Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Kombikazáncsere előtt állok, mostani gyenge pontja a rendszernek hogy a fürdőkád messze van, és a téli időszakban lassan melegíti fel a vizet, illetve nem is tud olyan magas vízhőfokot produkálni a csapnál mint nyáron. T30=10,82 HMV hozam
Kérdésem: Ha magasabb HMV hozammal bíró készüléket választok, akkor hamarabb felmelegszik-e a víz a kádnál, illetve magasabb lesz-e a vízhőmérséklet?
Jelenleg tudok úgy játszani a vízhőfokkal hogy kicsit zárok a melegvíz csapon, így lassabban jön de legalább forró a víz. Nem fontos hogy gyorsan teljen meg a kád, csak legalább legyen kellő hőmérsékletű, hogy ne keljen feleslegesen kifolyatnom plussz vízmennyiséget amíg felmelegszik.
A korábbi diskurzus onnan indult, hogy egy HMV tartályon (minimum) 4 csőcsatlakozás vagyon és ebből 2 db - több gyártónál is - belülről zománcos:
- a fűtési csőkígyő valóban nem szokott zománcos lenni csak KÍVÜLRŐL, ahol érintkezik a HMV-vel
- azonban ott a másik 2 kis rövidke csőcsonk, ami benyúlik a tartályba (hideg víz be, meleg víz elvét), amelyek rövidek ugyan, de zománcos a belsejük IS, mert ezek belső oldala is érintkeznek a HMV-vel közvetlenül
Erre írta egy korábbi hozzászóló, hogy nem illik síkra köszörülni a belülről zománcozott csőcsonk végét.
Ne, ehhez képest totál félrement ez a diskurzus és már senki nem az eredeti felvetésről beszél.
ok ok, de én drain back rendszerű napkollektorhoz használom, és ugye ha nem üzemel akkor a csőkígyóban nincs folyadék. Ezért az elején valószínűleg be is rozsdált, később raktam bele egy kis g12 fagyállót és azóta minimális az iszap ( bár nem szoktam ürítgetni , de a kis tartályon 1/2" -os a csonk és ki kéne cserélni nagyobbra mert kinyírja a szivattyút ))
A csőkígyó belső oldala egy légtér a fűtésrendszerrel, a külső oldala pedig az ivóvíz rendszerrel. Tehát semmi nem indokolja, hogy belül zománcos legyen, kívül viszont igen. :)
Látom az indirekt hmv tartályok körül némi vita bontakozott ki. Erről jutott eszembe a 2-3 éve vásárolt Concept Rondo100-as tartályomon ott díszeleg egy felragasztott papír táblázatocska, ami arra enged következtetni, hogy valami időszakos vizsgálatra gondoltak az alkotók.
Szerintetek kell ilyen?
Villanybojlereket se méregette tudtommal senki. Anódfogyás? Hogy mérem?
Nagyon messzire kanyarodtunk... Nem, tekergetem, nem azért tekergetem, csak rá kívántam mutatni, hogy primitívnek tartom. Nem egy típust, a működési elv alapján mindet. De hagyjuk, felesleges.
Véleményeteket kérném a következő fűtési rendszert illetően,hogy szerintetek ez jó e ,nem e,kéne vmin változtatni.
Adott egy kondis kazán ami egy régi fűtési rendszerbe lett illesztve, hőcserélővel(Kn3) leválasztva.(ellenáramban)
Minden hőfokot tudok mérni,merülőhüvelyes hőmérőkkel.A kazán szakaszos üzemben megy tehát nem 0-24. Alkalmanként 2-4 órás időtartamot. Időjáráskövető a kazán,tehát a kinti hőfok függvényében változik az előremenő hőfok.Az megfigyelhető,hogy a primer körön az előremenő és visszatérő közötti delta t 7-12 fok között változik pl 55 előre és 45 vissza. Ekkor a szekunder kör a következőképpen alakul : ott delta t 3-5 fok a különbség ilyenkor azaz példánknál maradva (prim 55/45) a szek. hőmérsékletek (45-47 előre és 40-42 vissza)
Azaz az is megfigyelhető,hogy nagyjából 1-2 fokos különbséggel a prim visszatérő megegyezik a szek előremenővel. Ez normális így? Illetőleg itt jön egy (probléma?) ,hogy az időjáráskövető rendszer pl azt mondja a kazánnak,hogy most 55 fokos előremenővel menjen,de ilyenkor a szek.kör csak 45-47 fokos előremenővel fog menni,azaz a hőleadókhoz nem az 55 fokos víz jut el,hanem csak a 45-47 fokos. Így olyan mintha semmi értelme nem lenne az időjáráskövetésnek.
Viszont ezek a kialakuló hőfokok a kn3 szerkezeti kiépítésének köszönhetőek,? mivel ugye ez nem egy lemezes hőcserélő.és a két oldal alapból más (ellenállású,térfogatáramú) Viszont pont ezért lett ez beépítve mert itt a köpenyoldal akkora keresztmetszetű,hogy soha nem fog eldugulni a koszos régi rendszer koszaitól.
Szóval szerintetek ez így JÓ/ROSSZ ,kéne vmin változtatni?
Okc 200 ntr/z tartaly belulrol zomancos, a csokigyo belso feltehetoen nem mert rozsdas viz jott belole. De ezert le nem veszem mert a csatlakozok hatul vannak.
Ha nincs szobatermosztát, akkor egyszer beállítod a fejeket és onnantól annyi lesz a szoba (azon pontján) a hőmérséklet. Ha benapozás éri, akkor majd zárás felé megy a termofej, ha szélfútta, akkor meg nyitásba. Nem ez a cél? Mert a termofej pont ezt tudja. A kazán majd lekapcsol, ha már sehová se kell a fűtés, de ez most is így van. Te most azért tekergeted a fejeket, mert nem vagy elégedett a visszaállási pontosságukkal? Akkor cseréld le a fejeket.
Nem csak programkapcsoló, mert hőmérsékletre is kell kapcsolni, nem csak időre. Olyan a benapozása, szélnek kitettsége, egyebe a háznak (és a két szint zárt lépcsőházzal szeparált is), hogy nem mindig egyértelműen ugyanaz a helyiség a leghidegebb.
Nem csak az eltekerés a baj, hanem a beállítás is. Hetek, mire minden szobát végigjárok, kicsit tekerek, megvárom míg fűt, ha sok/kevés megint tekerek, stb. Digitálisokon belőném a programot, oszt' jóéjt... Amúgy is az okosotthoné a jövő :)
Ebben az elrendezésben a két szobatermosztát lényegileg csak időkapcsoló? Akkor miért programkapcsolót használsz helyettük, ami tényleg csak elindítja a kazánt a kíván órában és leállítja amikor nem kell, de nem okoskodik bele a hőmérsékletbe, mert azt a termofejek majd megoldják? Amúgy van olyan termofej is, amit bolondbiztosra lehet rögzíteni eltekerés ellen.
Tulajdonképpen ez van most is, csak két termosztáttal, mivel a két szint el van egymástól szeparálva. Jól is működ(ne), nem ezzel van a baj, hanem azzal, hogy ezekkel a sz@r analóg termofejekkel képtelenség mondjuk pont 21,5-öt belőni. Vagy annyit kellene hozzá játzsani, ami az én türelmemnek sok. Ez a hiba meg ugye akkor is fennáll, ha egy termosztát van és a többi radiátort ugyanúgy az analóg termofejek vezérlik.
Olyan megoldás, hogy a leghidegebb vagy leggyorsabban kihülő helyiségbe egy termosztát, termofej nélkül, a többi helyiségbe meg fogná a hőt a termofej?
Mondom, nincs ilyen. Az ágak nem szintenként vannak külön választva, hanem elhelyezkedésük szerint. Tehát pl. az északi falon található két alsó és két emeleti radiátor egy ág, falban vezetve.
De nem is okoz nagy problémát, a sima termosztátokkal is be lehet lőni, csak nem tetszik, hogy nem lehet elég precízen ezt megtenni, kb. +/- 1 C a "pontosság". De anyagilag nem oszt, nem szoroz, inkább csak idegesít, ezért gondolkodom néha a Honeywell okoseszközök bevetésén...
Nem tudom ez a megfelelő topik, kazáncsere előtt állok, mely valószínűleg kémény átalakítássa/kialakítással/béleléssel is együtt jár, szükségem lenne egy olyan cégre mely kompletten megtervezi, engedélyezteti, kivitelezi ezt, és jó munkát végez. (Budapesten)