Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59195

Szóval ilyen a Cszy 016, csak fékház és létra nélkül:

 

 

Előzmény: RhB (59194)
RhB Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59194

Több ilyen kocsi is volt (Cszy 012-021 ill. a Csz 019 csak kéttengelyes), a fotó idejében (1954) már csak a Cszy 014, 016-018, 020-021 és a Csz 019 volt meg. Mindegyik 3. osztályú, a 019 kivételével 3-tengelyesek és kalauzkocsiként nem kaptak új számot. Fotó meg kis jellegrajz csak egy-két kocsiról van az említett könyvekben, ezt nem tudom, melyik lehet (a 016 és 020 biztosan nem). A felirat középen GySEV, alatta a Cszy XXX. A tető emlékeim szerint világos színű.

 

Előzmény: TiborTT (59193)
TiborTT Creative Commons License 2015.02.23 0 0 59193

Köszönöm, akkor jól láttam, hogy oldalgombolós!

Most már csak képet kell szereznem valahonnan, vagy az említett szakirodalmat,

mert a feliratozására lenne szükségem, meg hogy egérszürke vagy fekete volt a tető??

Mi volt a pályaszám mikor még személyként üzemelt ? Volt e első, másod és harmad osztályú?

Esetleg másod harmad egy kocsin belül??

Mi lett a pályaszám a kalauzkocsi korszakában??

 

Millió és egy kérdés merült fel bennem?

 

Van miért küzdeni!

 

köszi még egyszer

 

Tibor

Előzmény: RhB (59192)
RhB Creative Commons License 2015.02.23 0 0 59192

Ez egy porosz eredetű 3-tengelyes oldalgombolós kocsi. Több is került a GySEV-hez és tehervonati kísérőkocsiként alkalmazták őket. A Schlezak és a Poschpischil féle könyvekben vannak fotók róluk. Az 50-es évek második felében átépítették őket normál személykocsivá.

Előzmény: TiborTT (59190)
fantal Creative Commons License 2015.02.23 0 0 59191

A 4-es, amikor indul a film, egy pillanatra kivehető a szám.

Előzmény: Felek Ferenc (59189)
TiborTT Creative Commons License 2015.02.22 0 0 59190

Sziasztok!

 

Buhim kolléga 58854 számú hozzászólásában belinkelt képen,

a mozdony utáni első kocsiról van-e valakinek információja?

Esetleg van e valakinek oldalról képe erről a kocsiról?

Gyesev tehervonati kísérőkocsinak tűnik?!

 

Várom válaszaitokat és a segítséget

 

köszönettel

 

Tibor

Előzmény: Buhim (58854)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.02.22 0 0 59189
Előzmény: fantal (59144)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.02.22 0 0 59188

Köszi!

Előzmény: Felek Ferenc (59186)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.02.22 0 0 59187
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.02.21 0 0 59186
Előzmény: Bárdos Imre (59126)
kanizsella Creative Commons License 2015.02.21 -1 0 59185

"szegény volt az eklézsia, filmforgatáshoz macerás volt filmszalagot igényelni"

 

Ez viszont a hatékonyabb anyagfelhasználásra ösztönözhetett volna. Legalábbis minálunk idehaza alaposan meggondoltuk/juk azoknak a dolgoknak a felhasználását, amiből kevés van, vagy nehéz/drága beszerezni. Konkréten a filmre vonatkoztatva úgy vélem, hogy ilyen kevés tanulságot hordozó filmet készíteni volt pazarlás.

De persze örülök, hogy egyáltalában láthatok az akkori vasútüzemről képsorokat.

Előzmény: krikori (59184)
krikori Creative Commons License 2015.02.21 0 0 59184

Valóban elég bugyutácska történet és számos baki van benne. Délelőtt néztem egy szinkronizált szovjet oktatófilmet, nem emlékszem a címére, 1959-es gyártású, a Közdok csatornáján fent van. A film témája a gyerekek vasúti területen elkövetett figyelmetlenségei voltak,, az egyik legmorbidabb snitt amikor egy fiú szalad a labda után a vágánytengelyben és 2 mp múlva elrobog egy villamos motorvonat, semmi dudálás, fékezés (bár lehet hogy ez is csak a természetes kiválasztódás eszköze...). Azért jó pár, az 1960-as években készített oktatófilmben hihetetlenül primitív eseteket, életszerűtlen jeleneteket tettek be. Az hogy a mozdonycsere ugyanazzal a géppel történt, szerintem csak spórolás miatt történt. 

Talán azért maradtak benn sokszor hibák a filmekben (már amikor nem szándékosan írták bele a forgatókönyvbe), ugyanis szegény volt az eklézsia, filmforgatáshoz macerás volt filmszalagot igényelni, a kópiákat ha már nem kellettek, újrafelhasználták. Szóval ki kellett centizni a felvételeket. 

Sajnos nem tudom melyik állomáson forgatták. 

Előzmény: kanizsella (59183)
kanizsella Creative Commons License 2015.02.21 -1 0 59183

Köszönet a linkért. Érdekes film. Mádi Szabó Gábor fiatalon. Snittek régi vasúti járművekről. Balesetvédelmi szempontból rettentően sok információt ugyan nem hordoz a kissé butácska történet. Az világos, hogy egy postai oktató-nevelő film a maga szemszögéből értékelte a balesetet.

De több vasutas tárgyú ága is van a mesének.

A vonatok átmenesztésekor a téren tartózkodó forgalmi szolgálattevőt nem zavarta az űrszelvénybe lógó postai kocsi? Nem sikerült neki figyelmeztetni a közeledő tehervonatról a postásokat?

A tehervonat mozdonyvezetőjének nem sikerült „Figyelj” jelzés adnia? Persze, a fűtő épp rátüzelt. Az elütés után sem álltak meg?

Mára már az is feledésbe megy, hogy a vasutasok és a postások rendszeresen „szivatták” egymást. Hasonlóan, mint ahogy a különböző vasúi szolgálati ágak emberei között is szokásban volt.

A mozdonnyal az utasokkal elfoglalt kocsikra való kíméletlen rájárás is gyakori volt. Arra emlékszem, hogy mindig érezni lehetett a kocsikban a mozdony „érkezését”. Rosszabb esetekben a csomagtartókból is potyogtak a cuccok.

Ugye Piliscsabán forgatták a filmet?

Filmes hibák:

Egyvágányú pályán nem jellemző az, hogy két vonat megállás nélkül keresztezzen egy kisebb állomáson. A „mozdonycserekor” ugyanaz a mozdony jött-ment.

Előzmény: krikori (59182)
krikori Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59182

https://www.youtube.com/watch?v=0XV1tbELvoM 

Egy újabb közdok-os film, mellékszerepben többek között a 324,840

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59181

Azért a szénnagykereskedőknél lehet kapni - többek közt - nagyon jó lengyel szenet is.

Előzmény: fantal (59168)
manhattani Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59180

Aha, kösz! Nem fordultam eleget a kamerával.

Előzmény: vasutTOM (59177)
M62-238 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59179

Egyik sem volt lecsökkentve,ezt onnan tudom,hogy ott dolgozott apám amikor már

nem ülhetett orvosilag mozdonyra,sőt az egyik ott dolgozó fűtő sokáig volt a Vvk-m,

azután,megszüntették a kazánházat,Ősok mindent elmondott.

Előzmény: _ANDRÁS_ (59178)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59178

"Gondolom ehhez hatalmas mennyiségű gőz kellett,dolgozott is a 2 kazán rendesen."

 

Már csak ezért sem gondolom, hogy olyan nagyon csökkentett nyomású kazánok voltak, ha nem volt olyan az állapota.

Előzmény: M62-238 (59176)
vasutTOM Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59177

Előzmény: manhattani (59143)
M62-238 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59176

"http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133500061&t=9036868

 

Ez is hosszúkéményes lett :)"

 

Fehérváron a fűtőházban volt a kazánház,3 db 324-es pakurás kazán volt benne,fűtési szezonban kettő állandóan üzemelt és,ha kellett,akkora harmadikat is begyújtották.

Innen fűtötték az állomás épületet,fűtőházat és mellette lévő 2 emeletes irodaépületet,valamint a 2-es tornyot és a kocsiszolgálat épületét.

Az állomási és tárolóvágányokon is gőzzel történt a vonatok előfűtése.

Gondolom ehhez hatalmas mennyiségű gőz kellett,dolgozott is a 2 kazán rendesen.

Előzmény: Törölt nick (59163)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59175

Üdv!

Bár már írtak választ a kérdésedre, egy dologgal kiegészíteném!
Úgy tudom, a Gyermekvasút - legalábbis néhány éve - egyenesen lengyel bányáktól hozatta a szenet (vagy legalábbis onnan is). Mivel így nem kellett mindenféle viszonteladón keresztül beszereznie, még szállítással együtt is olcsóbb volt, mint a helyi tüzépről.

De most már természetesen ott sem úgy van. Hanem mint a nagy MÁVon belül mindenhol: közbeszerzés, meg egyéb nyalánkságok, aztán majd valahonnan beszerzik...

 

De általánosságban tényleg igaz: nagyjából onnan, ahonnan lehet.

 

A '2000-es évek legelején volt a Füstiben, hogy a széntér üres volt, a 424-es meg ment útra, és akkoriban még a kiszerelés csurig történt, nem úgy, mint most. Szükségmegoldásként IFA hozta a szenet, háromszor fordult, mire megtelt a szerkocsi... :)

Előzmény: Mopat (59166)
erdőszéli Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59174

feri, köszönöm szépen!

 

ezek szerint a négyből három gép hadivasút múlttal rendelkezett. kornháber samu őrnagy az olaszországi frontról hazatérve kőbányát és mészüzemet nyitott a vonal mentén, talán innen a protekció. (a brigadelok "samu" névre keresztelése is az ő tiszteletére történt)

Előzmény: Felek Ferenc (59171)
Mopat Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59173

Azért valahogy sejtettem...Köszönöm az infót...

A hatvanezer tonnás címet azért ne ássuk el túl mélyre. Hátha nem lesz gáz a nemzetközi helyzet fokozódására való tekintettel...:) Bár lehet, hogy a szorgalmatos üzletkötő már ellőtte az egészet Észak-Koreának...

Előzmény: fantal (59168)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59172

Egy visszaemlékező szerint ez fűtötte Sztálinváros központjában az irodaházat, és a pártházat. Egy másik vélemény szerint ez a patyolat gőzfejlesztője volt. A párt az ötvenes években erős vokt, az irodaház nagy volt, szennyes rengeteg keletkezett, úgyhogy bármelyik verzióhoz sok gőz kellett... :D

Előzmény: _ANDRÁS_ (59164)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.02.20 0 0 59171

Orenstein & Koppel 1902/939 gysz. Ct, 45 LE, 750 mm> 1902.IV. Turkowice-Hrubieszow kisvasút, Nagy Háborúban hadivasúti einstand

Henschell 1916/14016 gysz. Dh2t, 600 mm "Brigadelok" > Hadi Vasút 523 psz. 

Előzmény: erdőszéli (59165)
fantal Creative Commons License 2015.02.19 0 0 59170

:))))))))

Előzmény: hmsoft (59169)
hmsoft Creative Commons License 2015.02.19 0 0 59169

Nekem egyszer a Depo Magazine levlistáján el akartak passzolni hatvanezer tonna szenet, mert valahonnan megmaradt. A vasúti kocsikat nekem kellett volna biztosítanom a szállításhoz. Megkeressem? :)

 

hm

Előzmény: fantal (59168)
fantal Creative Commons License 2015.02.19 0 0 59168

Légy erős: a tüzépről, vagy a szénnagykereskedőktől vásárol mindenki.

Előzmény: Mopat (59166)
Mopat Creative Commons License 2015.02.19 0 0 59167

Bár a konkrét kismozdonyról nem tudok sokat, szerintem nem játék, hanem rendes üzemi kismozdony. Olyan maximum 60 centis nyomtávval. Az angolok a 381mm nyomtávú vonalakkal is jelentősnek mondható személy és teherforgalmat bonyolítottak le...lehet még admirálisi mozdony, azaz a korabeli flották lőszerrraktáraiban, depóiban, vagy a partvédelmi ütegeknél cibálta a féltonnás gránátokkal megrakott vonatokat.

Emlékszem egy filmre a youtube-on. Már a szovjet időszakban állított emléket az 1904-1905-ös orosz japán háború hős orosz katonáinak. Ott volt egy jelenet, ahol a japánok tűz alá veszik az orosz erődőket, ezek visszalőnek, és igen igazi kis gőzösökkel szolgálták ki az ágyúkat. Talán valahol a Baltikumban vették fel, de jól nézett ki...Persze, hogy sehol nem találom a videót!

Előzmény: Loki1846 (59101)
Mopat Creative Commons License 2015.02.19 0 0 59166

Üdvözletem! Egy egyszerűnek tűnő kérdést tennék fel. A jelenleg hazánkban üzemelő zömmel kisvasúti gőzösök milyen szénnel mennek? Honnan veszik az urak a szenet, és mifélét? Értem ez alatt, hogy az első helyi tüzépről a borzasztó fantázia névvel megáldott lakossági bányahulladék általában nem sokat ér...faszenet, kohókokszot használnak?Lakatos és kovácsműhelyek is használnak "profi" szénanyagot, kovácsoláshoz, hőkezeléshez azért még kell. Vagy valami tényleg jó minőségű fekete vagy barnaszén is szerezhető egy-két jól bejáratott partnertől???Gondolom, nem Teszkó grillszén:))

Azt amit Juli néni eléget a kályhában(ha nem fával tüzel, ami ma inkább dívik)nem lapátolnám mozdonyba...Akkor inkább kiszárított, hasgatott akác, főleg ahol az erdőgazdaság a gazda...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!