Már végeztem két mérést, gyári tekercseken, adott fordulaton. Olyan egyforma az érték (215 ohmos tekercsnél) mint a nyúlszar. Este mérek egy nagy vasmagost és ha idekerül az a hitvány akkor azon is.
Nagyon érdekes,, amit mondasz. Az tuti, hogy ha a 3 világító spulniból egy fordítva van tekerve, akkor igen nagy baj van a világítással. De, hogy ez egyetlenegy kondi töltőtekercsnél is érvényes, az nekem új. Ennek az lehet az oka, hogy bizonyára hiányoztam arról az elektrotechnika óráról, amikor Rácz Igazgató Úr ezt tanította.
Bezzeg a Ward-Leonard rendszernél ott voltam. :-)))))))
Nem az én agyszüleményem az a diagnosztikai leírás, már többször elmondtam.
Ezért írtam a végére, hogy van, hogy a helyesnek mért értékek ellenére a motor nem hajlandó berregni!!! De az ellenkezője is igaz lehet. Tudod, hogy jó-jó a CDI gyújtás, de vannak az elektromos rendszerben néha anomáliák!!!
Töredelmesen bevallom, hogy ki nem próbáltam. A búrája az fehér, attól még világíthat zölden? Mert amit a Conrad-nál kiválasztottam, annak zöld a búrája.
Tudom Zoli,hogy a Ceglédi az tuti. De ez egy javitásra hozzám került Babetta. Fő szempont a költséghatékonyság. Mondjuk lassan annyiba van a két rossz tekercs mint az egy jó Ceglédi.
Gondolkodtam a felvetéseden, miszerint hideg motorral nyélgázon visszahürpög és meg-megfogja a motort, aztán ahogy melegebb lesz magához tér. Szerintem a Babetta mindig is ilyen volt de csak most vettük észre. Ha egy kocsi kipufogóján csöpög a víz mikor hideg, akkor ugyanez a jelenség a 2t motorban is kell hogy valamit okozzon, szerintem ez lesz az és biztos hogy nem gyújtáshiba. Vadiúj tirisztorral is ugyanúgy csinálja.
Barátosom azt meg ígérhetem, hogy így vagy úgy de a végére járok. Holnap teszek ide 4 töltőtekercs képet, mindegyikkel működik a motor.
de a diódának az a lényege, hogy egyenirányít, tehát bármilyen polaritású feszkót átereszt. de ez a generátor amúgy AC. Szerintem egy tekercs esetén secko jednó, bár könnyen lehet, hogy tévedem.
Bizony vettem, kemény 189 Ft-ért. De megérte, mert behűtve igencsak jól esett. A Penny-t akartam körülírni, de ezek szerint nem sikerült. Elnézésedet kérem.
Úgy-e a Babetta lendkerekén van 8 mágnes (plusz egy a gyújtás impulzusnak), amiből 4 északi és 4 déli pólusú. Az északi pólusú pozitív töltőfeszültséget ad a gyújtásnak, ami a diódán kersztül feltölti a tirisztoros egységben a kondenzátort. Fordított tekercselés esetén, mindez felcserélődik. Gondolom én, de ezért kellene a próba, mert az a biztos. Mint írtam, én ezt sajnos nem tudom kipróbálni, de biztos vagyok benne hogy Te ezt megteszed.
Csak részben értem. Kimértem az ellenállást ott a boltban. Ha ott 220 ohm akkor az SZszmiklóson is annyi. Az eladó joggal mondhatja, hogy ez a gyári érték. Azt nem értem, hogy miért számít a tekercselési irány. De valami nagy gáz lehet az már tuti, mert a Tucika nem fújná itt a tüzet ok nélkül.
Tudom hogy szereted a finom sört, szeretnék a figyelmedbe ajánlani egy Cseh (kormányközeli) sört. Tegnap vettem a Font aprópénzében és tényleg ízlett. Íme:
Tudnod kell hogy egy tekercset, aki készíti, szándékosan nem csinája rosszra. A művelet annyira egyszerű hogy bárki meg tudná csinálni. A tekercselési irány viszont fontos. Itt nem 3 tekercsről van szó, hanem csupán egyről. Mivel nekem nincs lehetőségem kipróbálni, ezért írtam hogy meg kellene próbálni fordítva felszerelni. Azt még tudni kell hogy a tekercs ellenállása egyáltalán nem mérvadó. Ha a menetszám azonos, nincs különbség az általa leadott feszültségben. Vékony huzaloknál már egy század milliméter eltérés, akár 40 Ohm eltérést is okozhat.
A megoldás egyszerű, csak a Ceglédit szabad használni. Eszembe nem jutna a Mofából tekercset venni. Biztos azt kaptad amit 2 éve visszavittem, avval a lendülettel dobta vissza a dobozba a többi szar közé a boltos. Viszont amit hoztál Ceglédről, az valami csúcs!
nem az a 1250ft,amit kisem engedtél fizetni b@ssza csőrömet. Hanem az,hogy az új gyújtó tekerccsel rúgom-rúgom aztán mégsem gyúl. A tarcsival pöcre indul.