Keresés

Részletes keresés

htibor Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58849

Előbb nézz rá a magyarországi úthálózatra kiépítettség, állapot, sebesség és köztes települések tekintetében.

Aztán kezdj el böngészni foglalkoztatási és hivatásforgalmi irányokat, hogy hova tódulnak az emberek dolgozni, nem ritkán 100-150 km-t bevállalva biztosabb nagyobb keresetek reményében, mégha a családi/magánéletből veszik el az a napi 3-4 órányi utazás.

 

Sopronból ki utazik napi szinten Veszprémbe? Zegról Pécsre? A köztes szakaszok hivatásforgalma(bérletesek)+hétvégi diákforgalma tartja el a járatokat.

Mert a kis létszámú teljesárú, kedvezményes, ilyen papíros és 65 év felettiből nem fognak bankot robbantani a cégek.

Budapest munkalehetőség és lehetőségek tekintetében mindig a vidéki városok előtt fog járni, és mivel a sugaras úthálózat van és autópályák úgy épültek ki ahogy, így a főváros irányába nagyon erős a hivatásforgalmi, állandó utasmennyiség.

Előzmény: Watty22 (58847)
archlinux Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58848

Ez úgy nagy általánosságban igaz, de az állomási WC-hez kell személyzet is, ezért az sincs nyitva mindig (pl. vasárnap este Baja, avagy utasok a "szolgálati" WC-n).

 

Egyébként pedig pihenő kell, cigizni, lábat nyújtóztatni, kaját venni stb. Szerintem nagyjából 10 perc az optimális; ahol az utascsere nagy (pl. Szeged/Pécs), ott esetleg 15.

Előzmény: 698 (58833)
Watty22 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58847

Komolyan az előbbivel kapcsolatban:

 

Csak Budapestről/-re kell sietni? Sopronból Veszprémbe, vagy Zalaegerszegről Pécsre nem? Ezeken a szakaszokon elég a napi 2-3db járat? Ott nem kell a 6óra alatt WC? Oda nem kell a WiFi, meg a légkondi?

 

Pestről a 200km miért 3,5óra megtenni, máshol a 150km miért igényel 4órát? Utóbbi 37km/h átlagot jelent, amit az 50ccm Simson Schwalbe is tud hozni. Főleg ilyenek miatt olyan a közlekedés, amilyen. Ha már az 50km/h-t vinné, 3óra lenne, mennyivel kultúráltabb!

Watty22 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58846

Megint csak Budapestről, mert ugye vidéken ne utazzál, + van rajta WC - ki is lesz nyitva? 

Előzmény: sosiforda (58840)
Watty22 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58845

Ezek szerint tényleg nem voltam világos, de akkor egyértelműen:

 

 - Akinek nincs pénze, mert minimálbéren tengődik szegény, az nem vesz autót, de szeretne, viszont kénytelen buszozni/vonatozni, és utálja, mert sok esetben színvonalon aluli módja ez a mobilitásnak.

 

- A diákok, fiatalok MÉG nem tudnak kocsit venni, de a diploma/munkakezdés stb. után 1-2éven belül autót vesz, mert mindegyik utálja a buszt, ami lassú, ritkán jár, és nem megfelelő időpontokban.

 

- Az öregek vagy nem tudnak már vezetni mert öregek, de sokuk szintén autóval jár, mert a trabant is jobb, mint a busz/vonat.

 

- Akinek van pénze, mert nagyjából átlagkeresettel rendelkezik, az megveszi a használt, európai importból származó, vagy bármilyen autót hitelre, vagy spórol rá stb. csak hogy ne kelljen azon a nyomorult buszon/vonaton szenvedni.

 

- Efölött a réteg fölött kocsival járnak.

 

Mivel a mobilitás társadalmi szükségességének kérdése nem vitatható, így én is azt mondom, hogy több, és gyorsabb járatok kellenének, de ezt láthatjuk, hogy a jelenleg működő modellben nem fogjuk megtapasztalni.

 

A privát busztársaságok nem fogják ellátni a faluvonalak nagy részét, de a nagyobb városok között végre létre jöhet egy minőségi kapcsolat, kényelmes, jól felszerelt járművekkel, ütemes menetrenddel, ami nagyon időszerű lenne.

 

Nem oktatják a jogi karon, de azért a józan ész itt is győz: Napi 3 alkalommal utazhatok 4órás menetidővel, vagy amikor én akarok, 2 órás menetidővel. Melyiket választom? Ha már 2óránként ütemesen, és nem 4 hanem 2,5 óra menetidővel közlekednének, én már elgondolkodnék, hogy visszaülök a buszra/vonatra. Én lennék a legboldogabb, ha megtehetném, de addig is motorral járok...télen is!

Előzmény: Racilaci (58844)
Racilaci Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58844

semmilyen minőségi szolgáltatást nem nyújt értsd: lassú, kényelmetlen, ritkán jár, és nem a legrövidebb úton

 

 

Egyszer beszélgess el olyan valakivel, aki ezen a lassú, semmilyen minőségi szolgáltatást nem nyújtó, kényelmetlen, ritkán járó buszon utazik naponta, mert egyetlen keresőként, minimálbérre bejelentve, napi 10 órát dolgozva nem telik neki kocsira. A falujában meg semmilyen munkalehetőség nincs.

 

Kérdezd meg azt is, hogy mi lenne, ha megszüntetnék a járatát. 

 

Én meg azt kérdezném meg Tőled, hogy nagyságrendileg van-e fogalmad arról, hogy mekkora költséget lehetne megspórolni a nem rentábilis falujárók megszüntetésével? És hogy utána esetleg mi közvetkezne: gyújtsuk a "segélyből élőkre" a falujukat?

Előzmény: Watty22 (58837)
Racilaci Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58843

Nem. Ez nem politikai kérdés, hanem társadalmi. Egy egészséges társadalom alapvető feltétele a megfelelő mobilitás. Ami azt jelenti, hogy A-ból B-be viszonylag könnyedén el lehessen jutni. Még akkor is, ha A és B pont között nagyon sok kacskaringó van. A mobilitásra azért van szükség, mert csak így kerülhető el (lenne elkerülhető), hogy néhány év múlva 40-50 km-eket kelljen autózni két normálisabb település között, ahol mondjuk meg is mersz állni tankolni, vásárolni. Stb. Tehát amikor egy-egy falut a saját pénzünkön viszonylag normális szinten élni hagyunk, akkor az a mi javunkra történik.

Az már jogos felvetés, hogy ahová mindössze 3-szor tér be egy busz naponta, az olyan, mintha nem is lenne. De annak a kisebb térségnek az ismételt mozgásba hozásához nem arra van szükség, hogy eltöröljék a meglévő 3-at is, hanem hogy esetleg megduplázzák a betérések számát. Még látszólag feleslegesen is.

 

De ezt Te nyilván pontosan tudod. A jogi karon meg nem oktatják.

Előzmény: Fradista Utazó (58839)
Racilaci Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58842

A kiállás nem a pisilés miatt ekkora, hanem a vezetési idő miatt.

 

A távolsági közlekedésben inkább az a kérdés, hogy ilyen hosszú buszjáratok közlekedtetésére van-e szükség? Vagy pedig ha igen, akkor azt ily módon kell-e megszervezni. 

Előzmény: Watty22 (58836)
sosiforda Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58841

http://www.tiszavolan.hu/Default.aspx?enc=CRrW+09Rp5OkzW6Xy3VqCbLj0YSSGePJVsATfHAVcCYWUAdshem6GwYcW6LHA6ObYpNbhzoq8xvccBE3chZh5gB0pmsaU4aRT7NgOk1Y7GQ=

 

Tájékoztatjuk az utazóközönséget, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elrendelése értelmében az alábbiakban részletezett társaságunk által üzemeltetett emeltszintű országos autóbuszjáratok 2013. június 1-től (szombat) megszüntetésre kerülnek:

 

1102 Budapest – M5 autópálya/Kecskemét – Szeged autóbuszvonalon

 

107 sz. járat Budapest, Népliget indul 94 14.30 óra, Szeged, aut. áll. érkezik 94 16.40 óra,

103 sz. járat Budapest, Népliget indul 67 15.30 óra, Szeged, aut. áll. érkezik 67 18.05 óra, 

111 sz. járat Budapest, Népliget indul 67 16.30 óra, Szeged, aut. áll. érkezik 67 18.40 óra,

102 sz. járat Szeged, aut. áll. indul 94 6.10 óra, Budapest, Népliget érkezik 94 8.20 óra,

104 sz. járat Szeged, aut. áll. indul 67 11.00 óra, Budapest, Népliget érkezik 67 13.10 óra,

110 sz. járat Szeged, aut. áll. indul 67 13.20 óra, Budapest, Népliget érkezik 67 15.30 óra.

 

 

Jelmagyarázat:

67 hetek utolsó tanítási napján és a hetek első tanítási napját megelőző napon

94 hetek első és utolsó tanítási napján

sosiforda Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58840

http://www.volanbusz.hu/akcio.php?id=1311

 

 

"A VOLÁNBUSZ Zrt. 2013. május végétől 7 darab komfortos, emelt sebességű és nagy befogadó képességű autóbuszt állít forgalomba a Budapestről Hévízen át Zalaegerszegre, Szekszárdon át Harkányba és Bajára közlekedő járatokon.

 

 

 

A VOLÁNBUSZ Zrt. kiemelten fontosnak tartja a magas színvonalú közúti személyszállításhoz szükséges autóbusz járműpark folyamatos biztosítását. Ennek a szándéknak eredményeként társaságunk első lépcsőként 7 db, nagy befogadóképességű járművet állít majd szolgálatba.

 

A fejlesztés eredményeként növekszik az utas-kiszolgálás színvonala, csökken a menetidő, mert ezek az autóbuszok autópályán 100 km/h sebességgel is közlekedhetnek. A nagy befogadóképességű járművek (15 m hosszú) kényelmes, hosszú távú utazásra alkalmas ülésekkel felszereltek, továbbá egyes autóbuszok WC-vel is ellátottak.

 

A magas komfortfokozatú autóbuszok gyors, kényelmes autópályás közlekedést biztosítanak. Az új autóbuszokat Budapestről Hévízen át Zalaegerszegre, Szekszárdon át Harkányba és Bajára, közlekedő járatokon lehet majd igénybe venni.

Az új járművek mellett az országos viszonylatok esetében már jelenleg is működő, a VOLÁNBUSZ Zrt. által az országban elsőként és egyedüliként alkalmazott ingyenes ülőhely biztosítás és internetes jegyvásárlási lehetőség, valamint az emelt komfortfokozatú, ingyenes Wi-Fi-vel felszerelt járművek komplex rendszerként biztosítják az utasok részére a magasabb szolgáltatási színvonallal járó érzékelhető minőségi utazást."

Fradista Utazó Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58839

Azt érdemes megnézni, hogy a diszkont társaságok a piacnyitás után se repülnek Budapestről Tiranába meg Szarajevóba, sőt. Szóval arra nem érdemes számítani, hogy jön a piacnyitás, és a privát buszosok majd jól megoldják a falujárót 6 utassal, nem pazarlóan. Az pedig ettől kezdve politikai kérdés, hogy hagyjuk-e, hogy a kis falvakban élő emberek csak vásáros ünnepekkor jussanak el a közeli városba is, vagy adópénzből mégiscsak biztosítunk számukra is valamilyen közlekedési szolgáltatást.

Előzmény: Watty22 (58837)
Watty22 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58838

65 év feletti nincs ingyen az utazás? MOndjuk az igaz, hogy vannak 40 éves nyugdíjasok is, nem rájuk gondoltam nyilván, ezt akkor pontosítom.

Előzmény: RIKA424 (58826)
Watty22 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58837

Nyilván a busz és a repülő közt a különbség, az mint Mocsáralsógöröngyös és New York közt.

 

A példa azt volt hivatott bemutatni, hogy nincs szükség ezekre az állami pénznyelőkre (nem a mérleg szerinti eredmény alapján könyvekben nyereség a nyereség, láttam érdekes dolgokat ilyen területen) mert azon túl, hogy felesleges és pazarló módon működik (a falubetérés az pazarlás, ugyanakkor a Pécs - Veszprém járatot muszály volt ritkítani utaslétszám adatok miatt), semmilyen minőségi szolgáltatást nem nyújt értsd: lassú, kényelmetlen, ritkán jár, és nem a legrövidebb úton. 

 

A Malév irányítása is mindenféle közbeszerzési jogszabályokon, állami tulajdonra vonatkozó eljárási rendeleteken és bonyolult szabályokon alapult (a tulajdonosi bizottság megegyezett sokáig az igazgatósággal, és a saját határozatait dobták vissza egyikből a másikba) nem követte a piaci folyamatokat (Bud - NYC járat folyamatosan tömve volt, leállították, Bud - Toronto 2hónapra előre tele volt, leállították) többféle, felesleges gépük volt, mindegyikhez külön szerelőgárdával, és műszaki felszereléssel. Emiatt pazarolt, és magas árak voltak. A fapadosok miatt ugyan bekapcsolódott az árversenybe, de az meg nem fedezte a költségeket. EU csatlakozásunkig annyira drága volt a malév, hogy csak a leggazdagabb magyar repült bárhová.

Előzmény: rezgaras (58834)
Watty22 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58836

Kiállási idő:

 

Pont arról volna szó, hogy nem kellene kiállási idő, ezzel is csökkenthető volna a menetidő. Nem hiszem, hogy egy Pécs - Békéscsaba viszonylaton feltétlenül muszáj 40 percet állni Szegeden, amikor amúgy is idegesítően hosszú az út.

 

Igen, építeni kéne ürítőket, meg mosókat, és karban is kéne tartani. Arról van szó, hogy ha már lehetne kényelmesen és gyorsan, akkor miért ne? Azért, mert a volánnál (MÁV-nál is) ez a régivágású, "jóóól vaan az úúgy" társaság ül. Persze hozzá lehet úgy állni, hogy eldöcög még az egy 10-20 évet, meg majd egyszer ha talán, és meg lehet állni, meg várakozni, ill mindenki vigyen magával ételt - italt stb.  csak ez már nem is a 70es évek, hanem inkább a 30as...

 

Előzmény: 698 (58833)
Watty22 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58835

Nem ballagok el, mert mint mondtam, nem érdekel, hogyan oldják meg.

 

OFF

Rendszerváltás óta megy az üres beszéd jogszabályokra hivatkozva, amikor valamit fejlesztő jelleggel valaki el szeretne érni. Végzettségem szerint jogász vagyok, és követve a napi politikát, azt is tudom, hogy alkotmányt is viszonylag egyszerű technikával lehet módosítani.

ON

 

Azt is megírtam, hogy nyugodtan járhat az InterFalu busz, de mindörökké ráfizetéses marad, az eszközök koptatásán kívül nem lesz eredménye, és a teljes árú utas fizeti meg az árát.

 

ÉS MIVEL:

 

Mindenkpéppen lesz piaci nyitás, az lesz a vége, hogy a magáncégek járatai megfelelően szolgáltatnak majd, a volánokkal (de akkortól a MÁV-val sem utazik senki, uh adókból fizethetik majd a szociális buszjáratokat

Előzmény: RIKA424 (58827)
rezgaras Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58834

Miután rendszeresen utazom diszkont légitársaságokkal és ritkábban hagyományossal is annyit mondhatok, hogy ez nem így van. A diszkont társaságok árai valóban kis mértékben emelkedtek, de még mindig jóval olcsóbbak. Én legalábbis a 3-4-5-szörös árkülónbségre nem mondanám, hogy "nincsenek olyan nagy különbségek". Még feladott csomaggal sem, de a történet éppen arról szól, hogy bizonyos járatok (nyaraló, üdülőhely) kivételével az utasoknak amúgy sincs feladott csomagja. A távoli repülőtér vagy probléma (pl. Frankfurt), vagy nem.

 

De az egész történet szerintem sem képezhető le normális módon az autóbuszos közlekedésre. Mert a repülő közlekedésben (a mai Európában) nyoma sincs az "ellátási kötelezettségnek".

 

Előzmény: Fradista Utazó (58831)
698 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 58833

Szvsz minden távolsági járatnak van autóbusz állomásokon (ha nem is mindegyiken, de legalább 1-en biztos) kiállási ideje, ahol a WC és a kaja kulturáltan elintézhető. Amennyiben ez útközben jelentkezik problémaként, akkor rugalmasan kezelhető. A WC-re visszatérve, még különjáratban is csak végszükség esetére javasolják az idegenvezetők is. És ugye nem ártana egy kiépített rendszer sem a WC-k üritésére, majd a feltöltésre. Nem emlékszem, hogy bármely pályaudvaron, parkolóban lenne ilyen. Én ezért nem értek Veled/Veletek egyet.

(halkan jegyzem meg, hogy akkor helyi járatban sem ártana a WC, mert a "kedves" 17 éves bulis menyecske 6 megállót (kb 9 perc) nem bírt ki, és összecsinálta magát.)

Előzmény: RIKA424 (58830)
rezgaras Creative Commons License 2013.05.09 0 0 58832

Hány éves vagy?

 

Előzmény: Watty22 (58825)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.05.09 0 0 58831

A Malév-csőd után napokon belül megjelent több diszkont légitársaság is Ferihegyen, és a Malév-útvonalak egy részére (a frekventált úticélokra) kínáltak a korábbi Malév-jegy árának egyharmadáért jegyeket. Az elmúlt bő egy év alatt ez konszolidálódott, a diszkont légitársaságok jegyárai jelentősen megemelkedtek, és ma már messze nincsenek olyan nagy különbségek. Ha valakinek van feladott csomagja is, a legtöbb útvonalon már megközelítőleg a régi Malév-jegy áráért tud utazni. Sok irányban pedig azért olcsóbbak most a jegyek, mert a mostani légitársaságok hasonló irányba, de nem ugyanoda repülnek (pl. Milano Malpensa helyett Bergamo Orio al Serio repülőtérre).

Előzmény: RIKA424 (58828)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.09 0 0 58830

A másik, miért nincs a távolsági buszokon WC, miért nincs szendvics/üdítő automata?

 

----------------

 

Ez viszint jogos, valós felvetésed.

 

Már régen be kellett volna vezetni.

 

Ebben igazad van.

 

 

Előzmény: Watty22 (58825)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.09 0 0 58829

A 70es évek ellátási szintjén vagyunk, semmi nem fejlődött.

 

-------------------

 

Valótlan állítás !

 

Mivel dolgoztam a '70-es években Volánnál nem igaz, hogy az autóbuszközlekedésben a mai színvonal, ellátási kínálat megegyezne a '70-es években meglévővel.

 

 

RIKA424 Creative Commons License 2013.05.09 0 0 58828

Nincs Malév, és lám, a jegyárak 3ad annyiból meg is vannak.

 

--------------------

 

Valótlan állítás !

 

A repülőjegy árak (bár nem ide tartozik) csak ott csökkennek ahol több légitársaság repüli az útvonalat.

De ott sem 66%-kal.

 

A fapadosok ritka akciói melyeknál tényleg volt néha 1 eurós jegy is, a MALÉV korszakban is megvoltak, ma már ritkábbak vagy nincsenek.

 

 

RIKA424 Creative Commons License 2013.05.09 0 0 58827

A két falu példája, ahol pár százan laknak jogos felvetés, na azt a járatot nem kellene fenntartani, nem indokolt a busz. A falvakba betérő távolsági/helyközi járatok nem kellene, hogy betérjenek, nem indokolt a busz, jöjjenek ki a faluból - sétáljanak be a faluba,

 

-------------------------

 

 

Ilyet lehet tenni.

 

Ballagj el országgyűlési képviselődhöz.

Javasold neki, hogy változtassák meg az önkormányzati törvényt (ez kétharmados) és a személyszállítási törvényt.

(ez síma)

 

Utána le lehet állítani ezeket a járatokat ahogy javaslod.

 

Addig nem.

 

A helyközi közlekedés biztosítása állami kötelezettség a ma érvényes törvény szerint.

 

RIKA424 Creative Commons License 2013.05.09 0 0 58826

mert ugye pl nyugdíjas nem vesz jegyet úgy tudom

 

-------------------

 

Rosszul tudod.

 

Ez valótlan.

 

A nyugdíjasok vesznek jegyet. Sokat. Évente sok tízmilliárd forintért.

 

 

Watty22 Creative Commons License 2013.05.09 0 0 58825

Régóta nem szóltam itt hozzá, de folyamatosan figyelem a társalgást, és hát a piaci nyitás megint előtérbe került.

Ami tény:

 

Nagy a kedvezménnyel rendelkezők köre, és a teljesárú jegyekkel fizettetik meg a költségeiket (milyen költségeiket? csak mert ugye pl nyugdíjas nem vesz jegyet úgy tudom, uh nem tudják hányan vannak, mi alapján fizet az állam?)

 

A két falu példája, ahol pár százan laknak jogos felvetés, na azt a járatot nem kellene fenntartani, nem indokolt a busz. A falvakba betérő távolsági/helyközi járatok nem kellene, hogy betérjenek, nem indokolt a busz, jöjjenek ki a faluból - sétáljanak be a faluba, vagy a falu üzemeltesse a falubuszt, stb. voltak erre tervek. Én 4km-re lakom a buszállomástól, és nincs a városomban megfelelő helyi közlekedés, de meg tudom oldani, 1-3km a falu szélén is megoldható. 

 

Az egész országban tesznek rá, hogy a nem Budapestre igyekvők megfelelő, kényelmes és gyors járatokon utazzanak, mondjuk megyeszékhelyek között, de ezeket az alibi falujáró, lassú, "senkinek sem jó, de azért megy, mert kötelező szociális alapon" járatokra valahogy hatalmas figyelem irányul. Ezzel indokolni a zárt piacot blődség. Kb ilyen, hogy a Malév repülte a nem kihasznált desztinációkat (Tirana, Pristina, Skopje stb) és az ott keletkezett veszteség miatt fizettél többet a jegyért Párizsba. Nem érdekel a Pristinai járat, ha Berlinbe utazom, ne velem fizettessék, hogy indokolatlan járatokat tartunk fenn szociális alapon, hogy "el lehessen oda is jutni". Nincs Malév, és lám, a jegyárak 3ad annyiból meg is vannak.

 

Nem csak regionális volán kellene, hanem egy országos is, aki nem lő el olyan poénokat, hogy "este 17:20 után nem indítunk járatot, mert vissza is kell a buszt hozni" a MÁV is megoldja, egységes az eszközkezelés, személy szerint nagyon nem érdekel, hogy hogyan, de oldja meg a volántársaság is.

 

A piaci nyitás EU-s kötelezettség, be fog következni, ez tény és nagyon örülök neki. 

 

A 70es évek ellátási szintjén vagyunk, semmi nem fejlődött. Az, hogy a buszok kicsit szebbek, meg van légkondi nem oldotta meg azt a problémát, hogy a Kaposvár - Szeged, Veszprém - Pécs, vagy a Sopron - Balaton viszonylaton ne 3x annyit ülj, mint ha kocsival utaznál. Akinek nincs kocsija, az szeretne, mert utálja a trágya volánt, akinek van, az nem fog visszaülni, mert nem hülye, hogy 2-3x annyit üljön. A másik, miért nincs a távolsági buszokon WC, miért nincs szendvics/üdítő automata? 

 

Fenntarthatjuk a nyuggervolánt, csak abból sosem lesz minőségi, jól működő vállalat. Mindig a teljesárúval fizettetnek, nem is keveset, de sosem lesz elég pénzük, sosem lesz fiatal járműpark, mi pedig itt fogunk beszélgetni, ahogy az elmúlt években, mert mindig lesz miről. 

 

kbn Creative Commons License 2013.05.07 0 0 58824

Valóban volt benne két demagóg elem - egyiket Setra topiktárs megírta, másik, hogy egy bécsi út nem olcsóbb, hanem 175 Ft-tal drágább.

 

Egy Bp-Győr belföldi IC-jegyre viszont már tényleg többet fizet az utas, mint a buszjegyre Bécsig.

 

Azt is tudom, hogy miért ennyi - és azt is leírtam sokszor, hogy ez miért rossz.

 

Tegyük fel, hogy Bergengóciában történetileg úgy alakult, hogy krumplit kizárólag kórházak adhatnak el, ezért a krumpli árát az állam a szabadpiacinál magasabban szabja meg, hogy a kórházak ebből finanszírozzák a mandulaműtétek veszteségének egy részét.

 

A bergengóciai közlekedésbarát fórumon felveti valaki - aki közgazdaságtan órán éppen most tanult a holtteherveszteségről -, hogy a krumpli magas hatósági ára torzítja a fogyasztás szerkezetét a rizs felé, ezért a mandulaműtétek veszteségét ebből csökkenteni társadalmilag kevésbé hatékony, mint egy semlegesebb módon, pl. az egészségügyi járulék megemelésével.

 

Direkt írtam ilyen nevetséges példát, de a magyar közlekedésfinanszírozás ennél valójában csak rosszabb, mert nem a rizs is krumpli között torzít, hanem két olyan "termék" között, amiből az egyik lényegesen több externáliát okoz a másiknál - előbbi felé.

Előzmény: RIKA424 (58822)
setra415HD Creative Commons License 2013.05.07 0 0 58823

"ami Budapestről Győrig enélkül is többe került, mint piaci alapon a kétszeres távolságra fekvő Bécsig. :("

 

Azért azt ne feledd, hogy a nemzetközi menetjegyek az Áfa törvény értelmében nem tartalmaznak áfát, míg a belföldi menetjegyek most már 27 %-os áfa tartalommal bírnak, ami nem is olyan nagyon régen még - ha jól emlékszem - 12% körül volt.

 

Ezt figyelembe véve egy Budapest - Győr menetjegy ára nettó 1984 Ft, míg Bécsbe a teljesárú autóbuszjegy ára 2900-5900 Ft között mozog a Eurolines-nál.

Előzmény: kbn (58820)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.07 0 0 58822

Azt már csak félve teszem hozzá, hogy azt a teljes árú jegyet fejelték meg pótdíjjal, ami Budapestről Győrig enélkül is többe került, mint piaci alapon a kétszeres távolságra fekvő Bécsig. :((

 

---------------------

 

Demagógia 1. osztály.

 

Tanulni + tanulni + tanulni.

 

Nem annyira nehéz a tanulás mint elsőre látszik.

 

1./ A piaci alapon Bécsig közlekedő buszos cégnek is kötelező fentartani a 287 lelkes és a 699 lelkes falu között minden nap (szombat délután is) közforgalmú buszjáratot többször ?

 

2./ A piaci alapon működő (Bécsig járó) buszos cég is köteles 40 féle címen állami parancsra kedvezményes jegyet adni ?

 

-----------------------

 

A buta újságírók kétévente írnak cikket arról, hogy bezzzzeg az X cég Y forintért új buszokkal indítana járatot ide vagy oda, de az a gaz állam nem engedi.

Ne is engedje.

 

A piac lefölözéséhez nem kell ész csak egy döntési pozícióban lévő megfelelően buta és korrupt politikus.

 

Az a lelkes új cég az új buszaival ellátási területért harcoljon.

Benne a két kisfalu között kötelezően szombat délután is járó busszal. (1-3 utas buszonként)

Majd akkor tárgyalnak velük.

 

 

Előzmény: kbn (58820)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.06 0 0 58821

És hogy merült fel a visszakozás? Úgy, hogy a 65 év felettiek ingyenes utazását is meg akarták bolygatni.

Az ő kedvezményüket valószínűleg senki se bolygathatja meg míg a világ világ + 2 nap.

Ugyanis aki megteszi, búcsúzhat a hatalomtól a választásokon, hívják X-nek, Y-nak, vagy Z-nek.

Előzmény: Törölt nick (58818)
kbn Creative Commons License 2013.05.06 0 0 58820

Tizenéve halljuk, hogy túl bőkezű a kedzezményrendszer.

 

Nosza, vezessünk be egy felárat, majd adjunk rá mentességet, hogy csak a teljes árúaknak kelljen megfizetni - gyakorlatilag tehát növeljük tovább a kedvezménykulcsokat.

 

Gratulálok.

 

Azt már csak félve teszem hozzá, hogy azt a teljes árú jegyet fejelték meg pótdíjjal, ami Budapestről Győrig enélkül is többe került, mint piaci alapon a kétszeres távolságra fekvő Bécsig. :(

Előzmény: Törölt nick (58818)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!