Az 52 sz alkatrész a hiányzó http://users.atw.hu/robikgepkonyv/PDF/RobiRekord250T.pdf ez akár házilag is elkészíthető megfelelő alátét és kisflex segítségével,a másik a váltóból a kuplungharangba nem kerülhet olaj,a harangba a motorból szokott a főtengely szimeringen keresztül olaj vagy keverék(4t 2t) kerülni.
Szia! A rotálás valóban nem egyszerű feladat. Én például nem használok tárcsákat mert nincs is. Laza és és kötött talajon is ugyan azt a kapákat használom 2*4 taggal, ha vetemény alá rotálok akkor majdnem teljes gázon. Kötött talajon több soron, homokon általában elég 2 soron, de úgy, hogy a második soron (visszafele) az előző fél szélességet újra művelem. Így a nyomok is eltűnnek, teljesen egybefüggő felületet kapsz. Ezzel a módszerrel a kapa teljes átmérőjének a mélységéig meg bírom dolgozni a talajt, még a kötött talajt is. Ha nem vetemény alá dolgozok és laza a talaj akkor megforgatom a kapákat. Jobb megy balra, bal jobbra. Az én tapasztalatom szerint, hogy ne ássa el magát egyrészt nagy fordulat kell, másrészt a kormány és a csoroszlya megfelelő beállítását kell megtalálni. A gép inkább magad fele lejtsen. Az én gépem sebváltós ezért könnyeben megfordulok, viszont ha nem vigyázok, hátramenetben könnyen elássa magát, jobbra-balra kell billegtetni. További hasznos munkát.
Sziasztok! Teljesen új vagyok ezen a fórumon, lehet már lerágott csont nálatok, de én nem találtam, hol lehet Robi-151-hez alaktrészeket kapni? Több szervízben jártam már de ismerik a típúst és azzal ki is ért a dolog, semmit nem tudnak hozzá adni, esetleg Ti hol szoktatok vásárolni hozzá dolgokat?
Nyugodtan nézheted az r250t váltóját ugyan ott, egyezik a váltó tudtommal, a csapágynál van egy alátét sugár irányú hornyokkal "olajszóró" alátét ennek a feladata a felesleges olaj szétszórása, sajnos ha nem veszik észre időben a harang lazulást először a harang közepe később a tengely is kopik ekkor már szinte nem lehet normálisan rögzíteni. Marad a tengely kuplung csere vagy ha szerencsés helyen dolgozol felújítás.
Nekem is van egy ilyen őskövületem, elég rendesen bejártam a teknikát, roppant hasznos kis gép a számomra. Viszont van egy nagy problémám, amit nem tudok rajta megoldani. Nevezetesen a hajtómű olajat felnyomja a kuplungházba. Gyárilag semmiféle tömítés nem volt benne? Tui. használtan vettem, elég ramaty állapotban, a fellazult kuplungharang kiverte a csapágyházat. Most 2 rs csapágy van a tengelyen, de ez nem fogja meg az olajat. Esetleg valakinek gépkönyv? A topikban találtam egy linket, de onnan nem lehet letölteni.
A hengert lehúztam külső takarítás céljából (a ráöregedett olajos port pucoltam le).
Holnap megyek beszerezni a hiányzó alkatrészeket: tömítéskészlet-gégecső a légszűrőhöz valamint berántókötél tárcsa.
A karburátor takarítása közben gondolkodtam el azon hogy a következő képen látható alkatrészt ami az úszóházban van ki lehet-e venni hogy kifúvassam kompresszorral?
Van 1 váltós 151-esem , ami teljesen fel lett újjítva, de rotálásnál 3 sebeségben elég gyenge 3-3 kapával . A gép hangján nem hallatszódik az erőlködés és a válltó rész is tökéletes. Széthúzva a röppsúlyoknál sem olajos, koszos . Azt gyanítom hogy valami a röppsúlyok-nál nem egésszen jó ...csúszhat . pedig újj minden, a röppsúlyok is és a kapcsoló harang is. Mi a jó beállítás, mi lehet a baj ..... a segítséget előre is köszönöm .
Köszönöm szépen az információt ,sokat segítettél a piros színű töltőtekercs megadásával mert kieséses alapon így már menni fog. A test meg gondolom az amelyikből visszajön a test a tekercs mellé . A CSK-03- nál meg megvan a bekötési rajz. Köszönöm még egyszer, szép napot kívánok neked.
Műszerrel megkeresed a tekercs "középpontját" , ez lesz a test. A testhez képest a nagyobb ellenállású a töltőtekercs, eredetileg piros szín. A kisebb ellenállású pedig a vezérlő tekercs, eredetileg kék-fekete.
Robi belső gyújtótekercset, a Vaszkó és Társa Kft. Gyomaendrőd címről tudsz rendelni ,elküldöd a régit és küldik az újat kb. 5900-Ft plusz posta költség .Üsd be a google keresőbe ez egy web áruház és vannak más alkatrészeik a robihoz.
Segítséget szeretnék kérni tőletek, már 30 éves a Robi 151 es gépem és újra akarom éleszteni . Igaz már a végén járok
a munkának de megakadtam. Megérkezett a várva várt újra tekercselt gyújtó tekercs is a CSK-03 után, a Vaszkó és társa kft-től. A szívótorokgumival és a berántórugóval együtt. A tekercs bekötésével viszont bajba vagyok mert a kábelek színei már az előzőn sem olyanok voltak mint a gépkönyvi írás szerint. Ha valaki tudna érdemben válaszolni , hogy a tekercsből kijövő három kábelnek ( balról jobbra )1.2.3. mik az elnevezései ? Melyik a töltő tekercs kivezetése?. melyik a vezérlő tekercs kivezetése és melyik a test ? Nos hát ebben szeretnék tájékozódni.
Ez műanyag házas. Nem biztos hogy bírja majd a strapát. Hogy biztosra menj helyedben megkérdezném a kuplungcsésze átmérőjét. Ha az egyezik akkor biztosan jó rá...