Nem az övé 2.0 16v hdi 100kw hátul vannak a gyertyák , a motort ki kell billenteni a helyéről csak úgy lehet hozzáférni , miután szétbontottuk a fél autót.
A gyár 30ekm olajcserét ír elő ez nem normális sőt direkt csinálják ,hogy 200ekm után biztosan legyen baja.
A ritka olajcserék miatt nagyon hamar tönkremennek a szimmeringek és nem egy 100e km futott 2.0 16v hdi láttam amiből folyt az olaj .
Ezért érdemes ha hosszú távon gondolkodik az ember az olaj cserét az előírt km felénél elvégezni, ehhez márkaszervíz nem kell mert kb 3x áron adják ugyan azt az olajat.
Az 1.6 Hdi-nél szinte nem is lehet észrevenni hogy lecseréltem az olajat olyan fekete lesz rögtön. Én most megmértem, fél literrel kevesebb ment bele, mint az előirásos mennyiség. Valószinü túl sok a zeg-zug, ahonnan nem tud lefolyni. Pl az olajszűrő házában is megáll egy elég szép adag, úgy szoktam kiszivni belőle, talán több mint fél decit. Volt egy régebbi 2.0 hdi-m, azon nem volt ennyire fekete azonnal. Az előbb ajánlott olajat tedd be.
A gyári doksi szerint igénybevételtől függően 120-160e km között kell cserélni igénybevételtől függően (8 évente mindenképpen)
ezek szerint lógott a szíj és nagy szerencséd volt.
Nem a szíj szokott meghalni hanem a vízpumpa a gyári műanyaglapátjai és szimmeringje, elöregszik a fagyálló ,és a fezsítők csapágyai sem bírják végtelen ideig
persz lehet tologatni cseréket ciklusokat ,de ez nem orosz cucc a taigára méretezve
Az hogy világít az izzítás lámpa nem azt jelenti, hogy jók is az izzítógyertyák. Valószínűleg ennyi bajod lesz vele. Nekem is döglött az egyik, de a 2.2hdi-n nagyon fos cserélni. Mondjuk hármat kicseréltem, de az egr mögöttit nem tudtam, mert bele vannak gyógyulva a csavarok és nem akartam eltörni. Ettől még indul, de észrevehetően csak 3 henger kapja el, a 4. később tér magához. Most ilyen, majd ha jó idő lesz újra nekifutok a maradék gyertya cseréjének.
Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de nekem ha pár napig nem megy az autó akkor nehezen indul amióta ilyen hideg van!
Miután elindult már nincs vele semmi gond, aznap normálisan indul már (akksit feltöltöttem, elvileg jó), izzitólámpa világít, majd elalszik normálisan !
C5 2.0 hdi prestige, hydractive felfüggesztés....egy álom. El kell ismernem, hogy ez egy nagyon kényelmes bálna vagy inkább varázsszőnyeg...:)
Pár napja keresünk rá téli gumit 16"méretben. Az interneten a citroen honlapon 225/60 r16 gumit írnak, azonban ma a kereskedésben 215/60 r16-t javasoltak? Nem tudjátok, hogy ehhez milyen méretű lemezfelni illik? Mindegy, hogy 225 vagy 215 a gumi szélessége?
amikor megvettem áldott jó kis autómat, hat évesen 188000 km volt benne. Egy pénzügyi ZRT Igazgatőjának a kocsija volt budapesten. A szervizelő szervíztől meg kaptam az összes számlamásolatot, így tudtam követni, hogy mikor mit javítottak rajta. Tehát 160000 km-l lett cserélve vezérmű szett. Én 288000 km-l cseréltem és amikor a burkolatot lebontottuk, mit láttunk? A vezérműszíj megsem volt feszítve, pár mm-r lötyögése volt neki és mégsem történt meg az amitől ti tartotok. Ugyanis ha minőségi árút teszünk bele és kíméletesen hajtunk, nagyon sok km-t meg tudunk vele tenni, mert hidd el, azért a gyártó is rátartással dolgozik. Van jó pár tanítványom, akik külömböző márkaszervízeknél dolgoznak és tudomásomra hoznak dolgokat. Tudod milyenek a gyári szíjjak? Olyanok, hogy a BOSS-tól cimkézetlenűl megveszik a márkaszervízek és a saját emblémájukat rányomják, nos ez a gyári szíj. Tehát a C5-sök olyan rezgés gátlós szíjtárcsákkal van ellátva, hogy kíméletes hajtás mellett nyugodtan be lehet tartani nála minden szervíz intervallumot. Nekem ez a tapasztalatom. Jó éjt és szép álmokat mindenkinek.
Ne sajnáljátok már szegény autóból az aluminíum barát rózsaszín színű fagyállót. Ha tehetitek 40°- 43°-s legyen és télen-nyáron mindég ennyi legyen, hiszen ez keni a vízpumpa forgó-mórgó alkatrészeit, így biztos, hogy kibírja a 160000-s vezérmű szíj cserét. No, de ez csak egy jó tanács, én már több évtizede így teszem. Üdv mindenkinek.