Nem tudom, Cuki 64 korábban felrakott ide egy képet, amin a Jókai és a - feltételezhetően - mai Balaton egy fotón szerepel, az pedig a 70-es évek. Persze lehet, hogy ez mégsem az a hajó, vagy ha az is, akkor ide-oda került az évek során. Itt a kép
A 90-es évek elején volt a PRHV-nak egy Balaton nevú egy Rábás személyhajója, sokat volt Budapesti séta járatban a Dunakanyarral együtt. Erről a Balatonról tud valaki valamit?
Ha arra gondolsz, amelyik jelenleg is BALATON néven csinál sétajáratokat Balatonfüreden (Vanyolai-cég), Tom-nak biztosan van róla képe a Balatoni hajók honlapon. Arra viszont nem emlékszem, hogy ki tett fel róla képet budapesti korszakából, de tudom, hogy láttam ilyet is.
Újpesti tartózkodásomkor, azaz 71-ben láttam még vízretételt! Kiürítették a telelő előtti részt, csak az Adony maradt ( Dallos brigád ) a helyén. A lecsúszó hajó rendesen áttolta az öböl vizét a telelő oldalára. Nem ez volt az utolsó.
Szerintem nem sántít. Mert a háború után 240 db tengerjáró épült (ebben benne vannak a duna tengerik is). Könnyebb számolás miatt vegyük azt hogy 30 évig volt tengerihajó gyártás, akkor átlagben 8 hajó épült évente. Nem kell lebecsülni az öreg szakikat!
Az utolsó tipus 1970-ben jött ki és még 5 db követte. Igaz lehet Bócman 1973-as infója az utolsóról. Sajnos évenkénti adat nincs a birtokomban.
És 84 végéig 665 úszódaru épült Angyalföldön és abból csak 3 készült a háború előtt, vagyis 16,5 évente.
Azért tudtak valamit angyalföldön.
És óbudán Csak tólóhajóból épült 280 db
A 90-es évek elején volt a PRHV-nak egy Balaton nevú egy Rábás személyhajója, sokat volt Budapesti séta járatban a Dunakanyarral együtt. Erről a Balatonról tud valaki valamit?
Két éve még itt cibálta fel s alá a sóderos uszályokat a híd melletti sóderrakodóra, de elég ramaty állapotban volt a motorja, mert irdatlan füsttel dolgozott. Utoljára tavaly március 15-én került lencsevégre.
Rs lnikje alapján 1967-ben Agngyalföldön 4 hajó épült, plusz még egy hajó (Másik link), az már öt, és nincs köztük az a kettő, amiről én írtam. Minden szépet feltételezve az akkori szakemberekről, de nem sokkicsit hét! tengerjáró hajó egy év alatt egy ekkora cégtől? Esetleg valami más sántít?
Ha Kiss kapitány hajóját kérdezed, akkor a válaszom NEM, mert még a nyolcvanas évek elején átkerült a Középdunántúli vízügyhöz, ahol átalakíttatták vontató-jégtörőnek (ne kérdezd hol, és ki csinálta, mert nem dicsekszem vele). Miután a Balatonon nem tudták használni (a hosszirányú stabilitással voltak gondok, mint utólag kiderült), valamikor eladták. Legutolsó információm a paksi komp tulajdonosától volt, hogy náluk a Margit, bizonyos adatokat, részletrajzokat el is küldtünk nekik. De ennek már jópár éve, jelenlegi állapotáról no info.
Most mondhatnék valami jópofát, de az az igazság, hogy dumáltunk a helyszínen, előtte pedig láttalak többször az AM-en. Pl. a 2004-es flottillanapon te futottál ki koszorúzni, ha jól emlékszem...
Meg szoktam néha kijárni a kikötőbe Rezső bá', és még több kedves ismerős kapcsán, illetve naszádügyileg.
A szám a naszádom volt honvédségi száma, amit a tavalyi árverésen sikerült vennem. Az "aknásznaszád" topicon eleinte a hajók számáról ismertük meg egymást, később persze már néven neveztük egymást sőt jó barátságok is születtek.
A hétvégi társaság közül többen a 014-es naszád tulajdonosai, egyém a 023-as, és van még néhány a környéken ( Budapesten ) akikkel tartjuk a kapcsolatot.
Amúgy a számom : 06-30-200-3332 --> Kührner Attila