Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
És nem tudod esetleg hogy 4m 80/125 kémény esetén mennyi akkor a minimális teljesítményük?Nem sajnos nem tudom,de a 4 méter kéményt se úgy vedd ,hogy megméred a hosszát függőlegesen (pl) ,hanem add hozzá az iránytörések(90 fok ,45 fok) ,a tisztítóidomok ,az indítóidom,a kémény végelem ELLENÁLLÁSÁT így a 4 méter kéményedből mindjárt összejön vagy 15 méter .- Csak a példa kedvéért néhány idom ellenállása : 90 fok -kb2 méter , 45fok: kb 1-1.5 méter, indítóidom kb: 2-3 méter,tisztító és ellenörző idomok kb 2-3 méter,kémény végelem kb 1-2 méter.
DE ha csináltatsz egy hő és áramlástechnikai méretezést akkor kiderül,hogy az adott kéményrendszer "mit tud" Adott esetben ,ha van rá lehetőség ,hely akkor a kémény keresztmetszetének növelésével (100/150es) csökkentheted az ellenállását
Az Aristonnak eszerint 1.9kW, a TT 20-nak pedig?-ezt a kérdést nem tudom értelmezni,másodjára is leírom az Aristonnak sose volt 1.9 kw és mi az hogy eszerint???
Oké, ezt meggondolom, ha nem is fog büdösödni lehet elhagyom a felfűtéseket.
35 fok úgy értve, hogy valahol a tartály aljában lévő NTC által mért érték, a 2/3 magasságban lévő hőmérő már ilyenkor 40 fokot mutat, de az is lehet valamelyik nem pontos, mindegy jó meleg a víz amíg a zuhanyozáshoz kell, utána meg elég langyos.
Nem érdemes nagyon kifűteni, mert a sok rákapcsolódó réz szerelvény miatt is érezhetően gyorsan hűl a tartály. Majd tervezem, hogy beburkolom valamivel azt a karácsonyfát, ami a tetején van.
Egy normál üzemben, napi rendszerességgel használt HMV-t nem kell hetente legionellázni, még havonta se:)
Ugyanis nincs soha pangó vized. Nálunk még egyszer sem csináltam steril felfűtést, mert a 200l melegvíz el is megy 1 nap a családban. 35fok tartott víz, az szerintem kevés fürdésre, de te tudod:)
Köszönöm a válaszod. 35 fokon nekem elég járatni a HMV-t, illetve heti egyszer a legionella mentesítést csinálom 60 fokon. Meg a víz is elég lágy erre fele (Békés m), úgyhogy nem sok keletkezhet.
Kapiskálom most már mire gondoltál. A hideg-meleg víz csövek se direkt zománcosak belülről, csak belefolyik ahogy forgatják a tartályt zománcozáskor. (a hajdút láttam hogy készül, a gyárban) és nem is találkoztam olyan tartállyal, ahol a csatlakozópontnál a menetnél látszódna a zománc belülről a cső falán. Másrészt meg oda általában tesznek egy műanyag betétet is, ezért nem is kell síkra flexelni. Én a csőkígyó végeire gondoltam...
Azt hogy szivárog e, azt neked kell megnézned, ellenőrizned. Nem tartom valószínűnek, ha csak ennyi a nyomás esés.
Úgy is mondhatnám elhanyagolható. A gyártónak van egy ajánlása a nyomással kapcsolatban, de ez nem egy kötelező betartási kódex. Főleg nem akkor, ha több emeletes a ház és a kazán a földszinten vagy a pincében van. 10m-ént 1 bár a nyomás. Tehát úgy kell a kazánnál a nyomást beállítani, hogy a legfelső szinten is legalább 0,6-0,8bár legyen. Ha egyszintes az épület akkor min 1 bár kell. Rendszer megbontáskor friss víz kerül a rendszerbe, amiből a gázok kiválnak, és ezért esni fog a nyomás egy darabig, nagyjából egy hétig. Radiátorokon légteleníteni kell, meg ha van automata légtelenítő ott is távoznak a gázok.
Igen, ez is egy olyan tartály, amit ki kell venni a helyéről leeresztett állapotban és fejre kell fordítani, mert ott ahol az anód van a tetején van egy nagyobb méretű karimás luk, a szigetelés alatt, pont mint egy hajdún, csak annak az alján van:) Ha megnézed a rajzot látszik is. Az isten nem szokta ezt kivenni és fejre fordítani emiatt, úgyhogy annyit tehetsz, hogy 2 évente kicseréled az anódot, vagy csak teszel bele egyet ha elfogyott. 50 fok fölé ne nagyon vidd benne a hőmérsékletet, és akkor minimális a vízkőkiválás.
Köszönöm a válaszod, ezt a 2 évet én nem tudtam, nagyon nem is szerepeltetik a leírásában, de ezek szerint...
Mérésről (mA mérésről) valahol olvastam már, de közben megnéztem, az anód fémesen össze van kötve a fém házzal, így valóban nem értelmezhető. (még ha valami bontható rövidzárral lenne)
Tartály szétszedésnek, és vízkő kilapátolásnak itt én elég szűkös lehetőségeit látom, a legnagyobb luk rajta a tartalék villamos fűtőbetété, az is kb 30 mm. Kimosni valahogy az alsó leeresztő csonkon?
Itt a tartály rajza, anód a hőmérő csöve és a keringető csonk között egyvonalban a rajzon.
Oh, ez bizony meglehet. És nem tudod esetleg hogy 4m 80/125 kémény esetén mennyi akkor a minimális teljesítményük? Az Aristonnak eszerint 1.9kW, a TT 20-nak pedig?
Mert rossz helyen keresgélsz,illetőleg rosszul emlékszel. Nem az Aristonnak 1.9 kw a min telj.-e bizonyos esetekben(kéményhossz) hanem az Immergasnak és 0.5 méter kémény(parapet) esetén...tehát a valós életben szinte SOHA :-)
Még valami - valahol olvastam, hogy az Ariston Genus One-nak az 1.9kW minimális teljesítménye csak bizonyos helyzetekben érhető el (kéményhossz függő talán?). Ezt most nem találom seholsem, nem tudja valaki? Illetve hogy mennyi az általánosan elérhető minimum teljesítmény...
Most annyit tudsz tenni, hogy a meleg-víz kimenetnél be kell állítani -esetedben- 10,8l/ perc átfolyást, akkor a kazánod "hozza" a gyári teljesítményt.
Ha több lesz az átfolyás nem tudja azt teljesíteni.
Ha 40 fokos vizet akarsz a kimenetnél,(mondjuk 5 fok a bemenő) azt egy 24kW-os kazán nagyjából 10,4liter/perc átfolyás mellett tudja csak.
Nyilván amennyivel több az átfolyás annál kisebb hőfokú lesz a víz. Nyáron sokkal melegebb a bemenő víz ezért gyorsabban(vagy/és) nagyobb átfolyásnál is tud még melegebb vizet készíteni.
Ezért illene a kazánból kijövő meleg víz kifolyását úgy beállítani, hogy az ne legyen ennél nagyobb.(10,4l/perc)
De a te problémád,-ha jól sejtem- az hogy sokáig kell engedni a vizet (mivel messze van a kazán a csapolótól)amíg a kívánt hőfokú nem lesz a kádnál.
Ezen nem segít ha akár 90 fokos vizet készít a kazán, erre írtam alternatívákat.
Kombikazáncsere előtt állok, mostani gyenge pontja a rendszernek hogy a fürdőkád messze van, és a téli időszakban lassan melegíti fel a vizet, illetve nem is tud olyan magas vízhőfokot produkálni a csapnál mint nyáron. T30=10,82 HMV hozam
Kérdésem: Ha magasabb HMV hozammal bíró készüléket választok, akkor hamarabb felmelegszik-e a víz a kádnál, illetve magasabb lesz-e a vízhőmérséklet?
Jelenleg tudok úgy játszani a vízhőfokkal hogy kicsit zárok a melegvíz csapon, így lassabban jön de legalább forró a víz. Nem fontos hogy gyorsan teljen meg a kád, csak legalább legyen kellő hőmérsékletű, hogy ne keljen feleslegesen kifolyatnom plussz vízmennyiséget amíg felmelegszik.