Pár évvel ezelőtt még nem volt "divat" egyből cserélni a kelyhet (vagy felújítani). Szerintem nagyon esete válogatja, hogy mit kell vele tenni. Ez mondjuk azt is jelenti, hogy a döntés előtt érdemes megnéznie a szerelőnek....:(
Azért írom ezt, mert nekem kb. 2,5 éve lett cserélve a csillag, a kehelyhez nem lett nyúlva és (kopp-kopp) azóta sincs gond vele (pedig legalább 20 ezer km került bele) .
Erről beszéltem. Ha a bemaródott kehely marad a régi, csak tüneti a kezelés. A te esetedben sajnos még az sem. Érdekes amúgy ez a dolog. Amikor a szerelőm először szétszedte a belső csuklót, ledöbbent, hogy szinte teljesen zsírmentes volt. Feltöltötte, és alátéttel a régi helyéről kicsit arrébb pozícionálta a csillagot.
Ennyi elég volt kb. 5000 km-re. Egyáltalán azt sem értem, hogy a szerelők miért a csillagot cserélik.
Mindenképp menj el futóműveshez és ha kell kérjél papírt. Nem szokták beállítani a futóművet szerelés után, de amit leírsz, annak több oka lehet mint egy beállítatlan futómű. Fékhez szerintem nem kell hozzányúlni. Futóműves alapvetően nézze át az egész szerkezetet.
Most volt lehetőség először kipróbálni városon kívül, autópályán mióta kicserélték a bal féltengelyben a csillagot. Az a fajta rázás ami 4. fokozattól jelentkezett és beleremegett az egész középkonzol, ugyan megszűnt de helyette más jelenség ütötte fel a fejét. Akár kisebb fokozatban is hajlamos berezonálni de nem a középkonzol hanem inkább a pedálokon, kormányon lehet érezni. Ütemesebb, dübörgő és néhány esetben erőteljesebb mint a korábban tapasztalt. Lüktetés/felütés szerű zaj és érzet. (korábban vízszintes szitálás) Pénteken voltunk gumicserén (hátsó 2 elöregedett csere) és ott mondták, hogy a jobb első keréken látszik, (befelé dől) be kéne állíttatni a futóművet. Mondtuk most volt féltengely probléma de nem állították be szerelés után. Kellett volna? A leírt problémát megoldhatja futómű állítás vagy nem jól csinálták meg a féltengelyt? Érdekelne még, hogy kell-e fékhatás mérés, a féltengely szerelésnél hozzányúlhattak-e a fékhez, mert az sem ugyanolyannak tűnik mint annak előtte. Júliusban rakattunk be EBC fékeket...
Még ízlelgetem a dolgot de előbb utóbb lesz egy uno turbó szerű autóm. Jelenleg még mindig motor buzéria van (krossz-, enduró-, aszfaltpálya), de ebből ki fogok öregedni mert fizikailag nagyon igénybe vesz. Azok a futamok nagyon szimpatikusak voltak amiken a nissannal mentél (videóid).
Nincs mit kioktatásnak venni, amit írtál igaz! Azt mondják hozzáértők, hogy ezt évi max 2000 km-re szabad megvenni, ha sokat mész, állandóan javíttatni kell.
Szép darab, csak azt nem tudom, a tapétaszegély mi a faxt keres rajta? :-) Olasz autó zöld-fehér-piros csíkkal ok, esetleg Martini... Amiket én ismerek és szeretek, azok 8v-k, 190 paci. Bőven megfelelnek az igényeimnek. És a beszerzési ár elég nyomott lenne, már akinek....
Szerintem a 205/50 R17 a Bravo legoptimálisabb gumimérete télen-nyáron. Látványra jó a 17"-os felni, ballonosabb, tehát kényelmesebb, mint a 225/45, valamint annál takarékosabb is.
Viszont ez a gumiméret legalább a 225 árában van.
Nekem esélyes, hogy ilyen lesz a nyárim, ha cserélnem kell.