Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Boromir_ Creative Commons License 2008.03.14 0 0 149
Nah a én utánajártam ennek a váltó ügynek ugyanis más alkatrész miatt ugyis beszélnem kelet a Lada nagykerrel.
Az 5 sebességes gyári új Lada Niva váltó bruttó 130.000 ft ba kerül és ez már a módositott fajta. Tehát az 5 sebesség is kap elég kenést. Ha nem ilyened (2004) van akkor nem érdemes vacakolni vele mert ujra az 5.ik fog elromolni mintahogyan nekem is történt 2x azaz háromszor de 3ik alkalommal kivágtam a szemétbe az egészet mondjuk akkor csak annyit tudtam hogy nemhiába van sok 1.7 ladában 4 sebeséges váltó(többiek is igy jártak).
Mindenesetre a számok és lehetőségek igy igy alakulnak

1. 5ik sebesség javitása alkatrész + mukadij kb 25.000ft
de lehet ez csak időhúzás

2.zsir uj váltó 130.000ft

3.Bontott 5 sebességes váltó kb 40.000 - 70.000 ft (ha van de nemnagyon van a fenti okok miatt)

4.bontott 4 sebességes váltó zsiguliból kb 15.000- 18.000 ft és sose lessz vele gondod

amugy én is elmondhatom hogy az én kocsimban is szinte minden cserélve let ami mozog (hajtás) pedig nem is terepezek vele..

Zoli




Előzmény: rev251 (148)
rev251 Creative Commons License 2008.03.11 0 0 148
Széteshet az 5., akkor is, ha használják. Nekem volt ilyen: fogaskerék tengelye eltört, a parkolóban folyt el a váltóolaj (azért 4km-t még elment lábon a szervízig).
Előzmény: gigabursch (147)
gigabursch Creative Commons License 2008.03.11 0 0 147

Érdekes, hogy sok helyen hallottam már ezt az 5. fokozatos problémát, de országosan cégnél ahol dolgozom, qrvasok 1.7i níva van (erdészeti hatóság), de az ötödik még senkinek sem esett szét. Minden más igen...

Egyébként meggyőződésem, hogy a kenés hiánya okozhatja a dolgot, mert amennyire laikusként néztem már a váltót, nekem úgy tűnik, hogy csak akkor van megfelelő kenése, ha használatban is van (eléggé paradoxon, de a fogaskerekek reteszeléséből gondolom). Mégegyszer: laikusként!

Előzmény: Boromir_ (146)
Boromir_ Creative Commons License 2008.03.10 0 0 146
ROW924,
ha döntően városban vagy terepen használod (nem mész 125km/h gyorsabban tartósan) tegyél bele egy 4 sebességes váltót. Én már 2x javitattam az 5. sebességet egy valag pénzbe került anno azt meguntam higy mindig az 5. megy el s vettem 15.000 kemény pénzért egy 4 sebességes váltót.

Torrente28,
az 1.7 es injector osban már computer irányitja a befecskendezést. Szerintem olyan szerelőhöz vidd aki rendelkezik adatkábellel és tapasztalattal Én csak egy ilyet ismerek ez pedig Hefter József Autójavító
1191 Budapest, Jósika u. 5. 1191 Budapest Attila u.35.
itt keresd Czirál József autószerelő mestert.
Ha más nem kideriti mi a baj. (nekem computer csere orvosolta a tulfogyasztást)
igaz elég magas az óradijjuk de rendelkeznek lada adatkábellel azaz nem csak találgatnak.

Zoli
Előzmény: ROW924 (145)
ROW924 Creative Commons License 2008.03.05 0 0 145

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni!

Kellene nekem 5-ös niva váltóról robbantott ábra. Sajnos összeomlott az 5. és szana szét hullott. most meg ki kellene deríteni hogy jonnek sorban a cuccok.

katonaroland @ freemail.hu ra küldjétek a képet, vagy címet ahol találom.

Köszi!!!

Torrente28 Creative Commons License 2008.03.02 0 0 144
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségünk.
Van két nivánk, munkára vettük.
Az egyik egy 1.7-es karburátoros, a másik 1.7-es injektoros járgány.
Az utóbbi feltünően sokat eszik (14l/100km), míg a másik beéri 10 literrel ugyanazon a távon. Csak találgatunk hogy talán az injektor nincs megfelelően beállítva.
olyan ladás szerelőt keresünk a fővárosban vagy közvetlen közelében,
aki tényleg ért ezekhez a járművekhez (az injektorhoz is), mert sajnos az a tapasztalat, hogy vagy nem szeretnek hozzányúlni, vagy csak találgatnak hogy mikor mit kellene tenni. Szóval nem egyszerű a történet.
Ha valaki ismer megbízható nivás szakit, az jelezze itt legyen szives!
Köszi
Üdv
T
öcsike2.5tdi Creative Commons License 2008.02.23 0 0 143
Felujitott terepválto vásárlásakor mire érdemes odafigyelni?
öcsike2.5tdi Creative Commons License 2008.02.23 0 0 142
Faki


Köszi az utbaigazitást!
Előzmény: faki (139)
gigabursch Creative Commons License 2008.02.21 0 0 141
Új vagy használt?

HA új, AZONNAL irány az első garis szervíz, komplett olajcsere a váltóban, a difikben, osztóműben-felezőben, valamint minden zsirzót feltölteni a kardánnál, futóműbeállítás ellenőrzése, fék és futóműellenőrzése. Utána elviheted haza átnézni, könnyen szétszedés és összerakás lesz belőle, de megéri, mert egy-két hét meló tiszta, zsír új géppel még könnyebben boldgulsz, mint egy ezerévessel. A szervízkönyvbe azonnal feljegyezni mindet. Rapszódikus az olajtöltöttség és a zsírmennyiség az új nivákban.

használt:
Rohadás, fékek, futómű. Sok nívában kivannak a gömbfejek, odabasztak valami kókány utángyártottat (ami nem bír ki 10-15 e km-t). Lengők, fékek állapota. A féknyergek ha szarak voltak és lóg a fék akkor gáz.
A motor minden szovjet csoda benne lehet, meg az ellenkezője is. Vigyél magaddal zsigában büfé nyugdíjas szakit, az legalább a motorhoz konyít... A többit meg lásd fent.
Előzmény: Flakvierling (140)
Flakvierling Creative Commons License 2008.02.21 0 0 140
Sziasztok!! Niva-vásárláskor mire kell odafigelni? Én még kezdő vagyok, így adhatnátok pár tippet, mit és hogyan vizsgálódjak, miellőt kezetráznék a tulajjal.
faki Creative Commons License 2008.02.11 0 0 139
Egy kis Google csodákra képes: első találat. :-)
Konkrétan erre gondoltam: gumiabroncs mérettáblázat.
Előzmény: öcsike2.5tdi (138)
öcsike2.5tdi Creative Commons License 2008.02.09 0 0 138
Nem gond,igy is sokat segitettél,mert teljesen zöldfüfü vagyok még témában.A niva 4x4 .hu-nak eléggé külföldi a foruma,mert ott megtalálni valamit,hát az nem egyszerü,de majd igyekszek.


köszi
Előzmény: faki (137)
faki Creative Commons License 2008.02.09 0 0 137
Nem akarlak elkeseríteni, de nem én vagyok az, aki meg tudja mondani a szakszerűt. :-) A kép alapján nekem Samu felninek tűnik, de a gumiméretről fogalmam sincs. Szintén a http://niva4x4.hu/ oldalon egyszer belinkeltem egy táblázatot és írtam is a méretekről, de már teljesen kiesett. Benne voltak az átmérők, ha nem találod meg, akkor elkezdem keresni majd... Annyi biztos, mivel ilyet használok, hogy a gyári méretű újraépített Mud Track mintás gumi (Ficsóréknál kapható) újkorában kicsivel, kb. 1-2 cm-vel nagyobb átmérőjű volt, mint az orosz terepmintás.

Én is Samu felniben gondolkodtam először, de lebeszéltem magam róla, kb. ezeket mérlegelve:
- plusz kiadás
- hivatalosan nem engedélyezett átalakításnak minősül (röhej, mert állítólag kapható ilyen méretben gyári alufelni)
- a futóműgeometria változik (vagy valami ilyesmit magyarázott nekem egy hozzáértő; lényeg, hogy nem erre a felni- és gumiméretre tervezték a Niva futó- és kormányművét)
- a legkeskenyebb gumi rá a 195-ös, ez már érezhetően rosszabb pl. sárban, mint a gyári 175 széles
+ nagyobb gumiválaszték
+ jobban néz ki.

Szerintem a normális emelhetőség hiánya a Niva talán legnagyobb hátránya, ezzel együtt kell élni vagy kompromisszumokat kötni, ki-ki maga dönti el. Sok sikert! :-)
Előzmény: öcsike2.5tdi (136)
öcsike2.5tdi Creative Commons License 2008.02.08 0 0 136
Köszi a gyors választ,asszem tényleg nem fogok tul sokat emelni rajta,bár ugy terveztem de a féltengelyekre nem is gondoltam és ahogy nézegettem az árakat,nem is olyan ocsok mint a niva motyo általába.Akkor célszrübb kerékkel emelni ha nem tévedek ugye?Szerinted a képen niván mekkora a gumi?talán samu felni lehet 15ös. ez a méret nem tünik rosznak.
Előzmény: faki (135)
faki Creative Commons License 2008.02.08 0 0 135
A http://niva4x4.hu/ oldal fórumában régebben volt róla sokszor szó, ha van türelmed keresd meg! Kb. annyi rémlik, hogy a rugótányérba tesznek különböző méretű pogácsákat (tul. képpen rugóelőfeszítés). Ezt lehet egy-két helyen készen is kapni, de szerintem egy esztergályos is simán megcsinálja 2-3000 Ft-ért. Plusz még van, aki a rugókat is kovácsoltatja vagy cseréli Volgáéra. A 3 cm-t még jó féltengelyekkel be lehet vállalni, van esély viszonylag tartós használatra. Az 5 cm-es emelés már hazavágja hamar a jó állapotúakat is, a 8 cm csak extrém vagy versenyhasználatra. Gumiméreteket nem tudok hozzá mondani. Olyat láttam, hogy Samurai felnis, 215/75R15 (?) gumihoz 3 cm-es emeléssel vágva volt elöl a sárvédőív.
Előzmény: öcsike2.5tdi (134)
öcsike2.5tdi Creative Commons License 2008.02.08 0 0 134
Sziasztok!!!


Bár sok válaszra ahogy a hozzászolások számát nézem nem számithatok,de azért megkérdem.Niva emeléssel kapcsolatosan érdekelnének dolgok,hogy miként lehet elérni nagyobb magasságot,plussz még annyi,hogy ha sikerül kiemelnem,akkor mekkora a legnagyobb kerékátmérö+gumi amit érdemes felrakni a sárvédöivek kivágása mellett.



Érdemleges és segitökész válaszaitokat elöre is köszönöm.
gigabursch Creative Commons License 2008.02.06 0 0 133

Ez így van!

 

Ma kap például Lancia Dedra üléseket, majd teszek be róla fényképeket alkalomadtán...

Előzmény: Törölt nick (132)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.13 0 0 132
Ladánál bármit bármivel össze lehet kombinálni :-)
Előzmény: gigabursch (131)
gigabursch Creative Commons License 2007.12.13 0 0 131
Ugyan sufni tuning, de láttam már olat, hogy a régi 1600-as motrral a Samara motor injektorát dobták rá, és jelentősen csökkent a fogyasztás
Előzmény: Törölt nick (130)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.08 0 0 130
Biztos, hogy a Nivában Samara-motor van? Nekem úgy rémlik, hogy láncos 1600-as (ritkán 1500-as, még ritkábban 1300-as, de olyanról még csak olvasni sikerült), illetve karbis vagy befecskendezős 1700-as szokott lenni a régi 1600-asból felfúrva (na jó, a befecskendezősnél azért vannak jelentős eltérések, de felismerhető, miből akaították ki).
Előzmény: Boromir_ (128)
uazos Creative Commons License 2007.11.30 0 0 129

Szia,

Köszi, köbö én is ennyire tippeltem.

Előzmény: Boromir_ (128)
Boromir_ Creative Commons License 2007.11.30 0 0 128
Szia három hónappal ezelőtt kelett kipengetnem fater Lada Samara motorfelujitasat mert pont nalam volt ekszily szakadas miatt szetvert motor.
a vegosszeg 120.000 ft volt amiben benne van a munkadij es a gepmuhely ara is ahol kezeltek a hfelyet (25e.ft). A nivaban ugyanez a moci van csak azert gondoltam ez jo iranayar.
Zoli
Előzmény: uazos (127)
uazos Creative Commons License 2007.11.30 0 0 127

Sziasztok Nívások!

 

Valaki profi Nívás csüng most  a neten? Ha ige, kérdem: Mennyiből lehet kihozni egy Níva 1,6 motorfelújítást. Amit cserélnének: dugattyú, hüvely, gyűrűk, csapágyak, szimeringek, vízpumpa, tömítések, meg mittom még mi - gondolom ami ilyenkor még szükséges lehet, mert nagyon nem értek hozzá.

 

Más: Jó áron eladó Nívára 4 db felni és 3 db még használható gumi. Érdeklődés magánban.

 

Üdv

gigabursch Creative Commons License 2007.10.26 0 0 126

Jajaja, hosszú és marha szar munka, mert közben brékelsz a rugókkal. Ugyanis a lámpatest beleilleszkedik egy házba, ami hátulról lepáncélozza az egész kócerájt. Szívás...

 

 

30 év - Én is annyi vagyok, húúú de még nem vagyok annyir rozsdás mint egy harmincéves Niva

 

 

gumi:

Köszi engem nem érint. Nálam Good-Year Wranlger gumik vanak. Igazi átmeneti gumi, se terep, se országút, se tél, se nyár. Szóval igazába semmire sem spéci, de a munkakörömhöz egyébként kiváló. Alakja miatt nagyon jó az oldaltartása, ha meg nagy gáz van, ott a négy hólánc (KN-90). Legutóbb az árvíz utáni Duna-ártérről húztam ki vele a szomszéd Vectráját. Mit is mondjak... volt egy kis sárdobálás... :-)

 

 

Előzmény: paragabika (123)
LADA Creative Commons License 2007.10.16 0 0 125
NIVA terepgumi 95% -os, új felnivel eladó.

nivára egyedi gallytörő eladó, műbizonylat nélkül

nivára műanyag kőfelverődés védő

Forester07 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 124
30 éves a LADA NIVA!!! Öröljünk együtt, egy kis szösszenet róla a következő oldalon:
Safety Area
paragabika Creative Commons License 2007.09.14 0 0 123
Sziasztok!
Bocs a lámer kérdésért, de a Níván hol lehet a fényszóróban izzót cserélni?
A kerkjárati dob felől kell leszadni azt a fém búrát?
Előre is köszi:
Gabika
Boromir_ Creative Commons License 2007.02.07 0 0 122
Helóka most hoztam el a verdát nemmondom sokba került de érezhetően jobban megy az immo és a computer lett cserélve. Illetve az emlitett pótméter.
Teljesen megszünt a rángatózás kisgázon iletve nem torpan meg a motor 4500 -4700 fodulaton. Remélem a fogyasztás is rendbe jön egész más igy menni vele.
It figyel az asztalomon a computer (a régi) szét is kaptuk hát mitmondjak nem sokminden van benne
kb 5db IC eprom
a dobozon ez áll
BOSCH made in russia
M7V20L29
2123-1411020-10
Az emlitett szerelő ki tudja olvasni hogy mi a hiba oka és nem biztos kel cserélni sajna nekem már maga a computer roszz volt.
A 7végén kiderül javult e a fogyasztás megyek vele 400km -t.
B.




Előzmény: gigabursch (120)
gigabursch Creative Commons License 2007.02.01 0 0 120

Akkor ott tényleg nagy a baj... Sajnállak érte. Próbálj meg mndenféle műhelytitkot kisasolni, ha már rákényszerülsz erre a - biztos nem olcsó - lépésre. Ha ekkora a fogyasztásod akkor elképzelhető, hogy beszart az injektorod (vagy a vezérlése)? Vagy talán szarulsz porlaszt a rendszer, és van egy kis pisálás jellegge a dolognak? Ezt mondjuk egy CO mérés szerintem tudná igazolni, miként a hűtőviz hőfok melegedés is.

 

Érdekes viszont, hogy nekem meg a 10 ezres szervíz féltávjánál elment gyakorlatilag másfél liter kenőolajam (BP 15W40). Nem koszol, nem füstöl, nem bűzlik, nem köpi az olajat. Előttem öntötte be a srác a valóban origin kannából a négy és fél lityit, majd féltávnál tervzetm a amaradék beöntését. hááát többre van szükség... :-(

 

Mondjuk terep után én igyekszem mindig kimosatni a kartervédő lemez és a karter közül a bergadt sarat, az jót szokott tenni a hűtésnek... Ezt tudom ajnlani minden Nivásnak, bár szerintem túl nagy titkot senkinek sem árultam el

 

Giga

 

 

Előzmény: Boromir_ (119)
Boromir_ Creative Commons License 2007.01.31 0 0 119
Gigabursch,
nem javitottak meg az automat tovabbra is eg a hiba ego valoszinu az immobiliser tol mert minden erzekelo tokeletesen mukodik el fogom vinni a lada markaszervizbe az autot mert a multheten kiderult egy 800km ut soran hogy a fogyasztasom nagyon nagy. Orszaguton is 12 13l nem lehet alabb vinni.
B.
Előzmény: gigabursch (117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!