Nah a én utánajártam ennek a váltó ügynek ugyanis más alkatrész miatt ugyis beszélnem kelet a Lada nagykerrel. Az 5 sebességes gyári új Lada Niva váltó bruttó 130.000 ft ba kerül és ez már a módositott fajta. Tehát az 5 sebesség is kap elég kenést. Ha nem ilyened (2004) van akkor nem érdemes vacakolni vele mert ujra az 5.ik fog elromolni mintahogyan nekem is történt 2x azaz háromszor de 3ik alkalommal kivágtam a szemétbe az egészet mondjuk akkor csak annyit tudtam hogy nemhiába van sok 1.7 ladában 4 sebeséges váltó(többiek is igy jártak). Mindenesetre a számok és lehetőségek igy igy alakulnak
1. 5ik sebesség javitása alkatrész + mukadij kb 25.000ft de lehet ez csak időhúzás
2.zsir uj váltó 130.000ft
3.Bontott 5 sebességes váltó kb 40.000 - 70.000 ft (ha van de nemnagyon van a fenti okok miatt)
4.bontott 4 sebességes váltó zsiguliból kb 15.000- 18.000 ft és sose lessz vele gondod
amugy én is elmondhatom hogy az én kocsimban is szinte minden cserélve let ami mozog (hajtás) pedig nem is terepezek vele..
Széteshet az 5., akkor is, ha használják. Nekem volt ilyen: fogaskerék tengelye eltört, a parkolóban folyt el a váltóolaj (azért 4km-t még elment lábon a szervízig).
Érdekes, hogy sok helyen hallottam már ezt az 5. fokozatos problémát, de országosan cégnél ahol dolgozom, qrvasok 1.7i níva van (erdészeti hatóság), de az ötödik még senkinek sem esett szét. Minden más igen...
Egyébként meggyőződésem, hogy a kenés hiánya okozhatja a dolgot, mert amennyire laikusként néztem már a váltót, nekem úgy tűnik, hogy csak akkor van megfelelő kenése, ha használatban is van (eléggé paradoxon, de a fogaskerekek reteszeléséből gondolom). Mégegyszer: laikusként!
ROW924, ha döntően városban vagy terepen használod (nem mész 125km/h gyorsabban tartósan) tegyél bele egy 4 sebességes váltót. Én már 2x javitattam az 5. sebességet egy valag pénzbe került anno azt meguntam higy mindig az 5. megy el s vettem 15.000 kemény pénzért egy 4 sebességes váltót.
Torrente28, az 1.7 es injector osban már computer irányitja a befecskendezést. Szerintem olyan szerelőhöz vidd aki rendelkezik adatkábellel és tapasztalattal Én csak egy ilyet ismerek ez pedig Hefter József Autójavító 1191 Budapest, Jósika u. 5. 1191 Budapest Attila u.35. itt keresd Czirál József autószerelő mestert. Ha más nem kideriti mi a baj. (nekem computer csere orvosolta a tulfogyasztást) igaz elég magas az óradijjuk de rendelkeznek lada adatkábellel azaz nem csak találgatnak.
Kellene nekem 5-ös niva váltóról robbantott ábra. Sajnos összeomlott az 5. és szana szét hullott. most meg ki kellene deríteni hogy jonnek sorban a cuccok.
katonaroland @ freemail.hu ra küldjétek a képet, vagy címet ahol találom.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségünk. Van két nivánk, munkára vettük. Az egyik egy 1.7-es karburátoros, a másik 1.7-es injektoros járgány. Az utóbbi feltünően sokat eszik (14l/100km), míg a másik beéri 10 literrel ugyanazon a távon. Csak találgatunk hogy talán az injektor nincs megfelelően beállítva. olyan ladás szerelőt keresünk a fővárosban vagy közvetlen közelében, aki tényleg ért ezekhez a járművekhez (az injektorhoz is), mert sajnos az a tapasztalat, hogy vagy nem szeretnek hozzányúlni, vagy csak találgatnak hogy mikor mit kellene tenni. Szóval nem egyszerű a történet. Ha valaki ismer megbízható nivás szakit, az jelezze itt legyen szives! Köszi Üdv T
HA új, AZONNAL irány az első garis szervíz, komplett olajcsere a váltóban, a difikben, osztóműben-felezőben, valamint minden zsirzót feltölteni a kardánnál, futóműbeállítás ellenőrzése, fék és futóműellenőrzése. Utána elviheted haza átnézni, könnyen szétszedés és összerakás lesz belőle, de megéri, mert egy-két hét meló tiszta, zsír új géppel még könnyebben boldgulsz, mint egy ezerévessel. A szervízkönyvbe azonnal feljegyezni mindet. Rapszódikus az olajtöltöttség és a zsírmennyiség az új nivákban.
használt: Rohadás, fékek, futómű. Sok nívában kivannak a gömbfejek, odabasztak valami kókány utángyártottat (ami nem bír ki 10-15 e km-t). Lengők, fékek állapota. A féknyergek ha szarak voltak és lóg a fék akkor gáz. A motor minden szovjet csoda benne lehet, meg az ellenkezője is. Vigyél magaddal zsigában büfé nyugdíjas szakit, az legalább a motorhoz konyít... A többit meg lásd fent.
Sziasztok!! Niva-vásárláskor mire kell odafigelni? Én még kezdő vagyok, így adhatnátok pár tippet, mit és hogyan vizsgálódjak, miellőt kezetráznék a tulajjal.
Nem gond,igy is sokat segitettél,mert teljesen zöldfüfü vagyok még témában.A niva 4x4 .hu-nak eléggé külföldi a foruma,mert ott megtalálni valamit,hát az nem egyszerü,de majd igyekszek.
Nem akarlak elkeseríteni, de nem én vagyok az, aki meg tudja mondani a szakszerűt. :-) A kép alapján nekem Samu felninek tűnik, de a gumiméretről fogalmam sincs. Szintén a http://niva4x4.hu/ oldalon egyszer belinkeltem egy táblázatot és írtam is a méretekről, de már teljesen kiesett. Benne voltak az átmérők, ha nem találod meg, akkor elkezdem keresni majd... Annyi biztos, mivel ilyet használok, hogy a gyári méretű újraépített Mud Track mintás gumi (Ficsóréknál kapható) újkorában kicsivel, kb. 1-2 cm-vel nagyobb átmérőjű volt, mint az orosz terepmintás.
Én is Samu felniben gondolkodtam először, de lebeszéltem magam róla, kb. ezeket mérlegelve: - plusz kiadás - hivatalosan nem engedélyezett átalakításnak minősül (röhej, mert állítólag kapható ilyen méretben gyári alufelni) - a futóműgeometria változik (vagy valami ilyesmit magyarázott nekem egy hozzáértő; lényeg, hogy nem erre a felni- és gumiméretre tervezték a Niva futó- és kormányművét) - a legkeskenyebb gumi rá a 195-ös, ez már érezhetően rosszabb pl. sárban, mint a gyári 175 széles + nagyobb gumiválaszték + jobban néz ki.
Szerintem a normális emelhetőség hiánya a Niva talán legnagyobb hátránya, ezzel együtt kell élni vagy kompromisszumokat kötni, ki-ki maga dönti el. Sok sikert! :-)
Köszi a gyors választ,asszem tényleg nem fogok tul sokat emelni rajta,bár ugy terveztem de a féltengelyekre nem is gondoltam és ahogy nézegettem az árakat,nem is olyan ocsok mint a niva motyo általába.Akkor célszrübb kerékkel emelni ha nem tévedek ugye?Szerinted a képen niván mekkora a gumi?talán samu felni lehet 15ös. ez a méret nem tünik rosznak.
A http://niva4x4.hu/ oldal fórumában régebben volt róla sokszor szó, ha van türelmed keresd meg! Kb. annyi rémlik, hogy a rugótányérba tesznek különböző méretű pogácsákat (tul. képpen rugóelőfeszítés). Ezt lehet egy-két helyen készen is kapni, de szerintem egy esztergályos is simán megcsinálja 2-3000 Ft-ért. Plusz még van, aki a rugókat is kovácsoltatja vagy cseréli Volgáéra. A 3 cm-t még jó féltengelyekkel be lehet vállalni, van esély viszonylag tartós használatra. Az 5 cm-es emelés már hazavágja hamar a jó állapotúakat is, a 8 cm csak extrém vagy versenyhasználatra. Gumiméreteket nem tudok hozzá mondani. Olyat láttam, hogy Samurai felnis, 215/75R15 (?) gumihoz 3 cm-es emeléssel vágva volt elöl a sárvédőív.
Bár sok válaszra ahogy a hozzászolások számát nézem nem számithatok,de azért megkérdem.Niva emeléssel kapcsolatosan érdekelnének dolgok,hogy miként lehet elérni nagyobb magasságot,plussz még annyi,hogy ha sikerül kiemelnem,akkor mekkora a legnagyobb kerékátmérö+gumi amit érdemes felrakni a sárvédöivek kivágása mellett.
Érdemleges és segitökész válaszaitokat elöre is köszönöm.
Biztos, hogy a Nivában Samara-motor van? Nekem úgy rémlik, hogy láncos 1600-as (ritkán 1500-as, még ritkábban 1300-as, de olyanról még csak olvasni sikerült), illetve karbis vagy befecskendezős 1700-as szokott lenni a régi 1600-asból felfúrva (na jó, a befecskendezősnél azért vannak jelentős eltérések, de felismerhető, miből akaították ki).
Szia három hónappal ezelőtt kelett kipengetnem fater Lada Samara motorfelujitasat mert pont nalam volt ekszily szakadas miatt szetvert motor. a vegosszeg 120.000 ft volt amiben benne van a munkadij es a gepmuhely ara is ahol kezeltek a hfelyet (25e.ft). A nivaban ugyanez a moci van csak azert gondoltam ez jo iranayar. Zoli
Valaki profi Nívás csüng most a neten? Ha ige, kérdem: Mennyiből lehet kihozni egy Níva 1,6 motorfelújítást. Amit cserélnének: dugattyú, hüvely, gyűrűk, csapágyak, szimeringek, vízpumpa, tömítések, meg mittom még mi - gondolom ami ilyenkor még szükséges lehet, mert nagyon nem értek hozzá.
Más: Jó áron eladó Nívára 4 db felni és 3 db még használható gumi. Érdeklődés magánban.
Jajaja, hosszú és marha szar munka, mert közben brékelsz a rugókkal. Ugyanis a lámpatest beleilleszkedik egy házba, ami hátulról lepáncélozza az egész kócerájt. Szívás...
30 év - Én is annyi vagyok, húúú de még nem vagyok annyir rozsdás mint egy harmincéves Niva
gumi:
Köszi engem nem érint. Nálam Good-Year Wranlger gumik vanak. Igazi átmeneti gumi, se terep, se országút, se tél, se nyár. Szóval igazába semmire sem spéci, de a munkakörömhöz egyébként kiváló. Alakja miatt nagyon jó az oldaltartása, ha meg nagy gáz van, ott a négy hólánc (KN-90). Legutóbb az árvíz utáni Duna-ártérről húztam ki vele a szomszéd Vectráját. Mit is mondjak... volt egy kis sárdobálás... :-)
Sziasztok! Bocs a lámer kérdésért, de a Níván hol lehet a fényszóróban izzót cserélni? A kerkjárati dob felől kell leszadni azt a fém búrát? Előre is köszi: Gabika
Helóka most hoztam el a verdát nemmondom sokba került de érezhetően jobban megy az immo és a computer lett cserélve. Illetve az emlitett pótméter. Teljesen megszünt a rángatózás kisgázon iletve nem torpan meg a motor 4500 -4700 fodulaton. Remélem a fogyasztás is rendbe jön egész más igy menni vele. It figyel az asztalomon a computer (a régi) szét is kaptuk hát mitmondjak nem sokminden van benne kb 5db IC eprom a dobozon ez áll BOSCH made in russia M7V20L29 2123-1411020-10 Az emlitett szerelő ki tudja olvasni hogy mi a hiba oka és nem biztos kel cserélni sajna nekem már maga a computer roszz volt. A 7végén kiderül javult e a fogyasztás megyek vele 400km -t. B.
Akkor ott tényleg nagy a baj... Sajnállak érte. Próbálj meg mndenféle műhelytitkot kisasolni, ha már rákényszerülsz erre a - biztos nem olcsó - lépésre. Ha ekkora a fogyasztásod akkor elképzelhető, hogy beszart az injektorod (vagy a vezérlése)? Vagy talán szarulsz porlaszt a rendszer, és van egy kis pisálás jellegge a dolognak? Ezt mondjuk egy CO mérés szerintem tudná igazolni, miként a hűtőviz hőfok melegedés is.
Érdekes viszont, hogy nekem meg a 10 ezres szervíz féltávjánál elment gyakorlatilag másfél liter kenőolajam (BP 15W40). Nem koszol, nem füstöl, nem bűzlik, nem köpi az olajat. Előttem öntötte be a srác a valóban origin kannából a négy és fél lityit, majd féltávnál tervzetm a amaradék beöntését. hááát többre van szükség... :-(
Mondjuk terep után én igyekszem mindig kimosatni a kartervédő lemez és a karter közül a bergadt sarat, az jót szokott tenni a hűtésnek... Ezt tudom ajnlani minden Nivásnak, bár szerintem túl nagy titkot senkinek sem árultam el
Gigabursch, nem javitottak meg az automat tovabbra is eg a hiba ego valoszinu az immobiliser tol mert minden erzekelo tokeletesen mukodik el fogom vinni a lada markaszervizbe az autot mert a multheten kiderult egy 800km ut soran hogy a fogyasztasom nagyon nagy. Orszaguton is 12 13l nem lehet alabb vinni. B.