Az eladó jól magyarázta meg az autója "gyengébb" oldalát Soknak sok az a km, de bevalotta és mindjárt
hozzá tette ez nem olyan nagy gond... részben igaza volt
Szerintem ha bemész egy olyan műhelybe ahol motorokat is újítanak fel meg tudják azt erősítenin hogy a mai
motoroknál (benzin, diesel) nem a kopás a szűk keresztmetszet. Már jó ideje tudnak nagy biztonsággal olyan
hengereket, hüvelyeket viszonylag olcsón előállítani ami alá tudja támasztani "barátunk" állítását.
Csak hogy más is van abban a motorban... és nagyon nem mindegy hogyan jön össze az sok,sok km
Ha München-Debrecen minden héten 2x az érezhetően nem olyan mint Budaörs-Pécel naponta 40x..
És ez az amitől sokan elbizonytalanodnak (már ha átlátja ezt).
Ha utánna járnál, hogy ezekhez a motorokhoz milyen alkatrészt rendeltek konszern szinten biztosan a sor végén lenne a kopás miatt cserélt alkatrészek száma... Na de ha a költségek szerint rendeznéd ugyan ezt a listát akkor is!!
Szerintem ha kizárod azt a kevés esetet amik nem átlagos használat (München-Debrecen) akkor azt lehet mondani
hogy az már sokat futott motor, és ami többet megy az ugye már jobban közelíti élettartatama végéhez.
Szerintem ha vásárol ma valaki egy autót, az állapotot vásárol. Tud meg mire használta miből jött össze a km döntő része és
az legyen a mérlegelés alapja néha a 100e km rosszabb mint a 200e km, na de nem ez a gyakori....
Most jutott eszembe....valami érdekes. Ültem még a nyáron egy 407 es kupéban 2.7es dízel volt. Akkor még a benzines C5 volt meg és akkor akartam lecserélni, 407 re. Vagy sedanra vagy coupera. Elmentem megnézni üllőre a frdéi béni kereskedésbe. A tulajé volt a taliga.. Nagyon szép színe volt ez az aranybarna metál, belül fekete bőrrel 6 gangos ótomata váltoval. Navigáció nélkül, de színes kis kijelzővel az nagyon tetszett. Még most is nagyon tetszik. Még mielőtt beültem volna, körbejártuk, beszélgetünk, mi-hogy, miért, minek, miértnem stb. Aztán eljött a bizonyos kérdés hogy ééés mennyi kilóméter van az autóban, hát 262 ezer valamennyi...Nah akkor, azt hittem összesek a 30 fokban, mert rohadt meleg volt. Hát akkor ment el tőle a kedvem, hogy ilyen sok kilóméter van benne. Ezt mondtam is neki, hogy az marhasok, látta is rajtam, hogy nem tetszik amit hallok és látok és ennyiért így is ez az ára amennyi most is mert azóta sem adta el... Meg hogy elég kiábrándító így hogy ennyi van benne... DE mondta, hogy áááá az l.f.sz.,mert ogy a boxerek, meg jumperek 5-6 százezer kilómétereinél, amit odavisznek hackelni, mert lóg a bele vagy akármilye, a 2.0, és a 2.2 hdi motorkban "szinte" nem is mérnek semmi kopást a dugattyú és a hengerfal között, szóval "mintha új lenne"...Brand new.... De mondja hogy volt olyan vas amit millió kilóméter fölött vittek be és az is jó volt.
Nah hogy ebből mi igaz meg mi nem, ezt nem tudom, de mostmar nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyi kilóméternél kezd el nagyon kopottá válni az motorja a HDi motorok. ??? Sajnos, vagy nem sajnos nem azt vettem meg végül, hanem egy 2.0 HDI 2004 es ezüstmetál sedan 407 est, sportlinet. Nem bántam meg, de lehet következőre, nemsokára remélhetőleg már egy frissebb coupet vennék, 2.7 dízel motorral automata váltóval.. mert abból sokvan... , de a benzines örülnék a legjobban automata váltóval.
Sziasztok! Ma ez a "csodás" meglepetés ért! Honnan folyhatott oda víz? Úgy vélem nem túl mókás helyen csordogál! Mögötte tud egy kis galibát okozni... Járt már így valaki?
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy véletlenül valaki nem tud motorvezérlő elektronikát szeretett kis autonkhoz?:) automata 2.0hdi. kaptam sorozatszámot is de azokat majd akkor írnám le ha tud valaki bármi konkrétat mondani.
Úgy alakult, hogy tegnap lecseréltem a 407SW-t (2.0 HDi, 2005) egy Citroen C5 kombira (2008).
A PUG-ot 3 évig használtam, 65ekm-t mentünk vele, az átlagos fogyasztása (nem a computer kijelzése, hanem a tankolt mennyiség alapján): 7,54 literre jött ki. (Csak érdekességként: 1.856.368,- Ft-ért tankoltunk bele gázolajat!!!)
Kívánok nektek további baleset- és hibamentes kilométereket.
Köszönöm a kérdéseimre adott segítő válaszokat, és külön köszönöm Zoolan65 Márkatárs törődését az autómmal!
Az enyem mar a 140 lovas verzio, es en is ha normalissan megyek akkor 8 liter vegyesben, hosszi tavon meleg motorral meg 6,5 ir a szamitogepe. Ebben a hidegekben sokat elvisz az automata szivato.