Keresés

Részletes keresés

Enzo Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16483
Rá van írva ugyan, hogy "Üdvözlet Balatonszemesről", de ez a kép szerintem nem a Balcsi, hanem a Duna. Ha mégis, kövezzetek meg!
Előzmény: muggli (16473)
Enzo Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16482

Emlékeim szerint '89-ben

A Kelént is Te tervezted?

Előzmény: skaloz (16470)
MALWIN Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16481

Üdv Riversea,

asssszt hiszem, autentikus személy vagyok e témában.:-))

Holnap válasz lesz.

Előzmény: riversea (16477)
skaloz Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16480
A 4. képen kifejezetten jól láthatóak az épített hajók körvonalai.
Előzmény: riversea (16476)
Bócman Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16479

Szegeden három admiralitás kft is van?? :-))))

 

Előzmény: riversea (16477)
gumidani Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16478

"Én mindenesetre szeretném, ha a TESCO val szemben nyílna ott egy AUCHAN is valami csilivili kaszinóval kombinálva, esetleg multiplex mozi, de kereskedelmi TV székháznak is idilli a környezet. rs."

A fináncoligarchiát kirekesztenéd? BANKOT oda!

 

Ez meg egy újságcikk 1969-ből.

B.... k.... a...át a cikkírónak! Úgy siránkozik a Zsófián, mintha nem az ő fajtája határozott volna a szétvágásról. Talán csak nem a gaz impirialisták, vagy a fekete reakcijó küldte a hajót Sztálinvárosba Dunaújvárosba? 

Előzmény: riversea (16450)
riversea Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16477
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Szükségem lenne a három szegedi Admiralitás KFT tulajdonában lévő Tisza Királynője folyamtengerjáró adataira. Mikor, hol épültek, honnan kerültek ide, mi volt a korábbi nevük, meddig üzemeltek az Admiralitásnál, mi lett a sorsuk. Ja és hol találok képeket róluk. Előre is köszönöm. rs.
riversea Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16476
Egy Johan Glien nevű felhasználó 2004. november 2.-án tett fel a kép.tárba egy  Hajógyártás Újpesten albumot néhány képpel, amire most találtam rá. Amennyire meg tudom ítélni a Ganz Danubius Népszigeten még megmaradt gyárrészlegében  készülő holland billenthető fenekű bárkák láthatóak rajta. Ezekről azt hiszem már volt szó itt a topicon. Ha valaki tud részleteket is, kinek, miért, hová készülnek, pontosan mire szolgálnak, hogyan működnek, stb, az legyen szíves ne halgassa el. Szóval az írmagja azért még megmaradt a magyar hajógyártásnak. Üdv: rs.
skaloz Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16475
Én az állóhajót ismertem, és az biztosan volt, láttam. Azt nem mondtam, hogy működőképes nem volt.
Előzmény: muggli (16473)
muggli Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16474

Jasszu Pepi! hét percig molyoltam ezzel a válasszal? Ez igen! :-))))

mug

Előzmény: HG. (16472)
muggli Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16473

Kalóz!

"Egyébként a Balatonon volt szárnyashajó! Egy kiszuperált Rakétát (magyarul Sirályt) alakított át valaki büféhajónak. Sokáig látni lehetett Siófokon 86-ban, amikor ott voltam. természetesen nem közlekedett a saját szárnyain, állóhajó volt."

 

Akkor ez itt csak egy vízió, mert jól láthatóan érkezik a szemesi kikötőbe! :-))))

muggli©

Előzmény: skaloz (16467)
HG. Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16472

Egyébként a Balatonon volt szárnyashajó! Egy kiszuperált Rakétát (magyarul Sirályt) alakított át valaki büféhajónak. Sokáig látni lehetett Siófokon 86-ban, amikor ott voltam. természetesen nem közlekedett a saját szárnyain, állóhajó volt.

 

Biztos? Erre gondolsz? Ez Szemesen volt sokáig.

 

http://kep.tar.hu/muggli/50008648/10450876#2

Előzmény: skaloz (16467)
skaloz Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16471
Plusz egy zárt, őrzött szabadidő központ, á' la Öszöd.
Előzmény: riversea (16450)
skaloz Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16470
A Kelénnek akkoriban a korábbi átépítésből származó dunai motoros kéménye volt. 86-ban Deák Pisti útmutatása szerint készítettem el a korhű visszaalakítás látványtervét a Leánynál, aztán 87-vagy 88-ban meg is építették (már nem voltam ott), akkor került vissza rá az eredetihez hasonló magas, keskeny - gőzös - kémény. És a hátsó árboc is, amit a háború után addig nem hordozott.
Előzmény: DavidD (16438)
skaloz Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16469

 

Ezt nálunk építettük!!! Nem Mahartos zetor. A háttér azt hiszem egyértelmű.

Előzmény: skaloz (16468)
skaloz Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16468

Bócman!

Ha a hajójavítást csak vízen értelmezzük, akkor igazad van! De ha partra kell venni egy hajót javítás, pláne fenekelés, átalakítás miatt, akkor a különbség bizony már nem mérhető sőt, egy régi hajó kisólyázása sokkal bonyolultabb lehet, mint egy új vízretétele. Néhányat már kicibáltunk, és újakat is építettünk, pl. 450 to-ás uszályokat is. Nos ha annak a vízretétele és egy kardos fenekű 400-as zetor kihúzása közötti különbséget el tudnám játszani zongorán, akkor nem hajómérnökként keresném a kenyérre valót. És különösen imádom, amikor politikai??? döntéseket gazdaságossági számításokkal támasztanak alá. 1986-ban láttam egy "szakértői" előterjesztést, amiben a víziszállítás költségeit a repülőgép mögé sorolták a második helyre! Hát ilyen alátámogatással mindent ki lehet csinálni...

Előzmény: Bócman (16444)
skaloz Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16467

A 80-as évek közepén a Kelén nem járt menetrendben, mert a veszprémi idegenforgalmi alakulatnak volt bérbeadva. Előtte motorcsere, utána a dizájn átépítése. De erről a BHRT-sek többet kell tudjanak.

Egyébként a Balatonon volt szárnyashajó! Egy kiszuperált Rakétát (magyarul Sirályt) alakított át valaki büféhajónak. Sokáig látni lehetett Siófokon 86-ban, amikor ott voltam. természetesen nem közlekedett a saját szárnyain, állóhajó volt.

Előzmény: DavidD (16460)
skaloz Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16466
A katamarán attól katamarán, hogy két úszóteste van, a trimaránnak pedig három! (Lásd Bócman által felrakott képet, ami három úszótesttel rendelkezik, az egyik maga a hajótest, a másik kettő a két oldalúszó. Polinéziában ezt két vendéghajós pirogának neveznék). Hogy a felépítmény mennyire randa vagy gyönyörű, az a lányzó fekvésén nem változtat. (Legfeljebb a képen látható úszójűrműnek a kisgyereket ne vigyük a közelébe, mert éjszaka felsír, ha róla álmodik).
Előzmény: DavidD (16464)
Bócman Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16465

Húú, ez nem semmi:

 

 

 

DavidD Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16464

A képet jobban megnézve alár egy ponton is lehetett az alapja valamikor. Tény, hogy két "hajótestként" funkcionáló valamilye volt, felépítésében leginkább a klaszzikus balatoni fém vízibiciklikre emlékeztetett. Azért van enyhe házigyártmány-feelingje...

A témához jobban értők remélem megmondják, mitől katamarán a katamarán, és ez ilyen értelemben annak tekinthető-e.

Előzmény: DavidD (16463)
DavidD Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16463

Pedig katamarán, sajnos ez nem látszik a képen.

És mozgott is, mégpedig a hangjából ítélve IFA-motorral.

Előzmény: jakyg (16461)
Ramsau83 Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16462
Mázlista! Nem sokkal előtte mehettem el onnan autóval. Rendszeresen ott, a rakparton szoktam parkolni és mindig hiába van nálam a gép. Neked meg mindig sikerül ott elkapni a hajókat. Szóval most nélkülem ,ment a Ramsau.
Előzmény: Pedrofon (16449)
jakyg Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16461

Katamarán??

Én ezt egy pontonra barkácsolt járgánynak nézem.

Előzmény: DavidD (16437)
DavidD Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16460
Járt a 80-as évek közepén a Kelén is Lelle felé. Talán az volt az R.
Előzmény: HG. (16456)
DavidD Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16459

Én azért megpróbálom.

Ez a gyorsjárat kb. 10 éve jelent meg, majd villámsebességgel eltrűnt. Akkor Siófokon nyaraltam a főszezon elején, a mólón vártam a "szárnyas hajót". Kiderült, hogy az akkor a Balatonon feltűnt 2 nagy sport motorcsónak (egyébként szuperek) egyike, talán a Fogas volt (2db? Volvo Penta 5.0 motorral). A név nem biztos, de majd hozzáértőbbek kijavítanak. Szerintem az akkori főszezont sem járta végig érdeklődés hiányában. A következő évben már nem volt.

Előzmény: zjakabfi (16457)
Tom_ Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16458

Pedro! Ezek a képek lehetnének örarckép kategóriában, igaz csak árnyékban. :-))))

Mindegy, így legalább látjuk, hogy nem voltál egyedül. Csak más meg ne tudja... :-))))

Előzmény: Pedrofon (16452)
zjakabfi Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16457
"Majd ha zjakabfi előkeresi a régi menetrendjét, reszkessen mindenki :-))))" Bizony, mert abban van az a Siófok-Keszthely gyorsjárat is, amire eddig senki nem tudott semmit mondani!
Előzmény: HG. (16456)
HG. Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16456

K: 80-as évek közepén Keszthely-Tihany-Keszhely, stílszerűen a Keszhellyel. Aztán vége.

N: Földvárról indult a mai G előfutáraként, Hévízzel.

R: Szerintem hasonló lehetett, mint ma, (talán Szemesről indult?) de Földvár után ritkábban jártam.

 

Majd ha zjakabfi előkeresi a régi menetrendjét, reszkessen mindenki :-))))

Előzmény: DavidD (16448)
zjakabfi Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16455
1993-as menetrendemben le fogom ezt ellenőrizni, az megvan nekem!
Előzmény: zjakabfi (16453)
Pedrofon Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16454
Tegnap meg itt beszélgettünk 1 jót:ko

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!