Magánvéleményem - mely sokszoros röszkei tapasztalatokon nyugszik - szerint megjósolhatatlan; szerencsés esetben negyed óra, de vártam én ott már több mint egy órát is úgy, hogy négyen voltak előttem.
Szia! Valóban Zágráb felé irányítana a tervező, de nyugodtan felülbírálhatod! Jó lenne tudni a pontos célt (a település nevét) mert az északi részbe simán áthajózhatsz Glifából! A déli rész nyilván több autózás. Ha GR-ban minden tiszta és nem kell segítség, akkor véleményem szerint Barcs jó választás. Verőce, Szlatina, Djakóvár és utána arról kell döntened, hogy felmész e az autópályára vagy Vinkovci és Sid felől mész Belgrádba! Ha úgyis van tranzit szállásod a szerbeknél én nem biztos, hogy felmennék a horvát pályára, de a távolság miatt nem vészes költség ha mégis arra mész. A belgrádi kőrgyűrű megint szabadon választott de én a városon áthajtást szoktam ajánlani. Az elejét nem nagyon értem mert autóval mész Görögországba. Pont ez a téma amit kérdezel. Ha Triesztből vagy Brindisiből hajózol Patraszba, Igoumenitsába a kocsiddal, családoddal, akkor is jó helyen vagy.
Eszemben sincs oda-vissza 10 EUR-t spórolni, csak a fizetőkapuk általi dugó kikerülését értettem az okosságon... tehát előtte lévő kijáratnál fizetni és kilogolni, majd az utánna lévő bejáratnál lapot húzni és belogolni...
Somogyból, egészen pontosan Marcaliból indulnánk 06.24-én reggel egy szerbiai tranzitszállás beiktatásával Evia szigetére. Mi a barcsi határlépésre gondoltunk, bár az útvonal tervező Zágráb felé vinne.
Valami beállítás nem stimmel. Talán valami miatt az autópályát akarja erőltetni, akkor is, ha ésszerűtlen. Barcson és Viroviticán keresztül még akkor is gyorsabb, ha a sok lakott település és a lassú járművek előzgetése miatt tényleg nem lehet magas átlagsebességgel kalkulálni. Cserében szép és változatos a táj, jók az utak.
Szia, bocsi, hogy nem a témában szólok. Én lennék az "ideális" fórumtárs, aki sokat olvas, keveset kérdez:) Mi Somogyból, egészen pontosan Marcaliból indulnánk 06.24-én reggel egy szerbiai tranzitszállás beiktatásával Evia szigetére. Mi a barcsi határlépésre gondoltunk, bár az útvonal tervező Zágráb felé vinne. Azt szeretném megkérdezni, hogy szerinted a mi esetünben mi lenne az ideális? Szempont a 2 kisgyermek miatt az út rövidsége. Nekem ez a Zágrábos útvonal kitérőnek tűnik. Szívesen venném a véleményed.
szerbiában már az E75-ösön zárt kapus rendszer van, nem tudod úgy kikerülni a fizetőkapukat, hogy az út nagy részét autópályán teszed meg, majd a kapuk előtt valahol lemégy
ki lehet kerülni a fizetőkapukat, de csakis úgy, hogy végig a nem fizetős főutakon mégy. szerbiában ez kb. 3-6 órával hosszabbítja meg az eljutási időt
ellenben görögországban egyes irányokban még mindig lehet trükközni, pl. nei pori-ba menet egy fizetőkaput a mai napig meg lehet spórolni...
Ezzel a kapumizériával kapcsolatosan eszembe jutotthogy régen valahogy ki tudtuk okoskodni azokat, de már nem emlékszem hogy hogyan. Valami olyasmi rémlik hohy a nagy kapu előtt (csak a Beograd - Subotica vonalról beszélek, Beogradból R2 felé az utolsó, ahol az oszonyat dugók voltak/vannak) ki lehetett menni a "pályáról" a Subotica felöli oldalra, de az út valami iszonyat sz@r volt. Van valami okosság még, vagy már semmi?
Elvileg minket nem érint a tumultus mert vasárnap éjszaka megyünk és egy szerdai nap lesz a visszaút, szóval nem lesz turnusváltás fél kelet EUnak :)
Igen, valóban rég jártam otthon, kb évente 3szor megyünk a barátomékhoz, de - miután a szerb rendszámokkal és bevásárlóturizmussal együtt nőttem fel -, nem figyeltem az ujdonságokat, megaztán a reggel megyünk - este jövünk periódus kevés is hozzá :)
A fenti linket követve megtaláljátok a szerb pályakezelő oldalát, angolul rajta az elárusítóhelyeket, használati útmutatót, minden okoságot a szerkentyűről.
azt fontos megemlíteni, hogy ezzel a go-boxal (ENP jeladóval) sem lehetséges megállás nélkül áthaladni a kapukon, mert az esetek 99 %-ában az ENP sávokban is sorompó van a kapuknál, amik csak akkor nyílnak fel, ha a kapu leszedte a pénzt a számládról
Autóval GörögországbaN kérdésem lenne hozzátok, köszönöm ha bárki tud okosat írni!
Szerintetek mi a biztonságosan tervezhető idő főszezonban és hétvégén Leptokarya és a szaloniki reptér között?
Természetesen útvonaltervezővel megnéztem, de hátha Ti tudjátok, hogy valójában milyen forgalomra, nagyobb építésre vagy terelésre lehet számítani, ami jelentősen meghosszabbítja az utazási időt.
A hellasz fórumán kivesézték a kérdést, az eszköz valóban létezik, a benzinkutakon kapható, kicsit több mint 2000 dínárba kerül, fel kell rá tölteni az autópálya használathoz szükséges összeget és az eszközzel használhatod az ENP feliratú kapukat az autópályákon.
Személyautók között az eszköz csereberélhető, tehát többen is használhatnak egy készüléket.
Az eszközt használva kedvezményt nem kapsz az autópálya díjból (a teljes összeget fizeted, nem úgy mint Horvátországban), az előnye csakis az esetlegesen gyorsabb átjutás a kapukon.
Sziasztok! Régebben olvastam, hogy a szerbeknél lehet vásárolni a go-box hoz hasonló egységet (neve nem jut eszembe) és így nem kell megállni a fizető kapuknál. Jól emlékszem vagy valamit benéztem?
Inkább a KI... eredetileg szegedi lévén SU és KI rendszámmal volt/van tele a város
Rég jártál otthon :-)
A szerb vezetés egyik ajándéka volt a magyaroknak, hogy saját rendszámtáblát kaptak. A KI az Kikinda volt, a KA az már Kanjiza, pontosabban Magyarkanizsa, de a körzetbe tartozik Zenta és Horgos is, meg a köztük lévő kisebb, szintén magyar többségű települések.
Szóval KI rendszámot már sokkal kevesebbet fogsz látni, mint régebben :-)
Szóval a következő 20 - 40 évben a vonat erősen veszteséges lesz Szeged és Szabadka (Baja) között, ergó most felesleges ilyenbe a pénz önteni :-(
Pierr, ez kivételesen egy olyan projekt, amit kb 3 év igen intenzív kutatás előzött meg, és igen széles körben elemezték az eredményeit, rendes hatástanulmányokat készítettek.
A projekt lényeges eleme, hogy a vonat egyáltalán nem áll meg a határon, az útlevél- és vámvizsgálat menet közben történik. A Szeged-Szabadka távot így kb 40 perc alatt teszi meg, olcsón, csendesen, wifivel, büféautomatával. Ha belegondolsz, autóval vagy busszal közlekedve 40 perces várakozást az év bármelyik szakaszában ki lehet fogni bármelyik határon, bármelyik irányban.
Nemcsak a DAKK jár busszal Szeged és Szabadka között, hanem szerb buszos cégek is járják a Subotica - Szeged útvonalat, tehát van sok buszjárat a két város között. Ha ennek ellenére sok magyar autó megy Szegedről Szabadkára és sok szerb autó megy Suboticáról Szegedre, akkor annak megvan az oka.
Ez az ok pedig nem fog megszűnni akkor sem, ha lesz hiper-szuper vonat a két város között. Szóval a következő 20 - 40 évben a vonat erősen veszteséges lesz Szeged és Szabadka (Baja) között, ergó most felesleges ilyenbe a pénz önteni :-(