig, aki a 60-as évektől fotózza a hajókat megígérte, hogy fotókkal támogatja majd a magyar hajóregisztert. Üdv: rs.
A Vezsenyt a vízügy már régen eladta, sőt azóta gazdát is cserélt, meg át is lett alakítva. Jelenleg Kiskörén dekkol, hogy a víz felett vagy alatt, azt nem tudom, a köreiekkel ma nem sikerült beszélnem. (A hajó állítólag tavaly keljfeljancsit játszott).
A Közép-dunántúli KÖVIZIG honlapján nerm lelhetőek fel ezek az adatok? A FETIKÖVIZIG-nél u.i. ez megvan, sőt műhopldképek is, csak az utóbbi sajnos jelenleg műszaki hiba miatt nem üzemel. (jelenleg a lap sem jön be, de ez a kivétel, ami erősíti a szabályt).
Balatonfüredi 200-as önjáró Z uszály. A szolnoki vízügynek volt három, egyet eladtak belőle (az I-est), a másik kettő fel volt újítva (a II-es önjáró, a III-as hajtás nélküli uszály). A képen látható lehet, hogy a volt I-es, bár nem biztos.
A Trafipax közlekedési portál vízi főoldalán az első két cikk nem túl előnyös a szerkesztők hozzáértésének megítélésében. A Passnave-ról szóló cikkhez Csongor kép, a BHRT-ről szóló cikkhez naszád kép van mellékelve. :-))))
Tegnapi képek a dunaújvárosi híd építési helyszínén (a dunavecsei gabonarakodó alatt kb. 500 m) Az 4. képen a balparti, az utolsón a jobbparti munkálatok látszanak. Az első/második képen látható járműről van valakinek leírása/képe?
A szokásos Balatoni vízállás diagramok. Az első kettő az előző év végéig, a harmadik a mai napig mutatja a vízállásokat. A vízhőmérséklet 0 fok. Emelkedik, emelkedik, de ebből még nem lesz idén Sió-hajózás.
Új köntöst kaptak a Startlapos oldalak, így a magyarhajozas.lap.hu is. Van rajta már néhány új link is, meg lehet újonnan felfedezett oldalak ajánlani is. :-)))
Ha nem néznék ki az ablakon, akkor meg tudnám állapítani, hogy igencsak fúj a szél. Elmozdult a webkamera. :-(((( Reggel voltam a révben, fújt a szél esett a hó és a komp nem a menetrendet járta, így gyanítottam, hogy a havazástól ijedt meg.
buta közgazdászként én a számok nyelvén jobban értek.
Az elmúlt 1 évben napi átlagban 29,2 hozzászólás keletkezett. Ebben természetesen benne van a palacsinta, a menetrend, a heccelés, akármi, is. Bőven követhető, még ha valaki 2 hetes szabadságra megy, akkor is,
Ennek talán néhány százaléka (napi max. 1-2) volt teljesen offtopic, ennyi benne van a rendszerben, hibahatár, emberek vagyunk, stb.
(Bár én nem zárkóznék el egy féloff "Michelle Wild a fedélzeten" képsorozattól sem :-)))
Ha valakit (BÁRKIT) a 28-ból csak a fele érdekel, akkor 14-en PgUp-ol, azaz napi kb. 14 másodpeccel rövidíttete, -tük, -ték stb. meg az életét.
Mindeki túl fogja élni.
Ha mégsem, akkor a topic közönsége illetve az MHE tagjai tisztességes hajóstemetést rendeznek neki :-)))))))
Ezúton szeretnék elnézést kérni a topic olvasóitól, hogy az előző pár hozzászólásban olyan vita alakult itt köztem és Bócman között, amelynek nem itt - a nyilvánosság előtt - van a helye, és valószínűleg zavar benneteket. Ezt privátban, vagy a hajós levelezőlistán kellett volna rendeznünk. Hibát követtem el azzal, hogy a 16130-on nem a PgDown gombot nyomtam meg szótlanul. Nézeteimtől függetlenül, nyilvános reagálás, illetve válasz nélkül befejeztem a témát. Jöjjenek a "Gőzhajók, hadihajók és hajózás" témához kapcsolódó hozzászólások.
Sokkal szórakoztatóbb lenne, ha az alant elhangzott viták helyett webkamerák előtt személyes csatákat kellene megvivni, és a küzdő feleknek klaviatúráról lehetne egy-egy hatalmas pofont, vagy rúgást vezényelni.
Legyetek szívesek erre fejleszteni a rendszert, így legalább a nagyérdemű is élvezné !
Többek között mi másról szólna egy Hajós fórum, mint az egyetlen még normálisan mentrendi hajózást fenntartó cég új menetrendjének elemzéséről, ilyenkor a hajózási szünetben. Szerintem ilyen kisebb forgalmú topicon az Off topicolás nem is értelmezhető könnyen. Tehát szerintem nyugodtan elemezzük a menetrendet, én szívesen olvasok bármilyen más hajózási témát. Legfeljebb ha nem érdekel, átfutom.
Offtopik a topikot olvasók palacsintasütéssel egybekötött találkozójának szervezése...
Kár is erre szót vesztegetni.
Természetesen azt sem vitatom, hogy biztos csak engem zavar, hogy tízből nyolc hozzászólásban elemezgetitek a hajómentedrendet, és ezért a hajózásról szóló dolgok követhetetlenné váltak.
Biztos csak engem zavar, és a többiek nem udvariasságból tűrik a menetrenddömpinget...
Ami viszont a zárójelek közé rejtett (gazdasági alapú fejtegetésed) köntösébe burkolt rosszindulatú megjegyzésed illeti, na az már kíván pár szót:
Elsőként is, nem igazán emlékszem rá, de Te biztosan jobban tudod, és be is fogod idézni, hogy mikor, melyik hozzászólásomban, melyik hajóra szerveztem bármely cég részére munkát!!!
Mi több egyenesen felszólitílak rá, igazold az állításodat, idézd be a vonatkozó hozzászólás(oka)t!!
Természetesen abban az esteben, ha ilyet nem találsz, leszel szíves bocsánatot kérni a tévedésedért.
Ami a valóság illatos tarka mezejét illeti:
A "Sopron" hajó újraindulása, mi több a puszta léte jelentős részben annak köszönhető, hogy ennek a topiknak az olvasóközönsége baromi sok munkát ölt bele.
Azt nem mondom, hogy a hajó már nem is létezne, azt se állítom, hogy
nélkülük már nem lenne üzemképes.
Azonban abban, hogy a "Sopron" ennyit mozoghat, hogy például a részvételével "valamicskét" emelhette az augusztus 20-i felvonulás fényét, hogy képviselheti a magyar hajózást a muzeális hajók találkozóján Ausztriában, hogy azok a muzeális hajók idén hazánkba látogatnak, az bizony jelentős részben azoknak az embereknek köszönhető, akik e topikot írják-olvassák.
Megjegyezném, hogy a "Sopron" hajó a Zoltán Alapítvány kezelésében üzemelő neszmélyi hajómúzeumba tartozik, a hajón realizálódó összes bevétel a hajó, illetve a múzeum fenntartását fedezi. A tavalyi évben öt öreg hajó kerülte el a szétvágás veszélyét, és kapott menedéket, gondoskodást, festést, lakatost, őrt, fűtést, asztalost, gépészt, villanyszerelőt.
Elárulom Neked, hogy a tavalyi évben az öreg hajókon realizált hatalmas bevétel körülbelül 20 százaléka maradt a kasszában azért, mert ezek az emberek ingyen dolgoztak a hajókon.
Ami arányaiban valóban jelentős összeg!!
Talán nem kerülte el a figyelmedet, hogy kvázi "ebből a pénzből" a "Sopron" egy teherautó alkatrészt kapott a gépeihez, illetve új borítást és ágyakat kapott a matrózkabin.
No, hol is tartottam?! Az árbevétel ötöde volt a "ki nem fizetett bér".
Nézzük csak a kiadásokat. Csak Neked elárulom, a "hajómúzeum" projekt kiadásai a tavalyi árbevételnek egészen pontosen 34,72-szeresét tették ki.
Mondhatnám, ennek fényében már bagatell a topiklakók teljesítménye, hiszen az össz-kiadás 1/173,6-ét fedezte az Ő munkájuk.
Mondhatnám, de nem mondom. Mert nem így gondolom.
SZVSZ ezek az emberek, akik hajlandóak lejönni a hajókra, és ott meg is fogják a lapát szarosabbik végét, minden tiszteletet megérdemelnek.
Mégpedig azért, mert amit és amennyit tudnak, annyit megtesznek azért, hogy ne arról kelljen - ismét - olvasni, hogy egy régi hajó megint eltűnt.
Nem tesznek bele milliókat, nem tesznek bele éveket, nem tesznek bele mást, csak egy kis szabadidőt, a szaktudásukat, vagy esetleg csak az "eszüket", de ők bizony csodálatos dolog részesei: megmentik az öreg hajókat.
A te szánalmas megjegyzésed meg az én szememben nem más, mint az Ő munkájuknak, az ő cselekedeteiknek, az általuk szeretett hajóknak a lenézése. EZEKET az embereket Te a klaviatúra mellett balatoni menetrendelemzés határtalanul fontos tevékenysége közben se fikázgassad.
És még egy apróság: hogy nekik milyen hihetetlen mértékben nem éri meg részt venni ebben a munkában, hogy ők milyen szemét módon ki vannak zsákmányolva, na arról talán őket kellene meggyőznöd.
Magyarázd el a diákoknak, a tanároknak, az erdésznek, a katonának, a háziasszonynak, a mentőápolónak, meg az összes többinek, hogy milyen rossz nekik, hogy szabadidejében egy vontatóval trafikkálnak föl-alá a Dunán.
Megjelent a 2005-ös menetrend! Megnyugodva látom, hogy Tahi ismét szerepel a listában, bár feltételes megálló lett, olyan mint már pár éve Luppasziget. Tavaly egyáltalán nem szerepelt Tahi a menetrendben, pontont se helyeztek ki, csak júliusban, amikor egy esti szürkületben fellopakodott a "Hunyás" egy pontonnal és a III-as daruval.
"Azér az szép, ahogy szétoffoljátok a topikot a menetrenddel..."
Kedves Bócman!
Sajnos ezt vissza kell utasítsam. Már többször volt vita ez ügyben, nekem az a véleményem, hogy egy általad képviselt cég munkaszervezése (ami jórészt gazdasági érdeken alapul), buliszervezés, stb. hasonló off-olásnak minősíthető. Javaslom, hogy ne tegyünk a továbbiakban egymásnak ezzel kapcsolatos megjegyzéseket a jövőben. Szerintem a balatoniak is elfogadják ezt, Te is fogadd el. Ez az egyetlen aktív hajózással kapcsolatos fórum, tűrjük meg az off-olást, főleg akkor, ha (mindkét esetben) közvetetten kapcsolódik a hajózáshoz. Nem látom értelmét a fórum témánkénti feldarabolásának. Őrizzük meg az egységét!