Köszönöm Nektek a válaszokat... azt hiszem fogok még legalább két árajánlatot kérni a bélelésre mielőtt döntök... de elszomorító, hogy lehet így kell hagynom, mert ennyi pénzem nincs....
De elég ijesztő a rendszer, ha csak ez a két alternatíva létezik az országban:
a: meghagyom a jelenlegi - talán veszélyes - készüléket "szabályosan"
Mennyivel lehet veszélyesebb egy új nyilt égésterű készülék szakszerű felszerelése a mostani megbízhatatlan és javíthatatlan készüléknél? ha kicserélem és "rájönnek" akkor szarrá birságolnak meg lekapják a gázórát, de közben biztonságban vagyok, ha nem cserélem le, akkor szabályos voltam, de simán megdögölhetek....
abszurdisztán no....
A kinek a felelőssége kérdésre: az enyém!!!!! se a gázosé se a kéményesé... így kéne szólnia a törvénynek is, akkor nem menne a mutogatás-hárítás egyik oldalról sem...
Ez igen! Ilyenkor a mi felelősségünk, mondjátok ti! Egyenlőre a kéményseprőnek nem feladatuk a légellátás vizsgálata, bár ez változni fog, mert úgy látszik más nem képes erre. Tudom miről beszélek, tapasztalat.
Kihívják a gázost, nézze át a kazánt, vagy vízmelegítőt. Arra nem képes 4-6000 forint kiszállásért plusz munkavégzési díjért, hogy a port, szemetet letakarítsa a hőcserélőről (pedig ezért hívták ki), vagy egy kicsit megtisztítsa a deflektort, a visszaáramlás érzékelőt. Hív, hogy menjek mert úgy érzi visszaáramlás van, biztos el van dugulva a kémény. Ha a gázos hív tudom a kéménnyel nem lesz gond, csak annyi esze nincs, hogy kinyissa az ablakot, hogy kiderüljön levegőutánpótlási probléma van. Tehát elég szomorú, hogy aki 5-10szer annyi pénzt elkér ennyire hülye legyen a szakmájához (ÉS TISZTELET A KIVÉTELNEK, bár én még ilyennel nem találkoztam).
A kéményseprőnek semmi köze a készülékhez, csak az égéstermék-elvezetéshez, de a gázkészülék szerelőnek (mester-kókler) rendszerként kell néznie az égéstermék-elvezetés - gázkészülék - levegőutánpótlás körfolyamatot.
Te is a kéményseprőkkel jössz, pedig mi is csak évente egy alkalommal ellenőrzünk. Mi van akkor ha az ellenőrzés után cserélnek nyílászárót? Ott lesz 1 év amíg újra megyünk.
Ezen látszik, hogy a józan észt felülbírálja valami felsőbbrendűségi kényszerképzet, mivel ahelyett hogy ésszerű megoldásra törekednél csak a hárítás működik. Persze ezért vannak ellentétek a szakmáink között. A gázosok kicsit többnek képzelik magukat, bár lehet, hogy negyed annyit nem jártak képzésre, mint mi. Nem egy végzettség nélküli gázkészülék-szerelőt ismerek. Na mindegy, nem is ez most a lényeg.
Megoldás: a nyílászárós cégek miért nem építenek be automatikusan (vagy valamilyen előzetes egyeztetés alapján) AERECO-t minden olyan helyiségbe, ahol nyílt égésterű (nem csak gázos) készülék van elhelyezve? Azt hiszem ez lenne a megoldás, ahelyett, hogy itt menne az egymásra mutogatás.
Értem én, hogy ugyanaz az anyag, de nekem úgy tűnik a zsinórt csak az illesztéseknél csavarják a béléscső köré, a paplan pedig teljes hosszában fedi. Ha így van, akkor más a helyzet nem? Nem ismeri ezeket a típusokat közelebbről valaki (mármint Schiedel UNI és UNI Plus)?
Új építésű háznál a kéményt már terv szinten úgy kell kialakítani, hogy elhúzás ne legyen benne.
Amennyiben elhúzás nélkül nem megoldható, akkor itt vannak a szabályok:
- az elhúzás szöge a függőlegestől maximum 30 fok lehet. - egy kéményt maximum 2szer lehet elhúzni, de csak egy irányba - egy elhúzás vízszintes vetülete nem lehet 2 méternél több, összesen pedig maximum 3 méter.
Ahogy émile is írta a szerelt kéménynél sok minden megoldható, csak egyedileg kell legyártatni (plusz költség).
Úgy érzem nem igazán érted mire szeretnék kilyukadni.
Ha én otthon összedobom egy akármilyen gyártó akármilyen vízteres vagy pellet kandallóját házi szereléssel, te kijössz és megnézed, beüzemeled és innentől kezdve felelősséget vállalsz az én munkámra??? Holott azt sem tudod, hogy milyen a forrasztásaim minősége, milyenek a felhasznált anyagok.
Igen ehhez két kéményt kell építened. Nyílt égésterű készülékekhez gyűjtőkéményt 1985-től tilos építeni.
Lehet téglából építeni, csak bélelni kell fatüzelés esetén saválló csővel, vagy marad az előregyártott elemekből készülő kémény. Hogy milyen kémény kell az sok mindentől függ, de elvileg egy sima (nem vízteres) kandallóhoz elég a legegyszerűbb fajta előregyártott (pl Schiedel SR), a faelgázosítóhoz viszont mindenképpen kondenzátumnak ellenálló béléscsővel rendelkezőt (Schiedel UNI PLUS, vagy ABSOLUT) kell beépíteni.
Megengedett-e az hogy a kéményben egy elhúzás legyen? (az emeleten a kéménynek kb 30-35 cm-rel arrébb kellene lennie) Ha ez OK, akkor ez szerelt kémény esetén is járható? (gyártók honlapjairól nem jutottam infohoz) Köszi
Sziasztok!Új építésű háznál szeretnénk egy kandallót a nappaliba(külső levegőset),és egy faelgázosítós(?)kazánt a pincébe.A tervező azt mondja 2 kémény kell hozzá,és már téglából nem lehet építeni.Ez tényleg így van?Az előre gyártott kéményekből melyik tipust ajánljátok hozzá?Köszönöm a válaszokat.János
A tökéletes megoldás az lenne, ha a kémény építésénél jelen lenne a kéményseprő, sőt egy egész bizottság, mert ugye ellenőrizni kell az ellenőrzőt is, dokumentálnának, filmeznének, stb. ezek után teljes felelősséget vállalhatnának a kéményért, nem lenne kibúvó a "rejtett hiba" miatt.
Lapostetőnél a szabvány minimum 1,2 méteres túlnyúlást ír elő a tetősíktól a kitorkolásig számítva, de a kémény teljes magassága nem lehet kisebb a rostélytól számított 4,2 méternél (tehát ennél lehet magasabb. Amit esztétikailag még megenged). Jó lenne tudni, hogy a kazánnak mekkora a füstcsöve, hiszen azokat úgy alakítják ki, hogy azonos átmérőjű kéménnyel 6 méteres magassággal az ideális. Ha a kémény magassága ennél alacsonyabb, akkor a kémény átmérőjét a füstcsőhöz viszonyítva növelni kell 1-2 cm-rel.
Hogy Sch.... vagy Le..., azt a pénztárca dönti el. Én Sch... párti vagyok.
Te hogy tudsz olyan munkáért felelősséget vállalni, amit nem láttál, hogy ki és hogyan csinálta. Ha átveszek egy kéményt megvizsgálom rendesen (tömítettségvizsgálat, füstnyomáspróba, kamerázás, szemrevételezés), de a rejtett hibákért hogyan tudnék felelősséget vállalni? Honnan tudjam, hogy nem műanyag távtartókat, vagy selejtes szegecset, vagy a bélelés egy részén a KO acélcső helyett polírozott alut, stb ... használt a bélelő.
A kivitelező arról nyilatkozik, hogy a kivitelezés során a hatályos előírásokat betartotta. Minden egyéb az én felelősségem. Amit nem látok és nem tudok megvizsgálni, azért nem vállalhatom a felelősséget.
A használaton kívüli kéményre csak rá kell nézni, hogy tényleg nem történt rákötés, persze ezért díjat nem kell fizetni.
Az zsinóros az SR márkajelzésű. Ennek a samottcsöve nem kondenzátumálló. A zsinórok azt hiszem 20-30 cm-enként vannak a samottcső és a könnyűbeton köpenyelem közé tekerve (csak egy karika, nem végig tekerve az egész felületen). így oldják meg, hogy ne mozogjon a levegő, mivel itt az a szigetelő réteg.
Külső, homlokzati kéményhez én inkább az UNI PLUSt ajánlanám, azzal biztos lehetsz, hogy az életben nem lesz gondod. Van még drágább megoldás is, de kandallóhoz teljesen felesleges. Az UNI PLUS samottcsövét nagyobb nyomáson préselik, tömörebb, így a kondenzátumnak jobban ellenáll.
A betonajtóval az a baj, hogy egy-két kivétel után letörik a "válla", és ha az okos kőműves (tisztelet a kivételnek) nem úgy rakta be, hogy a felső éle egy kicsit beljebb legyen, mint az alsó, akkor nagyon könnyen kiesik. Ez igazán a padlástérben lehet veszélyes, ha egy erősebb légmozgás esetlegesen kiveri az ajtót, leéghet a házad.
Én a fém ajtót ajánlom (bár beteheted a betonajtót is, mert van olyan aminek van ÉME-je), de abból is van hitvány minőségű és jobb is.
Tudod ezekben az egyes országokban nyitott kandallók vannak jórészt, amiket az amerikai filmekben is láthatsz (tehát nincs ajtaja a kandallónak), azokhoz persze, hogy nagy kéménykeresztmetszet kell (a tűztérnyílás keresztmetszetének minimum 1/3 része). A kémények nem nagyon kátrányosodtak a nagy légfeleslegnek köszönhetően (tudod mivel az is befolyásolja a harmatponti hőmérsékletet), de azokkal a készülékekkel fűteni sem igazán lehetett.
Olyan jó lenne igen tisztelt émile, ha mielőtt beírnál egy kicsit talán vissza is olvasnál. Ha ezt megtetted volna, akkor tisztán látnál a kazánteljesítménnyel kapcsolatban.
A tanácsot kérő leírta, hogy 77 négyzetmétert, 250 légköbmétert szeretne fűteni a kazánnal. Ehhez szerinted kell 20 kW-nál több vegyesből??????
Gázkazánból még ha rossz a ház szigetelése is elég lenne 12 kW.
Érdeklődnék nekem egy lapostetős épületben lenne egy 20 kw-os vegyestüzelésű kazánom ehhez keresek kémény milyen megasat és milyen átmérővel ajánl nekem schiedel vagy inkább a leier kémény jobb? Sajnos tanácstalan vagyok válaszát előre is köszönöm!
Hát most kaptam meg a kéményszerelésre az árajánlatot és őszintén szólva dobtam rajta egy hátast, azt szeretném megkérdezni, hogy szerintetek ez reális-e! Próbáltan neten körülnézni, általánosságban mintha minden olcsóbb lenne... no nem az általam vélt "felével" de majdnem... (munkadíjak is, anyagárak is) de nekem a folyóméterek is túl soknak tűnnek...
KB megpróbálom leírni ami van/lenne:
a cirkó a kéménnyel/beszívókürtővel átellenben lévő falon van (1,5 és 2m-re a lukaltól), felettünk egy emelet és lapostető amiből kb 1m még pluszban a kémények téglamagasítása, szétválasztott 80/80 rendszer, beszívás a szellőzőből, cső csak odáig, kifelé kémény bélelve)
elvileg kazánon szétválasztás, mindkét csőnek 90fok fordítás, 1,5mcső, utközben mindkettőnek 45fok fordítás h egyenesen be tudjon menni a szellőzőbe/kéménybe, az egyik már a szellőzőben is van, a másiknál megint 90fok és uccu fel mondjuk max 6m cső, fedél, kész....
Kössssszzzzzzz ha van időtök átnézni:
Ez lenne az:
Ø80mm cső 1m / 9db 37.900 Ft
Kürtőfedél 1db 14.300 Ft
90°-os idom 3db 7.900 Ft
45°-os idom 5db 5.000 Ft
Egyenes ellenőrző idom 2db 9.100 Ft
Ø80mm cső 50 cm 4db 10.400 Ft
Kondenz idom 1db 5.300 Ft
Kazán indító idom 1db 15.600 Ft
Bilincs 5db 2.200 Ft
Anyag összesen 109.800 Ft +Áfa
Kéményseprőipari szakvélemények /végleges/ 20.500 Ft +Áfa
Nyomvonal terv 5.000 Ft +Áfa
Munkadíj: 80.000 Ft +Áfa
azaz szummabruttó 260ezer...
~1,5x annyi mint amit a készülékre szánnék... megint ott tartok, h veszek egy nyilt égésterűt és felszereltetem egy megbízható szerelővel és nuku béleltetés, nuku turbós rendszer... max veszek mellé egy co riasztót...
Sziasztok! Kb. 8-10kW-osra tervezett kandallóhoz építenénk külső, 7,5m magas 20-as kéményt. Schiedel UNI-t ajánlanak elfogadható árban, azonban nem a kőzetgyapot paplannal szigeteltet (az lenne az UNI Plus?), hanem valamilyen zsinóros szigetelésűt. A schiedel honlapja is nagyon zavarosan fogalmaz a két fajta között különbségről, így nem tudom ez is elfogadható külső kéménynek vagy érdemes inkább a kőzetgyapot lemezzel/paplannal teljesen körbeszigeteltet választani. Homályosítsatok fel legyetek szívesek, mi a különbség és melyikkel lehetek nyugodt.
Hali! Hát igen itt is kiderült a nem hozzáértésem,ui sose tudtam,hogy mit jelent a 30 fokos elhúzás,azt nem gondoltam,hogy vízszintes szakasz is van benne...szval a miénk ahogy a helyi Schiedel-es is mondta,elhúzás sincs benne,mivel végiglátni rajta,szval elnézést a tudatlanságomért,de ha már itt tartunk,szerinted van e nagy különbség az árán kívül a beton illetve a fém tisztító ajtó között?
Még mindig a szelvényről : egyes országok néphitében erősen él , hogy a kéményen ilyen olyan manók meg angyalkák stb. ki be járnak. Sőt az ajándékot is ezen keresztül hozzák. Ez csak úgy lehetséges ha a szelvények arra lényegesen nagyobbak. Néha kalandvágyók, meg hülyék meg is próbálják utánozni ezeket a mesebeli lényeket és legtöbbször beszorulnak, csak a tűzoltók hozzák ki őket.
Na a mi 14 x 14 -es és még a duplaszelvényű kéményeinkbe se fordul ilyen elő.