Keresés

Részletes keresés

feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21808

ui 2. : normális áron vevő lennék reprádióra. 

 

Jól tudom, hogy a 25kHz osztású megfelel itthoni viszonyokra, mert a 8,33 csak a magas légtérben lesz bevezetve ?

feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21807

ui: ha nem titok melyik reptér volt ?

Előzmény: krizsi_l (21805)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21806

 Persze igyekszünk inkább kerülni, ráadásul már a neten is napi szinten megtalálhatók a légtér infók, ezek alapján lehet tervezni, légtér mellé tenni fordulópontot, stb.

 

Ahogy már írtam, most 2-méteres sávon forgalmazunk, de átmentünk tengeri hajózási tartományba, mert hogy az nem nagyon van a közelben. Mármint tenger.

 

 A kérdés inkább arra vonatkozott, hogy a szabad légi frekiket illik-e használni "itt egy hatméter" típusú csevegésekre. Mert ha ez nem is szabályos, de nincs belőle balhé, akkor van értelem reprádiónak. Kettő viszont nem fér el a kabinban :-)

 

 

Előzmény: krizsi_l (21805)
krizsi_l Creative Commons License 2018.06.26 0 0 21805

A hétvégén eufórikus öröm tört ki a repülőtéren mikor egy siklóernyős a repülőtér frekvenciáján bejelentkezett a közeli város fölül, és érdeklődött a drop zone üzeméről, merre induljon, hogy kerüljön. És még be is tartotta a megbeszélteket! Elég régóta van előbb esetink, majd drop zone-unk, ez volt az első ilyen eset. Bízom benne, hogy ez egy járvány kezdete :).

A rádió használata nagyságrendekkel javítja a repülés biztonságát. TIZ-ben, drop zone-ban a siklóernyő még rádióval sem egy könnyen kezelhető eset, hát még nélküle. Ráadásul szabálytalan.

Egyszerűbb és biztonságosabb is ha már a tervezés során kerülitek ezeket a képződményeket. Mindkét félszámára ez a megnyugtatóbb.

Előzmény: feketefelhoo (21801)
Ertet Lenke Creative Commons License 2018.06.25 0 0 21804

"  "itt egy hatos emelés" meg hasonlók "

 

https://www.youtube.com/watch?v=7qHZkkgowdY

 

:-)

Előzmény: feketefelhoo (21796)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.16 0 0 21803

Roger.

Előzmény: ViktorMike (21802)
ViktorMike Creative Commons License 2018.06.15 0 0 21802

Engedd meg, hogy ne kommentáljam.

A véleményemet lentebb már olvashattad. Ha meghallak a frekvencián, örömmel foglak üdvözölni, és ha tudok, segíteni.

Előzmény: feketefelhoo (21801)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.15 0 0 21801

Gondolom hivatalosan nekünk is kéne engedély, viszont nem sokunknak van reprádiója - még. A kérdés azért merült fel, mert a világ sok országában van a függőknek saját frekijük, mivel hivatalosan vagy rábólintással kaptak egyet (többet). Mondjuk ezek jellemzően 2m vagy PMR sávok.

 

https://globegliders.ch/worldwide-radio-frequencies-for-paragliders/

 

Ismerek olyat, aki bejelentkezett vidéki reptérre és nem zavarták el, hanem megadták a megfelelő tájékoztatást.

 

Nadeviszont itthon a 2-méteres sávon tilos levegőből forgalmazni, ráadásul a rádióamatőrök mindig felbukkannak az éterben. Sőt pár hete valamelyik direkt ráküldött egy zavarójelet a frekire. PMR-t meg a teszkóban is vehetsz, így azon boldog-boldogtalan beszélget.

 

Legutóbb Pérrel beszéltem start előtt telefonon, de rádió nélkül nem nagyon akart beereszteni a TIZ-be, de kicsesztünk vele : elrepültünk a Balatonhoz :)

 

Egy szó mint száz : ha a hivatalos táblázat szerint keresünk nem használt frekit, akkor olyan nagy problémánk nem lehet és még forgalmi infónk is lehet.

 

 

 

 

Előzmény: ViktorMike (21799)
ViktorMike Creative Commons License 2018.06.15 0 0 21800

"... nem teljesen legális, de megtűrt"

 

A lehet és a talán között ingadozok. :) :D

Előzmény: feketefelhoo (21798)
ViktorMike Creative Commons License 2018.06.15 0 0 21799

Egységsugarú... :D :D :D

 

Hogy ti milyen feltételekkel használ(hat)tok a levegőben repfrekvenciás rádiót, azt nem tudom. Nekünk freki engedély kell.

Persze nagyon hasznos, ha a levegőben lévő gépek kommunikálnak egymással, főleg ha a mellettük (alattuk) lévő reptérrel. Személyes véleményem, hogy ez a repbiztonságot növeli, és nemhogy díjat kellene szedni a frekvenciahasználatért, hanem egyenesen támogatni kellene a nem kereskedelmi repülés rádió beszerzéseit!

De ez attól tartok "off" ezen a topikon... :(

Előzmény: feketefelhoo (21798)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.15 0 0 21798

Tehát ha én, mint egységsugarú ernyős a rep-rádiómon egy amúgy nem használt frekin csacsogok a cimborámmal, meg esetleg egy útba eső reptérrel, az nem teljesen legális, de megtűrt ? :)

Előzmény: ViktorMike (21797)
ViktorMike Creative Commons License 2018.06.15 0 0 21797

Szia,

 

A vitorlázók jellemzően a saját (értsd saját reptéri) frekin csacsognak. Ha az nagyon foglalt, vagy elzavarják őket onnan, akkor keresnek egy másik szabadot :) (Amit nem szabad, de ha egyszer szabad az a freki...)

 

Előzmény: feketefelhoo (21796)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.14 0 0 21796

Hali

 

Nem tudom jár-e még erre valaki, de azért kérdezek.

 

Ti vitorlák milyen frekin rádióztok egymás között mondjuk távon ? Gondolom nem a FIC frekijén mondjátok, hogy "itt egy hatos emelés" meg hasonlók, de akkor hol ? Esetleg nem használt frekin beszéltek ? Ha igen, az is engedélyhez kötött ? 

 

 

tombrez Creative Commons License 2017.12.19 0 0 21795

Sziasztok!

 

Találtam itthon egy érdekessége,hátha érdekel.

Vitorlázórepülők tankönyve 3 kötetben.

Feltettem jófogásra és belinkelném ha megengedi az admin.

köszönöm szívesen átadnám aki igényt tart rá.

 

https://auto.jofogas.hu/heves/Vitorlazorepulok_tankonyve_3_reszes_eredeti_allapotban__73886777.htm

ViktorMike Creative Commons License 2017.11.08 0 0 21794

Nem szívesen mondok ellent, de:

1) Már nincsenek kategóriák a motoros repülőgépeknél (sem)

2) A kolléga a vitorla mellé adott TMG (Movit) jogosításról írt. Így én is.

3) Én a fenti jogosítás folyamatosságának a jelenlegi szabályozását idéztem ide (hivatkozva a jogszabály helyére is). A meghosszabbításé már azért sem lehet, mert ahogy a kolléga helyesen mondta, a vitorla szakszó (SPL) és benne a TMG jogosítás, nem jár le. Ugye belátod, hogy ezáltal meghosszabbítani, sőt még megújítani sem kell!

 

+1) ide tudd írni, melyik lejárt jogszabályból idézted a folyamatosság feltételeit - egyébként helyesen?

 

Egyébként kösz' az időutazást, nekem személy szerint tetszett. :)

Előzmény: Pitylogós (21793)
Pitylogós Creative Commons License 2017.11.08 0 0 21793

Ez a meghosszabbítás feltételrendszere, nem a folyamatosságé.

 

Folyamatosság:

 

2.1.1.9. Folyamatosság: Ha a megszakítás

2.1.1.9.1. motoros és helikopter „A”, „B” és „C” kategóriában:

- 100 repült óráig 1 hónap,

- 300 repült óráig 4 hónapnál nem több,

- 300-1000 repült óra között 6 hónapnál nem több,

- 1000 repült óra fölött 12 hónapnál nem több.

Előzmény: ViktorMike (21792)
ViktorMike Creative Commons License 2017.11.08 0 0 21792

"A movit szakszómat a vitorlázó szakszó kiterjesztéseként csináltam meg, így nem kell megújítanom. "

 

Viszont ahhoz, hogy a "Folyamatosság" is meglegyen (azaz repülhessen is a szakszó birtokában és ne csak a vitrinben mutasson jól) repülni is kell.

Gondolom a kérdés is erre vonatkozott...

 

FCL.140.S LAPL(S) / FCL.230.S SPL – Közelmúltbeli tapasztalatra vonatkozó követelmények

...

b) A motoros vitorlázó repülőgép (TMG). Az LAPL(S) engedélyese csak akkor gyakorolhatja szakszolgálati engedélyei jogosultságait TMG-n, ha:

 1. az előző 24 hónapban TMG-n teljesített:

   i. legalább 12 óra repülési időt parancsnokpilótaként, amely magában foglal 12 felszállást és 12 leszállást; és

   ii. legalább egy óra teljes repülési idővel, oktatóval végrehajtott ismeretfrissítő oktatást.

 2. Amennyiben az LAPL(S)-engedélyes rendelkezik repülőgépekre vonatkozó jogosultságokkal is, az 1. pont követelményei teljesíthetők repülőgépeken is.

c) Az az LAPL(S)-engedélyes, aki nem felel meg az a) vagy a b) bekezdés követelményeinek, szakszolgálati engedélyével kapcsolatos jogosultságai további gyakorlása előtt köteles:

 1. részt venni egy vizsgáztató által végzett készség-ellenőrzésen szükség szerint vitorlázó repülőgépen vagy TMG-n; vagy

 2. teljesíteni a hátralévő repülési időt, illetve felszállásokat és leszállásokat kétkormányos vagy egyedülrepülések során oktató felügyelete mellett az a) vagy a b) bekezdés követelményeinek való megfelelés érdekében.

Előzmény: Herr_Flick (21791)
Herr_Flick Creative Commons License 2017.11.07 0 0 21791

Szia, 

 

jelenleg 14-20e között lehet Falke-t bérelni üzemanyaggal együtt.

15e a motor idő és 5e a sárkányidő, ahol én repülök.

 

A movit szakszómat a vitorlázó szakszó kiterjesztéseként csináltam meg, így nem kell megújítanom. 

Pilóta93 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 21790

Sziasztok!

Én is a movit képzési lehetőségekről szeretnék érdeklődni. Mi a különbség a 30 órás (LAPL) és a 45 órás (PPL) képzés között? A képzés díja 22-25 ezer forintra jön ki óránként. A képzés után mennyi lesz az óradíj? Ezen az oldalon 15-18 ezer Ft-ot írnak egy órára és 4-9 ezret álló motorral. (http://hobbipilota.blog.hu/2014/09/07/egymotoros_vagy_movit)  Oktatásra 17-22 ezret ír, de én 22 ezertől találtam (Kék Ég), így gondolom szakszó után is a felső határtól (18e Ft) kezdődnek ma az óradíjak. A képzés után mennyit kell minimum repülni évente hogy megmaradjon a szakszó? (Nem ez az elsődleges célom, de kerülhetek olyan helyzetbe, hogy nem tudom finanszírozni a repüléseket).

Köszönöm a válaszokat.

Előzmény: RNZoli (21779)
Avant1 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 21789

Szia, régebbi német nyelvű van nekem (abban még nincs benne a vne korlát)

továbbá

- részletes műszaki leírás (kisebb javítások módja, stb.)

- poláris

- EASA dok

stb.

Keress privátban. 

 

Előzmény: Herr_Flick (21788)
Herr_Flick Creative Commons License 2017.09.20 0 0 21788

Sziasztok,

 

SZD-24 Fóka 4-hez keresek légiüzemeltetési utasítást.

 

Köszönöm!

Alfa Papa Creative Commons License 2017.05.21 0 0 21787

Rádörzsölősen öntapadós :)

 

Fekete és fehér van csak.

Előzmény: Pitylogós (21785)
BJani Creative Commons License 2017.05.19 0 0 21786

Köszi, írtam!

Előzmény: Pitylogós (21784)
Pitylogós Creative Commons License 2017.05.19 0 0 21785

Rádörzsölős vagy öntapadós? Szürke esetleg?

Előzmény: Alfa Papa (21782)
Pitylogós Creative Commons License 2017.05.19 0 0 21784

Írj!

 

danby kuki frimél ponthu

 

Nálunk Pipishegyen azon a héten szinte biztos lesz üzem ha van aki repüljön :) én biztosan, mert direkt erre vettem ki szabit (szerda kivételével)

Előzmény: BJani (21783)
BJani Creative Commons License 2017.05.17 0 0 21783

Sziasztok!

 

Tudom, hogy nem nagy ennek a topicnak az olvasottsága, de hátha...

 

Keresek olyan vidéki repteret, ahol június 5-9. között van lehetőség hétköznapi vitorlázórepülésre. Van valahol szervezett üzem erre az időtartamra? A szatymazi lehetőség már betelt... :(

 

Köszi,

Jani

 

Alfa Papa Creative Commons License 2017.04.24 0 0 21782

Sziasztok!

 

Vannak ilyen matricák, ha valakit érdekel... :-)

Fekete és fehér színben is

 

http://www.vatera.hu/vitorlazo-repulos-matrica-autora-2466785243.html

Trog_Air Creative Commons License 2017.04.23 0 1 21781

Azt vagod, hogy mit jelent ez a 3 betu: ATO ?

Előzmény: Vgyuri1946 (21778)
"Holló" Creative Commons License 2017.04.23 0 0 21780

Sziasztok!

 

Keresek egy SeeYou/Colibri/PC gurut.

A Win 10-en futó SeeYou nem talál kapcsolatot a Colobri-vel.

 

e-mail-en, telefonon elértek.

 

Köszönöm!

 

Üdv, Nagy Tibor

RNZoli Creative Commons License 2017.04.21 0 0 21779

Flyteam (Tököl), Fly-Coop (Budaörs), Kék Ég (Budakeszi). 

Előzmény: akosbitto (21777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!