"Én mindenesetre szeretném, ha a TESCO val szemben nyílna ott egy AUCHAN is valami csilivili kaszinóval kombinálva, esetleg multiplex mozi, de kereskedelmi TV székháznak is idilli a környezet. rs."
B.... k.... a...át a cikkírónak! Úgy siránkozik a Zsófián, mintha nem az ő fajtája határozott volna a szétvágásról. Talán csak nem a gaz impirialisták, vagy a fekete reakcijó küldte a hajót Sztálinvárosba Dunaújvárosba?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Szükségem lenne a három szegedi Admiralitás KFT tulajdonában lévő Tisza Királynője folyamtengerjáró adataira. Mikor, hol épültek, honnan kerültek ide, mi volt a korábbi nevük, meddig üzemeltek az Admiralitásnál, mi lett a sorsuk. Ja és hol találok képeket róluk. Előre is köszönöm. rs.
Egy Johan Glien nevű felhasználó 2004. november 2.-án tett fel a kép.tárba egy Hajógyártás Újpesten albumot néhány képpel, amire most találtam rá. Amennyire meg tudom ítélni a Ganz Danubius Népszigeten még megmaradt gyárrészlegében készülő holland billenthető fenekű bárkák láthatóak rajta. Ezekről azt hiszem már volt szó itt a topicon. Ha valaki tud részleteket is, kinek, miért, hová készülnek, pontosan mire szolgálnak, hogyan működnek, stb, az legyen szíves ne halgassa el. Szóval az írmagja azért még megmaradt a magyar hajógyártásnak. Üdv: rs.
"Egyébként a Balatonon volt szárnyashajó! Egy kiszuperált Rakétát (magyarul Sirályt) alakított át valaki büféhajónak. Sokáig látni lehetett Siófokon 86-ban, amikor ott voltam. természetesen nem közlekedett a saját szárnyain, állóhajó volt."
Egyébként a Balatonon volt szárnyashajó! Egy kiszuperált Rakétát (magyarul Sirályt) alakított át valaki büféhajónak. Sokáig látni lehetett Siófokon 86-ban, amikor ott voltam. természetesen nem közlekedett a saját szárnyain, állóhajó volt.
A Kelénnek akkoriban a korábbi átépítésből származó dunai motoros kéménye volt. 86-ban Deák Pisti útmutatása szerint készítettem el a korhű visszaalakítás látványtervét a Leánynál, aztán 87-vagy 88-ban meg is építették (már nem voltam ott), akkor került vissza rá az eredetihez hasonló magas, keskeny - gőzös - kémény. És a hátsó árboc is, amit a háború után addig nem hordozott.
Ha a hajójavítást csak vízen értelmezzük, akkor igazad van! De ha partra kell venni egy hajót javítás, pláne fenekelés, átalakítás miatt, akkor a különbség bizony már nem mérhető sőt, egy régi hajó kisólyázása sokkal bonyolultabb lehet, mint egy új vízretétele. Néhányat már kicibáltunk, és újakat is építettünk, pl. 450 to-ás uszályokat is. Nos ha annak a vízretétele és egy kardos fenekű 400-as zetor kihúzása közötti különbséget el tudnám játszani zongorán, akkor nem hajómérnökként keresném a kenyérre valót. És különösen imádom, amikor politikai??? döntéseket gazdaságossági számításokkal támasztanak alá. 1986-ban láttam egy "szakértői" előterjesztést, amiben a víziszállítás költségeit a repülőgép mögé sorolták a második helyre! Hát ilyen alátámogatással mindent ki lehet csinálni...
A 80-as évek közepén a Kelén nem járt menetrendben, mert a veszprémi idegenforgalmi alakulatnak volt bérbeadva. Előtte motorcsere, utána a dizájn átépítése. De erről a BHRT-sek többet kell tudjanak.
Egyébként a Balatonon volt szárnyashajó! Egy kiszuperált Rakétát (magyarul Sirályt) alakított át valaki büféhajónak. Sokáig látni lehetett Siófokon 86-ban, amikor ott voltam. természetesen nem közlekedett a saját szárnyain, állóhajó volt.
A katamarán attól katamarán, hogy két úszóteste van, a trimaránnak pedig három! (Lásd Bócman által felrakott képet, ami három úszótesttel rendelkezik, az egyik maga a hajótest, a másik kettő a két oldalúszó. Polinéziában ezt két vendéghajós pirogának neveznék). Hogy a felépítmény mennyire randa vagy gyönyörű, az a lányzó fekvésén nem változtat. (Legfeljebb a képen látható úszójűrműnek a kisgyereket ne vigyük a közelébe, mert éjszaka felsír, ha róla álmodik).
A képet jobban megnézve alár egy ponton is lehetett az alapja valamikor. Tény, hogy két "hajótestként" funkcionáló valamilye volt, felépítésében leginkább a klaszzikus balatoni fém vízibiciklikre emlékeztetett. Azért van enyhe házigyártmány-feelingje...
A témához jobban értők remélem megmondják, mitől katamarán a katamarán, és ez ilyen értelemben annak tekinthető-e.
Mázlista! Nem sokkal előtte mehettem el onnan autóval. Rendszeresen ott, a rakparton szoktam parkolni és mindig hiába van nálam a gép. Neked meg mindig sikerül ott elkapni a hajókat. Szóval most nélkülem ,ment a Ramsau.
Ez a gyorsjárat kb. 10 éve jelent meg, majd villámsebességgel eltrűnt. Akkor Siófokon nyaraltam a főszezon elején, a mólón vártam a "szárnyas hajót". Kiderült, hogy az akkor a Balatonon feltűnt 2 nagy sport motorcsónak (egyébként szuperek) egyike, talán a Fogas volt (2db? Volvo Penta 5.0 motorral). A név nem biztos, de majd hozzáértőbbek kijavítanak. Szerintem az akkori főszezont sem járta végig érdeklődés hiányában. A következő évben már nem volt.
"Majd ha zjakabfi előkeresi a régi menetrendjét, reszkessen mindenki :-))))"
Bizony, mert abban van az a Siófok-Keszthely gyorsjárat is, amire eddig senki nem tudott semmit mondani!