Keresés

Részletes keresés

Alváskultúra Creative Commons License 2010.04.08 0 0 2196

Szia Petya79,

 

megnéztem az alsó linket. Cseles. Azt ugye tudjuk, hogy a Perdormire több cégnek is begyárt, így azt hiszem, hogy a Dormeo egy részét is ő gyártja, vagy a Magniflex?

 

Amit nem értek: miért nem lehet új matracokat kitalálni ilyen nagy cégeknek. Ugyanazt a csontot rágja mindenki és mindig: amíg biomatrac volt addig mindenki orrvérzésig azt nyomta, most változott a piac, most mindenki memoryban nyomul és ráadásul sokszor ugyanabban a matracban csak más köntösben. Szegény vásárló meg mindig azt kapja, amit elétesznek.

 

Három új matrac gyártását kezdjük a héten, három teljesen új maggeometria, szerkezet, ergonómia. Le kellene egy kicsit vetkőzni a voltszocialista kereskedelmi szemléletet, ahol van egy termék (amit valaki, valahol megcsinált) és azt kell valahogyan eladni mindenkinek.

 

Szerintem ez egy falsch út, hosszútávon a vergődéshez vezet. Az én szemléletemben egy választék -termékkínálat- kialakításához:

 

-meg kell nézni, hogy mik azok az anyagok, amik a legszélesebb vásárlói rétegben a különböző ársávokban megállják a helyüket úgy, hogy kicsit (nagyon) újak, innovatívak valamiben (hideghab-dualcore, memory-7zónás, növényi habok-Nawapur, stb)

 

-az egyes termékekhez meg kell határozni azt a piaci szeletet, amelynek az igényeit az adott termékkel ki szeretném elégíteni

 

-ki kell találni valami megalapozott -now how- szerkezetet, aminek ergonómiailag értelme van, és ami további előnyt jelent a vásárló számára a konkurens termékekkel szemben hasonló árfekvés mellett

 

-pozícionálni kell a terméket, tehát meg kell határozni az egyes termékek árszegmensét, hogy mennyibe kerülhet maximum ahhoz, hogy az adott tulajdonságaival és azonos ársávban "érdekes" és egyedi legyen a többi tucatmatrac között

 

-le kell gyártani a mintákat a megadott feltételek mellett és hónapokon keresztül tesztelni, teszteltetni azokat kereskedésekben vásárlókon, kórházakban betegeken, stb.

 

-a visszajelzéseknek megfelelően javítani, alakítani; interaktív módon az igényekhez formálni a terméket (sűrűség, keménység, zónák elhelyezése-eltolása, profilozás változtatása, stb

 

És kész.

 

Vagy egyszerűbb megtudni, hogy hol vásárol a konkurencia és megvenni ugyanazt és beállni a sorba huszonharmadiknak.

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: Petya79 (2195)
Petya79 Creative Commons License 2010.04.07 0 0 2195
Szia!

Igazából ez számomra nem olyan nagy újdonság. Mindössze annyi változás történt csak, hogy most már ismertebb cégek is forgalmazzák ezeket a matracokat mint alsó vagy közép-alsó kategóriás terméket. A régi munkahelyemen úgy durván 10 évvel ezelőtt találkoztam eliocel magos vákuum matracokkal (persze akkor még memory komfortrétegről szó nem volt, max. latex jöhetett szóba). Egy noname forgalmazótól szereztük be. Aztán amikor munkahelyet váltottam, 2-3 évig nem is találkoztam hasonló matracokkal...amíg meg nem keresett bennünket a Boch. Ezek is német címkével ellátott vákuum matracok voltak, de nem ugyanazok, mint az előző forgalmazó esetében. A Boch-ról még csak annyit: www.boch.hu -> címoldal: Bayscent neutralizer memory matrac. Micsoda véletlen, hogy már ők is...?! :-)
És ha már szóba hoztam Németországot, felhívnám a figyelmed egy online áruházra, aminek a kínálatát már évek óta figyelem: www.firma-knowhow.de
Ez azért érdekes, mert választ adhat néhány megválaszolatlan kérdésre. Először is, már maga a cégnév is hangsúlyozza: know-how üzletág, vagyis semmi akadálya, hogy egy óriásvállalat termékszabadalma valamilyen noname csomagolásban köszönjön ránk vissza. Gondolom ugyanez a helyzet a többi "kicsitmáshuzatos deamúgytökugyanaz" típusú matracokkal is. Ez a "firma-knowhow" cég évek óta árulja már a különböző vákuumcsomagolt, eliocel magos matracokat. Az eliocel magot mindenki Olaszországgal hozza kapcsolatba, ami ugye nem véletlen. Azon felül a matrac keresztmetszet ábrái hasonló kidolgozásúak, mint egy ismert olasz matracgyártóé. Innen már nem nehéz kitalálni... :-)
...de hogy biztosra menjünk, itt egy Yatego-n hirdetett "firma know-how" matrac:
http://www.yatego.com/gesundheitsprodukte/p,464898459e724,43731676dd1556_5,bayscent-viskose-matratze

A 3. képen ott található egy cégembléma... ;-)
Előzmény: Alváskultúra (2194)
Alváskultúra Creative Commons License 2010.04.07 0 0 2194

Szia Petya79,

 

azt hiszem, hogy megjelent egy matrac a piacon, ami tartalmilag szerintem ugyanaz, viszont több cég is hozza Olaszországból és különböző neveken értékesíti.

 

Persze lehet, hogy rosszul tudom, de szerintem a Memory Duett Bestdream, Memory Duett Matrackirály, Memory Duett Kokoflex, Memory Delux Linea ezek ugyanazok a matracok, csak egy kicsit más huzattal.

 

Nem ezekről a matracokról mondom, de egy ismerősöm szétszedett (hivatalból) egy ilyen matracot (többet is 3+2 memory) és egészen meglepő dolgok vannak némelyikben, tehát a hulladék memorytól elkezdve (steppelésben), nem sorolnám.

 

Alapvetően minden vásárlónak elmondom, hogy a mosható-levehető huzatnak két előnye van:

 

1.,  A moshatóság

2.,  A láthatóság (hogy mi van a huzat alatt

 

Persze nem minden fix huzatos matrac simlis a habmatracok között, de szívesen kibontogatnék egy pár olcsóbb és középáras típust. Szerintem olykor sírva fakadnánk.

 

Különben egyszerűbb levehető huzatot varrni.

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: Petya79 (2193)
Petya79 Creative Commons License 2010.04.07 0 0 2193
Memory Delux-ra rátérve: ezt a típust konkrétan nem próbáltam, de úgy általánosságban a vákuumcsomagolt eliocel magos matracok nálam felejthetők. Így látatlanban persze ez a matrac még lehet akár használható is...
Előzmény: VÉNYOLC (2189)
Petya79 Creative Commons License 2010.04.07 0 0 2192
(Gold F70) ...és az a 2 db keskeny területen elhelyett betét is csak szimmetrikusan a vállzónában található. Válság van, spórolni kell...

Erről jut eszembe: a National Geographicon ma ismétlik 9:00-kor és 14:00-kor a Gyáróriások sorozat IKEA epizódját. Ajánlom mindenki figyelmébe, akik szeretnék látni, milyen marketingfogásokat alkalmaz ez az óriáscég, hogyan készülnek lengyelhonban a "nagyszerű" méhsejt papír betétes "fabútorok", és hogyan lehet mindezt előnyösen tálalni a vásárlóknak...
Előzmény: VÉNYOLC (2189)
Alváskultúra Creative Commons License 2010.04.06 0 0 2191

Szia Yozef és V8,

 

Yozefnak már megírtam e-mailben a részleteket, most inkább egy észrevétel: 8. éve foglalkozom matracokkal, de a mai napig fel vagyok háborodva, ha a termékemet nem csomagolják ki kiállításban, nem is engedem, hogy fóliába maradjon. Ez szerintem egy kicsit olyan, mit ha a cipőt nem szeretnék kivenni a dobozából, vagy sámfástól kellene próbálnod.

 

Úgy gondolom, hogy az az üzlet, ahol a termékek be vannak csomagolva a legalapvetőbb hibát követi el: lesz*rja a kedves vásárlót, annak komfortérzetével és igényivel együtt.

 

Aki nem hajlandó "feláldozni" a kiállítási matracokat (amit engedménnyel még mindig kiállítási matracként utána el lehet adni, kicsi veszteséggel), és ráfekteti az érdeklődőt a sztatikusan feltöltődött és porral megszedett nylonra, annak lehet, hogy kalapácsot kellene árulnia.

 

Még valami: szerintem a 8 cm emlékezőhabból sok, az egészet nagyon süppedőssé "gipszággyá" teszi, a komfort és az ergonómia miatt szerintem az 5-6cm memory és (jó esetben) profilozott, zónázott alsó tartómag lehet a leg ideálisabb, ami a formakövetésben fog segíteni.

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

 

 

Előzmény: Yozef (2190)
Yozef Creative Commons License 2010.04.06 0 0 2190
Sokat segiteni nem tudok a Lengyel matrac temaban, biztos lesz szakmabeli aki elmodnja a velemenyet rola. En szombaton probaltam ki 2 fajtat, mi is matracot keresunk, eleg puhanak tunt, de nekem sem az volt az erzesem, hogy memoriahabon fekszem. Voltak kibontva mintak, amiket meg lehetett tapogatni, de nem valtoztatta az alakjat ugy sem, hogy huzat nelkul a habot fogtam, de lehet en vartam tul sokat. Csomagolason keresztuli probafekves engem is meglepett, valoszinu telejsen mas erzes lehet anelkul.
Amit sikerult eddig kinyomoznom a gyartrol az mindossze egy Ukran oldalon talalhato info, ez egy lagyabb matrac volt, lehet Te is ezt probaltad, medivis lux.
Ugy emlekszem 10 ev garanciat vallalnak, bar ha kozben megszunik a ceg akkor...
Előzmény: VÉNYOLC (2189)
VÉNYOLC Creative Commons License 2010.04.05 0 0 2189
Sziasztok!

Talán érdekel valakit, hogy már live-ban is megnéztem/próbáltam matracokat. Memory matracokat néztem, mert megtetszett itt a fórumon. Először is szörnyű a helyzet egy dunántúli kisvárosban, az itt emlegetett márkákat nem is találtam.

1, matracdepó: csak lengyel(?) matracok vannak, valami Koto néven. Még nem is hallottam róla. Memorys matracokat 1 éve gyártanak, az eladó sem favorizálja, szerinte 90%-ban rugósakat vesznek. Meg is értem, elég gyenge minőség lehet. 8 centis memory hab volt rajt, és olyan lassan nyerte vissza eredeti formáját, hogy ha oldalra fordultam, belecsúsztam az előző gödrömbe.( igaz rajt volt a nejlon csomagolás is mindegyiken) Amúgy van vélemény erről a gyártóról?

2, Jysk: a Gold F70, finoman szólva is csalódás volt. Kemény mint állat, és csupán 2 darab betét rajt a memory hab,( de azon sem érezni a memory hatást abszolút!) nem is a teljes felület...... erről ennyit

3, egyik helyen sok matrac volt, de a Lineanatura Memory Delux tetszett meg, 2+3cm-es memoryval.
Kicsit furcsa volt, hogy belesüppedtem ebbe is, olyan mintha kifeküdt ágyban feküdnék, de azért tetszett. Az eladó szerint ennél vastagabb réteg már nem jó, túl süppedős. De itt is szintén ismeretlen a gyártó. Itt a termék link, mert még weboldaluk sincs, vagy nem működik:
http://www.matracfutar.hu/index.php?f0=TERMEK&f1=Deluxe%20Memory
a 160-es méret, 112.000 - 10% lenne akcióban. Vélemény? 70kg-os forgolódósak vagyunk.
Alváskultúra Creative Commons License 2010.04.01 0 0 2188

Kedves Pakatus,

 

régóta modják: amit eszel, az leszel:-)

 

Én mindenkinek elmondom, aki így jön hozzám, hogy egy jól megválasztott matrac segíteni fog a mindenkori szintentartásban, viszont a javulás/gyógyulás minden esetben egy komplex dolog, ami csak életmód-váltással, így a táplálkozási szokások változtatásával és mozgással érhető el, akut esetben ezt műtéttel és annak rehabilitációs kiegészítőivel fűszerezve.

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: pakatus (2187)
pakatus Creative Commons License 2010.04.01 0 0 2187
sziasztok.
a fixa ideammal jovok. nekem is allandoan fajt a hatam. 100E-s lószőrös matracomon is. de senki nem beszel rola, hogy csomo etel is kivalthat ilyen izuleti gondot. pl. ezek: http://www.food-detective.hu/tesztek/a-food-detective-altal-kimutatott-etelek-listaja.html. en is csak egyteszt utan jottem ra, hogy nalam - mint allitolag az emberek legnagyobb reszenel - is van etelerezekenyseg. najo, nem tul konnyu elhagynom pl. a csokit az etrendembol, de muszaj...s ami a legtutibb, nemcsak a hatfajasom javult, de az alvaszavaraim is, mert allitolag azt is a kajak okoztak egyreszt. azaz a jo matrac fontos, de az okok kideritese meg inkabb. nezzzetek utana!
Alváskultúra Creative Commons License 2010.04.01 0 0 2186

Szia Petya79,

 

igen ez így van. Úgy gondolom, hogy az egyedülálló egészségventer, vagy mi a fene, az benne van minden "csövesnél jobb" matracban, csak nem úgy hívják.

 

A Klapka védjegyoltalom alá helyzte a "hagyományos mosópor" kifejezést. Ettől ugye nem lett jobb?

 

Azt hiszem, hogy a mai informatikailag kinyílt világban a keresgélők javarészt az interneten keresgélnek és csak utána fizikailag, így szép lassan minden termékkategóriában átlátnak a marketingmázon, vagy tényleg reglámvezérelt konzumidióta módon megvesznek valamit kétszerannyiért, vagy sznobizmusból választunk márká, mert a barátainknak elmondhatjuk, hogy nekünk Cordo matracunk van. Rajta.

 

Ha egy órán keresztül veri a fejét az ember a falba, azzal többszáz kalóriát el lehet égetni. Én inkább biciklizem...

 

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: Petya79 (2184)
Alváskultúra Creative Commons License 2010.04.01 0 0 2185

Kedves Derékfájós,

 

ez így egy kicsit nehéz lesz, én két dolgot javasolnék: az egyik, hogy érdemes visszaolvasgatni a fórumban, mert sok hasznos dolgot találsz, a másik, hogy el kellene menni egy kereskedésbe (vagy kettőbe-háromba) és próbálni kellene termékeket elkötelezettség nélkül, hogy egy kicsit körvonalazódjon az igényed, elképzelésed.

 

Ezek után sokkal többet tudunk segíteni a  szóbajöhető termékek kiválasztásánál.

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: Derékfájós (2183)
Petya79 Creative Commons License 2010.03.31 0 0 2184
Én kizárólag a márka megjelenésének fontosságát említettem, pontosan ezért hoztam fel példaként azt a bizonyos győri céget. Amit Te említettél, azaz hogy a gyártónak van-e létjogosultsága, vagy csak marketingcsapda, azt már magának a vásárlónak kell eldöntenie. Egy biztos: az ezredfordulón vitathatatlanul a Cardo marketingstratégiája volt a legjobb; hiszen pusztán egy jól hangzó védjeggyel (az egyedüli matrac, amiben megtalálható az EGÉSZSÉG CENTER) sikerült elhitetniük az emberekkel, hogy gyakorlatilag ők az egyedüliek, akik képesek "gyógymatracot" előállítani. Szerintem a mai napig 100-ból úgy jó esetben 1 vásárló tudhatja, hogy egyáltalán mit is takar az az egészség center...
A fenti példa pedig jól mutatja, hogy amíg a vásárló nincs tisztában a konkurens gyártók létezésével, addig a lehetőséget sem kapja meg arra, hogy válasszon közülük. Így aztán a fene megette az innovációt, ha a gyártó híre nem jut el a célközönséghez.
Persze léteznek olyan cégek is, akiknek pont az a reklámértékük, hogy kevesen ismerik a termékeiket (pl. MAM írható cd-k). De ők eleve csak egy szűk vásárlói réteget céloznak meg. Így aztán szerintem a matracgyártóknál talán egyedül a Tempur engedheti meg ugyanezt a luxust.
Előzmény: Alváskultúra (2180)
Derékfájós Creative Commons License 2010.03.31 0 0 2183

 

 

Sziasztok, megpróbáltam a hozzászólások egyrészét elolvasni, de sajna nem lettem okosabb, persze ez nem a Ti hibátok...

 

Szóval, akut derékfájással rendelkezem, rendszeres csontkovács, gyógytorna stb. Az elmúlt hetekben a nappalokat elviselem de éjszaka nem tudok aludni, lassan már ülve alszom.... ( a jelenlegi matracom minőségét nem szükségszerű kommentálni...)

 

Paraméterek 168 magas, 56 kg, háton és oldalt alszom ha sikerül...

 

Segítséget kérnék a jó matrac megtalálásához, régóta tervezem így a félrerakott összeg folyamatosan nő...

 

Köszönöm előre is.

 

Réka

 

 

 

 

Yozef Creative Commons License 2010.03.31 0 0 2182
Szia!
Koszonom gyors valaszod, igen, egy szappan alaku parnarol volt szo, a holgy hangsulyozta, hogy olyan hosszu mint a matrac, igy nem "hurcoljuk" magunkkal ejjel. Engem kulonosobben nem zavar ha fele akkora, mindig is kis parnaval aludtam. Eszem agaban sincs 56-ert ket parnat venni. :)
Tehat akkor mukodik a vitaminos dolog, meg ha csak az E vitaminra korlatozva is, megint tanultam valamit. Persze abban korantsem vagyok biztos, hogy az altalam kiprobalt matrac ezt valoban tudta. 17cm volt egyebkent a matrac, tehat az altalad emlitett hatarban pont benne van. :) Gyanitom en is, hogy az "akcios" 99e forintos ar toredekeert beszerezheto.
A tempurrol olvastam itt amit irtatok, kisebb-nagyobb vitak is kerekedtek belole, en nem ragaszkodnek a NASA logohoz, annal inkabb fontos szamomra, hogy 3 ev utan ne porladjon szet es ne godrosodjon ki a memory reteg. Ez a kretaporos megoldas eleg kemeny, mindent a cel erdekeben... egy atlag vasarlo meg orul, hogy milyen jo uzletet csinalt. :(
Tehat erdemes kicsit meg tobbet aldozni a vasarlasra, mert nagy a minosegbeli ugras, erdekelne az info termeszetesen, nem par evre szeretnenk vasarolni, inkabb legyen megbizhato gyartotol kenyelmes, strapabiro termek.
Koszonom az infot a miskolci uzletrol, meg fogjuk latogatni, van azert "extra" igenyunk is, fekete keretet szeretnenk, az illik a butorhoz, bar nem tudom ez mennyire ritka. :)
Varnam emailben az altalad jonak tartott termekeket.
Koszonom megegyszer!
Előzmény: Alváskultúra (2181)
Alváskultúra Creative Commons License 2010.03.31 0 0 2181

Szia Yozef,

 

hú, ez hosszú volt:-) Valaki egy kicsit lejjebb írt egy memory párna akciót április elsejére. Hidd el nekem: 6 500(hatezerötszáz) Forintért megkapod azt a párnát, amennyiben egyről beszélünk és "szappan" alakú (párnarágó alakú) formáról van szó. Viszont senki nem veheti el tőled a jogot, hogy 5-10szeres áron vásárolj.

 

Ezek a felkínált matracok rendszerint nem tudnak semmit -tisztelet a kivételnek, ha van- minden esetben egy úgynevezett wow (váú) effektre épül az eladás, ami lehet akár az ezüst, de a vitamin is. Tekintettel, hogy a német Centa Star és Nord Feder termékeket importálom, volt szerencsém a stuttgarti üzemben a Textilinstitut Hohenstein kisérleti eredményeibe bepillantanom. Az E-vitamin (és csak ennek van értelme regenerációs szempontból) bázisanyagból köztes textílián keresztül (pl.: lepedő, pizsama) transzferálható nagy mennyiségben a bőr felé. Tehát ez nem kamu, az, hogy abban a matracban mi van, azt nem tudom. Ezek általában 16-18cm vastag és vákuumcsomagolt matracok, tudom a bekerülési árát is, de nem lenne etikus, másrészt meg lehet, hogy elsírnád magad:-)

 

Memoryban nincs "kamu memory". A tempur volt az első és azóta sem fejlesztett semmit. Kínától Malájzián át Magyarországig mindenki gyárt memoryt, így van jó is meg rossz is. A fajsúly fontos lenne, mivel ez a hideghabok egyik mércéje, viszont sok gyártó pl.: krétapor hozzáadásával éri el a fajsúlyt, ami csak laboratóriumi körülmények között, égetéssel mutatható ki, tehát ritka a lebukás.

 

150-200 körül már nagyon jó termékeket kapsz, kicsit feljebb ezonban Ugrin Benedekről hirtelen Bethoven szintre emelkedik a minőség.

 

Nem szeretnék reklámot csinálni senkinek, e-mail-ben szívesen írok általam javasolt termékeket, amiket mindenképpen ki kell próbálni.

 

Miskolcon nyugodt szívvel ajánlom neked az Eurobútort a Fonoda-udvarban, tökéletesen hozzáértők, ha minőségi bükk ágykeretet keresel, nagyon jó termékeik vannak (Prestige facsapolású, Valencia, Nido facsapolású bioágy, stb)

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

 

 

Előzmény: Yozef (2179)
Alváskultúra Creative Commons License 2010.03.31 0 0 2180

Szia Petya79,

 

minden úgy van, ahogyan mondod a márkákkal kapcsolatban, csak egy apró -ám de nagyon-nagyon fontos- hozzásűzésem lenne:

 

Ezt az egész márka-dolgot szükségszerűen ketté kell bontanunk, így lehet, hogy megint "németmajmolással fognak vádolni, de a tisztánlátáshoz ismét német példát is fel kell hoznom.

 

Tehát van egy német márkánk, mondjuk: Donlopollo

 

Dinlipilli nevéhez számtalan találmány, szabadalom, fejlesztés fűződik, németországban "top of mind" márka, tehát az emberek több, mint 95%-a ismeri. Ez a cég az összes energiájával azon dolgozik, hogy minden évben a kölni kiállításra előrukkoljon valami forradalmi, vagy csak egyszerűen újszerű termékkel. Kutatási részlegek, tudósok, kémikusok, ergonómiai központok és orvosgárdák dolgoznak egész évben fáradhatatlanul azon, hogy a legjobb alapanyagot, a legjobb ergonómiát, tehát a legtökéletesebb matracot megteremtsék. Ez nagyon nagy költséget jelent, minden kutatás-fejlesztés nyeli a pénzt, ez természetesen a termék árában meg fog jelenni, hiszen a befektetett összeget vissza kell nyerni. Viszont létrejött egy valódi csúcstermék.

 

És van egy magyar márkánk, mondjuk: Cordo

 

Cordo nevéhez semmilyen találmány nem fűződik és az elmúlt 70 évben -eltekintve a kor által felkínált korszerűbb párnázó- és huzatanyagoktól- semmilyen fejlesztés, innováció nem jött létre. A megtermelt haszon egy részét (jelentős részét) nem kutatásba-fejlesztésbe fektette (legyünk őszinték: a rugókon nem igen van mit kutatni), hanem marketingbe, konkrétan televíziós reklámokba, ez csúcsidőben elérhette az 5-700 000 000 Forintot (hétszázmillió). Természetesen ezt az összeget is vissza kell keresni, mivel Cordo sem egy nonprofit cég.

 

Különbségek és eredmények:

 

Mindkét esetben kaptunk egy drága márkaterméket. Az egyik esetben a termék árában megfizetjük az innovációt, ami a terméket a kor követelményei szerint a legkorszerűbbek közé emeli, a másik esetben szintén a termék árában megfizetjük azt, hogy a márkát mindenki ismeri, innováció helyett megfizetjük tehát az összes reklámköltséget.

És, hogy mi a közös? Az, hogy mind a kettő esetben a Donlopollo és a Cordo vonatkozásában is az összes megtermelt/létrehozott javak elhagyják az országot: az egyik Németországon keresztül Franciaországba, a másik pedig egy közelkeleti gépre fog felszállni.

 

Márkák, márkák... Én vigyáznék velük!

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: Petya79 (2176)
Yozef Creative Commons License 2010.03.30 0 0 2179
Sziasztok!

Mi is vasarlas elott allunk, vegigolvastam az osszes hozzaszolast, nagyon sok infot gyujtottem, nem maradt mas hatra csak a proba. :)
Ma volt "szerencsenk" egy termekbemutaton reszt venni, a szokasos modon celozzak meg a leendo ugyfeleket, feltesznek telefofnon 3 kerdes, majd par nap mulva visszatelefonalnak, hogy gratulalunk, On nyert, ha meg 2 hazaspart meghiv a lakasara, akkor megkapja az ajandekunkat, sot a resztvevok is kapnak aprosagokat. Cegnevet most nem irnek, mert itt a vegen meg valaki reklamembernek nez, ennyi infobol kiderul melyik ceg is akar ily modon eladni termekeket. Szoval, rokonnál igy volt alkalmunk kiprobalni a matracot, 2 oldalas valami ezust szovesu huzattal, meg allitolag vitaminozott huzattal, ami 3 even at mukodik. :) Ennel a resznel azert erosen elgondolkodtunk, eddig en sehol nem hallottam rola, hogy a vitaminok kepesek felszivodni borunkon keresztul is ( C, A, E), lehet tudatlan vagyok? :)
Na, de nem is ezert jottem ide, ez a matrac volt az elso amit most kiprobaltunk, meg valami memory habos parna, amirol azt magyaraztak, hogy amikor a vizet eltavolitjak a gyartas soran, akkor nyeri el ezt a szerkezetet. Kellemes volt az erintese, fekudni is jo volt rajta, az ara viszont horror, 56e!, persze ezert az arert most kapsz meg egyet ajandekba. :) A matrac kenyelmesnek tunt, bar ahogy elneztem csak 2 retegu volt, egy kemenyebb es egy puhabb. Furcsa volt nekem, mert amiket itt ajanlottatok 2 oldalasak azoknal volt egy belso kemenyebb mag es ugy a ket oldalon kulonbozo vastagsagban a puhabb reteg, a kokusztol most eltekintve. Emiatt gondolom, hogy nem lehet tul komoly matrac, megis nagyon dragan adjak, ertem en, hogy meg kell elni valamibol az ugynokoknek is, meg a cegnek is profitot termelni. Szoba kerultek a memory habos matracok, nagyon lehordtak, hogy olyan mintha nedves homokban fekudne az ember (ezt itt meg ilyen formaban senkitol nem hallottam a forumon), tudom ki kell probalni, nem mindenkinek jon be.
En hason alvo vagyok, parom inkabb haton, 75kg ill 65kg. Szeretnenk kiprobalni a memoryt, ahogy olvastam itt 6-8 cm ami mar er valamit. Elbizonytalanodtam viszont attol, hogy annyi ceg gyartja mar az "utanzatokat", ki lehet deriteni olyan adatokat, hogy melyik gyarto milyen surusegu habot hasznal? Vagy ne foglalkozzunk vele, csak az a lenyeg, hogy kenyelmes legyen? Komplett szettet szeretnenk, keretet, agyracsot es 180x200 vagy 2x90x200 matracot, mert a mostani rugos matracunkat csak egy 10cm-s padlora rakott szivacson hasznaljuk. Erdemes megprobalkozni alkuval, amikor sikerult kivalasztanunk ami tetszik, hogy allnak az uzletek a kerdeshez, vagy kereskedoje valogatja? A matracra olyan 150-200e-et, keretre es racsra meg nem tudom mennyit szannank, azok arait nem neztem. Miskolcon es kornyeken nezelodnenk elsosorban, gondolom eleg huzos lenne tavolabbrol hozatni, autonk nincs. Segitsegeteket elore is koszonom.
Petya79 Creative Commons License 2010.03.30 0 0 2178
Jahh, és hogy mitől ez a kései ráeszmélés? A tengerentúlon jól ismert Simmons cég egyik mérnöke, John Franklin Gail tervezte meg 1925-ben a Marshall rugók alapján készülő Beautyrest névű gépet (a matrac neve egyébként a mai napig Beautyrest), ami forradalmasította a zsákrugó tömegtermelését, olcsó előállítását. Simmons hatalmas reklámkampányba fogott, 1927-es reklámplakátjukra még magát Eleanor Rooseveltet is rányomtatták. :-) 1929-ben aztán bekövetkezett az, amit 1-2 éve mi is megtapasztalhattunk, szóval "kissé" visszaesett a forgalom. :-) Ennek köszönhető az, hogy inkább a 40-es évektől számítják a zsákrugós matrac térhódítását...de azt sem Magyarországon, mert nálunk akkoriban az epeda rugó volt a csúcs, ráadásul béta fázisban (értsd: akkoriban kezdett elterjedni) :-)
Előzmény: Petya79 (2177)
Petya79 Creative Commons License 2010.03.30 0 0 2177
Ha már zsákrugós matrac, akkor lehagytad a lényeget. :-)

Szóval: 1900-ban alapította meg Marshall Ventilated Mattress (Marshall szellőző matrac, utalva rá, hogy ez nem memory :-) ) nevű cégét Kanadában az angol származású James Marshall gépészmérnök. Konkrétan az ő nevéhez fűződik a táskarugó vagy zsákrugó, amit nyugaton Marshall rugónak is hívnak. Maga a rugós rendszer már az 1900-as évek elején létezett, tehát egy több mint 100 éves technológiáról beszélünk.
Jómagam egyébként nem vagyok a rugós matracok ellen, akármilyen elavultnak tekinthető is az. De ez már más lapra tartozik...
Előzmény: Alomvilag (2174)
Petya79 Creative Commons License 2010.03.30 0 0 2176
Szia!

Nos, ha már itt tartunk: ahogy megfigyeltem az utóbbi 1 év marketingpolitikáját, kialakulófélben van az a koncepció, amit már régóta hiányoltam. A barkácsáruházakban kezdenek megjelenni a drágább márkás termékek (szerszámgépeknél, burkolatoknál...), és a katalógusaikban a termékfotó mellett megtalálhatók a jól beazonosítható márkajelzések (Zalakerámia logó, Osram, Makita, Hitachi, Henkel stb.). Gondolom rájöttek végre, hogy válság idején nem a 10 ezres fűnyírókat kell erőltetni; mert azt a célközönséget, akinek ezt a gépet szánták, az sajnos jelenleg a lakáshitelét nyögi és parízerért áll sorba a Tescoban. Úgyhogy miért ne lehetne inkább a tehetősebb réteget, a potenciális vásárlókört megszólítani akár egy 140 ezres AL-KO fűnyíróval (lásd: Praktiker)? Kisebb lesz ugyan az eladási mennyiség, de mindezt kompenzálja a nagyobb árréstömeg.
A hipermarketek katalógusai dettó pepita, annyi különbséggel, hogy ott inkább a "magyar termék" lett hangsúlyos.
Szóval valószínűleg ők is felismerték, hogy a márkák megjelenésének igenis fontos szerepe van, hiszen a vásárló így a termékhez automatikusan hozzáköt egy-egy nevet. Szerintem nincs Magyarországon olyan eladó, akitől ne kérdezték volna meg, hogy: "Önök árulnak Cardo matracot?". Köszönhető mindez annak, hogy néhány éve az emberek tudatába úgy belevésték ezt a márkát, hogy náluk ez lett a matrac szó szinonimája. És ha már matrac...feltéve, ha elfogadod a kritikámat akár a saját weboldaladdal kapcsolatban: az addig rendben, hogy természetesen ott a márkajelzés a termék mellett, a vásárlónak azonban gőze sincs róla, hogy ki a fene az az xy gyártó. Ha nincs mögöttes információ, akkor tök mindegy, lehetne akár Bruce SpringSteel is a cég neve. :-) Ha egy gyártó régmúltra tekint vissza, netán valamilyen technológia egyedüli birtokosa, az ő nevéhez fűződik valamilyen szabadalom, egyedülálló piaci háttérrel rendelkezik stb; azt az emberek általában szívesen hallják vagy olvassák, úgyhogy ezt érdemes lenne megemlíteni. Ez egyrészt bizalmat kelt a gyártóval és a forgalmazóval szemben is, másrészt rögzülnek benne olyan információk, amelyet kifejezetten az adott céghez tud kötni (pl. az első titánium rugós matrac feltalálója).

Visszakanyarodva az elejére: manapság mindenütt azt látom, hogy a nagyobb cégek inkább azt a vevőkört próbálják megszólítani, akinek nem jelent problémát a készpénzes vásárlás (ki vesz ma már fel hitelt?), és vélhetően nem fog a minőségben megalkudni...meg aztán el lehet majd adni neki 573 féle kiegészítő cikket. :-) Az egyedüli kakukktojás a Jysk, akinek a fél évvel ezelőtti dolgozói magazinjában (ez is egy merész és érdekes dolog, hogy egy néhol belső információkat rejtő újság hogy kerül fel a Jysk weblapjára?) azt olvastam, hogy ők a válságra a kisebb kiegészítő termékek eladásának növelésével készülnek fel (tisztítószerek, teniszlabdák, elemek, szöszeltávolítók)...
Előzmény: Alváskultúra (2169)
Alváskultúra Creative Commons License 2010.03.30 0 0 2175
Szia Álomvilág,

gondoltam, hogy nem hagyod szó nélkül a dolgot. "nemismeremamatracot" hozzászólása elgondolkoztatott egy kicsit, de csak olyan síkon, hogy: miért is válaszoltam egyáltalán?

Csak ismételni tudom magam a rugós matracokkal kapcsolatban: pofozgatják a több évtizedes standardot, az évtizedek alatt a rugók vastagsága a felére csökkent, így lehet, hogy az élettartamuk is, formakövetésben viszont fényévre le van maradva a rendszer.

Nyugat-Európában kevesebb, mint a negyedére esett vissza a rugós-piac az elmúlt pár évben (és nagyon visszafogtam magam a számmal:-)

Ugyanakkor mindennek van hátránya: nekünk habmatrac-pártiaknak viszont meg kellene említenünk, hogy az annyira istenített emlékezőhab a hagyományos formájában (minden matracban) szinte tökéletesen NEM légáteresztő, eme gyengeségében még a latexet is túlszárnyalja.

Erről miért nem beszél senki? Mindig csak NASA, meg SPACE, meg ŰRHAJÓS, meg FUTURE...:-)


Üdv,

Pálinkás László
Előzmény: Alomvilag (2174)
Alomvilag Creative Commons License 2010.03.30 0 0 2174
A ZSÁKRUGÓS MATRACokról egy kis érdekesség, amit egy hónapja találtam a Wikipedián:

"Az 1860-as években pedig hatalmas áttörésként megjelentek az acélrugós matracok, Heinrich Westphal kifejlesztette a bonell rugót. Még ebben az évszázadban szabadalmaztatták a táska- vagy zsákrugót.
A korabeli technológia hiányosságai miatt azonban csak jóval később, az 1940-es évek végén nőtt meg a népszerűségük." (http://hu.wikipedia.org/wiki/Matrac)

Szóval ilyen régi találmány a most oly népszerű zsákrugó!

Álomvilág
Előzmény: Alváskultúra (2159)
Alomvilag Creative Commons License 2010.03.30 0 0 2173
Kedves nemismeremamatracokat!

2005-ben vettük fel a kapcsolatot a Magniflex céggel. Bemutatták a bemutatótermüket és a gyárukat is. Láttuk a termelést is. A gyárban nem fényképezhettünk, a többi képet itt megtekintheti:

http://picasaweb.google.hu/alomvilagkft/050411_OlaszUzletiUt#

Folyamatos fejlesztéseket hajtanak végre, új anyagokat kísérleteznek ki, új technológiákat vezetnek be. 50 éve gyártanak matracokat. Elsőként használták a vákuumcsomagolási technológiát és jelenleg a legnagyobb vákuummatrac forgalmazók Európában. 10000 (tízezer) darab matracot gyártanak EGY NAP ALATT átlagosan.

(Én is szeretném, ha mindenki tudatosítaná magában, hogy a vákuummatrac csak a vákuumcsomagolási technológiára vonatkozik. Attól még a matrac anyaga lehet latex, memory, hideghab, sőt egyes gyártók még rugós matracokat is összehengergetnek és csomagolnak így).

Tudomásom szerint a Magniflexnek egyetlen gyára van Pratoban. Mi 2005 óta oda küldünk havonta, 2 havonta szállítóautót és onnan jön az áru. Ez 100%.

Álomvilág
Előzmény: nemismeremamatracokat (2155)
Alomvilag Creative Commons License 2010.03.30 0 0 2172
Egy kis poén ezzel kapcsolatban:

Tegnap az üzletünkben dicsértem a Tempur párnákat egy vevőnek és mondtam neki, hogy 15 éve ugyanazt a jól bevált anyagot használják.
Erre a vevő:

- Ha ugyanazt az anyagot használják, akkor a 15 év alatt miért nem csökkent az ára?

Hagytam!
Előzmény: Alváskultúra (2161)
Alváskultúra Creative Commons License 2010.03.30 0 0 2171

Szia DrGonzo1,

 

szerintem most már nem szaban sem önigazolást, sem önmarcangolást csinálni a dologból. Eldöntötted, megvetted, kész.

 

Egyébként Nyíregyházán is lett volna azt hiszeb a Portékában vagy debrecenben az Ágyak Házában lehetőség, de ez most már tényleg mindegy.

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: Törölt nick (2170)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.29 0 0 2170
Sajnos ez volt a legfőbb akadály, a másik meg, hogy nyíregyházáról felmenni a fővárosba próbálgatni kisbusszal, a szállítás miatt plusz 30ezer.

Köszönöm a tanácsodat, sajnos messze volt a lehetőségemtől.
Előzmény: Alváskultúra (2167)
Alváskultúra Creative Commons License 2010.03.29 0 0 2169

Szia Petya79,

 

jó érzés, amikor nem csak én állok ki a minőség mellett, hanem rajtam kívül más is kardoskodik a vásárlók megtévesztése és kitrükközése ellen.

 

Ugye a kereskedelmi törvény úgy szól, hogy az akciós termék eredeti ára az azt megelőző 30 napban igazolható fogyasztói árnak kellene lennie.

 

Igy a termék vagy felárazásra kerül előtte 30 nappal, vagy beteszik a raktárba, hogy utána -a "szuperbruttósítás" után- betehessék a vásárlót a hintába.

 

Az akció egyébként a nagyoknál is tartalmaz kedvezményt, ilyenkor általában "beszáll" a gyártó is a lekötött kontingens mértékében és a forgalmazó is, de a nap végén nem sokkal lesz olcsóbb a termék, mint amennyi volt.

 

Tökéletesen egyetértek: egyszemélyes memory matracnál van egy vonal olyan 70-75 000Ft környékén, ami alatt egyszerűen nem érdemes terméket venni. Fölötte viszont olyan minőségi ugrás tapasztalható, hogy valóban párezer forinttal feljeb már nagyon-nagyon jóü termékek jelennek meg.

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

 

Előzmény: Petya79 (2165)
Alváskultúra Creative Commons License 2010.03.29 0 0 2168

Szia MDcrew,

 

a memory tényleg egy jó párna, akinek "bejön". Szerintem próbálj ki egy-kettőt és megérzed, hogy maga az érzés neked jó-e.

 

Megnyugtatlak: nem áprilisi tréfa:-)

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: Mdcrew (2166)
Alváskultúra Creative Commons License 2010.03.29 0 0 2167

203 -ért

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: Törölt nick (2164)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!