Tudom Zoli,hogy a Ceglédi az tuti. De ez egy javitásra hozzám került Babetta. Fő szempont a költséghatékonyság. Mondjuk lassan annyiba van a két rossz tekercs mint az egy jó Ceglédi.
Gondolkodtam a felvetéseden, miszerint hideg motorral nyélgázon visszahürpög és meg-megfogja a motort, aztán ahogy melegebb lesz magához tér. Szerintem a Babetta mindig is ilyen volt de csak most vettük észre. Ha egy kocsi kipufogóján csöpög a víz mikor hideg, akkor ugyanez a jelenség a 2t motorban is kell hogy valamit okozzon, szerintem ez lesz az és biztos hogy nem gyújtáshiba. Vadiúj tirisztorral is ugyanúgy csinálja.
Barátosom azt meg ígérhetem, hogy így vagy úgy de a végére járok. Holnap teszek ide 4 töltőtekercs képet, mindegyikkel működik a motor.
de a diódának az a lényege, hogy egyenirányít, tehát bármilyen polaritású feszkót átereszt. de ez a generátor amúgy AC. Szerintem egy tekercs esetén secko jednó, bár könnyen lehet, hogy tévedem.
Bizony vettem, kemény 189 Ft-ért. De megérte, mert behűtve igencsak jól esett. A Penny-t akartam körülírni, de ezek szerint nem sikerült. Elnézésedet kérem.
Úgy-e a Babetta lendkerekén van 8 mágnes (plusz egy a gyújtás impulzusnak), amiből 4 északi és 4 déli pólusú. Az északi pólusú pozitív töltőfeszültséget ad a gyújtásnak, ami a diódán kersztül feltölti a tirisztoros egységben a kondenzátort. Fordított tekercselés esetén, mindez felcserélődik. Gondolom én, de ezért kellene a próba, mert az a biztos. Mint írtam, én ezt sajnos nem tudom kipróbálni, de biztos vagyok benne hogy Te ezt megteszed.
Csak részben értem. Kimértem az ellenállást ott a boltban. Ha ott 220 ohm akkor az SZszmiklóson is annyi. Az eladó joggal mondhatja, hogy ez a gyári érték. Azt nem értem, hogy miért számít a tekercselési irány. De valami nagy gáz lehet az már tuti, mert a Tucika nem fújná itt a tüzet ok nélkül.
Tudom hogy szereted a finom sört, szeretnék a figyelmedbe ajánlani egy Cseh (kormányközeli) sört. Tegnap vettem a Font aprópénzében és tényleg ízlett. Íme:
Tudnod kell hogy egy tekercset, aki készíti, szándékosan nem csinája rosszra. A művelet annyira egyszerű hogy bárki meg tudná csinálni. A tekercselési irány viszont fontos. Itt nem 3 tekercsről van szó, hanem csupán egyről. Mivel nekem nincs lehetőségem kipróbálni, ezért írtam hogy meg kellene próbálni fordítva felszerelni. Azt még tudni kell hogy a tekercs ellenállása egyáltalán nem mérvadó. Ha a menetszám azonos, nincs különbség az általa leadott feszültségben. Vékony huzaloknál már egy század milliméter eltérés, akár 40 Ohm eltérést is okozhat.
A megoldás egyszerű, csak a Ceglédit szabad használni. Eszembe nem jutna a Mofából tekercset venni. Biztos azt kaptad amit 2 éve visszavittem, avval a lendülettel dobta vissza a dobozba a többi szar közé a boltos. Viszont amit hoztál Ceglédről, az valami csúcs!
nem az a 1250ft,amit kisem engedtél fizetni b@ssza csőrömet. Hanem az,hogy az új gyújtó tekerccsel rúgom-rúgom aztán mégsem gyúl. A tarcsival pöcre indul.
Ezt a kérdést én lerendezem, ha kell lemegyek Soltvadkertre. láttad direkt vittem magammal műszert is. A boltban 230 ohmot mértem ami ugye még a tűréshatáron belül is van. A nagy vasmagos gyújtótekercs ellenállása az 330 ohm, azzal is tökéletesen szikrázik. Holnap találkozunk és cserélünk alkatrészt.
Azért kérdeztem, mert lehtetlen hogy egy egyszerű tekercs egyáltalán nem működik. Próbáld meg fordítva felszerelni. Lehet hogy úgy jó lesz. De ha úgy nem lehet, akkor tényleg "gyári hibás".