Keresés

Részletes keresés

fantal Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59069

A manhattani képéről jól látszik, hogy a BHÉV 28-as a mai Klubépület, régi olajraktártól jobbra, a 75. évfordulóra állított emlékkőtól balra, a nagy betonplaccon állt egy ideglenes ágyazaton.

Előzmény: Bárdos Imre (59066)
Mágus23 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59068

ÜDV Feri !

Igen ,semmit nem csináltak vele . Annyit mondtak az öregek,hogy a háborús sérülései nem voltak akkorák,hogy bontani kellett . Ez igaz is mert mint látjuk 1960 ban még áll és a tetőszerkezet is megvan. Döme Feri bácsi szerint a tetőszerkezet még a sérült részen is javítható volt . Valamiért mégsem lett kijavítva szerkezeti épületszerkezeti károsodása állítólag nem volt az A színnek

Előzmény: Felek Ferenc (59059)
fantal Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59067

Az egyik idősebb kolléga azt mondta, hogy az 1913-as dátum a személyforgalomi kiszolgálás felvételének időpontja, addig csak tehervonati fűtőházként működött.

Előzmény: Bárdos Imre (59065)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59066

Szerintem lehetséges. A gép emlékeim szerint a főnöki épülethez és a "B" fordítóhoz vezető út és a szerelde között, tulajdonképpen a szerelde háta mögött lévő füves területen állt.

Előzmény: manhattani (59054)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59065

Csakhogy a HL azt írja, önálló főnökséget szerveztünk, vagyis az önálló főnökség már meg van szervezve, és nem azt, hogy önálló főnökséget szervezünk, vagyis még nincs meg, de a terveink között szerepel annak szervezése. Azt tudom elképzelni, hogy az önálló főnökség a HL-ben jelzett időpontra szervezetileg már "elkészült", de a fűtőház 1913-ig még a régi rendben működött valamiért.

Előzmény: k.novotny (59053)
Mágus23 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59064

ÜDV!

Nagyon kösz a képet ,én szereltem hidegre

Előzmény: wrn30601 (59063)
wrn30601 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59063

Keszthelyi parádé: 1988.08.19. Ezen ott volt a 377,493, igaz hidegen, hajtórúdak nélkül.

Előzmény: Mágus23 (59021)
m61-008 maki Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59062

Köszi!

 

OFF Én inkább a narancsnak örülnék jobban, nem lenne jó arány , hogy 5 csíkos, 1 narancs. Az előfutón meglepődtem, az tudtommal is rendben van, üzemképes, a háromrészes, hát igen, a kasztni a szalonkocsinál talán elfogadható, de a 2 motor katasztrófa. ON

Előzmény: fantal (59061)
fantal Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59061

OFF

 

Fogalmam sincs.

 

Bővebben: a Kft-nél dolgozó szakik a 006-os csíkos festését akarják. A iho.hu közönsége viszont arra szavazott, pár éve, h narancs maradjon. Mivel az M40 114 retró lett, sztem ez is az lesz.

 

A korm. előfutó jó állapotú, üzemképes, a háromrészes viszont nagy munka lesz, mert gépészetileg is és főleg esztétikailag is borzalmas állapotú.

 

ON

Előzmény: m61-008 maki (59060)
m61-008 maki Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59060

http://www.vonatosszeallitas.hu/nosztalgia_fejlesztesek.html

 

OFF M61 006 milyen fényezésű lesz, ill. háromrészes és az előfutó milyen felújítást fog kapni? ON

Előzmény: fantal (59049)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.02.07 0 2 59059

Megdöbbentő, hogy 15 év alatt - ráadásul 1952-től (?) Hámán Katóként, értsd, politikai hátszél - nem voltak képesek megjavítani...

Előzmény: Mágus23 (59043)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59058
manhattani Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59057

Nagyon szívesen.

Előzmény: Mágus23 (59056)
Mágus23 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59056

Nagyon köszönöm a válaszokat.

Előzmény: manhattani (59055)
manhattani Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59055

>Nem emlékszem a BHÉV 28 ra sehogysem

 

A 28-as, amit leemelés közben fényképeztem, nem a fordító körüli vágányokon volt, hanem a bejárat felől jőve jobbra, egy talapzaton (talán "kis műhelynek" hívták, ami előtt állt? )

Előzmény: Mágus23 (59029)
manhattani Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59054

A papírképeim hátuljára 1988  - 08 - 05 van bélyegezve, ami annyit jelent, hogy az van rájuk bélyegezve... :-) De azért valószínű, hogy akkor készültek. Imi, ugye lehetséges?

Előzmény: Mágus23 (59045)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59053

Beteszem neked mégegyszer egy kis idézete ebből a szösszenetből

 

Az új fűtőház létesítését az tette szükségessé, hogy a Nyugati MÁV pályaudvaron lévő mozdonyszín és teherpályaudvar a feladatokhoz már nem felelt meg, a bővítéshez kapcsolódó terület nem állt rendelkezésre. Így a teherforgalom lebonyolítása – az 1911. január üzemfelvételtől – átkerült a Nyugati pályaudvar közelében lévő MÁV Északi Fűtőházhoz. Az új fűtőház a tehervonatok továbbításához 324 sorozatú gőzmozdonyokat kapott, a személyzetet pedig részben a nyugati, részben a ferencvárosi fűtőháztól helyezték át.

 

Tehát van egy 1911.01-es dátum amikor a fütőházat megnyitották a Nyugati alá tartozva (tehát nem volt önálló)

 

Akkor van egy második dátum amikor a MÁV lapja közli 1912.03.16-án, hogy önálló fűtőházként akarja majd üzemeltetni

 

És van egy 3 dátum, amely mint önálló fűtőház 1913.08.01-től ténykedik

 

Nem tudom hány dátumot akarsz még kinyomozni, hiszen a beidézett lapról egyértelműen hangzanak a dolgok

Előzmény: Bárdos Imre (59052)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59052

A MÁV HL pedig 1912 március 16-án értesíti közegeit, hogy "budapest-északi fűtőház czím alatt önálló fűtőházfőnökséget szerveztünk". Ezek szerint a lap megjelenésekor már önálló fűtőházfőnökség volt. Biztos, hogy valami kapcsolat volt a Nyugatiban még és itt már üzemelő fűtőház között, már csak azt kéne tisztázni, milyen alá/fölé/mellérendeltségi viszony volt a két telep között, voltak-e egy fűtőház és ha igen, pontosan meddig. Mert eddig már 3 dátumot ismerünk.

Előzmény: k.novotny (59047)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59051

Benne van a cikkben

Előzmény: fantal (59049)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59050

7578 által betett szövegidézetben is ez szerepel

 

a MÁV Hivatalos Lap pedig a kettő között, 1912 március 16-án értesíti közegeit, hogy "budapest-északi fűtőház czím alatt önálló fűtőházfőnökséget szerveztünk".

 

Erre irtam azt, hogy a megszervezés, és az átadás az nem egyenlő (igaz tüntetésen ketresztül levezetve)

Előzmény: k.novotny (59047)
fantal Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59049

Ha jó tudom, a Nyugati pu. fűtőháza alá volt rendelve.

Előzmény: k.novotny (59047)
fantal Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59048

A Neuschloss cég, mint építtető adta ki a M.kir. Államvasutak Északi Fűtőháztelepe c. kis albumot - és ez 1911-ben már üzemelő fth-ként mutatja be, hisz ott a 324-esek...

Előzmény: Bárdos Imre (59046)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59047

Ha elolvastad a cikket, akkor hamar rájössz arra, hogy ez van oda irva

 

A MÁV Északi Fűtőház – önálló főnökségként 1913. augusztus elsején kezdte meg működését.

 

Innentől számolják az önálló fűtőház történetét, tehát előtte nem volt önálló, valahová tartozott, lásd a cikket

Előzmény: Bárdos Imre (59046)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59046

Azért a MÁV Hivatalos Lap nem arról volt híres, hogy légből kapott dátumokat ír, főleg nem egy új fűtőház beindításának dátumaként. Viszont érdekes kutatási téma lehet, hogy miért van ez a kavarás a fűtőház megnyitása körül a dátumokkal.

Előzmény: k.novotny (59042)
Mágus23 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59045

Tisztelettel Üdv !

 

A BHÉV 28 emeléséről készült képek dátumát szeretném megkérdezni előre is köszönöm 

Előzmény: manhattani (59022)
Mágus23 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59044

Mozdony 424 064 1960 okt. 8 Figyelem a kép szigorú szerzőjogi védelem alatt áll l

Előzmény: Mágus23 (59043)
Mágus23 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59043

Tisztelt Urak !

 

Az Északi fth történetében mind a mai napig nincs pontos adat az A mozdonyszín bontásáról. Egyes  források szerint 1949 mások szerint  1954 míg egynéhány idősebb mozdonyvezető szerint 1962 64 . Birtokomba került néhány olyan fotó 1960 ! ból ahol még látszik a meglévő A mozdonyszin épülete igaz tető burkolat nélkül. Fotó  1960 okt 8

k.novotny Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59042

Bővebb infót itt találsz Északi fűtőház ügyben.

 

http://www.vdszsz.hu/page/1/art/4748/akt/0/html/100-eve-letesitettek-a-mav-eszaki-futohazat.html

 

http://mult-kor.hu/20110401_szaz_eve_adtak_at_az_eszaki_futohaztelepet

 

Lehet, hogy nem nálam vannak a gondok, hanem a papirosoddal, de ezért ne engem okoljál ha lehetséges, habár már egyszer kétszer leirtam a papirokról a véleményemet

Előzmény: 7578 (59041)
7578 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59041

Úgy látom (sajnos) nem jól értelmezed a régi szövegezést.

Előzmény: k.novotny (59040)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.07 0 0 59040

- a MÁV Hivatalos Lap pedig a kettő között, 1912 március 16-án értesíti közegeit, hogy "budapest-északi fűtőház czím alatt önálló fűtőházfőnökséget szerveztünk".

 

Ha figyeled mostanság a különböző tüntetések szervezőinek közleményeit

 

Akkor januárban bejelentették, hogy tüntetést szerveztek március 1-re, teljes autópálya lezárásokkal stb...

 

Tehát a szervezés, nem a megnyitást jelenti a példád esetében

 

 

Előzmény: 7578 (59037)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!