ez mindkétszer meleg motornál,egyenletes haladásnál (semmi gázfröccs) történt! a fehér füst inkább víz ,nem? vezérműszíj megcsúszhat?merthogy mindkétszer volt az a rövid,halk kerregés,mint amikor a gyerekek a rácsos kerítésen végighúznak egy botot...
Nekem akkor csinált ilyet,amikor a megnövekedett kartergáz felvitte a motorolajat a szívócsőbe.De csak hideg motornál fordult elő,olyan egyenetlen volt a járása majd' kiesett a motor.Lehúztam a kartercsövet....
szevasztok! először írok ide mert gondom van és szeretném ha valaki adna némi támpontot,hogy mire készüljek! van egy 98-as transitom amiben az öreg 2.5-ös szívó diesel pöfög eddig hibátlanul,DE! kb 1 hónap alatt másodszor tette a következőt:elől a motortérből egy egészen rövid kerrenés(nem túl hangos és kb 1/4 mp-ig) majd vastag FEHÉR füst hátul és második alkalommal érezhetően egyenetlen járás (nem ment minden henger) 1-2 percig,majd mintha misem történt volna újra hibátlan járás,semmi füst... aki ért hozzá kérem adjon tippet mi lehet! köszönöm!
Kompresszió gond lesz ott.Esetleg ellenőrizni lehet még a befecskendezési szöget. Állíthatsz még a bovdenen,a lényeg hogy amikor meleg menjen vissza teljesen.
Hát Innentől kezdve már nem tudom,hogy mi lehet még a baj vele.Mostanában szépen indul,de amint nulla fok alá megy a hőmérséklet kevésnek tűnik az a bowden állítás.De ha mégjobban kipeckelem indul azonnal.Toljam még feljebb a bowdenvéget?A hideg alapjárattal már nincs gondom,mert sikerült beállítanom.
Tesz különbséget a termosztát hideg-és nagyon hideg közt?Beállítottam a bowdent ahogy javasoltad,működött is szuperül,ám ma reggel nem indult csak úgy,hogy mégjobban kipeckeltem.Akkor viszont az alapjárat olyan ordenáré magas volt,hogy gyorsan ki kellett kapnom a fadarabot,hogy ne pörögjön annyira.Szerencsére hamar visszament a kar és szépen ketyegett a motor.Ez azt jelenti hogy toljam a bowdenvéget még feljebb?Arra már rájöttem hogy hogyan segíthetek a felpörgésen.
A gázkaron is van állítási lehetőség,egy menetes szár kontraanyával.Ha azt kijjebb tekerem,akkor nem húzza magával az előtöltéskar.Jól gondolom?
A KF-től telefonon kértem időpontot a szemlére,adtak is,de figyelmeztettek,hogy jó állapotban legyen a gépjármű mert körbejárják és alaposan meg fogják nézni.... Pedig nem is műszaki vizsgára vittem.
Kösz,azt hittem utal a felépítményre vagy valami.... Csak mert most kötekedtek az átíratáskor velem,a forgalmiban ft 150 van,a jobb fellépőnél,az adattáblán pedig 150L,az "L" a hosszított tengelytáv,ha jól tévedek.Még szemlére is beutaltak a KF-hez,ők meg tőlem kérdezték:nem tudom a típusát? :) Még szerencse,hogy pénzt nem kértek érte, "csak" az időm meg a bosszuságom ment rá.
A bovden végén van egy bovden szorító vég 6os csavarral,azzal tudod állítani.Amennyire kipeckeled indításkor annyira tartsa a bovden is.A lényeg ha jól állítottad be akkor melegedéskor teljesen vissza tud menni a kar.
A bowdenhez nem nyúltam,mert nem tudtam hogy valami kárt teszek-e benne,ha
elállítom.Azzal kell állítani ami a végén van,egy nagy bütyök?Vagy a hengerben,amire csavarva van az előtöltésállító termosztát?És mennyire kell a kart betolni az állításhoz?Van rá valami szabály,vagy mérték?Van ugyan egy Transit szerelési könyvem,de sajnos az adagolórol és tartozékairól nincs szó benne :-(
A bovdent jól állítottad be?Azt úgy kell hogy folyamatosan húzva tartja a kart,tehát amíg áll az autó a kar be van húzva.Az csak akkor tud vissza menni amikor bemelegszik a termosztát.Vagyis jóval a motor elindulása után.
Sikerült szereznem vadi új előtöltésállító termosztátot.Előtte egy napig töltöttem az akksit,ma beszereltem,kontaktokat megcsiszoltam,ám ennek ellenére sem akart beindulni a járgány.Pedig forgatta cefetül a frissen töltött akksi.Az a kar,aminek hidegben be kéne mennie,nem mozdult egy millimétert sem.Pedig a termosztát új,melegszik is.Kis fadarabbal kipeckelve pöcc röff beindult.mostmár végképp nem értem mi lehet a baj.Ha a motor egy kicsit is bemelegedik,akkor indul könnyedén,de ha teljesen lehül akkor már nem.Van valami ötleded? Köszi.
Nem lehet.Láttam életveszélyes 98 ast,de tudok 89 est amiben csillió kilóméter van,éjjel nappal megy és nincs rajta rozsda.Nekem van 83 as,azon szintén nincs rozsda.A lejjebb látott az 94 es,látod milyen.
nagy altalanossagban lehet mondani valami korhatart, ahol - felteve hogy nem volt szanaszet torve stb - valoszinuleg nincs komoly rozsdasodas? mondjuk nem orulnek ha bekoszonne a torony a labterbe, ilyesmire gondolok.