Maga az egység, amit a középkonzolon nyomogatunk, az a vezérlő is, mármint, lehet, csak a "távirányító", de elméletileg az bohóckodik nálam. Mindenesetre, vezérlő néven fut az alkatrész piacon is.
Aha, tehát ha becsukod a tükröt, utána a távirányító (vagy az ajtógomb) nyitja, csukja?
Hááát, most megfogtál. Zoltán cserélte a kocsi leadását megelőző napokban, elég ideges voltam, hogy így búcsúzik a verda, így csak halvány emlékem van, hogy a kesztyűtartó és a középkonzol lett szétbombázva.
Ma végre nem esett az eső UK-ban, nekiálltam kiszerelni a makacskodó önindítót a 2005-ös jobbkormányos 1.9 Dci Grand Scenicből. De elfogyott az ihlet...
- Szedett már le valaki katalizátort alulról? Nekem a katalizátor nagyon útban van... (lásd a képet).
- Mielőtt kirobbantom valahogy az önindítót, revíziót kérnék, hátha kimaradt valami:
Hiba: önindító meg sem nyikkan, start gomb, katt, kormányzár kiold és néma csend.
Ha van relé önindítóhoz, azt merre lehet megtalálni? Mi az a szolenoid, és hol van?
Akksit lekötöttem, az ablakok újratanítása megtörtént, de a rádió kódot kér, amit eddig még nem leltem meg.
Önindító kódja 8200331251. Na ebből találtam óramutató járásával megegyező, illetve ellentétes forgásirányút... 1.9Dci-hez melyik kell?
A kocsi jó ideje áll, az akksi bírja, de mi van ha lemerül, a kocsi zárt állapotban van és nincs hozzá fizikai kulcsom? Ezt hívják cuminak? Lehet fizikai kulcsot reszeltetni?
Jó sok( k ) kérdés...bocs.
Nekem van vonószemem, ám elég távol vagyunk egymástól...
A tükör komplett cseréjét 2012-ben leírtam itt, de a lényeg ott kezdődik ahogy írták már neked, hogy óvatosan lapos fakanállal kipattintod, majd a borítás 4 füle belülről és onnantól mindenhez hozzáférsz.
Rendben, neked is köszönöm a gyors választ. Így minden bizonnyal ez lesz. Tőled is kérdezem, hogy valamire érdemes ügyelni a bontásnál, vagy minden adja magát, és hogy a váltószoknyánál kell kezdeni?
A tükör behajtás nekem csak azért érdekes, mert akkor néha asszony is be-kiállhatna a garázsból. :-) A másik autónkon is van, s bár annak kijjebb "lóg" a tükre, azért ennél is célszerű lenne a hibátlanul működő funkció.
Természetesen, vezérléscsere meg fog történni, főleg, mivel nem lehet tudni, mikor volt.... Feltételezhető, hogy egyen már mindenképp átesett 11 év alatt, és a km kevés benne, de azért ezzel nem szabad játszani. Turbó ezen nincs, szívó benzines. ;-)
OK, köszönöm a tippet. Lehet, akkor nem szórakozok vele, hanem beszerzek egyet, és beszerelem. Ha minden igaz, a váltószoknya levételével kell kezdeni a hozzáférést, és minden adja magát, vagy valamire érdemes / kell figyelni?
A balt egyből csukja, de ha átnyúlok a jobb oldalra, addig is dolgozna az elektronika, vagy kívülről valaki segítsen? Illetve, gondolom, külön motorja van, tehát valamilyen hangot kellene adnia arról is? Valamint, ha szét kell szedni, akkor kívülről kell kezdeni, vagy belül?
Ha gázpedál lenyomására a fordulatszám nem változik, az az álmoskönyv szerint a pedál hibája. Kikopott a szegmentáció a siklópályás érintkezősoron. Ilyen hibám is volt. A gyári pedál 35E HUF volt a Renaultnál, a cseréje 5 perc. Pár csavar és egy stecker. A ped ál nem javítható, ha jól emlékezem pop szegeccsel van összetéve. Bontóban, nyilván olcsóbb, feltételezem a fele, mint minden, de arra nincsen gari, hogy az mikor döglik meg.
Klímavezérlő csere a megoldás, nekem is így volt. Ha jól emlékezem, akkor 15E körüli pénz és kb. fél óra a csere.
Javíttatni nem lehet/nem érdemes.
A behajtható tükör behajtása nekem a bal oldalon adta meg magát, már nem foglalkoztam a kérdéssel.
Egy Clip diagnosztika vételt követően, mindenféleképpen iránymutatást ad a továbbiakra. Egyébként meg, teljes vezérlés cserével, összes folyadékcserével, HKCS ellenőrzéssel/cserével kezdenék. A motorolajcserekor a kartergázszűrőt is cserélné/tisztítanám az EGR-re is vetnék egy pillantást, no és a turbóra is.
volt már rá példa, hogy meghalt a komfort elektronika, keress rá így is a fórumon, szerintem ezek integrált áramkörös cuccok nem nagyon javíthatók, persze ha kiveszed és van egy jó műszerészed meg lehet próbálni
ha az egyik tükör megy akkor az nem vezérlés gond
a tükör behajtásnál próbáld meg ha kézzel rásegítesz akkor megy-e, ha igen szét kell szedni és kitakarítani, én féktisztítót használtam a takarításra utána wd40 azóta tökéletesen működik
ha nem akkor kérdés kap-e áramot és lehet menni visszafelé a kábelen hogy hol tűnik el a bizsera
A napokban vettem egy 2004-es grand scenic modellt (2.0 privilege). Ismert problémával hoztam el: a klíma vezérlő hol működik, hol meg nem, inkább utóbbi. A kereskedő próbálta megcsináltatni, de nem volt rá ideje, mert aznap derült ki a hiba, mikor mentem az autóért. Lényegtelen, mert a lényeg inkább az, hogy állítása szerint minden kimérve, és tökéletes, csak maga a vezérlő rosszalkodik, mely szerinte javítható, vagy cserélhető. Érdeklődnék, hogy ez mennyire gyakori hiba a modellnél (vagy a többi, ilyen vezérlővel szerelt renault-nál), és ilyenkor vezérlőt szoktak cserélni, vagy javíttatják? Illetve, akármennyire is korrektnek tűnt az eladó az egész folyamatban, azért mindenképpen ajánlott egy autóvillamossági szakember felkeresése, pontos diagnosztika gyanánt, nemde?
(főleg, mert a behajtható tükrök funkció a jobb oldalon nem működik, így ezt is meg kéne nézetni)
Válaszokat, információkat, tanácsokat előre is köszönöm. (és igen, rákerestem a problémára, de nem találtam teljes körű információt a fórumon) ;-)
Viszont a bontókban mindig van vonószem, 1-3 ezer forint között.
Úgy látszik, karácsonykor kapós a vonószem, mert csak Debrecenben találtam, bár minden bontót nem sikerült elérnem. Így továbbra is áll a dolog, ha valaki vasárnap reggel kölcsön tudna adni egy vonószemet....
Kecskeméten. Köszönöm az együtt gondolkodást, a szelephézagra elsőre nem is gondoltam. Amikor az okoskerék anno induláskor jelezte a zajával, hogy cserére szorul, akkor volt ehhez hasonló hang, ezért gondoltam elsőre arra. Viszont nem kizárt az sem, hogy esetleg hidrotőke probléma van. Érdekes még, hogy üresben járatva a motort a jellemző fordulatszámon, vagy még nem meleg motornál terheléssel, alig sikerül ezt a zajt elő csalogatni, meleg motornál viszont a fordulatot elérve, legtöbbször ott a zaj, és egész intenzíven be rezonál. A hidrotőkék valamelyike alapjáraton be-be "klattyog" való igaz, de ez nem romlott, legalábbis hangilag, mióta megvettük. Aztán persze lehet, hogy az a rész van ki...?
ezt mondtam ha van aki ilyet keres és nem kötött kompromiszumokat az menni fog, ha a hirdetésből az jön le ,hogy tényleg olyan az autó amilyet keres és ugye valjuk be amikor autót keresünk mind ilyet keresünk, csak van aki ezt nem hajlandó megfizetni van aki igen
aki ismeri a Renaultot tudja, hogy a lökös néha gyárilag is eltér színben
ha már volt érdeklődés az jó jel, akilyet keres nem azt nézi karácsony lesz, most van megfelelő autó most kell menni érte mert ha nem ő akkor elviszi más
én 1 éve vettem az enyém, az autóvadász most is aktív megmondom őszintén 1 év alatt talán 1 vagy 2 olyan autó volt amire azt mondom érdemes lett volna várni
Egyszűen nem tudok vitatkozni veled, mert tudom, hogy igazad van. Ma végre raktam fel képeket, de maradjunk annyiban nem vagyok egy Annie Leibovitz, pláne hogy a 3 gyerek az én kocsimban ült miközben fotóztam abban a 15 perc időrésben ami ma megadatott. Olyanok is lettek, vízcseppes a kocsi, az elejéről készült képen a műanyag lökhárító és a fém géptető árnyalata értelem szerűen eltér és majd biztos jön pár "látszik törve volt" megjegyzés.
Ami pozitívum, hogy több hívás is volt már akik jönnének megnézni annak ellenére, hogy Karácsony előtt nyilván nem a legjobb eladni egy autót. Aki régóta keres és a töke tele a sok bontószökevénnyel az el fog jönni.
Lehet 10 scenic-esből 5 találkozott már ilyesmivel. Max nem, egy kérdést megér. Ha egyből mindennel szerelőhöz rohanunk, minek a fórum? Amit lehet magam javítok, csak még az autó kicsit ismeretlen.
Illetve, hogy lehet húzni az autót, ha nincs vonószem?
Leginkább sehogy. Viszont a bontókban mindig van vonószem, 1-3 ezer forint között. (De bele kell próbálni, mert szemre minden Renault vonószeme egyforma, de a menetes rész átmérője között van különbség.)
Amikor rendellenes hangokról van szó, akkor egy ilyen fórum nem igazán tud tanácsot adni. Maximum tippelgetni lehet, de azt minek? Muszáj lesz megmutatni az autót egy olyan szerelőnek, akiben megbízol.
Pár hete vettem egy Scenic I-et. 2000. 1.6 benzin 107 LE K4M A700. Tudom, hogy ez a II-es fórum, de az I-es nem igazán él, és remélem tudtok segíteni. Nagyon tetszik az autó, de van 2 hang, amit nem tudok hová tenni.
- 3000-es fordulat környékén olyan érdekes hullámzó hangja van a motornak. Az autó mozgásán semmi rendelleneset nem tapasztalok, a pillanatnyi fogyasztás sem ingadozik, csak van ez a fura hang. Menet közben is hallani, de akár üresben is, ha 3000 körül pörgetem. Lehet hogy a már esedékes szíjcserék megoldják a gondot? Lehet valamelyik görgő lenne? Nem vészes, de az 5-dikben pont az a 90-100-ast tempó, ezért elég gyakran találkozok vele. - a másik hang elinduláskor jelentkezik. Igazából nem tudnám pontosan leírni, olyan érdekes fütyülés, nyikorgás, nyöszörgés. És elég hangos. Ha gyengébben indulok el, akkor sem jelentkezik, meg ha úgy erősebben, akkor sem, csak olyan közepes dinamikájú elindulásnál, amikor betapad a kuplung. Amúgy a kuplung nem csúszik, kinyomó csapágynak nem hallottam még hangját. Viszont úgy vélem, ez a motortér váltó oldaláról jön inkább. Találkozott már valaki ilyennel? Mi lehet ez?