Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.02 0 0 35348

Ami nem világos ,hogy most kombi kazánt szeretnél,vagy fűtő kazánt ,mert az Aristonról felrakott táblázatodban az egy kombi kazán ,az Immergas TT 20 és TT12 pedig fűtő kazán.

 

Mondjuk kissé érthetetlen,hogy az Immergas gépkönyve szerint mind a TT20 és TT12 ugyanakkora max kéményt ír elő(32 métert és azzal egyenértékű pl 80/125) És nem ugyanaz a venti van bennük.A TT12 é jóval gyengébb.

Próbáld meg felhívni a képviseletet ,ott (talán) meg tudják mondani,hogy mi az igazság.Van e elírás esetleg.Vagy azért mondtam,hogy csináltass egy hő és áramlástechnikai vízsgálatot egy szakemberrel(tervezővel) és akkor kiderül ,hogy egy adott kéményrendszer és egy adott kazán mit tud.

Vannak ellentmondások is ilyen téren.Mondok egy példát: Volt egy Bosch Condens 3000 -14 kw-os kazán. A gépkönyve szerint szétválasztott 80/80 rendszer esetén a füst cső max 25m lehet (ezzel nem volt gond) viszont az égési levegő ág max 3méter !! lehet a gyári paraméter alapján....ez sehogy sem volt tartható az adott helyszínen ott majdnem a 3-4 szerese volt kialakítható,De a tervező kiszámolta,hogy a hő és áramlástechnikai paraméterek alapján ,JÓ lesz....és tényleg jó.Hibátlanul működik 

 

Az meg elég rossz gondolkodásmód ,hogy akkor veszem a nagyobbat....7kw os max hőigényre a 12 kw-os kazán is majdnem a duplája a 20 kw-os meg a triplája . Persze ha meg kombi kell akkor a 24 kw a minimális kazán ami szóba jöhet. 

Előzmény: sequelguru (35339)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35347

Örökös vitatéma....persze csak nálunk, nyugaton mindenki tudja, hogy mindig energiát takarítassz meg, ha lejjebb veszed. 

De pl az irodaházakba, plázákba is időprogram vesszi lejjebb az esti-hétvégi fűtést.

Egy másik példa: kollégisták a gyerekeid, csak hétvégén vannak otthon. Szerinted megéri 5 napon keresztül 18-20 fokon tartani a szobájukat?

Minél nagyobb a szobába a belső hőmérséklet, annál nagyobb a hôáram kifele a kültérre

Meg kell találni az aranyközéputat a komfort és az ésszel való spórolás között. Másképp kell egy könnyűszerkezetes háznál és megint másképp egy nagy hőtárolótömegű épületnél.

Előzmény: Szaboocs (35332)
joevagyok68 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35346

Jól szigetelt falnál, ha nincs otthon (ami legyen mondjuk 8-16-ig....), , ha reggel nyolcig felfűti 21 fokra, akkor le sem hül 18,5 fokig 16 óráig.....  

Szóval abban az esetben állíthatja akár 16 fokra is !  :-D

Előzmény: Törölt nick (35333)
joevagyok68 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35345

a felfűtéshez mikor és miért kéne nagyobb teljesítmény (igény) ?

Esetleg akkor , ha nagyon marhára okos a termosztat , ami nézi, méri a szoba hőmérsékletét, és az alapjan "állítja" , szabályozza a max előremenő víz hőfokat, esezleg kazán teljesítményét..

 

DE ha nncs ilyen.....mnt mondjuk nálunk.... :-)

És mndjuk külhőfok érzékelő sincs...

És mndjuk az előremenő max. 43 fok ...mindíg....  legnagyobb hidegekben és átmeneti időben is

És mondjuk a legnagyobb hidegekben és átmeneti időben is tudja ezt minimumra lemodulálva...

Akkor miért is kéne nagyobb teljesítmény (igény) egy felfűtéshez ??

nemértem ?  :-)

 

A lassabbal egyetértek....

meg a hőérzetbeli különbséggel is !  

Előzmény: C20NE (35336)
joevagyok68 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35344


Ennyire határozottan kijelenteni, hogy mindig többe kerül, szerintem elég necces.

 

nem necces...hanem hülyeség !  :-)

Mert biztos, hogy nem kerül többe !  

Szummában biztos nem !

 

Max a hőérzet más.....ha mondjuk hőszigeteletlen a ház és amíg fűti frl a kazan hidegek,húznak a falak !  

Előzmény: Petya79 (35335)
Petya79 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35343

Ez egy teljesen átlagos szigetelésű, kisebb házikó, DK Mo-on: egyszintes, pince nélküli, nettó 70nm alapterületű, fafödémes ház. Amerikai konyhás nappali, két kisszoba, fürdő, wc, kamra.
Az összes helyiségben kerámia burkolat, és padlófűtés van, leszámítva persze a kamrát.
Az aljzatszigetelés elég gyengécske: 4cm 200-as lépésálló + bubis hőtükör. Viszont a padlószint kb. a talajszint felett 70cm-re van. A lábazati szigetelés 8cm XPS, a homlokzaton 10cm EPS, a födémen 20cm cellulóz.
A nappali+konyha DNY-i tájolású. Ha nem borús az idő, napközben nagyon jól besüt a nap.

Előzmény: Sony Black (35341)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35342

tt nagyon jó !

 

Előzmény: sequelguru (35339)
Sony Black Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35341

Írd már le a ház hőtechnikai tulajdonságait légyszíves!

Hasznos fűtött terület, szintek, fűtés típusa (padló f, fal f mennyezet f, radiátor?), fal vastagság, anyaga, szigetelés vastagság, anyaga nyilászárók, és rétegei stb... mindent! Köszi

Előzmény: Petya79 (35338)
Apaxp Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35340

Ariston genus one system 24 kazán, kéményben két iránytörés (mindegyik 90°) így összes kéményhossz 9 méter 80/125-ös.

A fűtés sensyssel folyamatosan működik,2-5 kW-on a kazán kijelzés szerint

175 m2 padlófűtés, két szint, külső szigetelés nincs, padlástér felett 30 centi gyapot

Előzmény: sequelguru (35339)
sequelguru Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35339

OK, összekavarodtam, bocsi :)

 

Szóval az Ariston Genus One min. teljesítménye 2.5kW, az Immergas Victrix TT20-nak pedig 3.1kW, a TT12-nek pedig 1.9kW.

A ház max hőigénye 7kW.

 

Ha nő a kéményhossz (a 4 méter azért eléggé tartható, iránytörés nincs benn, tetőtérben lesz a kazán), 80/125-ös kéménynél, akkor mindkettőnek nő a minimum teljsítménye, vagy itt azért az egyik jobbat tud a másiknál? Vagy nincs számottevő különbség?

Nehogy már a min teljesítmény miatt megveszem mndjuk a TT12-t , aztán kiderül, hogy a valós életben mindegyik 3kW-on menne minimum teljesítményen, mert akkor inkább veszem a másikat.

Ezt hol lehet megtudni?

 

Ha esetleg Ariston Genus One vagy Victrix TT tulajok megírnák, hogy náluk kb mekkora kémény van, és mennyi a min. kazánteljesítmény, az sokat segítene.

 

Köszönöm

Előzmény: Törölt nick (35331)
Petya79 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35338

Nálam szinte minimumon megy felfűtéskor is. Ha lenne klímánk, ilyen időjárási körülmények közt talán inkább azt használnám, és el sem indítanám a kazánt. Délután 15 óra van, és ma még 1 percet sem ment a fűtés. Egy szál gatyában, meg egy pólóban vagyok itthon.

Ez lesz a 7. fűtésszezonunk az Ariston Genus kazánnal. Szeptemberben járt nálunk a gázos átvizsgálni, és még ő is meglepődött, hogy az mennyire jó állapotban van. Minimális a gázfogyasztásunk.   

Előzmény: C20NE (35336)
Sony Black Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35337

1-1,5fok a tűréshatár. Ennél többet nem érdemes állítani.

Előzmény: Szaboocs (35334)
C20NE Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35336

Nem kerül többe csak lassabb. Ami ezt árnyalhatja, hogy a felfűtésnél a nagyobb teljesítményigény esetén a kazán hatásfoka hogyan alakul.

Előzmény: Petya79 (35335)
Petya79 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35335

Ez rengeteg tényezőtől függ. Nálam padlófűtés van, és szakaszosan fűtök. Eddig elég volt mindössze 1x, esténként 19:30-23:30-ig felfűteni. Az előremenő pillanatnyilag fix 30 fokra van állítva. 

A külső hőm. érzékelő reggel 1 fokot jelzett. Most 6 fokot mutat, de kint olyan szikrázó a napsütés, hogy a nappaliból úgy érzem, mint ha 20 fok lenne odakint. A nappalink délnyugati fekvésű, dupla teraszajtóval, és 3 db 120x160-as ablakkal. Ha picit hidegebbre fordul az idő, akkor kora este, és reggelente fűtök. Napközben viszont nem igazán.   

 

"Egy ismerősömnek azt ajánlották hogy nem érdemes levenni mert a felfűtés mindig többe kerül."

 

Ennyire határozottan kijelenteni, hogy mindig többe kerül, szerintem elég necces.

Előzmény: Szaboocs (35332)
Szaboocs Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35334

6db radiátor van, 10cm van a falakon körbe 20cm a födémen. Az egész ház alatt pince van ami viszont szigeteletlen, modnanom sem kell sok hőt elvon... Az januárban lesz szigetelve. Sok gáz nem fogyott tavaly csak erősen gondolkodom azon amit kolléga mondott hogy a 18,5 és a 21 között elég nagy különbség van.

Előzmény: Törölt nick (35333)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.01 0 1 35333

Ha jól szigetelt a falad, akár jó is lehet, de ha nincs., vagy gyenge a szigetelés akkor nem éri meg kihűteni a falakat.

De függ attól is mi a hőleadód. Radiátor gyorsabban "visszafűt" a padló ha kihűl sokkal több idő.

Ha mindenáron piszkálni akarod a termosztátot 1-2 fok csökkentés még belefér.

Előzmény: Szaboocs (35332)
Szaboocs Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35332

Sziasztok,

 

Érdeklődnék hogy hogyan éri meg jobban fűteni az épületet? Én jelenleg és a tavalyi évben is úgy használtam a termosztátot hogyha nem voltam otthon 18,5-re állítottam a termosztátot amikor pedig itthon vagyok 21 fokra van belőve. Egy ismerősömnek azt ajánlották hogy nem érdemes levenni mert a felfűtés mindig többe kerül. Ebben lehet valami? Érdemes lehet le se kapcsolni 21 fokról?

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.01 0 0 35331

És nem tudod esetleg hogy 4m 80/125 kémény esetén mennyi akkor a minimális teljesítményük?Nem sajnos nem tudom,de a 4 méter kéményt se úgy vedd ,hogy megméred a hosszát függőlegesen (pl) ,hanem add hozzá az iránytörések(90 fok ,45 fok) ,a tisztítóidomok ,az indítóidom,a kémény végelem  ELLENÁLLÁSÁT így a 4 méter kéményedből mindjárt összejön vagy 15 méter .- Csak a példa kedvéért néhány idom ellenállása : 90 fok -kb2 méter , 45fok: kb 1-1.5 méter, indítóidom kb: 2-3 méter,tisztító és ellenörző idomok kb 2-3 méter,kémény végelem kb 1-2 méter.

DE ha csináltatsz egy hő és áramlástechnikai méretezést akkor kiderül,hogy az adott kéményrendszer "mit tud" Adott esetben ,ha van rá lehetőség ,hely akkor a kémény keresztmetszetének növelésével (100/150es) csökkentheted az ellenállását

 

Az Aristonnak eszerint 1.9kW, a TT 20-nak pedig?-ezt a kérdést nem tudom értelmezni,másodjára is leírom az Aristonnak sose volt 1.9 kw és mi az hogy eszerint??? 

Előzmény: sequelguru (35319)
mogya Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35330

Hát ez nagyon aranyos: "beragad az agyába".

Megpróbálom, aztán majd referálok.

Köszi szépen!

 

Előzmény: Törölt nick (35320)
pro55 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35329

Oké, ezt meggondolom, ha nem is fog büdösödni lehet elhagyom a felfűtéseket.

35 fok úgy értve, hogy valahol a tartály aljában lévő NTC által mért érték, a 2/3 magasságban lévő hőmérő már ilyenkor 40 fokot mutat, de az is lehet valamelyik nem pontos, mindegy jó meleg a víz amíg a zuhanyozáshoz kell, utána meg elég  langyos.

Nem érdemes nagyon kifűteni, mert a sok rákapcsolódó réz szerelvény miatt is érezhetően gyorsan hűl a tartály. Majd tervezem, hogy beburkolom valamivel azt a karácsonyfát, ami a tetején van.

Előzmény: Sony Black (35328)
Sony Black Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35328

Egy normál üzemben, napi rendszerességgel használt HMV-t nem kell hetente legionellázni, még havonta se:)

Ugyanis nincs soha pangó vized. Nálunk még egyszer sem csináltam steril felfűtést, mert a 200l melegvíz el is megy 1 nap a családban. 35fok tartott víz, az szerintem kevés fürdésre, de te tudod:)

Előzmény: pro55 (35327)
pro55 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35327

Köszönöm a válaszod. 35 fokon nekem elég járatni a HMV-t, illetve heti egyszer a legionella mentesítést csinálom 60 fokon. Meg a víz is elég lágy erre fele (Békés m), úgyhogy nem sok keletkezhet.

Előzmény: Sony Black (35324)
Sony Black Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35326

Kapiskálom most már mire gondoltál. A hideg-meleg víz csövek se direkt zománcosak belülről, csak belefolyik ahogy forgatják a tartályt zománcozáskor. (a hajdút láttam hogy készül, a gyárban) és nem is találkoztam olyan tartállyal, ahol a csatlakozópontnál a menetnél látszódna a zománc belülről a cső falán. Másrészt meg oda általában tesznek egy műanyag betétet is, ezért nem is kell síkra flexelni. Én a csőkígyó végeire gondoltam...

Előzmény: PetiCsokvaomány (35307)
Sony Black Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35325

Azt hogy szivárog e, azt neked kell megnézned, ellenőrizned. Nem tartom valószínűnek, ha csak ennyi a nyomás esés.

Úgy is mondhatnám elhanyagolható. A gyártónak van egy ajánlása a nyomással kapcsolatban, de ez nem egy kötelező betartási kódex. Főleg nem akkor, ha több emeletes a ház és a kazán a földszinten vagy a pincében van. 10m-ént 1 bár a nyomás. Tehát úgy kell a kazánnál a nyomást beállítani, hogy a legfelső szinten is legalább 0,6-0,8bár legyen. Ha egyszintes az épület akkor min 1 bár kell. Rendszer megbontáskor friss víz kerül a rendszerbe, amiből a gázok kiválnak, és ezért esni fog a nyomás egy darabig, nagyjából egy hétig. Radiátorokon légteleníteni kell, meg ha van automata légtelenítő ott is távoznak a gázok.

 

 

Előzmény: mzoli898 (35321)
Sony Black Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35324

Igen, ez is egy olyan tartály, amit ki kell venni a helyéről leeresztett állapotban és fejre kell fordítani, mert ott ahol az anód van a tetején van egy nagyobb méretű karimás luk, a szigetelés alatt, pont mint egy hajdún, csak annak az alján van:) Ha megnézed a rajzot látszik is. Az isten nem szokta ezt kivenni és fejre fordítani emiatt, úgyhogy annyit tehetsz, hogy 2 évente kicseréled az anódot, vagy csak teszel bele egyet ha elfogyott. 50 fok fölé ne nagyon vidd benne a hőmérsékletet, és akkor minimális a vízkőkiválás.

 

Előzmény: pro55 (35322)
pro55 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35323

Nem sikerült a képet oda tenni, a tallózd ki a képet utasításon megbuktam, de ez lesz az, illetve a rondo nevű ezek közül:

https://gepesz.hu/connect/dokumentumok/cikkfile/uj/pros_concept_neptun_kwadro_rondo_20190528_1010.pdf

Előzmény: pro55 (35322)
pro55 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35322

Köszönöm a válaszod, ezt a 2 évet én nem tudtam, nagyon nem is szerepeltetik a leírásában, de ezek szerint...

Mérésről (mA mérésről) valahol olvastam már, de közben megnéztem, az anód fémesen össze van kötve a fém házzal, így valóban nem értelmezhető. (még ha valami bontható rövidzárral lenne)

Tartály szétszedésnek, és vízkő kilapátolásnak itt én elég szűkös lehetőségeit látom, a legnagyobb luk rajta a tartalék villamos fűtőbetété, az is kb 30 mm. Kimosni valahogy az alsó leeresztő csonkon?

Itt a tartály rajza, anód a hőmérő csöve és a keringető csonk között egyvonalban a rajzon.

Előzmény: Sony Black (35299)
mzoli898 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35321

Sziasztok!

 

Nem igazán értek a gázkazánokhoz ezért kérném a segítségeteket.

Adott egy westen 240i típusú gázkazán ami a meleg vizet és a fűtést is biztosítja (padló fűtés).

 

Több probléma is volt a kazánnal.. hőcserélő 2hete lett cserélve illetve két szelep is. (csöpögött).

 

A gázszerelő a nyomást 1bar-ra állította (rákerestem a kazán használati utasítására 0,5-1bar között megfelelő az érték).

 

Két és fél hét után azt vettem észre, hogy a hidegen 1bar nyomás már csak 0,9bar.

Kérdésem, hogy ilyen minimális eltérés normális e, avagy szivárog valahol a fűtés vizem?

 

 

Előre is köszönöm.

 

Zoli

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35320

Ha akkor is megy a kerengető amikor nics fűtéskérelem(kikapcsol a szobatermosztát) egy gyári visszaállítás segít.

Persze a beállításokat fel kell jegyezni.

Néha "beragad az agyába" például egy tesztüzem, és elfelejti kikapcsolni a kerengetőt.

Előzmény: mogya (35316)
sequelguru Creative Commons License 2019.11.30 0 0 35319

Oh, ez bizony meglehet. És nem tudod esetleg hogy 4m 80/125 kémény esetén mennyi akkor a minimális teljesítményük? Az Aristonnak eszerint 1.9kW, a TT 20-nak pedig?

 

Köszönöm

Előzmény: Törölt nick (35317)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!