Nekem egyelőre csak az egyik Ligieremben ereszt a gyári hűtő , de az réz , úgyhogy javítható . Ha komolyabb lenne a baj akkor nem tudom melyik megoldást választanám -- több mindentől függ .
Ez a hűtő sokkal kulturáltabban van beépítve, mint amit én láttam. Nem tudom mennyibe kerülhet manapság egy betét csere, de ha 10-15e-nél nem kerül többe, mint egy bontott hűtő, akkor én nem kínlódnék az átalakítással. De ha van otthon egy felesleges hűtő, vagy minden pénz számít, akkor be lehet vállalni...
Az ezres swift hűtője hasonlóan picike mint a gyári jdm hűtő. Anno agyaltam hogy lehajítom a fix ventilátort a motorról és berakok egy swift hűtőt elektromos ventivel együtt. Jobb lenne télen a fűtés, hamarabb melegedne a motor.
A csövek máshol voltak, de nem volt lehetetlen a küldetés. És 5eft a bontóban.
Láttam már valamilyen autó hűtőjét Aixamban, de elég csálén állt, a csőcsatlakozások teljesen máshol vannak, szerintem nem érdemes vele kínlódni.
Bandi Aixamjében is valami idegenlégiós van , így vette már . Az előző tulaj mintha Ladát mondott volna . Mivel az a hűtő lényegese nagyobb mint az eredeti , ezért még kevésbé fér el mögötte a tűzfalon az akksi . De tekintve a telep már az előző gazdájánál hátravándorolt a csomagtartóba így ennek nincs jelentősége .
Az első variátor átalakításnál én is bronzból csináltam a perselyt, de mivel elég drága, később alumíniummal helyettesítettem, a célnak az is megfelel.
A hűtőt arany árban mérik, bőven 100e felett volt, amikor utoljára kérdeztem, 70e-ért lett volna valami utángyártott, de azt is sokallottam. Végül elvittem egy debreceni hűtő javító kisiparoshoz a szétrohadt alu hűtőt, Ő elővett egy katalógust, kikereste belőle az Aixam hűtő cikkszámát, telefonált egyet, és másnapra hozta a posta az új réz betétet. A régi hűtőről leszedte a szaki a műanyag "kupakokat", ráragasztotta az új réz betétre, és 20e Ft-ért lett egy vadi új hűtőm. Szerintem a réz még tartósabb is, mint az alu...
Láttam már valamilyen autó hűtőjét Aixamban, de elég csálén állt, a csőcsatlakozások teljesen máshol vannak, szerintem nem érdemes vele kínlódni.
külföldi okmányokkal rendelkezik, ezt nálunk hogy lehetne honosítani illetve mennyi pénzbe kerülne kb?
Ha nem változtak a tavalyi illetékek akkor olyan 55 max. 60 ezer Ft a rendszámozás költsége : műszaki rész + regadó + forgalmi és rendszám .
Akinek nem titkos a fórumon az imélcíme annak el szoktam küldeni egy erre vonatkozó leírást .
Ami a két kocsit illeti : az 500-asnak nagyobb a nyomtávja 8 cm-rel , és hosszabb a tengelytávja 25 cm-rel , értelemszerűen ennyivel hosszabb maga a jármű ; a plusz hossz a csomagtérben jelenik meg .
Mivel én csomagtartó-párti vagyok ezért -- ha egyéb különbség nincs köztük -- mindenképpen azt venném meg . A nagyobb és stabilabb futómű okán az úttartása is jobb , de kevésbé fordulékony , ez szűk belvárosi használatnál hátrány lehet .
Az 500-ason alufelni van .
A hírdetésben szereplő km adatokat tájékoztató jellegűnek kell tekinteni és csak hozzávetőlegesen elfogadni . Hogy egy mopedautóval évente csak másfélezer km-t mentek , vagyis havi bő 100 , napi 4-5 km-t mentek Ausztriában ... Hmm...
Köszi a tippet a féklámpa gombára! Vettem Wartburg/trabant -hoz valót, átgyalutam a menetet és egy kilágyított rézalátétet raktam alá. A variátorom is szét volt kopva. Megcsináltuk a leírás szerint (köszi a leírást), bronzból esztergáltuk a perselyeket a pirmer és a szekunder részbe is. Nem tudom mennyivel lesz jobb mint az alumínium. A hűtőm is szivárog kicsit. Mennyire macerás a suzuki hűtőt beleépíteni?
Sziasztok! http://www.hasznaltauto.hu/auto/aixam/500.4/aixam_500.4-9193306 véleményt szeretnék kérni erről a járműről tőletek,így képeke alapján milyen lehet? azt írják forgalomból ideiglenesen kivont külföldi okmányokkal rendelkezik, ezt nálunk hogy lehetne honosítani illetve mennyi pénzbe kerülne kb? előre is köszi :)
Titánból már ma is tudnak nyomtatni, de azt halandó ember meg nem fizeti...
De 20 éve még a lézervágás is űrtechnika volt, ma meg már Debrecenben is lehet több helyen is acél lemezt vágatni. Van hogy bemegy valaki a lézervágós céghez, visz egy kartonpapírt, hogy ilyet kellene kivágni vasból, és még azt is megcsinálják. De a legjobb sztori az volt, amikor egy traktoros vitt egy fényképet, és azon mutogatta a műszaki igazgatónak, hogy van ott egy vaslemez az ekén, azt kellene kivágni..:)
A fogaskerék gyártás könnyebb feladat itt nálunk, 1-2 darabos megrendelést is megcsináltak már nekem, pedig nem egy kis cég...
Az a helyzet, hogy a boltosoknak van kedvezményük a beszállítóknál és a szállítási költség is eloszlik, mert egyszerre több mindent rendelnek. Így tudják annyiért adni az árut, mintha a felhasználó szállítási költség nélkül kapná meg.
Mondjuk nekem hála Istennek, nem kell variátor javítással foglalkozni, mert nincs olyan járművem. És most már ki is jelentem, hogy nem is lesz. Egyre rámozdultam, de olyan állapotba volt, hogy el ment a kedvem az egész négykerekű mopedautótól. Utána volt itt Baján is egy eladó, amit ugyan annyiért árultak. És tudom, hogy az sokkal jobb állapotban volt mint amit néztem, mert ismerem akié volt és azzal lehetett volna mindjárt közlekedni. De nem mozdultam rá mert torkig vagyok az egésszel.
Visszatérve az eredeti témára, amire akartam válaszolni. Nincs gondom, ha esztergálni kell valamit, mert itt a faluba van 2 esztergályos is akiről tudom, hogy van otthon gépe. Az egyik egy volt munkatársam, a másik pedig az unokám.
Én se a Gimex-szel kapcsolódtam közvetlenül . Itt a csapágyboltban leadtam a rendelést és meghozták . Lehet spóroltam volna 1-2 ezer Ft-ot , de nekem ennyit megért , máskor is lehet valami gondom amikor jó , ha a boltosok intéznek ezt-azt .
Éppen ma jött meg B.Cs. JDM-jének a variátora , de nem talált itthon a postás .
Az ilyen apró kisműhelyek eltűnése valóban aggasztó . Egyrészt talán nem éri meg ilyesmire vállalkozást alapítani a magas közterhek miatt . Az esztergályossal nincs baj mert relatíve fiatal ember , de a fogaskerékgyártó-marós már problémásabb , gyanúm szerint közelebb lehet a 80-hoz mint a 70-hez . Az efféle iparág kihalásos alapon szűnik meg , pedig egyetlen ember 100 km-en belül aki tud fogaskereket gyártani . Nyugdíj mellett nyilván megéri neki ezzel foglalkozni -- gondolom ki se bírná tétlenül -- de ki fogja átvenni az ipart ? Valószínűleg egy pályakezdő forgácsoló nem tudná kitermelni a műhely ( szerszámok és gépek ) megvásárlásának a költségét.
Mert vélelmezem , hogy fogaskereket nem fogunk egyhamar nyomtatni a váltóba .
Még szerencse, hogy Te be tudod vállalni a variátorok átalakítását, mert az én esztergályosom sajnos abbahagyta a munkát. Lassan eltűnnek a kis garázs műhelyek itt mifelénk is, nagyobb cégekhez meg nem lehet ilyen munkákat vinni. Pár éve a budapesti ismerőseim még velem csináltatták a kisebb-nagyobb forgácsoló munkákat, de már lassan én is csak CNC-vel tudok dolgoztatni.
Abban bízok, hogy a 3D nyomtatás hamarosan el fog terjedni majd, és az otthon barkácsolók majd mindenféle alkatrészt ki tudnak maguknak nyomtatni. Hőre lágyuló műanyagból már manapság sem drága a nyomtatás, 1 kg alapanyag 6-7e Ft, és egy 0,1 mm pontosságú nyomtató, ami egy kb. kosárlabda méretű tárgyat ki tud nyomtatni, megvehető már néhány 100e Ft-ért. Lehet pár év múlva már nem rajzokat küldözgetünk egymásnak, hanem 3D-s modelleket.
Nahát a Gimex oldalán már jártam ..., de mivel nem találtam árat, sem webshoppot így hagytam a fenébe. Akkor ezekszerint te telefonon, vagy e-mailben rendelted. Na ezt én kihagytam. Ez is a lustaságomnak írható le .... :(
A csapágybolt meg eszembe sem jutott, pedig itt Mohácson is van egy kisebb üzlet. Ma úgy is megyek a városba, megnézem talán tudnak rendelni.
De én bementem itt a helyi csapágyboltba és meghozták , amelyik a primer variátorra kell ( az a peremes) az volt talán 600 Ft + posta , de rendeltem belőle talán tízet .
A másik csapágybolt problémásabb volt , mert neki másik beszerzési vonala van , talán SKF-et hoztak volna, de annak náluk 2000 Ft lett volna darabja . Be kellett spájzolni az átalakításhoz minden cuccból , mert előbb-utóbb az összes variátor az esztergályosnál köt ki ...
"a Glycodur persely ára töredéke a gyári szénkarikának"
De jó hogy megemlíted a perselyt! Hol lehet beszerezni?
Már nem egyszer átnyálaztam a netet, de nem leltem forgalmazót ... (lehet hogy én bénázok).
Ha jönnek az enyhéb idők, szeretném felujítani a variót.
Most is csak ideiglenesen oldottam meg úgy, hogy a tartalék külső szénkarikát esztergáltam belsőnek. Sajnos nem lessz tartós mert elég ramaty a "henger" felülete és esztergálni nem szeretnék belőle, így is elég tág már a kopástól.
Szerintem is a pedál kapcsoló a jobb megoldás, pár száz Ft-ért azt is lehet kapni az autósboltokban, és csak 1x kell megcsinálni az átalakítást. De kisebb meló volt a fékgombán átmetszeni a menetet, én meg alapvetően eléggé lusta vagyok..:)
Én nem vagyok híve az olajnyomás-kapcsolós féklámpáknak , ezért amikor úgyis bele kellett nyúlnom a nyáron a kocsiba akkor átépítettem pedálkapcsolósra az enyémet .
A gyári fékgombát kb. 6e Ft-ért vesztegetik, de az szokás szerint erősen túl van árazva a hazai mopedautó alkatrész boltokban. Én inkább veszek 1000 Ft-ért valamilyen személygépkocsi fékgombát, és ráhajtok egy 10x1,25-ös menetmetszőt a 10x1-es menetre. Nem elegáns megoldás, de tökéletesen bevált. Mindig új tömítő alátétet használok, lehetőleg alumíniumot, az puhább mint a réz...
Öcsém morfondírozott egyszer azon : a vas , (Fe) kémiailag ugyanaz Münchenben is , meg Irbitben is . Minkét helyen 4 ütemű , kardántengelyes boxer motorkerékpárt gyártottak belőle , nyugaton BMW-t , keleten Uralt . Nagyjából egyformák voltak , de valahogy mégis jelentős különbségek akadnak köztük .
Persze a példa sántít , mert itt egyértelműen minőségi különbségről van szó .
De más is zavar : bizonyos tekintetben egyáltalán nincs kínálat , vagy csak irreális viszonyok között . Nézzünk egy példát : régebben sokat használtunk a természetjáró egyesületünkben CB rádiókat -- terepen , túrákon , rendezvényeken . Ingyen lehet vele beszélni és gyorsabb mint a mobiltelefon , illetve ott is működik ahol nincs térerő -- már ha át tudja fogni a távolságot . A legelső CB rádiónk 3 darab AA elemmel , illetve akksival ment . Feltöltöttük ( 2300 mAó )és egész hétvégét kiszolgálta . Később modernebb készülékeket sikerült csak venni , amibe 4 darab AAA kellett (850mAó) . Reggel feltöltve bekapcsoltuk -- délben villogott és elnémult . Ezek után keresni kezdtem a nagyobb akksis változatot és nem találtam , legfeljebb nagyon profi kivitelben többszörös áron . Miért nem készült az olcsóbb változatból is a nagyobb akksikapacitásra alkalmas változat ? Adtam volna 15-20 %-kal többet olyan rádióért , amiben csak az elemtartó nagyobb . Hogy a készülék pár dekával nehezebb lesz és kicsit több hely kell neki az az én dolgom , én cipelem . Szeretném én eldönteni : ér-e annyit nekem ? De nem vagyok döntéshelyzetben , mert NINCS .
Ugyanez volt a fejlámpámmal is . Nagyon frankó fejlámpát lehet venni , iszonyat fénye van -- de 3 darab AAA-s kell bele , és az egész lámpa kb. 3 ezer Ft . Miért nincs AA-s változata ? Amikor megkötöttem , hogy ragaszkodom a 2,5 Aó-s telepekhez ( amik egyébként egy árban vannak kicsikkel !) akkor mélyen zsebbe kellett nyúlnom , mert hasonló fényerejű leddel szerelt lámpa* 6x (!) annyiba került . Nagyon frankó lámpa , de kitűnően példázza : a piacorintált világban adnak túl nagy lehetőséget a vásárlónak a válogatásra .
Nem mindig pénz kérdése . Általában az olcsóbb megoldások kevésbé tartósak , de nem törvényszerűen . A legjellemzőbb példa az IBC variátoron történő hazai (WooDoo) fejlesztés : a Glycodur persely ára töredéke a gyári szénkarikának . Ha gyárilag is ilyen lenne nem kellene többe kerülnie .
A szerelhetőség sem pénz kérdése : itt van nálam hektor1 kocsija (Aixam 500.4) variátorrendszeren kellene javítani . Hetek óta csak kerülgetem , képtelen vagyok rászánni magam a javítás megkezdésére , mert kiver a víz a gondolatra : hogyan fogom levenni a szekundert ? Miből állt volna annak a hülye franciának 5 cm-rel arrébb tenni a tűzfalat , hogy le lehessen húzni a tárcsát a tengelyről ? Nehogy már a több mint 10 ezer eurós új ár nem bírta volna azt a leheletnyi módosítást ? Így most gyakorlatilag csak a motokiemeléssel mehet biztosra az ember .
Asszem Éri Péter népzenész mesélte a rádióban az erdélyi kalandjait . Szóval együtt játszott ottani roma zenészekkel , akik mondták neki amikor valamit elrontott : De hát Péter , miért nem játszod ezt jól ? Ugyanannyi fáradtság jól játszani , mint rosszul ...
Kedves Autógyártó ! Miért nem csinálod meg normálisan ? Ugyanannyi anyagba és költségbe kerül rendesen is megoldani , mint rosszul ...
Erről tudunk , de néha nagyon alultervezik a dologkat . Ha belenéz az ember a Népítéletbe akkor hátborzongató dolgokról olvashat . Ha csak az újonnan vett kocsikat veszem alapul -- kikerülendő az óravisszatekerések haátást -- akkor is képet kaphatunk durva mellényúlásokról .
A jelenség nem újkeletű , állítólag az öreg Ford még anno , cca. 100 éve elküldte az embereit a roncstelepre , hogy vizsgálják meg az odakerült Fordokat ( talán a "T" modellt ) . Arra jutottak , hogy a királycsap ( vagy mi ) az összes kocsiban ép volt -- erre Henri bácsi kiadta , hogy azt ezentúl gyengébb anyagból kell csinálni .