2004-11-25 Bővült a szakirodalom - térkép a Tiszáról
Tájékoztatjuk t. Hajós Kollégáinkat és Érdeklődőket, hogy az Észak-magyarországi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság lehetővé tette a Tisza 543,7-440. fkm közti szakaszát és a Bodrogot tartalmazó térképek megvásárlását. Ára:
- magánszemély számára: Bodrog 21.334.- Ft (30 lap), Tisza 47.966.- Ft (57 lap)
- vállalkozások számára: Bodrog 29.510.- Ft, Tisza 79.076.- Ft
További részletekről az Igazgatóságnál telefonon: (46) 516-600; Faxon: (46) 516-601; emailen: evizig@evizig.hu címen, levélben: 3501. Miskolc, Pf. 3. címen kapható tájékoztatás.
Bár nagyon szívesen részt vennék a vasárnapi programon, ezt egy szombat éjszakába nyúló ünnepi alkalom valószínűleg nem teszi lehetővé. Szép nautikai és gasztronómiai élményeket mindenkinek!
Tekintettel az igazán kompetens szakértő topictársra:
a most értékesített AM-ek számának és nevének társításához kérek segítséget (ha jól emlékszem, ÚJPEST és SZÁZHALOMBATTA van köztük). Ebből a típusból a 3 üzemelő és 3 most értékesített mellett van további magyar példány is?
Nem Ő OTT VAN. Basszuskulcs. A Hajó Baján, Te meg ahol tervezed. GRRR.
Ha még valaki (meg Te is) arra szeretne járni kérem szóljon: (0670) 249-1155 Esküszöm Rátok uszítom a Trabantomat pedig már éppen aszittem forraltborozhatok. De tényleg szóljatok.: Laja
a leggyorsabb a Fonyód meg a Kelén, de erről köztük is vita van :-)
nem a Fonyód meg a Kelén között volt az a hírhedt "holtverseny" mikor egyszer egészen a kikötő előttig csutkáig nyomott gépekkel mentek egymás mellett mert egyik sem tudta megelőzni a másikat? a kikötőnél mindketten behátráztak, aztán mikor hátranéztek látták hogy gond van mert jön ám a farvíz. pechjükre mindkét hullám megegyező fázisban :-D
a hajók ugyan megálltak de a cirka két méteres hullám kimosta a kikötőt, a mólón tartózkodó néhány járókelővel együtt :-) a hajóvezetők úgy tudom megúsztáka dolgot.
ha valaki tudja a részleteket írja meg mert nagyon régen hallottam a történetet és hézagosak az emlékeim.
helló. szerintem te a komplex számokra gondolsz, azokban van "gyök mínusz egy", az irracionális számokban nincs ilyen. a valós számokat alkotják a racionális számok meg az irracionális számok. előbbiek szakaszos végtelen tizedestörtek, utóbbiak nem szakaszos végtelen tizedestörtek.
Nem tudtam. De tényleg örülök, mert kedvünk szerint alakultak a dolgok, mégha nem is tudtam olyan mélységben segíteni, amennyire szerettem volna. És örülök, hogy egy legenda megmenekül a mészárosoktól. Melíik vasárnapról van szó?
A 24 km/ó a Tihanyi árokban engem igazol. A 40 km/ó feltételezés, és a ha eléh bizonytalam kategória. Hajóknál egy-két km/ó sebesség növekedéshez jelentős teljestímény növekedés szükséges. és akkor még ott vannak azok a fránya hajócsavarok is, amik egy bizonyos sebességre és teljesítményre (nyomatékra) vannak tervezve. Attól feljebb igencsak lecsökkenhet a tolóerejük, tehát nem elég a motor teljesítményét és fordulatszámát növelni, hogy a hajó sebessége növekedjen.
Az említett kaland bizonyos értelemben szakadást is jelentett a személyzetvezénylésben, ugyanis valaki akkor, annak az élménynek a hatására jelentette ki, hogy a Tigrincsre nem jönne többet, ha nem feltétlenül kell...
A Kelén 200-as fordulaton képes tartani a menetrend szerint meghatározott sebességet (kb.10-14 km/h). A max. 500-as fordulat (ha jól tudom), ezek szerint meglehetősen gyors lehet.
A Szántódnál ha jól hallottam idén akarnak motor ill. belső berendezés cserét.
Erről a kisvízben való haladásról tudnék mesélni! Ősszel, a "Sopron" a bécsi Donau-kanalban, volt alattunk vak egy méter víz, de lehet, hogy annyi se! 250-es fordulaton ment a hajó hegynek olyan 5-öt! (Volt az helyenként még 3,5 is!) Olyan nagy mértékben kinyomta maga alól a vizet, hogy már nem bírt haladni. aztán visszavettük 200-ra, rögtön ment 7-et a hajó, meg lett alattunk még vagy 15 centi víz. Nem volt kispályás dolog, mert kicsi a víz, szűk a hely (olyan Sió méretű, vagy még keskenyebb is) és még folyik is a kanális, elég rendesen. Nem pihentek a keréken a főnök urak, mert minket a közelébe se engedtek ezen a szakaszon.