Keresés

Részletes keresés

r_tamas Creative Commons License 2007.01.20 0 0 863

17-es buszokhoz egy kis kiegészítés:

 

1960-as évek végétől:

- 17Y  Pataky István ttér - Új köztemető között közlekedtek (munkanapokon közl.)

 

1977 év eleje:

- 17Y buszt átszámozzák 117-es buszra. ( Új köztemető - Pataky István tér )

 

1978-ban:

- 117-es busz Újegyi lakótelep - Kőbánya Városközpont közlekedik.

 

????

- 117-es busz Újegyi lakótelep, Gumigyíár - Kőbánya Városközpont közlekedik.

Előzmény: **BPO-700** (862)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 862

A 17-ES AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEK ELEJÉTŐL NAPJAINKIG:

 

 

1930-as évek elején

A 17-es autóbuszok Mechwart tér - Keleti Károly utca - Marcibányi tér útvonalon közlekedtek.

/Ezzel csatlakozva az erre közlekedő 9-es autóbuszhoz, azonban később megszűnt./

 

1930-as évek végén

A 17-es autóbuszok a Liget tér és Újhegyi út között közlekedtek.

/Ezen a vonalon korábban 23-as autóbuszok közlekedtek./

 

1944.

A 17-es autóbusz közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1946.10.09.

A 17-es autóbuszok ismét a Liget tér és az Újhegyi út közötti szakaszon közlekedtek.

 

1947.02.10.

A 17-es autóbuszok immár Erdész (Csévéző) utcáig közlekedtek.

 

1947.12.

17A jelzéssel betétjárat közlekedett Pataky István tér és Erdész utca között.

/A 7 kilométeres szakaszon 20 perc alatt tették meg az útjukat./

 

1949.

A 17-es autóbuszok immár az Üllői útig közlekedtek.

 

1950-es évek második felében

17B jelzéssel új betétjárat közlekedett Pataky István tér és Gyömrői úti régi vám épülete között.

 

1961.06.15.

17C jelzéssel újabb betétjárat közlekedett Pataky István tér és Újhegyi út között.

 

1965.

117-es jelzéssel már gyorsjárat is közlekedett 32-esek tere és Gyömrői úti régi vám épülete között.

 

1968.01.03.

A megnövekedett utasigény miatt az alábbi forgalmi változás történt:

~ 117 (gyorsjárat) 32-esek tere - Erdész utca;

~ 117A (gyorsjárat) 32-esek tere - Győmrői út, régi vám épület.

 

1976.04.15.

A 17A jelzésű autóbuszok útvonala Gumigyárig rövidült le.

 

1977.01.01.

Az alábbi forgalmiváltozások történtek:

~ 17A jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ 17B jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ 17C jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ 117-es jelzésű autóbuszok Pataky István tér és Újhegyi lakótelep között közlekedtek;

~ 117-es autóbusz(gyors)járat viszonylatjelzését 17-es jelzésre módosították;

~ 117A jelzésű autóbusz(gyors)járat megszűnt.

/A 117-es autóbuszvonal az "A", a "B", és a "C" jelzésű autóbuszvonalak összevonásával jött létre./

 

1977.12.01.

A 17-es autóbuszok már a Fedezék utcáig közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (850)
paca664 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 861
Válasz akart lenni a #829-re.
Előzmény: paca664 (860)
paca664 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 860
2007.II.1.-től.
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 859

Amúgy az 55-ös nem állt meg a Népfürdő utcánál.

 

Sőt, most hogy említed, 84 sem állt meg ott. :P

Előzmény: Törölt nick (857)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 858

Najó! Megmondom: 1V

 

:)

Előzmény: Törölt nick (857)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.18 0 0 857
A kérdést úgy is feltehetjük, hogy megállt-e a 55-ös a Népfürdő utcánál? Szerintem nem, de ez nem mérvadó, nagyon másfelé laktunk akkoriban. És különben is, voltam vagy 5 éves...
Előzmény: **BPO-700** (856)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 856

Kettő közül valamelyik igaz. De melyik? Ha 55-ös, akkor?

 

:))

Előzmény: Törölt nick (855)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.18 0 0 855
Hát, kissé megváltozott a város azóta, és nem állítanám, hogy jó irányba... Egyébként ezek szerint a tábla kizárásos alapn 1984 novembere és 1985 májusa között készült, gondolom, az 55-ösre, esetleg a V1-re.
Előzmény: **BPO-700** (854)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 854

Előfordul! Eredetileg én is hetet számoltam, de valahogy soknak találtam, hogy ennyi szűnt volna meg? Hát utánaszámoltam aztán 6 lett! :))

 

Azért így se semmi!

Előzmény: Törölt nick (853)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.18 0 0 853
Igazad van, nem figyeltem eléggé.
Előzmény: **BPO-700** (846)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 852

A 13-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1955-TŐL NAPJAINKIG (2001):

 

 

1955.10.16.

A 13-as villamosok a Bihari úton az Üllői út és a Mázsa tér között közlekedtek.

/Korábban ezen a vonalon 13-as autóbuszok közlekedtek./

 

1959.11.21.

A 13-as villamosok Sörgyár és Pesterzsébet, Nagysándor József utca között közlekedtek.

 

1963.05.01.

A 13-as villamosok Örs vezér tere - Élessarok - Pesterzsébet, Nagysándor József útvonalon közlekedtek.

 

1974.10.05.

A 13-as villamosok már Pacsirtatelepig közlekedtek.

 

1980.03.29.

A 13-as villamosok Örs vezér terétől a Nagykörösi úton át a Használtcikk piacig közlekedtek.

 

1983.07.06.

A 13-as villamosok - a Nagykörösi út építése miatt - Örs vezér terétől Határ úton át Gubacsi útig közlekedtek.

/Ezzel a változással a Nagykörösi úton megszűnt a villamosközlekedés./

 

2001.10.02.

A 13-as villamosjárat megszűnt.

/A szerepét a 63-as villamosvonallal egyesített 3-as villamos vette át./

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 851

A 4-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:

 

 

1910.06.10.

A 4-es villamosok Akadémia - Jászai Mari tér - Nagykörút - Boráros tér - Eskű (Március 15-e) tér útvonalon közlekedtek.

 

1910-es évek közepén

A 4-es villamosok északi végállomása Petőfi térre került.

/Az útvonal megszűbtetésének időpontja ismeretlen./

 

1920-as évek végén

A 4-es villamosok Új Szent János Kórház - Nagykörút - Boráros tér útvonalon közlekedtek.

 

1930-as évek végén

A 4-es villamosok csak a Nyugati pályaudvarig közlekedtek.

 

1944. végén

A 4-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1947.11.16.

A 4-es villamos ezúttal ingajáratként közlekedett a Margit hídon, két hídfő között.

 

1948.

A 4-es villamos közlekedése - a Margit híd teljes szélességben való megnyitása után - megszűnt.

 

1951.04.30.

A 4-es villamosok ismét közlekedtek, ezúttal Margit híd, budai hídfő (Török utca) - Nagykörút - Mester utca - Közvágóhíd útvonalon.

 

1952.11.22.

A Petőfi híd megnyitása után az alábbi forgalmi változás történt:

4 Margit híd, budai hídfő - Nagykörút - Fehérvári út - Budafok, Dózsa György (Városház) tér;

Moszkva tér - Nagykörút - Móricz Zsigmond körtér

/A 4É vonalon korábban 6É jelzésű villamos közlekedett./

 

1950-es évek második felében

A jelzésű villamosok immár Déli pályaudvartól közlekedtek.

 

1959.04.30.

Az alábbi forgalmi változás történt:

4 Margit híd, budai hídfő - Nagykörút - Fehérvári út - Budafok, Forgalmi telep;

megszűnt.

/A 4É viszonylatjelzése ismét 6É jelzésűre változott./

 

1962.

Az alábbi forgalmi változás történt:

4 Margit híd, budai hídfő - Nagykörút - Budafok, Varga Jenő tér;

4A Margit híd, budai hídfő - Nagykörút - Petőfi híd, budai hídfő

 

1970.10.15.

A 4A jelzésű villamosok már Lágymányosi lakótelepig közlekedtek.

 

1971.03.07.

A szentendrei HÉV-vonal meghosszabbításának építési munkálatai miatt az alábbi forgalmi változások történtek:

4 Császárfürdő - Nagykörút - Budafok, Varga Jenő tér;

4A Császárfürdő - Nagykörút - Lágymányosi lakótelep.

 

1972.12.31.

Az alábbi forgalmi változás történt:

4 Moszkva tér - Nagykörút - Lágymányosi lakótelep

4A megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.17 0 0 850

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

42-es villamos,

valamint

a Budakeszi és Budaörs közötti összekötő út tömegközlekedésének

történetével bővültek!

Kiegészült az 55-ös, a 84-es autóbusz,

illetve a 80-as villamos közlekedéstörténete is!

 

Az adatok száma eddig:

163

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 35 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

Az egyvágányú villamosok

A zugligeti villamos

Budakeszi és Budaörs közötti összekötő út

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (849)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.17 0 0 849

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

42-es villamos,

valamint

a Budakeszi és Budaörs közötti összekötő út tömegközlekedésének

történetével bővültek!

Kiegészült az 55-ös, a 84-es autóbusz,

illetve a 80-as villamos közlekedéstörténete is!

 

Az adatok száma eddig:

163

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 35 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

Az egyvágányú villamosok

A zugligeti villamos

Budakeszi és Budaörs közötti összekötő út

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: exBPO-700 (781)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.17 0 0 848
Bővebben:itt
Előzmény: **BPO-700** (847)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.17 0 0 847

1981.12.31.

43 Élmunkás tér - Újpest, Szilágyi utca

43 Élmunkás tér - Petőfi laktanya

43A megszűnt (Vígszínház - Újpest, Cérnagyár)

 

1984.11.06.

43 Árpád híd - Újpest, Szilágyi utca

43 Árpád híd - Petőfi laktanya

 

1985.05.31.

43 megszűnt

 

1990.12.11.

43 Árpád híd - Újpest, Petőfi laktanya

43 megszűnt

 

1993.07.01.

43 Árpád híd - Megyer, Vízművek

 

1995.04.28.

43 megszűnt

Előzmény: Törölt nick (845)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.17 0 0 846
Szerintem a 84-es járatot kétszer számoltad! :D
Előzmény: Törölt nick (844)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.16 0 0 845
Azon gondolkodom még, mikor lehetett olyan, hogy a Váci útnál egyaránt át lehetett szállni a piros és fekete 43-asra, plusz a 3-as metróra. Vagy rosszul emlékszem, hogy a 80-as években jó ideig csak gyorsjárat volt?
Előzmény: **BPO-700** (842)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.16 0 0 844
Hét. 3V sincs már.
Előzmény: **BPO-700** (843)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.14 0 0 843
Ebből már 6 járat nem közlekedik, azóta 2 új járat van: 26-os és a 106-os
Előzmény: **BPO-700** (842)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.14 0 0 842
anno
Előzmény: **BPO-700** (841)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.14 0 0 841
anno
**BPO-700** Creative Commons License 2006.12.28 0 0 840

A BUDAKESZI ÉS A BUDAÖRS KÖZÖTTI ÖSSZEKÖTŐ ÚT KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1955-TŐL NAPJAINKIG (1995):

 

1955.

67 Budaörs, Lévai utca - Budakeszi, Táncsics Mihály utca

67A Budaörs – Prés, és Kovácsoltárúgyár (PRÉKO)

67B Budakeszi – Prés, és Kovácsoltárúgyár (PRÉKO)

67C Budaörs – Keményfémárúgyár (KEFÉM)

67D Budakeszi – Keményfémárúgyár (KEFÉM)

 

1961 (?)

Beindultak a "gyári gyorsjáratok". Ezen a vidéken így alakultak:

67 megszűnt;

67A -> GY8 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs - PRÉKO

67B -> GY9 Moszkva tér - Budakeszi - PRÉKO

67C -> GY10 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs - KEFÉM

67D -> GY11 Moszkva tér - Budakeszi - KEFÉM

 

1966.

A Gy jelzésű gyári gyorsjáratok megszűntek.

/A Fővárosnak összesen 14 darab (!) úgynevezett "gyári gyorsjárata" volt!/

 

1972.03.22.

40 Móricz Zsigmond körtér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca

 

1977.08.01.

40 megszűnt;

140 Budaörs, Lévai utca - Bufdakeszi, Táncsics Mihály utca.

/Fővárosnak ez volt az első olyan autóbuszjárata, mely főváros területét nem érintette!/

 

1995.02.28.

A 140-es autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

 

MEGJEGYZÉS:

A 40-es autóbusz Budakesziig tartó vonalvezetése alatt 40A jelzésű autóbusz is közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Budaörs között. Majd 1977-ben a 40A jelzésű autóbuszjárat megszűnt és a 40-es autóbusz útvonalát rövíditették meg Budaörsig. Ennek pótlására indult be a 140-es járat. A budaörsi tömegközlekedés története már egy másik történet...

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: exBPO-700 (781)
ARIBOY Creative Commons License 2006.12.24 0 0 838
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!
Előzmény: **BPO-700** (837)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.12.24 0 0 837
**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.14 0 0 836

Ez volt a 32/32 és az 55/55 járattal is...

 

:(

Előzmény: Dr.V.ker. (835)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2006.11.14 0 0 835

Kösz.

Azért az elég durva,hogy feleannyi helyen állt meg,mint a 86,és csak 3-5 perccel volt gyorsabb.

Előzmény: **BPO-700** (834)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.13 0 0 834
Kérdésedre: nem
Előzmény: Dr.V.ker. (833)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2006.11.13 0 0 833

Javítsatok ki,ha nem így volt:

86

Kosztolányi D. tér vá.

Fehérvári út

Budafoki út

Gellért tér

Clark Ádám tér

Batthány tér

Margit híd

Kolosy tér

Flórián tér

Raktár utca

Bogdáni út vá.(eleinte Miklós u.,és akkor a Raktár u.-i megálló se volt)

Egyben nem vagyok biztos:Kiscelli utcánál megállt??

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!