"Az én elképzelésem szerint 4 ütemű lehet, mert ezek a motorok hidegen alapjáraton nem képesek menni."
Az alapjáratnak pontosan ez a lényege: se hidegen, se melegen, se hidegben, se melegben alapjáraton ne forogjanak a kapák, csak a motor pöfögjön.
A lenti esetben szerintem az alábbiak lehetségesek:
- a motort piszkálták, a csavarokkal kellene beállítani az alapjáratát
- nem az eredeti motor van rajta, hanem egy fűnyíróé, aminek eleve könnyített a lendkereke, és olyan karburátora van, hogy nincs kiépítve az alapjárati rendszere. Ez indítás után azonnal üzemi fordulaton pörög és forgatja a kapákat.
Nekem 1987 óta van ilyen gépem, legrosszabb esetben harmadik rántásra elindul mínusz 10-ben is. Hidegindítás után tanácsos 2-3 percig melegíteni, utána lehet terhelni. De mintha ez a Briggs motorok gépkönyvében benne is lenne. Csak akkor forgatta alapjáraton a kapákat, amikor eltört 2 rúgó a kuplungon és nem zártak vissza a pofák.
Szia ! Email címed nem publikus sajna! De a fényképeket el küldheted a v.eni69@freemail.hu címre. A karbinál a bovden be akasztás környékét kellene le fotoznod ,meg a teljes karbit és a mit modtam. De érdeklödtem a motorral kapcsolatban ,magy a valószínüség,hogy csak fünyiróra jó!
Nálunk majd 70mm volt hétvégén próbáltam szántani, de nem vitte mélyen puha volt a föld. A kukoricának a töve is 10kg-os hantokkal együtt jött ki várok még szárad, de hétvégére megint esőt jósolnak.
Hideg motornak magasabb a fordulata így a röpsúlyok azt teszik amit kell,(kapcsolnak)amíg bemelegszik,hogy sima alapjáraton ketyegjen a motor addig meg kell emelni a forgó kapatagokat.
Mivel az írásod szerint röpsúlyos még tökéletes kuplung állításnál is lesz gond motor indításánál a járó kapákkal , járó motornál már beállítható hogy ne forogjanak a kapák.
Régi RK-02-esnél megoldható e valahogy hogy legyen alapjárat, és ne az legyen hogy amint beindítom egyből elinduljon.
Kuplung rugóját kicseréltem de az nem oldotta meg a problémát. Apropó kuplung van valami technikája a rugók felhelyezésére? Mert nekem csak úgy sikerült hogy egy picit le kellett vágnom a végükből, hogy be tudjam akasztani,mert annyira vissza voltak hajtva.
Amennyiben nem összekapcsolt állapotban -tehát a kuplung nem fejt ki nyomóhatást-
könnyen tudod forgatni a meghajtórészt, akkor mégiscsak"az van" hogy összeszerelt állpotban és kiengedett kuplungnál olyan tengelynyomás éri (feltehetőleg a nyomcsapágyadat) , hogy erősen szorul !!!!
Van egy Rk 02-es rotációs kapám, volt cserélve a csigatengely felső csapágya ás az alatta lévő támcsapágy. Összeraktuk, és terhelés alatt lefullad a gép. A főtengelynek van kb 2mm-es lógása, ez baj? (Fűnyíró motorján is van egy kis lógás). Már nem tudom mi lehet a hiba. A hajtómű nem szorul, a tengelyét könnyedén lehet forgatni kézzel.
Nem találtam jobb topikot, de talán ez áll a legközelebb a kérdésemhez. Loncin LC170 blokkról érdeklődnék, van esetleg tapasztalata vele valakinek? Szeretnénk venni egy hómarót és bevált márkánál maradva, egy Oleo Mac Artik 56 EL gépet szereznénk be. Köszönöm a válaszokat!