A kémény teteje a tetősíktól mérve bőven meghaladja a másfél métert, ebben az esetben pedig a s...... előírja a merevítést, a kémény teljes magassága 6m plusz a lábazati emelés.
Üdv.mindenkinek.Tavaly vásároltam egy vegyeskazánt, SIME-5 tip.Kb.23KW fatüzelésnél.Szaki kijön,összeállítja a rendszert,kazánház a pincében.80q akácfa szintén a kazánházban.Nagy boldogság,kezdődik a fűtésszezon.Automata huzatszabályozó 60-65fokra beállítva egész télen kifűtötte a kecót ,úgyhogy bent 24fok.Éjszakára levéve40fokra,működött.Esténként érződött füstszag a lakásban,szellőztetés majd szimat után kiderült a tisztítónyílás mellett jön a buké.Tisztítónyílás kibont,új saválló ajtó betesz.Benézek hát gyönyörű fekete tükör a belseje,kőműves vigyorog,elmegy.Füst továbbra is érződik.Április végén kéménydugulás,kéményseprő ki, kipucolja.Aszonygya béleltetni kell,mer full.kátrány a kémény,erre én mijaza kátrány?Mondom az én zsírúj 5téglás kéményem?Na ekkor találtam rá erre a topikra amiért hálás vagyok szvípnek és minden segítő embernek.Mostmár sokmindent tudok de nem eleget.Azóta béleltettem 160-as saválló ovál csővel.Remélem működni fog.Kéményem 9.5 magas a rostélytól (hű de szépen mondtam)a kitorkollásig.Kazán füstcső150-es.Nade mivan a kátránnyal ha hozzáér a forró bélés ?Képes lesz átütni a falat?
Ja és nem a kémény eternitfalát féltem párakicsapódás szempontjából, hanem az egy kisméretű tégla távolságáben levő szobafalat, mert sok minuszban az állandóan működő ventillátor igencsak le tudja hűteni a kémény falát.
A zárt égéstér követelmény (konyhában van, és szagelszívót kellene telepíteni, valamint 15 éves a jelenlegi, hatásfoka a béka segge alatt). Sokkal olcsóbban sima turbós kazánnal sem jövök ki, az árkülönbséget pedig talán behozza a kondenzációs. Most se megy az előremenő víz hőfoka 50 fok fölé, a turbósnál is úgy visszaszabályoznám, hogy a kéményben tisztességes kondenzáció történne :) (csak szerintem nem bírná a turbós alumínium hőcserélője). A ház csúcsenergiaigénye (-15fok) szűk 17m3/nap (=>7kW) volt az elmúlt két év viszonylatában a C24-el, gondolom ez "kicsit" javulni fog, a kinézett kazán 2-12kW-ig modulál.
Egyébként ötleteket, tipusokat, előnyöket, hátrányokat szivesen fogadok.
Attól ne félj, hogy annyira le fog hűlni a kémény felülete, hogy kicsapódjon rajta a pára. Gondolj csak bele, ahhoz kicsit nagyobb légsebesség kell, mint amit egy kazán ventilátora létre tud hozni, ráadásul a füstgázelvezető belső cső is melegíti a beáramló levegőt.
Belehúzhatsz bármit a 80-as cső köré, de esetedben szerintem felesleges.
Jó hosszú a topik, visszalapoztam, de nem találtam választ...
Van egy 150-es eternitcsővel bélelt kéményem, amibe egy C24-es kazán van bekötve. Cserélném a kazánt kondenzációsra (Immergas VICTRIX12KWX), amihez a kéménybe koaxiálisan 80mm-es saválló gégecsövet javasoltak behúzni. Eddig ugye a füstgáz melegítette a kéményt ill a falat, viszont ezután csak a kívülről beszívott frisslevegő fogja hűteni. A kémény természetesen hőszigeteléssel nem rendelkezik (tetőtérbeépítéses, hálószobafal!), ezért a fal áthűlhet, páralecsapódás...
Lehetséges-e pl hőszigetelt 125mm-es légtechnikai csövet behúzni a 80-as gégecsővel együtt a kéménybe, ill valós-e egyáltalán a probléma?
még mindig a cserével bajlódunk, és gondoltam ha csere és nem zárt égésterű, akkor - ha rendben van a régi gázterv - akkor egyszerűbb és olcsóbb...
erre én "okos" utánajártam a gázműveknél, hogy milyen bejelentett készülék lehet most a lakásban és kiderült, hogy az elmúlt kb 10évben semmiféle készülékcserét nem jelentettek be náluk.... a meglévő pedig biztos, hogy nem az építés óta van fennt... azt nem tudták megmondani, nem találták meg, hogy milyen készülék van bejelentve oda és hova kellene lennie felszerelve, csak ezt, hogy csere nem történt...
Számíthatunk-e szerintetek - tapasztalataitok szerint - arra, hogy ezután a telefon után valami buzgó gázműves kijön és jól megbüntet minket mint jelenlegi tulajdonost amiatt, hogy az előző tulaj engedély nélkül cserélt készüléket (neadjisten még gázcsöveket is buzerált)?
Kiindulva a jóindulatú magyar hivatalokból kicsit félek, hogy hülyeséget csináltam... :(
90, vagy 45 fok? Az attól függ, hogy milyen kandallót fogsz beállítani. Ha csak egy sima kandallónak nevezett kályhát akkor jó a 90-es is, mert a füstcsövét könnyen tudod tisztítani. De ha tűzteret veszel és körbeépíted, akkor inkább a 45 fokos, mert abban nem tud elrakódni a korom, így nem kell sűrűn szétszedned a süveg részét.
A bekötőidomot tedd minél magasabbra, hiszen minél hosszabb a füstcső, annál több hőt tud leadni.
Egyébként a kémény alá lehet téglát rakni is, ha nem csak a 33 centikkel akarsz játszani.
Van egy szerkesztési szabály, ha azt betartod, akkor nem lesz gond.
Rajzolni kell: - A leendő kémény 15 méteres környezetében lévő legmagasabb pontot keresd meg, annak a tetejére tegyél még 80 centit és a kémény felé lejtve a vízszintessel 30 fokot bezáró szög szára ahol metszi a kémény függőleges vonalát, ott kell lenni a minimális magasságnak.
Ez egy minimális magasság, ennél magasabb lehet, alacsonyabb viszont nem.
Nekem kiszállitották már a kéményt kandallóhoz, de 90 fokos bekötőt kaptam hozzá. Azt sem tudtam hogy van másmilyen is. Okozhat ez gondot? Kicseréltessem?
A csatlakozót milyen magasra tegyem? A kandalló füstcsövének legmagasabb pontja 135 cm, a füstcsőnyilás alja 133-ra jön ki, vagy 166-ra.
Minden tartozékát be kell építened, ennél a magasságnál már kell a felső tisztítóajtó is. Kandallóhoz 45 fokos bekötőidomot rendelj!
SR vs UNI-PLUS között a különbség a szigetelésben és a samottcsövek kondenzátumállóságában van az UNI javára. Leiernél ugyanezek a különbségek csak az LSK javára.
További kérdés mehet?:) 6,33 méteres magasság lesz a befutó. Mik azok az összetevő elemek amik ehhez feltétlenül szükséges (minimál ár, szükséges műszaki tartalomhoz)? Schiedelnél SR, vagy UNI-Plus? Leiernél LSK vagy LK? Ha csak 1-2 év múlva kötném rá a kandallót az gondolom no problem.
1. Elég az átmérő 20-as kémény, de arra csak max 20-as füstcsövű készüléket köthetsz.
2. L vs S? Tök mindegy, döntsd el! A lényeg, hogy kondenzátumnak ellenálló kivitelű legyen, mert igen nagy valószínűséggel kátrányosodni fog a kémény (is).
3. A kémény mérete nem baj ha nagyobb, maximum teszel egy pillangószelepet a füstcsőbe.
4. egy ügyes gépész megmondja, hogy tudod összekötni.
Építkezünk. Természetesen minden örömével és bánatával egyetemben:) A fűtéshez kapcsolódó kémény következne... Gázkazán, lenne az elsődleges fűtés jelenleg, de a jövőben vízteres kandalló (betét, vagy kályha) kerülne kivitelezésre. Ehhez a kandallóhoz lennének kérdéseim: Átmérő 20-as kémény elegendő? Leier vagy Schiedel? Ha a kandallónak csak 15 cm-es füstcsövet írnak elő baj, ha ott 20-as van? A gáz és a fatüzelés hogyan "köthető" össze?
émile arra gondolt, hogy ha leszigeteled a kéményt, akkor nem fog bekövetkezni a kondenzáció és a kéményen kimegy a a füstgáz a benne lévő gőzzel. Ha nem szigeteled akkor a kéményen belül lekondenzálódik, és ha a kondenzvíz a csatornába van vezetve akkor oda megy.
Ez a magasság teljesen megfelelő, igaz hogy a szabvány ennél alacsonyabb kéményt is megenged egy ilyen hajlásszögű tetőhöz, de így biztos lehetsz benne, hogy bármilyen irányból, akár erősen fújó szél esetén is működni fog a rákötött berendezés.
Volna egy kérdésem, az épülő házunkba eredetileg gázfűtést terveztünk, turbókéménnyel, közben meggondoltuk magunkat és vegyes kazánt szeretnénk. Egy kémény van a házban oda nem tudunk kazánt tenni ezért arra gondoltunk, hogy a teraszból leválasztunk egy részt (1.3 m széles) és a falhoz támasztva hozzáépítenénk egy kéményt. A tetőn kívüli rész kb 2m vagy egy kicsit több (akkor éri el a 2,5 m távolságot a tetőtől, vagy csak 2m a követelmény?)
Nem túl magas? É- oldalon lenne. Szerelt kéménnyel ez megoldható? A másik kémény 8,3 m.
hát a gmbsz alapján nem úgy tűnik, hogy sokat változott volna a világ, hisz kb ugyanez a menet ... egy kis számolással és lejelentéssel megfűszerezve... (ami talán már akkor is kellett)...
nekem az a fura, hogy a szerelők miért nem vállalják el...
az egyik azt mondja, hogy légmentesen szigetelni kell az ajtót az alvótértől,
a másik azt, hogy hiába van szellőző (kettő is) a helységben, külön légbevezető csövet kell bevezetni oldalfalon, másik helységen át,
a harmadik, hogy ahol most van a készülék az szabálytalan ahogy a füstcső is, mivel nem fal mellett megy hanem keresztben a plafonon...
a negyedik azt, hogy már nem is lehet csak indokolt esetben - amit nem fejtett ki h miaz -
holott nekem úgy tűnik csak kell egy kis számolgatás, hogy mennyi köbméter levegő kell és megoldott-e az utánpótlás-szellőzés...
szóval tényleg úgy tűnik, mintha a saját munkájukban nem bíznának meg, hogy rendesen fel tudjakak szerelni egy nyilt égésterűt, ezért csak zárt égésterűben gondolkodik mindenki, merthogy azzal nehezebben dögölhetek meg...
Otthon nálunk pár éve volt kazáncsere, régi fégről Junkers Euroline-ra. Kéményes kibélelte, gázszerelő átszerelte...azóta ennyit változott volna a világ? Csak van valami gázos, akit tudja a módját...