Engem valamelyik nap megállítottak a belvárosban. Mint utólag kiderült nem álltam meg a Stop táblánál. Kérték a jogosítványt, meg miért nincs bukósisak rajtam. Mutattam nekik a bolti papírt, mondtam nekik ha jogi probléma van aki biciklinek minősítette ott érdeklődjenek mi a helyzet, én ilyennek vettem, direkt ezért. Mivel nem vagyok KRESZ-re kötelezett a Stop tábla miatt se tudtak mit kezdeni velem, egy kis beszélgetés után továbbmehettem.
Hali! Bocs a zavarásért de azért írok,hogy megkérdezzem történt e már az ügyeddel kapcsolatban valamiféle megnyugtató dolog.Lassan itt a motoros szezon és szerintem sokan szeretnék ha képben lennének azzal,hogy mi a helyzet a robbanómotoros kerékpár vezetésével kapcsolatosan.Bukó jogsi biztosítás.Mi kell mi nem.Kösz előre is a tájékoztatást és ha van határozat annak ismertetését illetve elküldését.
Én mikor vettem a Barta Motortól Barta Úr Repsol 15W50 írt le egy cetlire,hogy ilyet tegyek bele csere esetén.Szerintem amit vettél az is tökéletes.Négy cserét tudsz így megcsinálni és amint látom sokat is mégy vele nem fog megavasodni az olajad.
A pizzát terepjáróval szállítják:-) Ebbe pont belefér a laptop, bukósisak, esőkabát, háromnapi hideg élelem, egy fél szerelőműhely, ha elakadnék, némi túlélő felszerelés (szabolcsi bicska, kis balta) a helyi viszonyokhoz igazodva. A rendőr is csukott szemmel jár felénk..:-) Meg nem mellesleg vannak akkora kátyúk, hogy a fél motor eltűnik benne. Ha nem akarom idő előtt tönkretenni a "biciklit" muszáj vagyok kerülgetni, ahhoz meg nem árt látni is. A részeg biciklisekről, gyalogosokról meg ne is beszéljünk, hopp a hat méter széles út kellős közepén egyszer csak eléd esik valaki sötét kabátban kivilágítatlanul. És akkor még nem is esett szó az őzekről, rókákról és egyéb vadakról, akik derekte' megvárják, hogy esélyed se legyen fékezni úgy szaladnak át előtted, de nekik legalább csillog a szemük a fényben, Szóval kell az a fény. :-) Remélem is, hogy tovább tart. Jut eszembe lassan időszerű az olajcsere, 300 Km-nél megvolt a 10W-40 szintetikus olajcsere, nem is volt vele gond, de annyifélét írtak olvastam róla, hogy ilyen olyan kell, http://olajborze.hu/Repsol-Moto-Racing-4T-10W50-4-liter ilyet vettem egyáltalán jó ez bele?
Felétek ilyen egy pizzafutár motor?Ne ,hogy szóljon a rendőr,amiért úgy kivilágítottad a járgányt mint egy karácsonyfát.Nekem a láncvédő első csavarja ért hozzá kissé a lánchoz így levágtam a hosszából a hátsóból is ,hogy épp csak túlérjen a vége, nem hajlítgattam a fület ne,hogy letörjön azóta nincs vele gond.Talán a hegesztéssel és a távtartó alátét megoldja a problémát majd megírod ha megint széthull de bízzunk benne jól fog működni.
A láncfeszítő készítése elmaradt, viszont lehegesztettem a fogaskereket, hátha nem esik szét többet. Összeszerelésnél észrevettem, hogy a tengelyen lévő zérgergyűrű és a fogaskerék között kb 1 mm hézag van, oda egy alátét került, így legalább az sem kóvályog. Párhuzamot beállítottam, elég babrás, hogy a lánc is "feszes" maradjon. (tolómérő, lengővilla végétől a hátsókerék tengelyéig mérve két oldalon, meg egy kis matek, mert az tengelyen lévő távtartó az egyik oldalt vékonyabb) A láncvédő elég kókány munka legalább is, ami a felfogatását illeti, az egyik egy anyával (elől) a másik meg a műanyagban lévő menettel van rögzítve (hátul). Az anyás rész túl közel volt a lánchoz, kis hajlítgatás segített neki..
Elvileg működik, kérdés meddig:-)
Mivel vidéken élek és erre fele nem szeretik kivilágítani az utakat, meg gyengécskének tűnt a világítása, kapott egy kis extra fényt elől hátul.. legalább látom mibe megyek bele:-)
A napokban próbálgattam az üveg tesztgyertyát és érdekes dolgokat mutat.
Régebben amikor melegen lámpánál megálltam le akart fulladni - besárgult a lángkép bedúsul a keverék.
Sikerült jól belőni a karbit vele hidegen csak szivatóval pici gázzal könnyen indul és pötyög alapjáraton, melegen gázadás nélkül beindul. Annyi gondom van vele hogy menet közben egy fordulaton tartva kb.200 m után elkezd lassulni és csak kis gázhúzásra megy megint rendesen. A tesztgyertya ilyenkor világoskék szint mutat tehát elszegényedik a keverék, ezt alátámasztja hogy kicsit ráhúzva a szivatót jó lesz.
Hirtelen nem tudom hova kellene nyúlni, mert az alapjárati rész tökéletes ahhoz nem akarok nyúlni, pedig ha a keverékcsavart fék fordulattal bentebb csavarva jobban megy nem akadozik, de ilyenkor nincs alapjárat ls nehezen indul.
Azon gondolkozom a benne lévő 75-ös fófúvókát kellene egy 85 körülire cserélni mert olyan mintha a kis csőből(aminek a végén a főfúvóka van) kifogyna a benzin nem tud feltöltődni a fúvóka átmérője miatt.A benzinszint a gyári előírt, meg ha alacsony lenne alapjárat se nagyon lenne. Kimondottan a fordulaton, terhelés alatt van gond. Próbáltam a súbertűt is fentebb emelni, de nem segít semmit.
A cdi is szokott ilyet csinálni ha beázik. Nekem van kettő és mindegyik beázik. Most úgy oldottam meg hogy be zacskoztam. Lehet nem túl precíz megoldás de azóta nincs vele gond.
Nos , ha melegen leáll, kicsi vagy nincs szelep hézag. Nade ha csak esőbe akkor tuti beázik, és nem a drótok mert az vicces lenne.Lekövetve a gyertya kábelt megtalálod a gyújtó trafót, ha az a víz útjába van le kell szigetelni vagy védett helyre átszerelni.
Ha még igazad is van,hogy a teleszkóp működésekor változik némileg a távolság és feszesebb lesz a lánc erre van kitalálva ,hogy mekkorára és hogyan legyen beállítva a láncfeszesség ami ezt a túlfeszülést kiküszöböli.Általában a legfeszesebb pozíciónál a leszálló szál felénél le és föl 2-2 cm a két szélső állás között legalább 4 cm és úgy ,hogy a vezető rajta üljön.Pádár Imre is megerősítette azt a javaslatomat,hogy parányi hegesztéssel meg lehet akadályozni,hogy ne ugorjon ki a zéger vagy ne tekeredjen ki a szabadonfutó.Éppenséggel kevés erős ragasztóval is meg lehet gátolni ezt a problémát csak a gördülő részeket ne érje.Időnként át is lehet mosni benzinnel a racsnit hisz ami oda be kerül az ki is kell,hogy jöjjön majd beleteheted olajfürdőbe és mikor kicsöpög mehet a helyére és időnként olajozás szükséges. A síkba futás adódhat abból,hogy a fogaskerék oldal irányba el tud mozdulni vagy a hátsó tengely végei nincsenek egyenlő távolságra a lengővilla tengelyétől.Elég szarakodós beállítani hisz több mindenre kell figyelni könnyen elmozdulhat húzás közben és ha még jó is lesz akkor meg a fék állítódik el.Elég nagyok a tűrés határok nem egy német precíziós szerkezet de ez le is van írva.
Nekem is ment szét kisfogaskerék,zégergyűrűset kaptam hozzá.A zégergyűrűt oda heggesztettem,kb 1éve használom ilyen módon.Igaz havonta legalább egyszer leolajozom a fogas kereket.Amit lecseréltem olajat leszűröm és azzal olajzom.Ez fontos.Amúgy a kisfogaskerék fogyó eszköznek számít.Ha visza lapozol,tettem fel képet ,hogy hogyan oldottam meg a láncfeszítést,mivel a Loftyn nincs megoldva.Azóta semmi gondom nem volt a fogaskerékel meg a láncal,pedig igen csak megyek egyhuzamba 40km -ket.
Vagy a pipa van szét repedve,vagy a gyújtótrafónál levő vezetékeket lefogató anyát meg kell húzni és szigetelni.Mivel a víz felverődik ,ez álltal zárlat lesz.Most már lassan visza lehet tenni a 7-es gyertyát.Nem valószínű,hogy a kormánynál legyen beázás.Ha csak esőben áll le a motorod,csak beázás lehet,lent a motornál.
Tényleg túlkombinálhatom :-) de azért azt ne felejtsük el, hogy nem egy forgástengelyen van a lengővilla és az első fogaskerék, igaz nem sokat, de változik a távolság,(körző, vonalzó).. Valami csak szétveri azt az átok fogaskereket. Az olajazás, illetve a karbantartás ennél a fogaskeréknél? háát... olajfürdő esetleg. vagy szét kell szedni, kockáztatva, hogy ezerfelé gurulnak a pici golyók:-) A párhuzam jó ötlet, gondoltam is rá, de nem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik.
Azért köszönöm a válaszokat, eltornázok rajta hétvégén, aztán meglátjuk mire megyek vele.:-)
Szerintem kicsit valóban túlkombinálod hisz attól,hogy a teleszkóp működik az első és a hátsó fogaskerék távolsága nem változik csak a helyzete hisz a lengővilla hossza ugyan akkora marad a lánc attól biztos,hogy nem nyúlik. A hossza az anyag minőségétől a rá ható húzóerőtől és a tömegtől függ Az olajozással kapcsolatban Mnagynak igaza van vannak speciális olajok és nem az a lényeg,hogy olajban ússzon az alkatrész hanem,hogy megfelelő kenés legyen és ezt ha kell sűrűn el kell végezni ezt hívják karbantartásnak.A láncfeszítő legfeljebb arra lesz alkalmas,hogy a lánc ne kóvályogjon de attól ugyan úgy fog nyúlni de ha rosszul van beállítva megvezetheti a láncot és akár ettől le is dobhatja a fogaskerékről.Én jártam így a babettámmal. Javaslom,hogy azt is figyeld meg,hogy a hajtó és a hajtott fogaskerekek síkban futnak e tengely irányban ne legyen nagy mozgása egyiknek sem hisz a lánc az ilyen irányú terhelést nem szereti ellenben a szíjhajtással ahol ez nem okoz akkora gondot.
1 éves ,kb 3000 km van benne ( km óra nem jól számol 20-25 öt mutat ) gps eszel 40 et mérek.
Télen is használtam ,pöc-rőf re indult ,semmi baj nem volt vele.
most januárban szívatott meg először.
Az a problémám hogy hidegen elindul,megyek vele a melóba ,és amikor bemelegszik lehörög lefullad ,és megáll. nem akar menni sehová.
Ezt 2 csinálta eddig,mindkétszer esett az eső.
Amit eddig megnéztem :
Gyertya:
Első alkalomnál be volt kormozódva ,Gyertya csere volt ,a benne lévő 7 es értékű helyet 6 os at adtak a forgalmazónál ,azonnal ment is mint a karikacsapás,kb 1 hónapig .
Ma megint esett ,elindultam kb 3 km után megáll,és semmi.
Megnéztem a gyertyát ,szép őz barna a színe ,szikra tökéletes.
Megnéztem a vezetékeket ,nem e beázott,főleg a leállító gomb környékén,de semmi.száraz minden.
A karbi beállításnak utána olvastam ,elméletileg jó lehet, Bal oldali csavar teljes betekerés után 1,5 fordulattal kitekerve ,eddig is így volt ,itt is ezt olvastam hogy kb így jó.
Az alapjárattal se volt eddig baj,ellenben mindkét alkalommal az alapjárat is olyan ,mintha gyenge volna,melegen nem akar indulni ,hörög,gyenge,erőtlen.
A lengővillán természetesen van, de nem tűnik optimális megoldásnak. Főleg nem akkor, ha egyenetlen az út, "jó magyar szabolcsi aszfaltos utak". Miután nem egy tengely körül forog a lengővilla és a racsnis kerék, illetve a villa nem "nyúlik" elfordulással arányosan így a kettő közötti távolság változik rugózásnál. Menet közben meg nem nagyon van mód piszkálgatni a hátsó láncfeszítőket. De lehet csak én kombinálom túl. Valami ilyesmire gondoltam rugós változatban: http://www.wexxtor.hu/alkatresz/meghajtas/1065-lancfeszito.html Fogaskerekem már van hozzá, hogy a fene vinné el:-) Így a lánc állandó feszítés alatt lenne, nem zavarná a kissé buckás, gödrös aszfalt sem, nyúlhatna tovább a lánc is kedvére, és talán nem verné szét harmadjára a racsnis kereket. Más ötletem nincs, de szívesen meghallgatok bármi használható ötletet.
Az olajjal csak az a gond, hogy kifolyik, ebben a fogaskerékben nincs semmilyen tömítés, szimering, a centrifugális erő meg sec pec elrendezi az olajat... fura egy konstrukció.
Ha lesz egy kis időm (remélem hétvégén) és kész lesz, természetesen megosztom a láncfeszítőt.
Én azt javaslom,hogy olajozd ne zsírozd attól nem ragad be de lesz kenése.Írtad,hogy pontozóval próbálod megoldani,hogy ne tekeredjen ki de meg lehet oldani úgy is,hogy egy parányit odahegeszted és ha szét akarod szedni csak le kell csiszolni a varratot.Tengelyt lehet venni a motorosoknak.hu oldalon van 12 -es átmérőjű 235mm és 255 mm hosszú is kb 1500 ft csak nem tudom jó minőségű e de ha nem lesz másfajta motoré ami ehhez jó azt csak venni akarok.Írtad,hogy láncfeszítőt akarsz csinálni erre kíváncsi vagyok majd ha kész oszd meg az oldalon lehet követnek többen is e téren.
A lánc nem feszes, inkább laza, nyúlik mint a rétestészta, egyszerűen lehetetlen utána húzni. Az első racsnis kerék, oldala, ami összefogta a racsni részt és a csapágyakat, zégergyűrűvel volt rögzítve, (ez tört rommá) a másik egy másfajta megoldás, a bordázott tengelyre balos menettel van rögzítve, gondolom valamiért, valahogy kitekeredett és kihullott pár csapágygolyó (oldalanként 38, 38 3mm csapágygolyók vannak).
És itt jön a kérdés, - megkerestem a golyókat 3 híján mind megvan, - viszont teljesen száraz volt a racsnis ház (csapágyház) nem kéne valami kenőanyagnak lennie benne, pl zsír? Egyáltalán lehet e zsírozni, szabad e? A csapágyrésznek jót tesz, de a racsnis lamelláknál, már nem vagyok benne biztos (leragadhat) Valaki esetleg tudja?
A hátsó tengelyt továbbvágtam 12-es menettel nem a legszerencsésebb mert szűrű menetes, tengelyt meg nem lehet kapni vagy horror áron. Egy kétszárnyú anyát az egyik végét az anyára hajtva a másikat pedig a tengely mellé, így nem tekeredik le.
Mindenesetre annyi haszna van a dolognak, hogy összeraktam a fogaskereket és láncfeszítő lesz belőle.
Talán ezen a képen jobban látszik mi hullott szét. pont a másik oldalon van a menetes rész.
Nem lehet,hogy az a baj,hogy túl feszes a lánc?Esetleg kóvályog tengelyirányban a fogaskerék és hol feszül hol nem amit távtartó gyűrűvel meg lehet oldani.Melyik része hullt szét? Talán esztergáltatnod kellene egy másik anyagból azt amelyik eltört. A hátsó tengelyt, hogy oldottad meg mivel az enyémnek is kicsit sérült a menete de nem tudom, ,hogy esetleg etz vagy másik fajta motor tengely jó e rá.Én ahogy néztem valószínűleg azért sérült meg a menet mert a távtartó kicsit rövid és ahogy meghúzza az ember a lengővilla összehúzásával megfeszül az anya és a önzáró lemez megsérti a menetet.Én kicseréltem autó kerékanyára amiben műanyag az önzáró rész de már későn előbb kellett
volna.Nekem is ki szokott lazulni a kormányoszlop zárócsavarja azt úgy lehetne megoldani,hogy alá tenni egy vékony illetve lapos ellenanyát mint a kerékpároknál . Lehet ,hogy tud valamit segíteni amit írtam és előre is kösz a kérdésemre a választ.
Van rá megoldás. Pitbike/kínai quad első lánckerék. Az fix. Csak így lesz motorféked lassításnál és akkor tudod előre tolni a mocit ha bicikli üzemmódra váltassz. Én is sokáig így használtam az enyém mikor tönkre ment a lánckerekem.
Szép estét! Egy kis segítséget szeretnék kérni Z-Tech 35-ös kismotor racsnis fogaskereke már másodszor hullik szét. nincs valami stabilabb megoldás? Az első 1000 km bírt, két (zégergyűrűs) de az darabokra tört, gondoltam előfordul anyaghiba, vettem egy másikat, más fajta megoldás (menetes), de az 300 km-nél adta meg magát. Kicsit idegesítő, ez már a sokadik probléma ezzel a géppel. Hátsó tengely menete lement, szétesett a benzinsapka zárja.. a kormányrögzítő csavart majdnem elhagytam menet közben, (pedig meghúztam, utánahúztam) az első racsni törésnél szétszedte a láncot, vettem egy újat az meg nyúlik....
Valaki tud valami megoldást erre a racsnis fogaskerék problémára? Mi okozhatja? Van e valami jobb megoldás helyette?
De hogy jót is mondjak 55 km-rel simán megy 95 kg teherrel, sőt kisebb emelkedőket is bírja, úgy fest -5-10 fok szinte meg sem kottyan indul megy.... De azért vegyesek az érzelmeim, másnak nincs ilyen gondja?