A manhattani képéről jól látszik, hogy a BHÉV 28-as a mai Klubépület, régi olajraktártól jobbra, a 75. évfordulóra állított emlékkőtól balra, a nagy betonplaccon állt egy ideglenes ágyazaton.
Igen ,semmit nem csináltak vele . Annyit mondtak az öregek,hogy a háborús sérülései nem voltak akkorák,hogy bontani kellett . Ez igaz is mert mint látjuk 1960 ban még áll és a tetőszerkezet is megvan. Döme Feri bácsi szerint a tetőszerkezet még a sérült részen is javítható volt . Valamiért mégsem lett kijavítva szerkezeti épületszerkezeti károsodása állítólag nem volt az A színnek
Az egyik idősebb kolléga azt mondta, hogy az 1913-as dátum a személyforgalomi kiszolgálás felvételének időpontja, addig csak tehervonati fűtőházként működött.
Szerintem lehetséges. A gép emlékeim szerint a főnöki épülethez és a "B" fordítóhoz vezető út és a szerelde között, tulajdonképpen a szerelde háta mögött lévő füves területen állt.
Csakhogy a HL azt írja, önálló főnökséget szerveztünk, vagyis az önálló főnökség már meg van szervezve, és nem azt, hogy önálló főnökséget szervezünk, vagyis még nincs meg, de a terveink között szerepel annak szervezése. Azt tudom elképzelni, hogy az önálló főnökség a HL-ben jelzett időpontra szervezetileg már "elkészült", de a fűtőház 1913-ig még a régi rendben működött valamiért.
OFF Én inkább a narancsnak örülnék jobban, nem lenne jó arány , hogy 5 csíkos, 1 narancs. Az előfutón meglepődtem, az tudtommal is rendben van, üzemképes, a háromrészes, hát igen, a kasztni a szalonkocsinál talán elfogadható, de a 2 motor katasztrófa. ON
Bővebben: a Kft-nél dolgozó szakik a 006-os csíkos festését akarják. A iho.hu közönsége viszont arra szavazott, pár éve, h narancs maradjon. Mivel az M40 114 retró lett, sztem ez is az lesz.
A korm. előfutó jó állapotú, üzemképes, a háromrészes viszont nagy munka lesz, mert gépészetileg is és főleg esztétikailag is borzalmas állapotú.
A 28-as, amit leemelés közben fényképeztem, nem a fordító körüli vágányokon volt, hanem a bejárat felől jőve jobbra, egy talapzaton (talán "kis műhelynek" hívták, ami előtt állt? )
A papírképeim hátuljára 1988 - 08 - 05 van bélyegezve, ami annyit jelent, hogy az van rájuk bélyegezve... :-) De azért valószínű, hogy akkor készültek. Imi, ugye lehetséges?
Beteszem neked mégegyszer egy kis idézete ebből a szösszenetből
Az új fűtőház létesítését az tette szükségessé, hogy a Nyugati MÁV pályaudvaron lévő mozdonyszín és teherpályaudvar a feladatokhoz már nem felelt meg, a bővítéshez kapcsolódó terület nem állt rendelkezésre. Így a teherforgalom lebonyolítása – az 1911. január üzemfelvételtől – átkerült a Nyugati pályaudvar közelében lévő MÁV Északi Fűtőházhoz. Az új fűtőház a tehervonatok továbbításához 324 sorozatú gőzmozdonyokat kapott, a személyzetet pedig részben a nyugati, részben a ferencvárosi fűtőháztól helyezték át.
Tehát van egy 1911.01-es dátum amikor a fütőházat megnyitották a Nyugati alá tartozva (tehát nem volt önálló)
Akkor van egy második dátum amikor a MÁV lapja közli 1912.03.16-án, hogy önálló fűtőházként akarja majd üzemeltetni
És van egy 3 dátum, amely mint önálló fűtőház 1913.08.01-től ténykedik
Nem tudom hány dátumot akarsz még kinyomozni, hiszen a beidézett lapról egyértelműen hangzanak a dolgok
A MÁV HL pedig 1912 március 16-án értesíti közegeit, hogy "budapest-északi fűtőház czím alatt önálló fűtőházfőnökséget szerveztünk". Ezek szerint a lap megjelenésekor már önálló fűtőházfőnökség volt. Biztos, hogy valami kapcsolat volt a Nyugatiban még és itt már üzemelő fűtőház között, már csak azt kéne tisztázni, milyen alá/fölé/mellérendeltségi viszony volt a két telep között, voltak-e egy fűtőház és ha igen, pontosan meddig. Mert eddig már 3 dátumot ismerünk.
a MÁV Hivatalos Lap pedig a kettő között, 1912 március 16-án értesíti közegeit, hogy "budapest-északi fűtőház czím alatt önálló fűtőházfőnökséget szerveztünk".
Erre irtam azt, hogy a megszervezés, és az átadás az nem egyenlő (igaz tüntetésen ketresztül levezetve)
A Neuschloss cég, mint építtető adta ki a M.kir. Államvasutak Északi Fűtőháztelepe c. kis albumot - és ez 1911-ben már üzemelő fth-ként mutatja be, hisz ott a 324-esek...
Azért a MÁV Hivatalos Lap nem arról volt híres, hogy légből kapott dátumokat ír, főleg nem egy új fűtőház beindításának dátumaként. Viszont érdekes kutatási téma lehet, hogy miért van ez a kavarás a fűtőház megnyitása körül a dátumokkal.
Az Északi fth történetében mind a mai napig nincs pontos adat az A mozdonyszín bontásáról. Egyes források szerint 1949 mások szerint 1954 míg egynéhány idősebb mozdonyvezető szerint 1962 64 . Birtokomba került néhány olyan fotó 1960 ! ból ahol még látszik a meglévő A mozdonyszin épülete igaz tető burkolat nélkül. Fotó 1960 okt 8
Lehet, hogy nem nálam vannak a gondok, hanem a papirosoddal, de ezért ne engem okoljál ha lehetséges, habár már egyszer kétszer leirtam a papirokról a véleményemet
- a MÁV Hivatalos Lap pedig a kettő között, 1912 március 16-án értesíti közegeit, hogy "budapest-északi fűtőház czím alatt önálló fűtőházfőnökséget szerveztünk".
Ha figyeled mostanság a különböző tüntetések szervezőinek közleményeit
Akkor januárban bejelentették, hogy tüntetést szerveztek március 1-re, teljes autópálya lezárásokkal stb...
Tehát a szervezés, nem a megnyitást jelenti a példád esetében