Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

betg Creative Commons License 2012.02.19 0 0 5965

Szia milyen motor van benne?

Hogy tekerték e az órát  hátbrzurrrrr  ha kereskedőtől vetted akkor elég valószínű .

Ha csak városban használod akkor is előbb kifogyhat ,ha 1.6hdi akkor is .

Előzmény: scania 420 (5961)
betg Creative Commons License 2012.02.19 0 0 5964

Szia a hidraulika talán a legmegbízhatóbb az autóban , a benzinmotorok kevésbé 2.0 benzinmotoroknál gyakori hidegindítási problémák egyenetlen alapjárat gyújtás gondok ,széteső váltó, az automata a benzinesben "al4" váltó most épp 2db ra lenne szükség de jót nem találtam sehol.

Természetesen nem mindegyik ilyen de nagyrészük amivel találkoztam ilyen volt.

Előzmény: Viktorboy (5962)
Zolysys Creative Commons License 2012.02.19 0 0 5963

Épp azt írtad le hogy a tied II generációs ::)

Előzmény: scania 420 (5961)
Viktorboy Creative Commons License 2012.02.19 0 0 5962

Sziasztok!

 

Családi autó vásárlása közeledik nálunk 2003-2004-es évjáratú benzines c5 a kiszemelt. Mikre érdemes figyelni a típusnál?

Illetve a hidropneumatikus rugózás mennyire megbízható, milyen hosszú az élettartama? Ez az egy amitől tartok.

 

Üdv Viktor

scania 420 Creative Commons License 2012.02.19 0 0 5961

Szia?szívesen élnék a lehetőséggel csak ne lenne köztünk 240Km,te mit értesz az alatt,hogy első generációs C5 az enyém C5II 2006.

Közben sikerült szereznem egy karbantartási tervet,ott az van írva Eolys 176 folyadék féltöltése 120000Km,az óra szerint az enyémbe 95000Km van.Ennyi eltérés még belefér vagy biztos,hogy tekerték az órát?

Előzmény: betg (5960)
betg Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5960

Szia azt írja neked hogy kevés az eloys a tartályban , ez a folyadékot adagolja minden tankolásnál az üzemanyaghoz.

Az autó alján a tankra fel van szerelve egy külön 5 literes tartály ebben van a folyadék.

De önmagában a folyadék feltöltés nem elég ,el kell fogadtatni az adalékoló számítógéppel ,hogy fel van töltve, ez a első generációs c5 -nél néha megmakacsolja magát és nem hajlandó tudomásul venni ,hogy fel van töltve.

A részecskeszűrőt is ki kell tísztitani vagy cserélni, vagy az egész rendszert véglegesen meg lehet szüntetni.

Ha érdekel megnézem neked az adatlapomon megtalálod az elérhetőségemet.

 

Előzmény: scania 420 (5939)
betg Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5959

Majd holnap rákérdezek mert az egy kicsit más mint a régi c5 motorvezérlője.

 

Előzmény: zolko004 (5957)
betg Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5958

A motor élettartamát nem nagyon befolyásolja ,ha nem padlógázon jársz állandóan , a lényeg az ,hogy megfelelő összhang legyen a módosított értékek között van amihez szabad és kell is hozzányúlni szoftveresen de van egy két dolog amihez nem szabad mert káros lehet a motorra nézve.

A lendkerék ,hogy meddig bírja az nem lehet megjósolni de nem fog szétesni ha nem észnélkül használod.

Ha jó a csipppp akkor nem nagyon szabad ezeknek a motoroknak füstölni .

 

Előzmény: zolko004 (5953)
zolko004 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5957
Mennyiért csinálja?
Milyen eredménnyel jár?
Előzmény: betg (5956)
betg Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5956

Szia van rá emberem aki ezzel foglalkozik 10éve.

Előzmény: zolko004 (5953)
betg Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5955

Csak azért mondom mert ha vakon belenyúlsz az igen veszélyes pl az előtöltést vagy a nyomatékhatárt könnyedén el lehet úgy tolni ,hogy komoly károkat csinálhatsz.

Előzmény: Tibcsi37 (5951)
Tibcsi37 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5954

Köszönöm az aggódást, de megpróbálok óvatos maradni, bár most hogy meglódult a szekér, nem annyira egyszerű. :) Igazából most egy gondom van mindössze, ki kellene takarítanom a swirl szelep környékét, mert borzasztóan tele van lerakódással. Ahogy elnéztem nem egyszerű műtét, szét kell szedni az istent is hozzá. Van valami fontos amire figyelni kell?

Előzmény: betg (5952)
zolko004 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5953
Ha már chiptuning... Milyen tapasztalatotok van ezügyben?
2.0 Hdi 136-ost érdemes okosítani? Esetleg van valakinek tuningolt ebből a típusból?
Mit várhatok tőle? Nem rövidíti le nagyon a motor élettartamát? Lendkerék mennyire bírja a plussz nyomatékot?
tudtok ajánlani valaki hozzáértőt, akiben meg lehet bízni?
Előzmény: Tibcsi37 (5951)
betg Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5952

Van hozzá minden motor váltó nagynyomású szivattyú, turbó az most nincs .

Csak óvatosan .

Előzmény: Tibcsi37 (5951)
Tibcsi37 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5951

Nem értek hozzá, csak próbálkozom. :) Nincs cserélve semmi, csak a vezérlő programja módosul kicsit. A "nagyfiúk" ezt hívják ugye chiptuningnak.

Előzmény: scania 420 (5950)
scania 420 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5950

Ja az más,szóval te értesz az elektronikához.Számítógépen át programoztad vagy valami elektronikai alkatrészeket is cseréltél?

Előzmény: Tibcsi37 (5949)
Tibcsi37 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5949

Ne mechanikus dologra gondolj, a motorvezérlő programjában kotorásztam egy keveset.

Előzmény: scania 420 (5947)
scania 420 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5948

Hiba kijavítva,relé hiba.Azért köszönöm a segítséget.

scania 420 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5947

Hogy húztad fel a motort,milyen műveleteket hajtottál végre?Persze csak ha nem titok.

Előzmény: Tibcsi37 (5944)
Tibcsi37 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5946

Sokat dob a gépen, nem is gondoltam volna. A fap hiánya nem annyira érezhető, főleg hogy már át volt szakadva. De a motorban sokkal több van mint amire gyárira belőtték. Jó lenne egyszer eljutni vele egy pados mérésre...

Előzmény: leonel (5945)
leonel Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5945

Elvileg kedden lesz a FAP műtét+spenót kúra. ;))

Előzmény: Tibcsi37 (5944)
Tibcsi37 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5944

Enyémen is ekkora van, csak én nem foglalkozom a kijelzővel. Tud olyan zöldeket írogatni hogy ihaj. Nekem viszont füstöl, igaz csak akkor ha rendesen megküldöm, viszont akkor el is várom. Nincs már FAP és picit felhúztam a mocit. :) Na jó, picit jobban...

Előzmény: leonel (5943)
leonel Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5943

Köszönöm!

1 számmal kisebb gumin van (195/65) téliben. Legalább van minek a számlájára írni. :D

Fecsikkel nagy gond nem lehet - hidegen-melegen pöccre indul - nem füstöl indítás után és rezzenéstelenül jár.

 

Példaként említettem csak a kanisztert... ;)

Előzmény: Tibcsi37 (5940)
scania 420 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5942

Nem a behúzótekercs kattan,a biztosítéktábla alatt,szerintem valamilyen relé.

Előzmény: Tibcsi37 (5941)
Tibcsi37 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5941

Nem tudom hogy le tudja-e tiltani a motort ha kevés a regeneráló folyadék, de ha igen, akkor önindító rövidre zárásával sem tudnád szerintem indítani. Azt megnézted, hogy a behúzótekercs kattan az önindítón, vagy valami más? Mert előfordulhat hogy csak az adta be az unalmast.

Előzmény: scania 420 (5939)
Tibcsi37 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5940

Figyeli a nyomócső nyomását, és a befecsik nyitási idejét, ebből saccolja az elfogyott üzemanyagot. A kerek forgásából pedig a megtett utat számolja. A kettőt összevetve írkál mindenféle hülyeséget a kijelzőre. Ha betegek a porlasztóid, vagy nagyon eltér a kerék mérete simán megvan az a literes difi.

 

Kaniszter benzinesben szokott lenni, dízelben elég ritka. :) A bal első keréknél tudtommal nincs üzemanyaggal kapcsolatos alkatrész.

Előzmény: leonel (5938)
scania 420 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5939

Az indítómotor rövidre zárva a motor indul,tehát valami miatt letilt,vagy valami elektronikai hiba.Indításkor a következő hibát írja:Additivstand Partikelfilter  zu niedrig a fordító szerint:Adalék részecske szintje túl alacsony,lehet,hogy ez okozza a hibát?Emlékezetem szerint ezt a hibát már többször is írta,de mindig indult.Mit jelent az,pontosan,hogy a adalék részecske szintje túl alacsony? Kell valahová önteni valami adalékot?Ha igen,hova és mit?

leonel Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5938

Sziasztok!

 

Megtudnátok mondani, hogy a fedélzeti computer minek az adatai alapján számolja az átlag fogyasztást?

Cca 1 literrel többet jelez a ténylegesnél.

 

Egy  észrevétel: csurig tankoltam a gépest és pár km-el később amikor kiszálltam erős gázolajszag csapta meg az orrom. Főleg a bal első kerék környékén. Folyhat ott valami? (előző autómban pl ott volt a tank canister)

 

2,2 Hdi  I.

 

Köszi

csigabiga007 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 5937
Köszönöm
Előzmény: pókhas 2 (5936)
pókhas 2 Creative Commons License 2012.02.17 0 0 5936

hali!az az igazság ,hogy eddig semmiféle cuccot nem néztem még a xsarámhoz sem mert olyan szerencsés darabot sikerült vennem,hogy a gázolajon kivül csak az olajcserére költöttem...régebben nem gondoltam,hogy ennyire megbizható ez a kis kocsi...de nekem nagyon bevált.egyszer tavaly már voltam vele otthon magyarországon,oda-vissza több mint 4000 km-t mentem abszolut hibamentesen.szóval mivel eddig semmi alkatrészt nem kellett vennem hozzá per pill azt sem tudom hol nézzem meg...de ha utánanézek,valszeg találok olyan oldalt ahol van ilyesmi.

Előzmény: csigabiga007 (5935)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!