Keresés

Részletes keresés

MALWIN Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16528

Szevasz parancsnok úr,

azt írod:

később magyar tengerészek szolgáltak,-gálnak? rajtuk.

Ezt ismeritek?

Elég sok magyar vonatkozású infó van bennük.Magyar gyártású tengeri hajókról is.

 

Előzmény: Ha-Jó (16526)
MALWIN Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16527

mai termésem

 

 

Mi terem nálad? halkocsonya???:-))))

Előzmény: smith (16524)
Ha-Jó Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16526

Szerbusztok esmeg!

 

Végre utolértem magamat, ill. Titeket. tizszer harminccal voltam elmaradva.

Örömmel olvasgattam a sok szép eszmecserét, nézegettem a sok szép és érdekes képet.

Az utolsó angyalföldi hajók vélhetően a Thissen cégnen Haren Emsbe épült folyam tengeri hajók voltak valamikor a '90-es évek elején. később magyar tengerészek szolgáltak,-gálnak? rajtuk.

 

Nagyon örülök a Bányásznapi történéseknek, remélem lesz folytatás. Kár hogy pey lemaradt a csoportképről, mert így nem tudom ki Ő.

 

Riversea új honlapszerzeménye csoda klassz. Most már csak töltenünk kell. Sajnos a rendelkezésünkre álló tengerihajók archiv képei nem olyan minőségűek, mint a honlapon már megszokottak. remélem azért ki fogják rakni őket.

 

Örülök, hogy nem csak létszámban bővülünk, hanem térben is. Előkerült a Körös, Maros, Bodrog kérdése, s előkerülnek majd fotók is.

Azt hiszem DrBubO írt a Körösi hajózásról. Nos a cég neve Ekső Körösi Gőzhajózási Társaság volt, s PETŐFI volt a hajójuk neve, a kapitány pedig Szuhányi László. E hajó, miutén megjárta a Balatont, Dunát, Tiszát, Körösöket, visszakerült kiindulási helyére, s ma a lellei parton várja sorsa jobbra fordulását. Talán ennek is lehetne egy hely a neszmélyi parton.

 

Jó kutatást mindenkinek, és sok új leletet az almáriumok mélyéről.

Üdv Mindenkinek, Ha-Jó.

MALWIN Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16525

Pedró, sógorkádat kellene megkérdezni, úgyis azt ígérte, hogy ma megy a Sopronra.

Jut eszembe, egyúttal engem az is érdekelne, hogy mi van a Sopronnal.

Szombaton, ha sikerül, meglátogatnám....

Előzmény: Pedrofon (16523)
smith Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16524
És ha még fel tudom majd tenni otthonról este a mai termésem, az hogy fog tecceni! :-)
Előzmény: Bócman (16520)
Pedrofon Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16523

5 éve nem láttam a DUNA nevű Mahart tolót, azt hittem eladták, mint az Adonyt, de most ott áll a SOPRON mellett Újpesten!

 

Kéretik fotózni és információkkal szolgálni, hogy hol volt eddig!!!

KöszöNETtel! :)

guberavera Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16522
Nem tisztem skalozt megvédeni, majd megteszi ő maga. De speciel a folyamtengerjáró nem kisnorvég.
Előzmény: Bócman (16518)
TAYFUN Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16521

 

 Ma délelőtt szakmai napon jelentette be "C" topiktársunk, hogy a Szabadkikötő rendszeres konténer vonaljáratot indít március végén, Bp-Belgrád-Constanta vonalon, két 100 TEU-s bérelt hajókaravánnal. HAJRÁ !

 (Kovács Úr még mindíg nem tanult meg beszélni, jól jöttek az azt követő előadások ellenpontként.) Sajnos a kaját nem tudtam megvárni, így összehasonlítási alapot képezhettem volna a vasárnapi bányásznapi ebéddel.

   

Bócman Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16520

Ma valami őrületes forgalom van!!

Először az "Altmühl" tolta fölfelé a "Schondra" nevű báráját, aztán Uschika ballagott felfelé terhesen, ezúttal szeparát!

 

Nem sokkal később a távolból a sakál-vokál hangjait fújta felém a szél. Kisvártatva megjelent völgymenetben a Skócia, 2 uszállyal, mega "Mohács" motorossal!

 

Na, mondom, mi ez a marha traffikálás, alig győzöm memóriával. Erre megjelent lefelére egy fél faluval egy ukrán önjáró is...

Bócman Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16519
Akkor most mikor készült az utolsó hajó Angyalföldön?!?!
Előzmény: Bócman (16518)
Bócman Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16518

"Én még boldogult technikus koromban voltam 67-ben az angyalföldi hajógyárban nyári gyakorlaton, amikor a két utolsót végszerelték. "

 

 

Namost, ez már eleve egy kicsit furcsán csengett nekem, és most Riversea linkje igazolta is a haloványan motoszkáló gyanúm alaposságát!!

 

TERIBERKA

1973, 1427gt

Angyalfold Shipyard, Budapest (2177)

 

 

Előzmény: skaloz (16419)
Bócman Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16517

Mé??? Azér annyira nem szörnyű!!! :-)))))))

 

 

Előzmény: Enzo (16511)
DavidD Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16516

Én személy szerint láttam Szemesen talán olyan 88 körül.

Azt hiszem képem is van róla, hétvégén megkeresem.

Előzmény: zjakabfi (16506)
MALWIN Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16515

Holnap megyek hozzájuk, szívesen látnak:-)

Ott lesz az az ember, aki az egészet szervezte annakidején, és mindent tud róluk.

Egyébként valami történés lesz a Királynők körül, mert éppen őmiattuk lesz egy megbeszélés a kikötőben.

Előzmény: riversea (16514)
riversea Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16514

Talán így már működik a link...

 

Ships of Hungary
Előzmény: riversea (16513)
riversea Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16513

Örömmel tudatom mindenkivel, hogy George Robinson Úr a "Riversea International" A Daily Journal of Shipping (korábban már belinkelt) honlap fenntartója, aki egyébként beszkennelt hajóadatok küldésével is támogatja az internetes magyar hajóregiszter elkészültét, illetve a Kassáról (és neszmélyi hajóparkról), illetve a Székesfehérvárról is tett fel korábban anyagot, tegnap megnyittotta honlapján a

 

Ships of Hungary

 

szekciót. Ide bárki küldhet fotókat magyar és magyar építésű hajókról. Ezek a képek a forrás megjelölésével felkerülhetnek majd a regiszterre is. Egyelőre néhány angyalföldi építésű tengerjáró képe van fenn, de reméljük hamarosan régebbi, két háború között épült hajók képei is érkeznek. Üdv: rs. 

riversea Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16512

Malwin: előre is köszönöm.

 

Bócman: Igazad van, a megfogalmazás pontatlan, egy Admiralitás KFT három Tisza Králynőjéről van szó.

Előzmény: MALWIN (16481)
Enzo Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16511

Muggli képét nem szívesen rakom ide, de talán nézd meg a postaládádat!

Előzmény: zjakabfi (16508)
zjakabfi Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16510
A japán parti őrség kimentett 14 ukrán tengerészt a Csendes-óceánból, miután hajójuk Tokiótól ezer kilométernyire elsüllyedt. Nyolc matróznak nyoma veszett. (Magyar Rádió)
Ha-Jó Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16509

Hi, Mindenkinek!

 

Jövő hét kedden indulna a Kossuthon egy sport és kedvtelési célú kishajóvezetői tanfolyam. Naponta 9 órától 17 óráig. Remélhetően péntekre befejeződne. A vizsga a 13-val kezdődő héten lenne, elegendő /10 fő/ jelentkező esetén kihelyezett formában szintén a Kossuthon. További információért hívjatok.

 

Üdv Ha-Jó

zjakabfi Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16508
Le van tiltva nekem ez az oldal. Felrakná valaki ide az indexre a képet?
Előzmény: Enzo (16507)
Enzo Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16507
Nem vitatom, a Szentendrés-érkezős képet én is beraktam ide régebben, de szerintem a 16472 és 16473 - as hozzászólások alatt belinkelt kép a Dunán készült, ohne retus, egy az egyben rányomták egy balatoni képeslapra (nagy hajó + nagy víz, akár ott is lehetne - gonolta a képeslap szerkesztője). Nagyon közel van a túlpart (magasak a fák), sem a víz színe a sem táj nem emlékeztet a balcsira. Dunakanyar környékére tippelek.
Előzmény: zjakabfi (16506)
zjakabfi Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16506
Nekem is van szárnyasos képem. Levelezőlapon színesben (talán pont szemesi?), illetve egy Népszabis cikk mellett van egy kép 2000-ből, amint egy álló szárnyas előtt érkezik be a Szentendre. Ez biztos a Balatonon készült. Kellett, hogy legyen valami szárnyas a Balcsin, mert túl sokan látták már...
Előzmény: Enzo (16483)
brigg Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16505

Bfüreden is építettek londoni szemétszállító bárkákat a 80-as években.

S-kalóz, mi lett a Margit sorsa? A bajaiaknál van még?

DavidD Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16504

Nyertél! Ez a Kon-tiki.

Én utaztam is vele anno, de lehettem kb. 8 éves, így a részletekre nem emlékszem. A Bútorgyáré volt tényleg, de a vezetője "maszekban" bárkit elvitt hajózni. A Csongrádi városi kikötőtől (pontontól kb. 100 m-re) volt a kikötőhelye, onnan vitt el a Körös-torokig és vissza, kb. 1 óra alatt.

Előzmény: DrBub0 (16489)
edesviz Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16503
Sziasztok,
szárnyas a Balatononhoz, egy darabig volt Keszthelyen a kikötőtöl délre a parton egy szárnyas(Sirály), dsiconak átépitve, az alja volt kivágva a lépcsőnek, ugy 1987-ban.
Más, volt az oroszoknak egy beépitett motoros vagy tiz méteres szárnyas motorcsónakja, a hatvanas években talán kint is volt egy BNV-n, és emlékeim szerint vizitaxiként lehetett Siófokon bérelni. Egy ilyen hajót láttam kétéve a Római Parton a volt MNB üdülő melletti motorcsónakos csónakhazban.
A hajógyárban MHD én is dolgoztam egy félévet. Utáltam, de mindig összeszorul a szivem, ha valamit kell venni, és megyünk a DunaPlazába, ott volt az irodánk.
A KGST összeomlása elvitte a nyereséget, ti. a testvérek nem fizettek, a fejlesztések pedig nem voltak elegendőek a normális piacra.
A munkások munkafegyelme se volt a legjobb. Egy volt vitorlázó társam belsőépitész lett, a hajógyárba került, és idővel átvette, és módositotta a belsőberendezéseket. Már vagy a hatodik, hetedik toló után meg nézte a beszerzési anyaglistákat, és nem látott semmi változást. Lement a sólyára, megnézte, hogyan csinálják. Szólt hogy itt valami nem stimmel. A válasz: mi ezt igy szoktuk csinálni. Meg kérdezte, hol vannak a rajzok, ... etcetera, azzal minden rendben volt, csak senkise vette észre egy éven keresztül, hogy azok újak. Ja a testvéreknek ingyen igy is jó volt.

Édesviz
Előzmény: HG. (16490)
dunaimentők Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16502

Igazából az lenne a meglepő, ha valamit úgy csinálnánk ebben az országban, ahogy köll!

Nézd meg a Horányi kishajójavítót4

Ma egy olasz cégé és gondosan ügyelnek arra, hogy ne történjen ott semmi!Az úgy nagyon jó, ha nem áll ott hajó, nem javítanak semmit, lassan a pontonjuk is darabokra esik és a régi (műemlék!!!) csárdaépület összedől. Olyan árakat találtak ki, hogy épeszű ember sikítva elrohan és még a térképből is kitépi azt az oldalt, nehogy véletlenül mégegyszer arratévedjen!

Rohadt drága, de legalább semmilyen szolgáltatást nem nyujtanak! Nincs őrzés, szervíz, szóval semmi!

Előzmény: Bócman (16501)
Bócman Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16501

Egyébiránt a dolog nagy tanulsága: miközben volt ugye Vác, Óbuda, Angyalföld, Újpest, Ferencváros, Haraszti, Baja, Tápé, mi úszódaruval tesszük vízre a hajót...

 

Ez olyan, mintha a Ferrarit Maranelló helyett homokszervízben sufnitunningolnánk.

Előzmény: Bócman (16500)
Bócman Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16500

Hmmm...

Hogy egy minőségbiztosítási tanusítványt megszerezése milyen hatalmas erőfeszítést kíván, arról inkább ne nyissunk vitát. :-))

 

Ami a lényeget illeti: DE!! Épült!!

Épp az imént linkelte be Riversea ide a topikba az angyalföldön épített ugyanolyan önürítő bárkát. A minap még kinn volt a parton egy ugyanolyan. Tegnap, mikor kimentem megnézni a Tigrincset, nem figyeltem, hogy még ott van-e, de holnap, amikor megyek megnézni a Tigrincset :-))) akkor megvizslatom, és ha mód adódik, akkor csinálok róla pár közelit!!!

 

 

Előzmény: skaloz (16498)
skaloz Creative Commons License 2005.02.01 0 0 16499
Pontosítok: az A.Á nem Antal úr!
Előzmény: skaloz (16498)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!