Én az Aixamokra szavazok, 400e körül már lehet találni jó állapotú rendszámosat, de ki lehet fogni drágábban is egy rosszat. Csak akkor vegyetek mopedautót, ha van a családban valaki, aki meg tudja oldani a szervizelését. Szerelőt nem nagyon lehet találni, a "márkaszervíz" meg lehúzós...
Ha már kotyog a menesztő, akkor hamarosan ki fog törni a zéger gyűrű horony is. A reteszhornyot nem szabad reszelni, vésni kell, de jobb híján egy esztergával is meg lehet csinálni. De szerintem jobban jársz, ha csapágyragasztóval ráragasztod a menesztőt a tengelyre. Ha a hézag nem nagyobb 0,1 mm-nél, a ragasztás sokkal nagyobb nyomatékot tud átvinni, mint a retesz. A retesz csak a pozicionálás miatt kell, amíg a ragasztó megköt...
Sziasztok! Hamarosan szeretnék én is mopedautó tulajdonos lenni. Lehetőleg háztól szeretném megvásárolni, hiszen a bolti ára vetekszik egy normális autójéval. Az lenne a kérdésem, hogy egy leendő sofőrnek (14 éves vagyok, de már közelebb állok a 15-höz :D) milyen márkájú, tipusú autót ajánlanátok, és mennyiért éri meg beszerezni őket?
A válaszokat előre is köszönöm, további szép estét!
Beteszed sebességbe, behúzod a kéziféket és úgy próbáld el forgatni.Egyébként ha folyamatosan ad hangot, nem biztos, hogy variátor lehet a váltó közepében billeg a nagy ferde fogazású fogaskerék.
Csatlakozom az előttem szólóhoz! Sajnos ki kell venni és megvizsgálni szétszedve amíg van mit megjavítani rajta. De valószínűleg az előttem felsorolt gondok okozhatják a hibát!
Nekem is a szekunder (váltó felöli) csörömpöl, csak motorféknél és az is kb. ha eléri a 40 -et lassulásnál.
Nálam a körmös menesztő ékpályája van kikopva, így sajnos kotyog a tengelyen.
Ezért a motorféket csak óvatosan használom.
Már reszeltem mellé egy új ékhornyot, egy darabig jó volt, de sajna megint kikopott.
Az a helyzet, hogy nálam a körmök nem egyszerre támaszkodnak és így van egy feszülés ami kirágja az aluban az ékpályát. A rugó ráfeszíti a körmöket a meneszőre, így kézzel a helyén nehéz eltekerni egymástól őket.
Szerintem érdemes lenne közelebbről (kivéve) megvizsgálni azt a szekunder variót, ha a körmök és a vezetőpályája rendben van, akkor lehet hogy nálad is a menesztő kotyog a tengelyen, vagy a tárcsa perselye van kikopva.
A szekunderen megvannak a körmök nincsenek elkopva.De viszont a körmös menesztőn nem tudom megmozdítani kézzel visszafelé a tárcsát,hogy a körmök ne feszüljenek.nem nagyon értek hozzá de így jó vagy egy hibalehetőség?
Igen jól selytetted jól össze raktuk a barátommal az új blokkok is felujitotuk ment is rendesen 2 személyes is én szerettem csak hát az asszonynak nem tetszett hát ez van.
Szerintem érdemes lenne a szekundert megnézni, mert annak a kopása is okozhatja a fémes hangot ,de meg kellene nézni esetleg a szekunderen meg vannak e a körmök és nem e az alumíniumon mozog a tárcsa, és koptatja a vezetőt! De a vezető ékpályája is elkophatott és az ék lötyög, stb stb stb!
Ma felújítottam a variátort a motor felőlit az Aixamban.Új szénperselyeket, új szabadon futó csapágyat,és másik röpsúly házat cseréltem benne.Így is megmaradt gyorsításnál a fémes hang kb 40km/h-ig.Mi lehet még a probléma?
ilyen tágítót használunk mi is csak levegősbe, ha szerencsénk van némelyik autón ki sem kell húznia féltengelyt, saját ehhez való gumi kell hozzá, még autótechnikai kiállításon mutatták ősszel, 600forintra jön ki kb egy ilyen gumiharang méretre kell vágni és kész is lehet feltenni, meg egyedi fogót és szalagbilincset adnak mellé
Az Aixamnál nem nagy meló levenni a féltengelyt, ha nincs rárohadva a ricnis tengelyre a belső csukló. Több idő szokott lenni, amíg megtalálom a zéger gyűrűt a zsírban, és ki tudom húzni a tengelyt a csuklóból.
A Duraboot harang anyaga neoprén, ezért tágítható ennyire, biztosan tartósabb is, mint az olcsóbb gumiharangok, lehet megér 1700 Ft-ot...
Hát ezaz, ezért írtam hogy ebből a típusból ezért az árért nem reális elvárás a költségmentesség és rendszám. Volt már ennyiért rendszámos, de annak is több baja volt. Kint a legolcsóbb amit most hirdetnek 1900 euró, ennél kifogásolhatóbb külsővel. A legdrágább pedig 5.500 euró. Általában elvárás hogy az 1000-2000 eurós miért nem olyan mint az 5000-es, az 5000-es meg miért nem 2000 euró, amikor már annyiért is lehet kapni...Egy jó állapotú régebbi típussal szerintem jobban járnál, ezért az árért ki tudod hozni megbízható állapotúra ha jól választasz.
Mindegyik 1000 eurós (harmadáron) vásároltra kell költeni műszaki vizsga előtt, nem véletlen adják oda kint 1000 euróért. Ettől még nem a kereskedés a szemét. Ha behozza 3500 euróért a kinti érvényes műszaki vizsgásat vezetett szervizkönyvvel sérülésmentesen, azt meg nem veszed meg, mert fele annyiért, harmad annyiért is lehet kapni.... Legyen ár alatt, de legyen költségmentes és rendszámos stb. A hirdetésben normál állapotúként jelölték meg, nem kitűnőként és hazug szöveget sem írtak. A bordó színű hirdetése már kevésbé tűnik őszintének, tökéletes állapotúnak hirdetik pedig biztos nem az.