Keresés

Részletes keresés

Bócman Creative Commons License 2005.02.03 0 0 16566

A Nagyszékely honlapon van "egy kis (650 tonnás) hajó", amelyik "hadianyagot, robbanószert szállított az al Kaidának."

 

Veronka képét elnézve feltűnő hasonlatosságot látik vélni, azaz vélek látni a két hajó között...

 

Persze számos alapvető különbség is van, pl. az első daru-árboc teljesen hiányzik, meg hasonlók.

 

 

 

 

 

Bócman Creative Commons License 2005.02.03 0 0 16565

Bajooooom??????!!!!!!!?????????

 

Nemááá!!!

 

Hun mondtam én bármi rosszat a darvakra?!?!

 

Én, az öreg kaporszakállú darvasmatróz?!?!

 

:-)))

 

Előzmény: skaloz (16551)
Enzo Creative Commons License 2005.02.03 0 0 16564
Nem tudom, Cuki 64 korábban felrakott ide egy képet, amin a Jókai és a - feltételezhetően - mai Balaton egy fotón szerepel, az pedig a 70-es évek. Persze lehet, hogy ez mégsem az a hajó, vagy ha az is, akkor ide-oda került az évek során. Itt a kép
Előzmény: zjakabfi (16563)
zjakabfi Creative Commons License 2005.02.03 0 0 16563
Biztos arra gondol, mert az akkor valóban a Dunakanyarban járt Balaton néven!
Előzmény: Una Vestrum (16562)
Una Vestrum Creative Commons License 2005.02.03 0 0 16562

A 90-es évek elején volt a PRHV-nak egy Balaton nevú egy Rábás személyhajója, sokat volt Budapesti séta járatban a Dunakanyarral együtt. Erről a Balatonról tud valaki valamit?

 

Ha arra gondolsz, amelyik jelenleg is BALATON néven csinál sétajáratokat Balatonfüreden (Vanyolai-cég), Tom-nak biztosan van róla képe a Balatoni hajók honlapon. Arra viszont nem emlékszem, hogy ki tett fel róla képet budapesti korszakából, de tudom, hogy láttam ilyet is.

Előzmény: Ramsau83 (16553)
MALWIN Creative Commons License 2005.02.03 0 0 16561

Én is élvezem az írásait.

Sok hajót említ, mai magyar építésű, sok magyar tengerészről beszél.

Szerintem a hajóregiszterhez érdemes lenne megkeresni, hátha van egy-két fényképe.

Előzmény: skaloz (16548)
brigg Creative Commons License 2005.02.03 0 0 16560
Újpesti tartózkodásomkor, azaz 71-ben láttam még vízretételt! Kiürítették a telelő előtti részt, csak az Adony maradt ( Dallos brigád ) a helyén. A lecsúszó hajó rendesen áttolta az öböl vizét a telelő oldalára. Nem ez volt az utolsó.
Előzmény: guberavera (16554)
Ramsau83 Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16559
Ezek nem MHRT-s szinek. Mikor készült a kép? Akkor még Somogy volt?
Előzmény: guberavera (16558)
guberavera Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16558

Kárpútlásul egy kép a Somogyról:

 

Előzmény: guberavera (16554)
Ramsau83 Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16557
Úszódaruből a legtermékenyebb év az 1984-es volt, abban az évben 32 db készült.
guberavera Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16556
Természetesen összesen 13 abban az évben, de most már abbahagyom ...
Előzmény: guberavera (16555)
guberavera Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16555
Csehszlovákia bocsánat.
Előzmény: guberavera (16554)
guberavera Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16554

Nos utánanéztem, a tények a következők:

1967-ben átadott tengeri áruszállító hajók:

1200 DWT 7db /Imatra, Rapla, Kalmius stb

1650 DWT  2db /Somogy eredetileg finn mr, Hajdúszoboszló eredetileg orosz mr/

1900 DWT 3 db /PetroPrinc stb, az egyik megvan Riversea képtárában, látszik az átfestett név!

1500 DWT 1db/Spartak

összesen 12 db!!!!

A te hajódat (Berezina) 1968-ban adták át!

Folyamtengerjáró utoljára 1966-ban készült Lednice névvel Cseszlovákia számára.

Előzmény: skaloz (16550)
Ramsau83 Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16553

Szerintem nem sántít. Mert a háború után 240 db tengerjáró épült (ebben benne vannak a duna tengerik is). Könnyebb számolás miatt vegyük azt hogy 30 évig volt tengerihajó gyártás, akkor átlagben 8 hajó épült évente. Nem kell lebecsülni az öreg szakikat!

Az utolsó tipus 1970-ben jött ki és még 5 db követte. Igaz lehet Bócman 1973-as infója az utolsóról. Sajnos évenkénti adat nincs a birtokomban.

 

És 84 végéig 665 úszódaru épült Angyalföldön és abból csak 3 készült a háború előtt, vagyis 16,5 évente.

Azért tudtak valamit angyalföldön.

 

És óbudán Csak tólóhajóból épült 280 db

 

A 90-es évek elején volt a PRHV-nak egy Balaton nevú egy Rábás személyhajója, sokat volt Budapesti séta járatban a Dunakanyarral együtt. Erről a Balatonról tud valaki valamit?

Előzmény: skaloz (16550)
smith Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16552
Két éve még itt cibálta fel s alá a sóderos uszályokat a híd melletti sóderrakodóra, de elég ramaty állapotban volt a motorja, mert irdatlan füsttel dolgozott. Utoljára tavaly március 15-én került lencsevégre.
Előzmény: skaloz (16547)
skaloz Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16551

Bócman!

Kifelejtetted Tiszalököt, mert itt is van sólya! Igaz, ma már eléggé lestrapált, de nagyanyám mondása szerint f...gal nem lehet piros tojást festeni.

Amúgy meg mi bajod az úszódaruval? Gyártottunk eleget, most használjuk is! Nem lehet mindent kőkorszaki módon végezni!

 

ps.: ha nem érted az iróniát, komolyan megharagszom!

Előzmény: Bócman (16501)
skaloz Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16550
Rs lnikje alapján 1967-ben Agngyalföldön 4 hajó épült, plusz még egy hajó (Másik link), az már öt, és nincs köztük az a kettő, amiről én írtam. Minden szépet feltételezve az akkori szakemberekről, de nem sokkicsit  hét! tengerjáró hajó egy év alatt egy ekkora cégtől? Esetleg valami más sántít?
Előzmény: Bócman (16518)
skaloz Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16549
Polihisztor - bocs!
Előzmény: skaloz (16548)
skaloz Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16548
Már volt szerencsém Nagyszékely István honlapjához. Hihetetlen a mai időkben egy ilyen polohisztor!
Előzmény: MALWIN (16528)
skaloz Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16547
Ha Kiss kapitány hajóját kérdezed, akkor a válaszom NEM, mert még a nyolcvanas évek elején átkerült a Középdunántúli vízügyhöz, ahol átalakíttatták vontató-jégtörőnek (ne kérdezd hol, és ki csinálta, mert nem dicsekszem vele). Miután a Balatonon nem tudták használni (a hosszirányú stabilitással voltak gondok, mint utólag kiderült), valamikor eladták. Legutolsó információm a paksi komp tulajdonosától volt, hogy náluk a Margit, bizonyos adatokat, részletrajzokat el is küldtünk nekik. De ennek már jópár éve, jelenlegi állapotáról no info.
Előzmény: brigg (16505)
peye Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16546

Bocsi, de nehezen kötöm még a nick neveket a valósághoz.

Lassan majd megszokom.

Előzmény: kuhrner (16544)
kuhrner Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16545
Igen, jobb gép, biztos már sokat ittam ma a vacsora mellé.
Előzmény: peye (16543)
kuhrner Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16544

Most mondhatnék valami jópofát, de az az igazság, hogy dumáltunk a helyszínen, előtte pedig láttalak többször az AM-en. Pl. a 2004-es flottillanapon te futottál ki koszorúzni, ha jól emlékszem...

Meg szoktam néha kijárni a kikötőbe Rezső bá', és még több kedves ismerős kapcsán, illetve naszádügyileg.

Előzmény: peye (16542)
peye Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16543
Ja, a jobb gép, mert szemben állsz, és ez nem a Tigris!!
Előzmény: peye (16542)
peye Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16542
Vajon hogy jöttél rá?????????
Előzmény: kuhrner (16541)
kuhrner Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16541

Tudom!

 

4. fotó, bal gép mellett...

Előzmény: peye (16539)
kuhrner Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16540

OK. Én is a koromra szoktam hivatkozni, mivel én is 40 felett vagyok...

Ha hadihajó ügyben írsz, légyszi gyere át majd az "aknásznaszád" topicra, mert itt előbb-utóbb meg"off"olják a naszád és AM rajongókat.

 

Üdv, Attila

Előzmény: peye (16538)
peye Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16539

Nagyon szívesen elfogadom!

Csak meg ne mánjátok!?

kuhner!

a Bányász fotin megtalálsz, ha fél oldalról is.

 

Előzmény: kuhrner (16537)
peye Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16538

Kössz!

Boccs!

Tényleg hülyülök,de ez az én koromban, és multammal érthető, talán.

Előzmény: kuhrner (16537)
kuhrner Creative Commons License 2005.02.02 0 0 16537

Kedves Peye!

 

Bocs,félreértettük egymást!

A szám a naszádom volt honvédségi száma, amit a tavalyi árverésen sikerült vennem. Az "aknásznaszád" topicon eleinte a hajók számáról ismertük meg egymást, később persze már néven neveztük egymást sőt jó barátságok is születtek.

 

A hétvégi társaság közül többen a 014-es naszád tulajdonosai, egyém a 023-as, és van még néhány a környéken ( Budapesten ) akikkel tartjuk a kapcsolatot.

 

Amúgy a számom : 06-30-200-3332  --> Kührner Attila

 

Üdvözlettel: Attila

Előzmény: peye (16535)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!