Végre utolértem magamat, ill. Titeket. tizszer harminccal voltam elmaradva.
Örömmel olvasgattam a sok szép eszmecserét, nézegettem a sok szép és érdekes képet.
Az utolsó angyalföldi hajók vélhetően a Thissen cégnen Haren Emsbe épült folyam tengeri hajók voltak valamikor a '90-es évek elején. később magyar tengerészek szolgáltak,-gálnak? rajtuk.
Nagyon örülök a Bányásznapi történéseknek, remélem lesz folytatás. Kár hogy pey lemaradt a csoportképről, mert így nem tudom ki Ő.
Riversea új honlapszerzeménye csoda klassz. Most már csak töltenünk kell. Sajnos a rendelkezésünkre álló tengerihajók archiv képei nem olyan minőségűek, mint a honlapon már megszokottak. remélem azért ki fogják rakni őket.
Örülök, hogy nem csak létszámban bővülünk, hanem térben is. Előkerült a Körös, Maros, Bodrog kérdése, s előkerülnek majd fotók is.
Azt hiszem DrBubO írt a Körösi hajózásról. Nos a cég neve Ekső Körösi Gőzhajózási Társaság volt, s PETŐFI volt a hajójuk neve, a kapitány pedig Szuhányi László. E hajó, miutén megjárta a Balatont, Dunát, Tiszát, Körösöket, visszakerült kiindulási helyére, s ma a lellei parton várja sorsa jobbra fordulását. Talán ennek is lehetne egy hely a neszmélyi parton.
Jó kutatást mindenkinek, és sok új leletet az almáriumok mélyéről.
Ma délelőtt szakmai napon jelentette be "C" topiktársunk, hogy a Szabadkikötő rendszeres konténer vonaljáratot indít március végén, Bp-Belgrád-Constanta vonalon, két 100 TEU-s bérelt hajókaravánnal. HAJRÁ !
(Kovács Úr még mindíg nem tanult meg beszélni, jól jöttek az azt követő előadások ellenpontként.) Sajnos a kaját nem tudtam megvárni, így összehasonlítási alapot képezhettem volna a vasárnapi bányásznapi ebéddel.
Először az "Altmühl" tolta fölfelé a "Schondra" nevű báráját, aztán Uschika ballagott felfelé terhesen, ezúttal szeparát!
Nem sokkal később a távolból a sakál-vokál hangjait fújta felém a szél. Kisvártatva megjelent völgymenetben a Skócia, 2 uszállyal, mega "Mohács" motorossal!
Na, mondom, mi ez a marha traffikálás, alig győzöm memóriával. Erre megjelent lefelére egy fél faluval egy ukrán önjáró is...
Örömmel tudatom mindenkivel, hogy George Robinson Úr a "Riversea International" A Daily Journal of Shipping (korábban már belinkelt) honlap fenntartója, aki egyébként beszkennelt hajóadatok küldésével is támogatja az internetes magyar hajóregiszter elkészültét, illetve a Kassáról (és neszmélyi hajóparkról), illetve a Székesfehérvárról is tett fel korábban anyagot, tegnap megnyittotta honlapján a
szekciót. Ide bárki küldhet fotókat magyar és magyar építésű hajókról. Ezek a képek a forrás megjelölésével felkerülhetnek majd a regiszterre is. Egyelőre néhány angyalföldi építésű tengerjáró képe van fenn, de reméljük hamarosan régebbi, két háború között épült hajók képei is érkeznek. Üdv: rs.
A japán parti őrség kimentett 14 ukrán tengerészt a Csendes-óceánból, miután hajójuk Tokiótól ezer kilométernyire elsüllyedt. Nyolc matróznak nyoma veszett. (Magyar Rádió)
Jövő hét kedden indulna a Kossuthon egy sport és kedvtelési célú kishajóvezetői tanfolyam. Naponta 9 órától 17 óráig. Remélhetően péntekre befejeződne. A vizsga a 13-val kezdődő héten lenne, elegendő /10 fő/ jelentkező esetén kihelyezett formában szintén a Kossuthon. További információért hívjatok.
Nem vitatom, a Szentendrés-érkezős képet én is beraktam ide régebben, de szerintem a 16472 és 16473 - as hozzászólások alatt belinkelt kép a Dunán készült, ohne retus, egy az egyben rányomták egy balatoni képeslapra (nagy hajó + nagy víz, akár ott is lehetne - gonolta a képeslap szerkesztője). Nagyon közel van a túlpart (magasak a fák), sem a víz színe a sem táj nem emlékeztet a balcsira. Dunakanyar környékére tippelek.
Nekem is van szárnyasos képem. Levelezőlapon színesben (talán pont szemesi?), illetve egy Népszabis cikk mellett van egy kép 2000-ből, amint egy álló szárnyas előtt érkezik be a Szentendre. Ez biztos a Balatonon készült. Kellett, hogy legyen valami szárnyas a Balcsin, mert túl sokan látták már...
Én utaztam is vele anno, de lehettem kb. 8 éves, így a részletekre nem emlékszem. A Bútorgyáré volt tényleg, de a vezetője "maszekban" bárkit elvitt hajózni. A Csongrádi városi kikötőtől (pontontól kb. 100 m-re) volt a kikötőhelye, onnan vitt el a Körös-torokig és vissza, kb. 1 óra alatt.
Sziasztok, szárnyas a Balatononhoz, egy darabig volt Keszthelyen a kikötőtöl délre a parton egy szárnyas(Sirály), dsiconak átépitve, az alja volt kivágva a lépcsőnek, ugy 1987-ban. Más, volt az oroszoknak egy beépitett motoros vagy tiz méteres szárnyas motorcsónakja, a hatvanas években talán kint is volt egy BNV-n, és emlékeim szerint vizitaxiként lehetett Siófokon bérelni. Egy ilyen hajót láttam kétéve a Római Parton a volt MNB üdülő melletti motorcsónakos csónakhazban. A hajógyárban MHD én is dolgoztam egy félévet. Utáltam, de mindig összeszorul a szivem, ha valamit kell venni, és megyünk a DunaPlazába, ott volt az irodánk. A KGST összeomlása elvitte a nyereséget, ti. a testvérek nem fizettek, a fejlesztések pedig nem voltak elegendőek a normális piacra. A munkások munkafegyelme se volt a legjobb. Egy volt vitorlázó társam belsőépitész lett, a hajógyárba került, és idővel átvette, és módositotta a belsőberendezéseket. Már vagy a hatodik, hetedik toló után meg nézte a beszerzési anyaglistákat, és nem látott semmi változást. Lement a sólyára, megnézte, hogyan csinálják. Szólt hogy itt valami nem stimmel. A válasz: mi ezt igy szoktuk csinálni. Meg kérdezte, hol vannak a rajzok, ... etcetera, azzal minden rendben volt, csak senkise vette észre egy éven keresztül, hogy azok újak. Ja a testvéreknek ingyen igy is jó volt.
Igazából az lenne a meglepő, ha valamit úgy csinálnánk ebben az országban, ahogy köll!
Nézd meg a Horányi kishajójavítót4
Ma egy olasz cégé és gondosan ügyelnek arra, hogy ne történjen ott semmi!Az úgy nagyon jó, ha nem áll ott hajó, nem javítanak semmit, lassan a pontonjuk is darabokra esik és a régi (műemlék!!!) csárdaépület összedől. Olyan árakat találtak ki, hogy épeszű ember sikítva elrohan és még a térképből is kitépi azt az oldalt, nehogy véletlenül mégegyszer arratévedjen!
Rohadt drága, de legalább semmilyen szolgáltatást nem nyujtanak! Nincs őrzés, szervíz, szóval semmi!
Egyébiránt a dolog nagy tanulsága: miközben volt ugye Vác, Óbuda, Angyalföld, Újpest, Ferencváros, Haraszti, Baja, Tápé, mi úszódaruval tesszük vízre a hajót...
Ez olyan, mintha a Ferrarit Maranelló helyett homokszervízben sufnitunningolnánk.
Hogy egy minőségbiztosítási tanusítványt megszerezése milyen hatalmas erőfeszítést kíván, arról inkább ne nyissunk vitát. :-))
Ami a lényeget illeti: DE!! Épült!!
Épp az imént linkelte be Riversea ide a topikba az angyalföldön épített ugyanolyan önürítő bárkát. A minap még kinn volt a parton egy ugyanolyan. Tegnap, mikor kimentem megnézni a Tigrincset, nem figyeltem, hogy még ott van-e, de holnap, amikor megyek megnézni a Tigrincset :-))) akkor megvizslatom, és ha mód adódik, akkor csinálok róla pár közelit!!!