Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.29 0 0 35305

Aristonnál :

24kW:        30kW:            35kW:

ΔT=25 °C  14,6l/perc    16,8l/perc       19,3l/perc     tehát télen kb.  5 fokos vizet  30 fokra

 

ΔT=35 °C   10,4           12,0                13,8              télen kb.  5 fokos vizet  40 fokra

 

Ez nem segít a problémádon.

Szerintem cirkulációs csövezés   --gazdaságtalan

Vagy csapoló(k)hoz közel egy tartály  indirekt, vagy rétegtárolósként.

 

 

Előzmény: -roy- (35302)
nihill01 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 35304

100% fölötti hatásfok nincs, vagy ha mégis, ott más a viszonyítási alap.

Ezekkel a számokkal nem összehasonlítható a két kazán.

Előzmény: sequelguru (35301)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.29 0 0 35303
Előzmény: sequelguru (35301)
-roy- Creative Commons License 2019.11.29 0 0 35302

Sziasztok!

 

Kombikazáncsere előtt állok, mostani gyenge pontja a rendszernek hogy a fürdőkád messze van, és a téli időszakban lassan melegíti fel a vizet, illetve nem is tud olyan magas vízhőfokot produkálni a csapnál mint nyáron. T30=10,82 HMV hozam

Kérdésem: Ha magasabb HMV hozammal bíró készüléket választok, akkor hamarabb felmelegszik-e a víz a kádnál, illetve magasabb lesz-e a vízhőmérséklet?

Jelenleg tudok úgy játszani a vízhőfokkal hogy kicsit zárok a melegvíz csapon, így lassabban jön de legalább forró a víz. Nem fontos hogy gyorsan teljen meg a kád, csak legalább legyen kellő hőmérsékletű, hogy ne keljen feleslegesen kifolyatnom plussz vízmennyiséget amíg felmelegszik.

sequelguru Creative Commons License 2019.11.29 0 0 35301

Sziasztok,

 

segítsetek, mert valamit nem értek.

 

Két kazánt néztem ki - Immergas TT 21, illetve Ariston Genus One 24. Fontos szempont volt, hogy jól le tudjanak modulálni.

 

Padlófűtés lesz, az egész háznak kb 7kW hőigény -15 fokon.

 

A két kazán között irtó nagy határfok különbséget látok az adatlapon az alacsony előremenőnél:

 

                     

Immergas: Hatásfok minimális terhelésnél (40/30°C): 109.1

                 Hatásfok teljes terhelésnél (40/30°C): 104.6

 

Ariston:

                 Hatásfok minimumon Hi/Hs: 91.1 / 82%
                 Hatásfok 30%-on 30 fokon Hi/Hs: 91.1 / 82%

 

ez akárhogy is nézem, elég tetemes különbség. Ráadásul az Ariston részterhelésen sokkal rosszabb hatásfokú, mint teljes terhelésen.

Az éves hatásfok az gyakorlatilag ugyanannyinak van megadva (93%).

 

Hol van a kutya elésva?

 

Köszönöm!

Keeper83 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 35300

Azt senki sem kérdőjelezte meg, amit írsz!

A korábbi diskurzus onnan indult, hogy egy HMV tartályon (minimum) 4 csőcsatlakozás vagyon és ebből 2 db - több gyártónál is - belülről zománcos:

- a fűtési csőkígyő valóban nem szokott zománcos lenni csak KÍVÜLRŐL, ahol érintkezik a HMV-vel

- azonban ott a másik 2 kis rövidke csőcsonk, ami benyúlik a tartályba (hideg víz be, meleg víz elvét), amelyek rövidek ugyan, de zománcos a belsejük IS, mert ezek belső oldala is érintkeznek a HMV-vel közvetlenül

 

Erre írta egy korábbi hozzászóló, hogy nem illik síkra köszörülni a belülről zománcozott csőcsonk végét.

 

Ne, ehhez képest totál félrement ez a diskurzus és már senki nem az eredeti felvetésről beszél.

Előzmény: PetiCsokvaomány (35293)
Sony Black Creative Commons License 2019.11.29 0 0 35299

A mérés kérdést nem tudom értelmezni.

Minden HMV tárolót max 2 évente karban kell tartani! Ahol keményebb a víz ott évente.

Ez abból áll, hogy víz leereszt, tartályt szétszed, vízkő kilapátol, anód és a tömítés csere...

Anód 2 évente általában el is fogy.

Előzmény: pro55 (35291)
Sony Black Creative Commons License 2019.11.29 0 0 35298

Eddig is erről beszéltem. :) Most akkor nem értem te miről beszélsz?

 

Előzmény: PetiCsokvaomány (35293)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.29 0 0 35297

Esetleg volna vmi, ötlet ,javaslat? köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (35290)
t.zsolti Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35296

ok ok, de én drain back rendszerű napkollektorhoz használom, és ugye ha nem üzemel akkor a csőkígyóban nincs folyadék. Ezért az elején valószínűleg be is rozsdált, később raktam bele egy kis g12 fagyállót és azóta minimális az iszap ( bár nem szoktam ürítgetni , de a kis tartályon 1/2" -os a csonk és ki kéne cserélni nagyobbra mert kinyírja a szivattyút ))

Előzmény: PetiCsokvaomány (35293)
nixon70 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35295

Amúgy van amelyikben nincs........

Előzmény: hombrecito123 (35286)
nixon70 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35294

Belenéztél felülről?

Előzmény: hombrecito123 (35286)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35293

A  csőkígyó belső oldala egy légtér a fűtésrendszerrel, a külső oldala pedig az ivóvíz rendszerrel. Tehát semmi nem indokolja, hogy belül zománcos legyen, kívül viszont igen. :)

Előzmény: t.zsolti (35287)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35292

Unical kon a tipusa.Nem gondoltam,hogy van jelentősége:)

Előzmény: Törölt nick (35290)
pro55 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35291

Sziasztok!

 

Látom az indirekt hmv tartályok körül némi vita bontakozott ki. Erről jutott eszembe a 2-3 éve vásárolt Concept Rondo100-as tartályomon ott díszeleg egy felragasztott papír táblázatocska, ami arra enged következtetni, hogy valami időszakos vizsgálatra gondoltak az alkotók. 

Szerintetek kell ilyen?

 

Villanybojlereket se méregette tudtommal senki. Anódfogyás? Hogy mérem?

 

Köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35290

Kazát tipusát is írd le! ;-)

Előzmény: Törölt nick (35288)
sabrinho Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35289

Nagyon messzire kanyarodtunk... Nem, tekergetem, nem azért tekergetem, csak rá kívántam mutatni, hogy primitívnek tartom. Nem egy típust, a működési elv alapján mindet. De hagyjuk, felesleges.

Előzmény: smith (35285)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35288

T. szakértők/szakik

Véleményeteket kérném a következő fűtési rendszert illetően,hogy szerintetek ez jó e ,nem e,kéne vmin változtatni.

Adott egy kondis kazán ami egy régi fűtési rendszerbe lett illesztve, hőcserélővel(Kn3) leválasztva.(ellenáramban)

Minden hőfokot tudok mérni,merülőhüvelyes hőmérőkkel.A kazán szakaszos üzemben megy tehát nem 0-24.  Alkalmanként 2-4 órás időtartamot. Időjáráskövető a kazán,tehát a kinti hőfok függvényében változik az előremenő hőfok.Az megfigyelhető,hogy a primer körön az előremenő és visszatérő közötti  delta t 7-12 fok között változik pl 55 előre és 45 vissza. Ekkor a szekunder kör a következőképpen alakul : ott delta t 3-5 fok a különbség ilyenkor azaz példánknál maradva (prim 55/45) a szek. hőmérsékletek (45-47 előre és 40-42 vissza)

 

Azaz az is megfigyelhető,hogy nagyjából  1-2 fokos különbséggel a prim visszatérő megegyezik a szek előremenővel. Ez normális így? Illetőleg itt jön egy (probléma?) ,hogy az időjáráskövető rendszer pl azt mondja a kazánnak,hogy most 55 fokos előremenővel menjen,de ilyenkor a szek.kör csak 45-47 fokos előremenővel fog menni,azaz a hőleadókhoz nem az 55 fokos víz jut el,hanem csak a 45-47 fokos. Így olyan mintha semmi értelme nem lenne az időjáráskövetésnek.

Viszont ezek a kialakuló hőfokok a kn3 szerkezeti kiépítésének köszönhetőek,? mivel ugye ez nem egy lemezes hőcserélő.és a két oldal alapból más (ellenállású,térfogatáramú) Viszont pont ezért lett ez beépítve mert itt a köpenyoldal akkora keresztmetszetű,hogy soha nem fog eldugulni a koszos régi rendszer koszaitól.

Szóval szerintetek ez így JÓ/ROSSZ ,kéne vmin változtatni?

 

t.zsolti Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35287

Okc 200 ntr/z tartaly belulrol zomancos, a csokigyo belso feltehetoen nem mert rozsdas viz jott belole. De ezert le nem veszem mert a csatlakozok hatul vannak. 

Előzmény: PetiCsokvaomány (35266)
hombrecito123 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 35286

Köszönöm. Létezhet az, hogy nincs kiegyenlítö tartály? Azt hittem, ez alap.

Pár éve itt járt szakik azt állították, hogy felfújták a membránját, akkor átvertek volna?

Előzmény: nixon70 (35101)
smith Creative Commons License 2019.11.27 0 0 35285

Ha nincs szobatermosztát, akkor egyszer beállítod a fejeket és onnantól annyi lesz a szoba (azon pontján) a hőmérséklet. Ha benapozás éri, akkor majd zárás felé megy a termofej, ha szélfútta, akkor meg nyitásba. Nem ez a cél? Mert a termofej pont ezt tudja. A kazán majd lekapcsol, ha már sehová se kell a fűtés, de ez most is így van.
Te most azért tekergeted a fejeket, mert nem vagy elégedett a visszaállási pontosságukkal? Akkor cseréld le a fejeket.

Előzmény: sabrinho (35284)
sabrinho Creative Commons License 2019.11.27 0 0 35284

Nem csak programkapcsoló, mert hőmérsékletre is kell kapcsolni, nem csak időre. Olyan a benapozása, szélnek kitettsége, egyebe a háznak (és a két szint zárt lépcsőházzal szeparált is), hogy nem mindig egyértelműen ugyanaz a helyiség a leghidegebb. 

 

Nem csak az eltekerés a baj, hanem a beállítás is. Hetek, mire minden szobát végigjárok, kicsit tekerek, megvárom míg fűt, ha sok/kevés megint tekerek, stb. Digitálisokon belőném a programot, oszt' jóéjt... Amúgy is az okosotthoné a jövő :)

Előzmény: smith (35283)
smith Creative Commons License 2019.11.27 0 0 35283

Ebben az elrendezésben a két szobatermosztát lényegileg csak időkapcsoló? Akkor miért programkapcsolót használsz helyettük, ami tényleg csak elindítja a kazánt a kíván órában és leállítja amikor nem kell, de nem okoskodik bele a hőmérsékletbe, mert azt a termofejek majd megoldják? Amúgy van olyan termofej is, amit bolondbiztosra lehet rögzíteni eltekerés ellen.

Előzmény: sabrinho (35268)
sabrinho Creative Commons License 2019.11.27 0 0 35282

Tulajdonképpen ez van most is, csak két termosztáttal, mivel a két szint el van egymástól szeparálva. Jól is működ(ne), nem ezzel van a baj, hanem azzal, hogy ezekkel a sz@r analóg termofejekkel képtelenség mondjuk pont 21,5-öt belőni. Vagy annyit kellene hozzá játzsani, ami az én türelmemnek sok. Ez a hiba meg ugye akkor is fennáll, ha egy termosztát van és a többi radiátort ugyanúgy az analóg termofejek vezérlik. 

Előzmény: ice device (35280)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.27 0 0 35281

Csak merthogy hezitálni látszódsz... :-)

nem mindegy hogy 13000 vagy  max 500 Ft.

(35kW-ig  1kOmm  felette 12kOhm)

 

 

 

Előzmény: gazaa (35272)
ice device Creative Commons License 2019.11.27 0 0 35280

Értem.

Olyan megoldás, hogy a leghidegebb vagy leggyorsabban kihülő helyiségbe egy termosztát,  termofej nélkül, a többi helyiségbe meg fogná a hőt a termofej? 

Előzmény: sabrinho (35279)
sabrinho Creative Commons License 2019.11.27 0 0 35279

Mondom, nincs ilyen. Az ágak nem szintenként vannak külön választva, hanem elhelyezkedésük szerint. Tehát pl. az északi falon található két alsó és két emeleti radiátor egy ág, falban vezetve. 

 

De nem is okoz nagy problémát, a sima termosztátokkal is be lehet lőni, csak nem tetszik, hogy nem lehet elég precízen ezt megtenni, kb. +/- 1 C a "pontosság". De anyagilag nem oszt, nem szoroz, inkább csak idegesít, ezért gondolkodom néha a Honeywell okoseszközök bevetésén...

Előzmény: ice device (35275)
gazaa Creative Commons License 2019.11.27 0 0 35278

Nem mindenképp, csak ha van értelme. kb. 180000 Ft többletköltség lenne.

Előzmény: Dexter810323 (35276)
similis Creative Commons License 2019.11.27 0 0 35277

Nem tudom ez a megfelelő topik, kazáncsere előtt állok, mely valószínűleg kémény átalakítássa/kialakítással/béleléssel is együtt jár, szükségem lenne egy olyan cégre mely kompletten megtervezi, engedélyezteti, kivitelezi ezt, és jó munkát végez. (Budapesten)

Esetleg tudna valaki javasolni?

Dexter810323 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 35276

Mindenképpen szeretnéd 2 termosztáttal külön bontani a házat?

Előzmény: gazaa (35272)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!