Trotter66! Köszönöm a segítséget a rádió kód kiolvasásával kapcsolatban, sikerült és megszólalt végre. Volna egy másik kérdésem most három hete volt a kocsiban turbó cserélve az óra szerint 135000km. van a motorban ennyi km után még nem igazán volna időszerű a cseréje, igaz a km-t zömmel városi forgalomban tesszük bele és sajnos a turbót sem hűtöttük vissza. Eddig! A csere után igaz még nem sok km-t mentünk a kocsival, de én úgy vettem észre, hogy meg is nőtt a fogyasztása. 2007-es 1.5dci scenic. Kösz még egyszer ! Helló!
Üdv! tegnap reggel nehezebben indult a renike /1.5 dci, 2006os, grand, 107 LE/, izzítógyertyára gondoltam, mivel 7 éve lesz már nálam, elméletileg 155E km van benne, nyáron volt HKCS, emlékeztek talán tettem fel képeket, utolsó pillanatban volt a csere.Erre szakosodott szaki csinálta. Ma reggelre szerviz lámpa világít, injektor emisszion szöveggel, Bosch szerviz kiolvasta, hogy 3. henger befecskendező fúvóka hibás, hibajelzés nem is törölhető.....siemens injektor van benne, amit a Bosch nem tud javítani. gyári felújított 121E HUF, szerintetek injektor tisztító folyadékkal ne is próbálkozzak? Menetteljesítménye hazafelé jó volt, ez gyanús nekem.....ötletetek van? Javaslat? Köszönöm szépen
Újra itt vagyok. Nem vettem megint Scenicet, csak egy kollégám kérdését tenném fel.
Tudom necces a dolog de hátha. Szóval kivette az akkut a kocsiból és lezárta a géptetőt és az ajtók is be vannak zárva. A kis kulcs csak forog a zárban nem nyit. Valahogy be tud jutni a kocsiba? A hűtőrácsot már kitépte mérgében és a bowdent látja, de nem tudja meghúzni. Milyen tippetek van a kocsi kinyitására? SOS a dolog... :-)
Sajna csak szerdán 10-re tudnak fogadni a Renaultnál.
Beszéltem többször is az eladóval, ő értetlenül áll a hiba előtt még mindig.
Az autót ő hozta be 2014 októberében a saját részére. Rendszám M-es. Van még mellette 2-3 céges autó is, így erre nincs szüksége. (láttam az autókat, ez nem kamu)
Voltam ismerős autószerelőnél, Delphi programmal megnéztük a hibákat (de nem töröltük).
Többszörösen hozott gázpedál problémát, már meg nem mondom, hogyan fogalmazott...
Az ESP-re meg valami befecskendezési jel hiánya szöveget írt. elvileg ez összefügghet a gázpedállal..
Kicsit jobb kedvem lett, hátha csak a gázpedál potmétere kínlódik.
Még kérdés: volt benne még hiba: keréknyomás ell. rendszerben kódok hiánya. Ezek szerint van benne jelvevő? A felnikben nincs jeladó, de nekem van egy szett nyári gumis felnim még a lagunás időszakból, abban van jeladó.
A kódok formátuma egyforma a Scenicével? Az a lényeg, hogy Rönő legyen? (mert akkor szerdán beleíratom azt a négy felnit.)
Ezen az autón (scenic), hol találom meg a jelvevőt? A lagunánál a vezetőülés alatt volt a kocsin kívül.
Vettem ma egy Scenic ll-t, 2.0 dCi M9R motorral. 2007-es, 176 ezer km.
Kereskedés vagy magánszemély? Friss import (Nxx rendszám)?
Ha elviszem a Renault-hoz, ott meg tudják mondani, hogy előzőleg mikor volt hiba törölve?
Nem.
Arra gondolok, hogy eladás előtt kitöröltek minden hibát, és csak 1-2 nap múlva jön elő ismét...
Ezek szerint ismert hiba.....
Reggel a legelső dolgod legyen a hibaolvasás időbélyegzővel, az eredmény lefotózása, beszkennelése, és expressz ajánlott elküldése az eladónak.
Mondogatják, hogy ki kell írni a hibát az ecuból és kivenni a részecskeszűrőt. (erre gondolok, hogy ez a hiba, mármint a részecskeszűrő)
Nem valószínű. A DPF a 170 km hazaút alatt biztosan kitisztult. Ha annak van baja, nem korlátozza a teljesítményt. A magas terhelés/fordulatszám segít a részecskeszűrő regenerálódásában.
Mások meg óva intenek tőle, mert a motor károsodhat. Miért is?
Ez nem DPF lesz. Amúgy azért nem szokás csak úgy kihajítani, mert 1) a motor vezérlő valóban számol a DPF jelenlétével; 2) az első vizsgán megcsesznek.
1-2 hónapja cseréltek fékeket, lehet hogy az esp azért jött be, valamit elqrtak.
Nem valószínű. Ha valamit elfelejtenek visszakötni/rosszul kötnek vissza, akkor azonnal van hibakód, nem 170 km múlva.
Javaslatom:
1) reggel 8 órakor felhívni az eladót, jelezni, hogy gáz van az autóval. A hívást rögzíteni. A hívás során kimondatni az eladóval a dátumot. ("Kedves XY, ma január 4-e van, reggel 8 óra 12 perc, ugye így van?")
2) az autót elvinni márkaszervizbe, hibát kiolvastatni. A hibaolvasás eredményét lefotózni, lehetőleg időbélyegzővel. A szerviz számlája is okés.
3) nincs kizárva, hogy valami apró malőr van csak a háttérben. A jelek alapján például nem zárnám ki teljesen, hogy a földelővezeték megtisztítása megoldja a problémát. (Ha sokféle probléma egyszerre jelentkezik, az lehet feszültségesés miatt is.) Hozzáértő szerelő meg fogja tudni állapítani a hibát.
Vettem ma egy Scenic ll-t, 2.0 dCi M9R motorral. 2007-es, 176 ezer km. Próbaút során minden ok, hidegen szépen indult. Hazajöttem vele 170 km-t gond nélkül. Aztán elmentem a családdal Miskolcra mekizni egyet, megmutattam nekik a kocsit. Miskolcra érvén kigyulladt a Service lámpa az ESP-vel együtt. Kisvártatva meg a környezetvédelmi hibalámpa is megjelent. Az autó alig ment, hullámzott a teljesítménye, volt, hogy folyamatosan lassult miközben nyomtan neki a gázt. Finoman vezetve 80-90-nel hazajött. (ráadásul az előttem haladó autó megcsúszott és az árokba hajtott...) Ha elviszem a Renault-hoz, ott meg tudják mondani, hogy előzőleg mikor volt hiba törölve? Arra gondolok, hogy eladás előtt kitöröltek minden hibát, és csak 1-2 nap múlva jön elő ismét... Utólag furcsa, hogy az eladó kérte, hogy az adásvételire írjuk rá, hogy hibalámpa nincs a műszerfalon..Nem is volt, meg jól is ment a kocsi, nem gondoltam rosszra.
Mire számíthatok?
Mondogatják, hogy ki kell írni a hibát az ecuból és kivenni a részecskeszűrőt. (erre gondolok, hogy ez a hiba, mármint a részecskeszűrő)
Mások meg óva intenek tőle, mert a motor károsodhat. Miért is?
1-2 hónapja cseréltek fékeket, lehet hogy az esp azért jött be, valamit elqrtak.
Elnézést, ez az első dízelem, nem tudom, hogy mi, miért és minek van benne..
Gyorsan csináltam egy képet a gépemről. Ez után érdeklődöm. Szerintem ezen oldalt csak egy hosszbordás szíj van kívül. Hol található valami motorszám ( kód ) a blokkon?
Amikor nekem cserélni kellett az előtét-ellenállást, akkor a 4.-es fokozat működött egyedül, nem pedig fordítva. De én nem értek a szereléshez, úgyhogy vidd szakemberhez.
Arra emlékszem, hogy amikor cserélték, gyakorlatilag a komplett műszerfalat szedték ki, még az ablaknál levő légszákot is leszedték. Szóval az egész eleje le volt bontva, mert bal oldalról egy vezeték ment át a jobb oldalra, amit csak bontás után tudott szétszedni a szerelő. Nem szakszervizes szaki.
Győrben tudok egy jó autóelektronikai szervízt, nekem ott csinálták meg, adj egy mailcímet és átküldöm a szervíz címét, talán még a tel szám is meglesz. Korrektek.
Develooper szaktársal ( aki nem mellesleg korrekten gyorsan javította a műszerfalamat ) felvettem a kapcsolatot de Ő nem vállal ilyen beavatkozást.
A másik hogy Nyúlról ezért felautózni Pestre vagy a környékére sem kis összeg. (itt nem ismerek senkit a környéken )
Az a baj hogy nem egy combos a levegőmennyiség amit ez befúj 3. fokozatban és nagyon hiányzik a 4. fokozat, főleg ilyen időben.
Nem lehet ezt felturbózni valahogyan? Esetleg leírás a javításhoz valakinek nincsen? Mérgemben már a pollenszűrőt is kivágtam hátha jobb de nem segített az sem. Ha valaki tud megoldást kérem ne tartsa magában.
Ma szétszedegettem. Van alapjárati motor, és jó koszos is volt a "feje". Megtakarítgattam alaposan. Indítom, király minden 1000 alatti alapjárat. Megyek vele, minden ok. Leállítom, újraindítom, megint 1250. Szerintem szétszedem holnap megint, és kap kenést is, mert azt ma nem kapott, csak tisztítást. Ha az sem használ, veszek egy újat.