Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16418
Svéd tartályhajóval ütközött egy lengyel utasszállító komp

január 31. 13:38
[MTI]
Svéd tartályhajóval ütközött össze egy lengyel utasszállító komp hétfő reggel Svédország nyugati partjai mentén, de mindkét hajó csak kisebb károkat szenvedett, és a balesetben senki sem sérült meg, jelentették svéd hajózási tisztségviselők. A fedélzetén 140 utast és 79 fős személyzetet szállító Pomerania nevű lengyel komp Falsterbo városától 14 kilométere nyugatra ütközött össze a 13 fős személyzettel hajózó Rio Grande olajszállítóval, mondta el a Svéd Tengerészeti Igazgatóság egyik munkatársa.

A dán főváros, Koppenhága és Swinoujscie észak-lengyelországi kikötőváros között ingázó kompon egy kisebb lyuk keletkezett, és kisebb törés látható a dél-svédországi Halmstadba tartó tankhajó törzsén is, de mindkét hajótest a vízszint felett sérült, s olajszivárgás sem fenyeget.
Enzo Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16417

Okés, igazad lehet.

1 apróság: lehet, hogy holland tulajdon, holland profit, de a román munkás is ebből tartya el kiccsalággyát részirül. Egybet nem tudok mondani, az előbbi meg csak úgy kikívánkozott belőlem. 

Előzmény: Bócman (16416)
Bócman Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16416

Ebben a kijelentésben 2 tévedés van.

Az egyik, hogy a hajót nem a jugóknál, hanem a románoknál gyártják.

 

A másik meg az, hogy ez nem a rumunculoknak éri meg, hanem a hollandusoknak - lévén a saját gyáruk.

 

(Csak zárójelben - az ottani hajógyárak nem egy kétmilliós világváros kellős közepének legfrekventáltabb területén, a várost kettészelő folyó partján terülnek el, ahol egyetlen négyzetméter telek hasonló áron adható el, mint nyugateuópa szinte bármely nagyvárosában.

Ha a mi két patinás hajógyárunk - Óbudai sziget és Angyalföld helyett - a neszmélyi holtágban és a Sugovicában lett volna, akkor ma is küzdenénk a piacon a teherhajóinkkal, úszó darvainkkal, tolkányinjainkkal!!! Sajnos a pénz kegyetlen úr...)

 

 

Előzmény: Enzo (16412)
Zoltika Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16415

A Tom által leírt helyen nagyon sokáig (90-ben már biztosan; régen jártam arrafelé) állt egy olyan hajótest, mint az Öszöd-é. A mérete, a felépítmény kialakítása és színezése is olyan volt (amíg volt és látszott). Lehetőségek:

1. Ez nem az, amit láttam. Akkor van egy hajóbontó Kispesten, ahol már legalább a második hajó épül le; az egyik olyan volt, mint az Öszöd.

2. Ez az, amit láttam. Akkor a méretét és az oldalablakokat nem figyeltem meg jól (vezetés közben, 70-nél). Akkor a felépítményét - ami valaha olyan alakú és színezetű volt, mint az Öszöd egykoron - lerágta az idő vasfoga.

3. Passz.

Előzmény: rezgaras (16411)
smith Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16414
Képes gyorsjelentés címszavakban a tegnapi Bányásznapról:
Először is tervet készítettünk, majd sikeresen életrekelt a jendró, részünk volt heteró élményben, avagy csörgő+MDkígyó ukrán önjárós csurmával aláfestve, és végül egy feladvány: hány hibát lát az utolsó képen? :-)))

Ps.: csoportképet nem teszek fel, mert az eddig felkerülteket is én készítettem. :-D
Una Vestrum Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16413
C-változat: Sió-csatorna, félúton (Földvár felé...)
Előzmény: Tom_ (16406)
Enzo Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16412
Milyen érdekes, hogy a jugóknak megéri hajót gyártani a Hollandoknak. És még végig is szambáznak vele Magyarországon: ezt lessétek bambák! 
Előzmény: Pedrofon (16410)
rezgaras Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16411
Zoltika írta:

> egy Öszöd-típusú vitorlás.

Nem tudom, mit értesz "Öszöd-típusú vitorlás"-on. Ha jól emlékszem, az Öszöd az egy vas 75-ös, vagy esetleg 60-as (??) De azoknak a testformája egész más! Rendes felépítményük van, oldaldekkel és nincsenek ablakok a test oldalán. A tat pedig nem ilyen lecsapott. Ez a képen szvsz. egy sokkal modernebb forma.
Előzmény: Zoltika (16390)
Pedrofon Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16410

Az alsó képen a már nagyon régen látott szlovák MAGURA látható.

 

Itt a jugó ISTAR muflon által tolt ORANJE NASSAU.

Milyen érdekes, hogy a jugóknak legalább 2 kis tolója kizárólag arra van beállítva, hogy a frissen legyártott hajótesteket felvigyék a hollandoknak.

Általában áruszállítókat szoktak, de ez tankhajó.

És igen nagy:

 

oranist
Pedrofon Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16409

Sajnos nem tudtunk Bajára menni, de hidegben, hóban, jégben volt részünk Pesten is:

 

mag
MALWIN Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16408
Jóval később jöttetek.Muggli szokás..:-))
Előzmény: peye (16407)
peye Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16407
tudom, ghogy új vagyok, de m'é maradtam le a csoportképről? Lehet, hogy nem tudtam róla?????????
Előzmény: Ramsau83 (16384)
Tom_ Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16406
B-verzió: tartsuk a Duna jegén és utána a nyertes egy ott szokásos régebbi szertartás főszereplője lehetne...
Előzmény: Tom_ (16405)
Tom_ Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16405
[OFF] Na igen, de kényes kérdés a helyszín. Duna, Balaton személyhajó, vontató? Szerintem tartsuk a Tisza-tavon egy kitűzőhajó fedélzetén. Az mindenkitől távolabb áll. [ON]
Előzmény: Bócman (16404)
Bócman Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16404

Hmmm, ez így teljesen jónak tűnik!!!

Ramsau csapattárs szerencsére alig 30 kiló! :-))

 

 

Előzmény: Tom_ (16403)
Tom_ Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16403

[OFF] Na, akkor még a végén összejön a küzdelem... Csak nekem is majd csapatot kell szerveznem! Megj.: két csapat akkor tekinthető egyenlő erősnek, ha a tagokat ugyanabba a szolgálati csónakba beszállítva mindkét esetben megegyezik a merülés. :-))) [ON]

Előzmény: Bócman (16402)
Bócman Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16402

Én benne vagyok a virli-bambi meccsban is!! :-))

 

 

 

Előzmény: Enzo (16398)
MALWIN Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16401

Ugyan nekem nincsenek tollaim, azért írnék egy-két gondolatot a tegnapi napról Baján.

Reggel, mikor odaértem, csodás  napsütés és hideg fogadott.Nekem, mint az expedíció szakácsának előzetesen más dolgaim akadtak(hal beszerzés, előkészítés, a másik kaja melegítése), így később értem a Bányászhoz, addigra a gépész csapat előőrse Tayfun, Smith, Kuhrner már javában dolgozott lenn a gépben.Kisebb zavart okozott, hogy a hajóhoz kapott kulcsok nem nyitották a hajó helyiségeinek egy részét, így a lakótérbe és a gépházba csak a jobb oldali ajtón lehetett közlekedni, kisebb fennakadást okozva ezzel a forgalomban.Egy ideig a konyhát is csak kívülről néztük, mert a kulccsomó látszólag örökre beszorult a hátsó lakótér zárszerkezetébe, ahonnan aztán csak a zárbetét kiszerelésével lehetett kivenni.

Miután jó sokan összejöttünk,nem okozott gondot a hajón levő hó letakarítása.Így lehetővé vált, hogy a gépházban lévő füstön nappali fény mellett lehessen át nem látni:-)

Mikor mindenki megjött, egy csoportkép készült a hajó orrában.Miután mindenki rajta akart lenni, és mindenkinek kellett a csoportkép, ezért mindenkinek a fényképezőgépével meg kellett örökíteni.Ezért ez egy kicsit elhúzódott.Mindeközben mellénk ért a vízirendészet hajója, ahonnan alaposan megbámulták a rakás "hülye turistát," akik farkasordító hidegben fényképezgetik egymást egy időtlen idők óta ott álló "roncs" fedélzetén.:-))

A Jendró hol beindult, hol leállt, kiderült, nincs hűtése.Az idő nagyobb része azzal telt el, hogy a gépészek hűtést varázsoljanak hozzá. Amikor aztán beindult, kiderült, hogy majdnem minden elektromos gép, fény és műszer működik, kivéve a radart.:-)

Itt elmentem a kajáért, amit édesanyámnál melegítettem illetve főztem.Visszafele kicsit bonyolult volt bejutni, és mi tagadás majdnem a halak martaléka lett a halászlé, mert Rozsdás a nagy igyekezetben elcsúszott bográcsostul a parton:-)

Mindezek ellenére épségben beért a kaja.Sokat ugyan nem evett a társaság, talán azért, mert a pörkölt kicsit lekapott a melegítés közben.:-(

Kajánál benépesült a kormányállás, és egy pillanatra azt hittük, valami más évszakba tévedtünk, és káprázik a szemünk:egy vízitúrázó kenu jelent meg a hajóorrnál, és csurgott el mellettünk, hitetlenkedő pillantásainkkal kísérve..Kezdjük megérteni Dunaimentő kollégát...:-))

Ahogy lement a nap, kezdett irgalmatlan hideg lenni.Ennek ellenére a csapat rendben kipakolt, és a hajó újra csendes lett.

Röviden ennyi.Nagyon jó hangulatban telt a nap, annak ellenére, hogy igazán sok munkát nem végeztünk.

 

 

 

 

Előzmény: riversea (16381)
Tom_ Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16400

www.rsoe.hu hibák (folyt.):

2003-as menetrend

A BHRT már nem MHRT leány

Földvári kikötőről a légifotón nincs benne egy betonmóló, ami már jó pár éve ott van

Szántódi kikötő minek kell, amikor nem közforgalmú

Balatoni hajózási kézikönyvből kimásolt színes kikötőrajzok

Vanyolai hajóknál nem stimmelnek az óradíjak

...

A csúcs akkor is a Gösser motoros nagy piros nyilakkal :-)))

Előzmény: HG. (16397)
Tom_ Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16399
Amikor először megláttam, a fara alapján azt hittem, hogy ez volt a harmadik 303-as. Az ívelt fartükör nagyon hasonlít. A többi része nem, de szép méretes a hajótest.
Előzmény: Enzo (16394)
Enzo Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16398
Akkor marad a virsli.
Előzmény: HG. (16395)
HG. Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16397

Azon kívül, hogy hemzseg a hibáktól, sok szöveg Tomtól van 1-1-ben kikopizva.

Akkor legalább lenne precíz...

Előzmény: Una Vestrum (16389)
Enzo Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16396
Ebben a zanzásított beszámolóban sokminden benne van, meg Ramsauéban is, de lehetne esetleg kérni picit bővebben?
Előzmény: viking star (16383)
HG. Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16395

Azért egy Tom-Bócman csata elég egyenlőtlen lenne :-))))))

 

Mj:

Tom antialkoholista.

Bócman talán nem.

 

:-)))

Előzmény: Ramsau83 (16386)
Enzo Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16394
Ez valami tengeri hajó korpusza. Valakitől úgy hallottam, hogy saját "lábon" jött föl Pestig, ahol léket kapott. Azóta itt van. Szerintem nem úgy néz ki mint egy vitorlás.
Előzmény: Zoltika (16390)
HG. Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16393

Lehet, hogy olyan típusú, de jóval nagyobb...

 

Mindegy, ha jelen topicon nem derül ki, mi volt ez valaha, akkor sehol :-)

Előzmény: Zoltika (16390)
vonalzoo Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16392
Sziasztok!
Helyzetjelentés Soroksárról:Soroksár 1Soroksár 2A dömsödi komp Soroksáron
Tom_ Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16391

Arra én nem gondoltam, ahhoz túl nagynak tűnt.

Előzmény: Zoltika (16390)
Zoltika Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16390

1990-ben már ott ált; akkor még jól lehetett látni, hogy egy Öszöd-típusú vitorlás.

Előzmény: Tom_ (16374)
Una Vestrum Creative Commons License 2005.01.31 0 0 16389

tengerpart

kishajó???

magyar (FONYÓD, LELLE esetében)

ECHOS

 és az a GÖSSER nevű komp...

 

Remélem, hagytam másnak is.

Előzmény: Pedrofon (16359)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!