Mi a teendő akkor, ha egy eladótól több terméket szeretnék venni, de a checkoutnál külön veszi a shipping pricest? Ez azért fontos nekem, mivel azt írta, ha több terméket veszek, akkor a következő postája már csak a fele. Requestet nem tudok neki küldeni, mivel buy it now-s termékekről van szó. Ráadásul aa checkoutnál a következő lépés, hogy átirányít paypalra, ahol már csak kifizetni lehet.. Küldjek neki üzenetet még a vásárlás előtt, hogy küldjön egy összesített számlát, vagy fizessem ki, és majd visszaadja a pluszpénzt?
azt olvastam, hogy a .uk-on majus kozepetol megszunik a havi 100db ingyenes 99p aukcio, es lesz helyette havi 20 ingyen listazas barbilyen kikialtasi arrol.
Én is tanácsot kérnék. Német ebayen vásároltam egy autót aukción. Az eladó azonnal írt, hogy mikor megyek érte, majd fél óra múlva jelezte, hogy a kocsit épp most összetörték, már nem eladó. Kértem fotókat, küldött pár fotót egy hasonló színű és típusú de másik autóról. Azzal tisztában vagyok, hogy ebből autó már nem lesz, de szeretném elérni, hogy legalább ebay jutalékot vagy hasonlót kelljen fizetnie. Mit javasoltok? Az eBay egyelőre nem enged reklamálni, még nagyon friss, ma déli eset.
Magyarországon élek, ide küldték a levelet. A német ebay-ről rendeltem, és buy it now-os termék volt,nem licites, csak azért írtam erre a fórumra, mert ez az,ami "él". Hogy hátha volt valakinek hasonló tapasztalata.
Csak azért nem értem,mert az eladót nem károsítottam meg semmivel, el tudta adni másnak a terméket és az ebay feketén-fehéren megírta,hogy törölte az egészet, meg nem történtté tette a vásárlást és nincsen fizetési kötelezettségem.
ha a német ebayon rendelted és németországban élsz, fizess, mert megtalálnak és minden felszólítással drágább lesz.... a történetedből nem derül ki melyiken rendelted és hova. Csak a postai felszólítás miatt gondolom, hogy németországba élsz.
Elég gyökér azért az eladó hozzáállása. Mintha az élete múlna ezen. Nekem most vásárolt egy német ember egy terméket. Miután megnyerte a licitet, megkérdezte, hogy van-e hozzá TÜV papírom. Mondom nincs. Erre ő, akkor nem venné meg. Én meg, oké. Ennyi. Ő is tanult belőle szerintem, hogy előbb kérdez legközelebb, én meg beírtam a termékhez, hogy nincs TÜV papír és újra feltettem.
Attól, hogy a közvetítő kihátrál a buliból, attól még az eladó szerintem ragaszkodhat hozzá, hogy fejezd be a tranzakciót.
A magyar törvények alapján biztosan sikerrel járna, hacsak nem tudnád bizonyítani, hogy a teljesítés arányatalanul nagy terhet jelentene, de szerintem 200€-ról nehéz ezt elhitetni.
Egyszerűbb(lett volna), ha megveszed, aztán felrakod vissza az ebay-re vagy itthon a vaterára.
Ha valamit nem akarunk megvenni, akkor nem licitálunk rá. Ennyi.
Azért írok,hátha van valakinek tapasztalata van tanácsa,hogy mit tegyek egy üggyel kapcsolatban,ami már fél éve húzódik az ebay-en.
Rendeltem egy terméket,tavaly szeptemberben amit nem fizettem ki. Nem licites termékről van szó. Az eladó nyitott is egy "unpaid item case-t", s kértem,hogy törölje a vásárlást,mert mégsem szeretném megvenni. Ezt az üzenetemet nem kapta meg vmi folytán,mint utóbb kiderült. Küldött nekem póstai úton egy levelet,hogy fizessek a bankszámlaszámra,amit mellékelt. Ezután írtam neki ismét,kértem,hogy törölje, de azt válaszolta,hogy nem tudja már törölni a vásárlást, fizessek. Mondom, OK, nem akarok vitatkozni, kifizetem,de ebay-en át, mert nem vagyok hajlandó kiadni a számlaszámom. Erre azt írta,hogy már nem lehet, arra a számra kell utalnom, egyszerűen nem tudtam megbeszélni vele semmit. Ezután írtam az ebay ügyfélszolgálatának,hogy segítsen,mi a teendő ilyenkor. Azt válaszolták,hogy mivel ez az első ilyen unpaid ügyem, visszamozgatják az egészet, törlik a tranzakciót és biztosítottak,hogy nem vagyok már köteles fizetni.
Erre jött egy levél egy behajtó ügynökségtől, hogy ki kell fizetnem a tartozásomat az ügyfelüknek, kamatostul. Megint írtam az ebay-nek, s ismét azt írták,hogy nem kell fizetnem, és vegyem fel a kapcsolatot a behajtó irodával, s akár bizonyítékként küldjem el a velük folytatott levelezésemet, amiben világosan leírták,hogy a tranzakció törölve lett az ebay által, semmiféle terméket nem kaptam kézhez, nincs fizetési kötelezettségem.
Az eladó bizonyíték gyanánt, azt a másolatot küldte el,amit ő automatikusan kapott az ebaytől,hogy eladott egy terméket, de az még a törlés előttről való, tavaly szeptemberi dátumozású.
Én átküldtem a behajtó ügynökségnek az összes ebay-es levelet, a legutóbbi másfél héttel ezelőttről való,hogy fogják már fel,hogy meghiúsult a vásárlás.
Erre ma érkezett reakció, hogy még mindig fennáll a tartozásom, s "bizonyítékként" egy ebay-es gyakori kérdésekből való print screenelt kis ablakocskát küldtek, ami arra a kérdésre adta ki a választ,hogy hogy lehet sztornózni egy vásárlást.... Más bizonyítékot gondolom nem tud az eladó felmutatni, nem tudja bizonyítani,hogy a vásárlás még a mai napig fennáll. Most már ott tartunk,hogy az eredeti 50 eurós termékből 175 euró lett.
Nem tudom,mit tegyek, az ebay már ezerszer leírta,hogy nem vagyok köteles fizetni, át is küldtem bizonyíték gyanánt, el is magyaráztam,hogy történt az eset, s értsék meg,hogy nem kell fizetnem,nem kaptam kézhez semmilyen terméket. A legutóbbi levélben ráadásul azt írta az ebay, hogy ír ő is az eladónak,hogy állítsa le ezt az ügyet....nem tudom, hogy megtette-e, mert még mindig nem akar leszállni rólam az eladó.
Van esetleg bárkinek valami tapasztalata ilyen téren?
Beszéltem a kollégával, visszajött a pénz a számlájára, így én is visszakaptam a pénzem, ergó a bosszúságon kívül egyelőre károm nincs. A baj az, hogy innentől fogva nem tudom, miként tudnám kifizetni a terméket.
Maestro kártyám van Sparkasse banknál.
Nincs véletlenül valamilyen megoldás ilyen esetre?
A bankszámlaszámra utalást én szerettem volna fizetési módként, addíg mindíg működött.
Miután az eladó ezt nem tette lehetővé, vagyis nem írta meg az ehhez szükséges Iban és Swift/bic kódot, nem tudtam simán intézni az utalást.
Ellenben jelezte, hogy tudok fizetni simán bankkártyával is. A küldött számlán volt lehetőség választani a paypal és a bankkártyás fizetés között.
Ez utóbbinál csak ugyanazt a négyféle kártyát fogadják el fizetésre, ami a paypal számla létrehozásához is elfogadott. Nos, nekem nem ilyen kártyám van, ezért nem tudtam megoldani így a dolgot.
Mennyire gyakran fordul elő az, hogy a pénz paypal számláról lehívása után semmiféle igazolás nem érkezik?
Továbbá, utánaérdeklődött, és azt a választ kapta, hogy nem történt fizetés...
Mikor paypal fizetest valasztassz ugy, hogy nincs paypalod, a kezdoldal felajanlja hogy jelentkezz be, vagy fizess bankkartyaval bejelentkezes nelkul. Tehat nem az eladonak kell felajanlani egy bankszamlaszamot. Ott valoban lehetseges, hogy debit kartyaval nem lehet utalni Nemzetkozileg.
A bankkártyás fizetési módot az eladó is ajánlotta, de nekem csak sima bankkártym van és nem kreditkártya, szóval nem működött vele a dolog. Jobb híjján ekkor fordultam a kollégámhoz segítségért.
A történet elég kacifántos. Megláttam egy terméket az Ebay pont com-on. Paypal-os fizetési lehetőség volt feltüntetve, amivel én nem rendelkezem, így írtam az eladónak, hogy érdekelne a termék, de paypallal nem tudok fizetni. Az eladó segítőkészen állt a dologhoz, de végül mégse tette lehetővé a sima utalást. Nem akarta kiadni az Iban és Swift kódjait, amit megértek. Találtam egy kollégát aki hajlandó volt segíteni, olymód, hogy a saját Paypal számlájáról fizeti ki a terméket. Ehhez meg is kapta a számlát. Próbált fizetni, de nem volt elég pénz a számlán, így töltött rá pénzt. Miután megérkezett a Paypal account-ra a pénz, le is vonták az összeget. A gond az, hogy semmiféle igazolást nem kapott róla. Az eladó rákérdezett a Paypalnál és szerintük nem történt befizetés. Ilyenkor szerintetek mit lehet tenni?
Sziasztok! Tettem egy ajánlatot az eladónak, aki azt elfogadta, innentől kezdve én hol tudom megvenni azt a terméket azért az árért? pl.: $10 árulta én $8 ajánlottam azt elfogadta, de, ha rányomok a termék oldalán a vásárlásra még mindig $10 ír.